• Over een poosje kunnen we deze als het goed is zien. Ik ga kijken of ik er een foto van kan maken (net zoals de rest van het land lol).
    Nog meer mensen die gaan kijken? ^^

    Een betere lens heb ik op het moment niet, maar toch blij dat ik iets op de foto heb kunnen zetten. ^^

    TaeTae schreef:
    Een betere lens heb ik op het moment niet, maar toch blij dat ik iets op de foto heb kunnen zetten. ^^



    WOW! Heel mooi!

    Damn, dat zijn echt supermooie foto's! ah hij is zo mooi, ik vind het zo jammer dat ik hem niet kan zien door die wolken.
    Tot hoe laat duurde hij nou ook al weer? Misschien straks nog :(


    A to the Z

    Grr, nu zie ik de maan dus eindelijk maar ze is ondertussen al weer gewoon wittig van kleur. Ze is volgens mij wel nog een stuk verduisterd, kan dat? of zit er nu gewoon over de helft een dikke vette wolk haha


    A to the Z

    Ja ik kon hem ook niet zien zaten flats voor :')


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Het duurde even voor ie achter de wolken vandaan kwam, maar daarna hadden wij er wel een mooi zicht op ^^
    Heb ook Mars, jupiter en Saturnus gezien, en het ISS is idd ook voorbij komen zetten. Hij gaat inderdaad best wel heel erg snel en geeft fel licht.
    Ik had het geluk dat iemand een iss radar op z'n telefoon had staan en m daardoor heel mooi kon aanwijzen.


    Stenenlikker

    Thanks nog!
    En ik ben niet zeker of ik ISS gezien heb? Mam en ik zaten wel naar een snelbewegend licht te kijken maar idk?

    TaeTae schreef:
    Thanks nog!
    En ik ben niet zeker of ik ISS gezien heb? Mam en ik zaten wel naar een snelbewegend licht te kijken maar idk?


    Als het fel was en niet knipperde, was het zeer waarschijnlijk idd iss.


    Stenenlikker

    Gisteravond hebben mijn vriend en ik best kunnen genieten van de bloedmaan. We zaten op een open veld midden in het bos. Er was dus vrij weinig lichtvervuiling waardoor we 'm heel goed konden zien. Ook mars hebben we gezien. Op een gegeven moment was Mars echt heel fel! Ook best wel wat satellieten rond zien vliegen, maar de kers op de taart waren de vallende sterren. Beide hebben we er twee gezien. Eentje die ik zag was ontzettend fel, zo fel dat je zelfs de wolken die de vallende ster achterliet kon zien. Was een goede avond!


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Jullie zitten allemaal verkeerd.. Het is een bloedmaan, ja, maar het was ook een maansverduistering en dat zie ik hier nergens terug.

    Mijn vriend en ik gingen naar het meer, waar blijkbaar super veel mensen ook aan het kijken waren.
    We hebben veel ruimteafval, satelliten en planeten (waaronder Jupiter, Saturnus, Venus en Mars) gezien. Ook had iemand een telescoop en toen heb ik EINDELIJK Saturnus zijn ringen gezien :D

    We hebben niet de hele verduistering gezien, omdat hij even achter de wolken bleef, maar rond 22:50 kwam hij tevoorschijn en om 23:15 precies, was de verduistering voorbij. Hier heb ik via de telescoop ook foto's van kunnen maken c:

    Hier was de verduistering net 5 minuten over en begon je het licht van de maan weer te zien:



    En hier was hij bijna op de helft terug:



    De foto's zijn normaal scherper, maar ja, facebook hé.

    Hier is Jupiter:



    En hier Venus:



    Hier kun je Mars ook erg goed zien, de meest onderste "ster" rechts:



    Kreeg alleen Saturnus er niet goed op :c


    [ bericht aangepast op 28 juli 2018 - 18:49 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    TaeTae schreef:
    Thanks nog!
    En ik ben niet zeker of ik ISS gezien heb? Mam en ik zaten wel naar een snelbewegend licht te kijken maar idk?

    Denk niet dat het ISS was. Er bestaan meer satteliten haha.

    Mijn vriend en ik dachten ook een hele felle satelite te zien en toen was het een rocked body van 1989 die vlakbij de dampkring zwierf. Dus of het ISS was betwijfel ik. :'D

    [ bericht aangepast op 28 juli 2018 - 18:54 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat een mooie foto's allemaal!
    Ah, ik ben zo sad dat ik hem dus niet heb kunnen zien door alle wolken hier :'(


    A to the Z

    Het was freaking voor de eerste keer in weken bewolkt hier. Ik baalde zo


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik dacht dat het rond oktober was?