• Ik ben eens benieuwd wie bij jullie op de eerste plaats staat (jezelf niet meegerekend), om wie jullie het meest geven. En dan bedoel ik niet het standaard antwoord "Mijn familie en vrienden", maar specifiek iemand. Je kan misschien een heel lange lijst geven om wie je geeft, maar volgens mij heeft iedereen wel 1 of 2, maximum 3 personen die hen echt nauw aan het hart liggen. Ik ben nieuwsgierig of het heel verschillend gaat zijn of dat het bij de meesten hetzelfde is. Het kan je moeder, opa, broer, zus, tante,... zijn. Of je eigen zoon, je partner. Of juist geen familielid zoals je beste vriend(in), een collega met wie je een heel goede band hebt? Of misschien een verpleegster die jou vaak helpt, een babysitter met wie je een goede band hebt gecreëerd of je huisdier?


    Ik wil een tuin vol egels

    Mijn vriend (: hij weet letterlijk alles van mij en ik van hem. Er is niets dat ik niet tegen hem kan zeggen en hij maakt me te gelukkig voor woorden. Mijn vader past ook in het rijtje. Hij steunt me altijd op alle mogelijke manieren en ik heb al zoveel geleerd van hem.
    Ik heb inderdaad heel wat mensen waar ik om geef, ontzettend veel zelfs, maar deze 2 springen er toch uit (bloos). Hoe zit dat bij jou?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mijn vriend en mijn ouders. Ondanks dat ik wel ruzie met m'n ouders heb gehad, kan ik het inmiddels beter met ze vinden en ze betekenen wel veel voor me. Mijn vriend betekent het meest voor mij omdat hij weet wat er is zonder het te hoeven vragen. Andersom ook. We zeggen ook regelmatig hetzelfde tegelijkertijd. We zijn echt twee handen op één buik om het zo maar te zeggen (:


    26 - 02 - '16

    Op dit moment mijn broertje (verandert misschien ooit wanneer ik een vriend of kinderen heb). We hebben mega vaak ruzie en ik klaag best vaak over hem, maar ik voel dat hij meer voor me betekent dan alle anderen (is dat vaag gezegd?)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Mijn moeder, hoe dan ook.


    Caution first, always.

    Mijn ouders en mijn vriend zijn toch wel de mensen waar ik altijd op terug mag en kan vallen.
    Laatst zat ik een serie te kijken waarbij het oudste kind van het gezin het nest ging verlaten en op dat moment kwam wel bij me binnen dat ik op een gegeven moment mijn ouderlijk huis ook ga verlaten. Ik ben nu bijna 22 en er zijn al genoeg mensen van mijn leeftijd die op zichzelf/op kamers voor hun studie wonen, maar ik ben daar zelf zo nog niet klaar voor.
    Mijn ouders zeggen ook altijd: "Zolang wij een dak boven ons hoofd hebben, dan hebben jullie [mijn twee oudere broers en ik] dat ook."
    Er zal een tijd komen waarin m'n vriend en ik gaan samenwonen, maar dat gebeurt voorlopig nog niet, omdat hij aan zijn derde jaar wo bachelor begint aankomend schooljaar.
    Tot die tijd mag ik nog genieten van alles wat mijn ouders voor me doen en ik denk niet dat er ooit iets zal zijn wat ik zou kunnen doen om die tijd terug te betalen.

    Mijn vriend was er o.a. op het moment dat ik zwaar faalde voor mijn havodiploma, maar ook toen ik wel mijn mbo-4 en een hbo propedeuse behaalde.
    Hij is er altijd voor mij geweest tijdens goede en zware tijden.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Mijn zusje, oma, beste vriendin en beste vriend. Dat zijn mensen voor wie ik echt alles, maar dan ook alles zou doen. En ergens voel ik me nu heel slecht omdat ik niet meteen mijn ouders noem, want ondanks alles hou ik ook heel veel van hen, maartoch.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Frodo schreef:
    Mijn vriend (: hij weet letterlijk alles van mij en ik van hem. Er is niets dat ik niet tegen hem kan zeggen en hij maakt me te gelukkig voor woorden. Mijn vader past ook in het rijtje. Hij steunt me altijd op alle mogelijke manieren en ik heb al zoveel geleerd van hem.
    Ik heb inderdaad heel wat mensen waar ik om geef, ontzettend veel zelfs, maar deze 2 springen er toch uit (bloos). Hoe zit dat bij jou?
    Bij mij zijn het mijn broer en zus. ^^ We kunnen bij elkaar terecht als we hulp nodig hebben, houden graag activiteiten samen en gaan niet bemoeiend met elkaar om/respecteren elkaars eigen leven. We houden ook uit onszelf regelmatig contact. We weten niet alles van elkaar, maar het gevoel dat we onze geheimen bij wijze van spreken bij elkaar kwijt kunnen, geeft een veilig gevoel. :) Wie hen pijn doet, zal boeten, haha. (A)

    [ bericht aangepast op 24 aug 2018 - 16:27 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Zo'n goede vraag! Mijn leven is zo instabiel net omdat ik die paar vaste mensen er niet uit kan kiezen. Ik hecht met altijd veel te snel in relaties waardoor ik de rest rond me ter zijde laat. De belangrijksten voor mij momenteel zijn mijn ouders, mijn vriend en mijn 'buddy' in het sober blijven.


    effort never betrays you

    Mijn zussie is degene zonder wie ik echt niet kan leven. Daarnaast heb ik mijn vriend, al mijn matties en de rest van mijn fam natuurlijk ook en ik hou van ze enzo maar mijn zusje staat op één.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    A lot of people have drinking buddies, but I definitely like my smokingbuddy the best :) Die staat ook wel echt boven familie en andere vrienden. Want dat is de enige plek dat ik ooit niet continu hoef na te denken of ik goed genoeg ben om daar te zitten en of het wel wederzijds is. My best friend definitely the most important for me. En daarna mijn moeder. En m'n maatje daar boven de wolken ook.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Sowieso mijn lief. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Mijn broer ondanks de constante irritaties. Nadat ik hem bijna ben verloren is hij zoveel meer voor mij gaan betekenen dan eerst.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk mijn zus en naaste vrienden. (onder andere een paar q-ers) (kitty)


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Mijn moeder, maar ik denk dat je dat wel wist bij mij. :'D Nee, maar mijn moeder is mijn alles. Ze is echt een geweldige vrouw, waar ik gewoon mijn hart uit kan storten en ze naar mijn gevoelens wilt luisteren. <3


    One Who Travels A Higher Path.

    Leuk om dat van iedereen te lezen! ^^

    @breathin & Halpert: Bedoelen jullie met "buddy" iemand die vrijwillig jullie helpt en jullie daarvoor nog niet kenden? :)

    @Filiz: Dat wist ik inderdaad, haha. Ze is zeker een geweldige vrouw! :3


    Ik wil een tuin vol egels