• Q      WORKS      OUT !

    Ik hoop dat dit niet tegen de regels indruist.
    Hallo iedereen!
    Ik moet iets bekennen: Ik sport niet graag. There, I said it. Ik haat sporten. Ik doe echt aan zero sport in de week (behalve als je wandelen en sprinten voor de trein meetelt) en ik gebruik mijn fitbit eigenlijk gewoon als een goedkope variant van een smartwatch.
    Nou, daar wil ik wel stilletjes aan verandering in gaan maken! Maar, ik heb weinig motivatie en ik merk dat ik wel een groepsbeest ben. Alleen sport ik ook niet graag met andere mensen in het openbaar, dus sportschool of lessenreeksen is niet aan mij besteed. Ik moet echter wel dringend spierversterkende oefeningen doen omwille van gezondheidsredenen en eerlijk gezegd wil ik zelf wel graag wat muscle gainen om mijn lichaam wat meer te tonen en te shapen. Kortom: fitter worden en gezonder leven!

    Nu dacht ik: laat ik een topic aanmaken op Q! Let's make Q work out!
    Want ik heb echt een groep nodig om mij gemotiveerd te houden. Ik zou zelf namelijk graag willen starten met de nieuwe Blogilates kalender (Dat zijn Pilates oefeningen voor beginners), maar ik weet dat ik het alleen niet echt lang vol zal houden. Maar in groep ben ik wel gemotiveerd! Dus laten we elkaar motiveren om gezond te sporten!

    Dus of het nu pilates, kickboksen, dansen, start to run is, je excited bent over de nieuwe loopschoenen en sportkleren die je gekocht hebt, .... Noem maar op. Start samen initiatieven op, laten we samen sporten en elkaar motiveren!

    - Reageer hieronder of je meedoet en wat je zal gaan doen van sport
    - Deel eventueel je maanddoel als je dat wilt
    - Motiveer elkaar!
    - Hou je wel aan de regels. Zie hieronder.
    - Dit topic is bedoeld om samen fit te worden en gezond te leven, NIET om elkaar aan te sporen tot ongezonde dingen of afvallen. Hou hier rekening mee. (Seriously, die reacties meld ik per direct.)


    REGELS!

    -      Wees lief voor elkaar.
    -      Hou je aan de Q-huisregels: Vermeld geen gewicht (tenzij van het aantal kilo dat je bijv. kan tillen c;) en spoor elkaar niet aan tot ongezonde dingen!
    -      Post geen zaken die triggerend kunnen zijn voor anderen mbt eten en gewicht.
    -      Moedig elkaar aan.
    -      Kraak elkaar niet af.
    -      Advies geven mag, maar doe dit wel beleefd en nuttig.
    -      Frustraties delen mag, maar opnieuw: denk aan de huisregels!

    DEELNEMERS!

    Pixielisje - Lau
    - Beginner
    - Blogilates
    - Doel: gezonder leven, fitter worden, spierversterkende oefeningen

    Kisshoten - Filiz
    - Beginner
    - Touwtje springen, hometrainer/homefiets, wandelen en spier/buik oefeningen.
    - Doel: Afvallen, maar voornamelijk een gezonde levensstijl en conditie opbouwen.

    Soja - J.
    - Beginnen
    -
    - Doel: gezonden leven, fitter worden

    Cantabile - Suuz
    - Ervaren
    - Fitness, Yoga
    -
    IrishNialler - Yvonne
    - Ervaren
    - Yoga, fitness
    - Doel: Sterkere buikspieren, Slankere buik, Betere conditie

    Nesta - Mirte
    - Beginner
    - Fietsen & Fitness & Yoga
    - Fitter worden & Gezonder leven

    Frodo - Bes
    - Beginner
    - Zwemmen, wandelen
    - Gezonder zijn

    Deelnemer
    -
    -
    -
    Deelnemer
    -
    -
    -

    Deelnemer
    -
    -
    -

    Deelnemer
    -
    -
    -

    Deelnemer
    -
    -
    -

    Ik hoop dat jullie meedoen en even gemotiveerd zijn om te sporten als ik!

    [ bericht aangepast op 28 aug 2018 - 22:22 ]


    A to the Z

    Ik heb dit serieus nodig! Ik doe mee en ik zal zo even andere details zeggen! (Ik moet zelf wel afvallen, maar dat doe ik sowieso op een gezonde manier. :'D )


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik wil meedoen, ik weet dat ik niet dik ben en ik hoef niet perse af te vallen (dat is mijn doel ook niet) maar een beetje gezonder leven en een beetje bewegen kan bij mij geen kwaad :'D
    Liever lui dan moe
    Ik ga er nog even over nadenken wat ik precies wil gaan doen


    Life is a beautiful struggle

    Mag ik als wat meer "gevorderd" sporter ook meedoen? Ik vind het wel leuk om mee te krijgen wat anderen doen en hier en daar misschien nieuwe dingen te proberen c:


    From these ashes, I will rise

    @Filiz: Maakt niet uit, het mag natuurlijk meetellen als motivatie! Zolang het nummer op de weegschaal maar niet de focus is maar de vorderingen die je maakt en ziet! :)
    @SOJA: Idem! Ik moet écht wat gaan bewegen. Ik wil het ook doen omdat ik dan hopelijk een actievere, gezondere, positieve geest heb ook :)
    @Cantabile: Hell yes, ik kan bijvoorbeeld wel wat ervaringen van een gevordere sporter gebruiken! Ik ben echt het type persoon die afhaakt vanaf dat iets lastig gaat hahahaha. Dus I need the peptalks van iemand die het al langer doet. Wat doe jij allemaal van sport al dan? :D


    A to the Z

    Ik ben net nog naar de sportschool geweest. Ik doe Yoga en fitness nu 2 jaar en wil sterkere buikspieren m'n buik slanker en betere conditie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    @Pixelisje Gezellig! I'm in ^^
    Ik doe op dit moment fitness en yoga (hehe net als Yvonne, toeval). Daarnaast rij ik nog zeker 2 keer per week paard, maar vooruitgang is daarbij moeilijk te tracken, dus die zal ik buiten beschouwing laten :')
    In mijn eerste jaar studeren (2015-2016) was ik aangekomen tot ik bordering overgewicht was en toen heb ik in januari besloten het volledig om te gooien. Ik ben toen ook goed op mijn eten gaan letten (niet op een ongezonde manier, mind you) en ben 7,5 kilo afgevallen. Mijn workout bij fitness is dus nog altijd gericht op toning en shaping, wat dan ook mijn doel is ^^
    Yoga doe ik meer voor mijn mentale gesteldheid. Vooral in stressperiodes is het een hele fijne manier om zonder verhoogde hartslag wat energie te kunnen laten afvoeren. Fitness kan anders soms zelfs paniek triggeren bij mij, wat echt niet chill is. De lenigheid die je daarbij ontwikkelt is een mooie plus, maar geen doel.

    Overigens heb ik ook nog kickboksen (niet meer mogelijk door hersenschudding), pole fitness (erg leuk, maar de oefeningen werden op een bepaald punt wat much voor mij), zumba (1 les en ik vond het verschrikkelijk) en intensity training (echt heel leuk, maar fitness kan ik beter in mijn eigen tijd inplannen dan zo'n les)

    [ bericht aangepast op 28 aug 2018 - 15:31 ]


    From these ashes, I will rise

    Dat sowieso, Laura! Dat is het belangrijkste en dat komt ook goed! ^^

    Naam: Kisshoten/Filiz
    Rang: Beginner
    Sport: Touwtje springen, hometrainer/homefiets, wandelen en spier/buik oefeningen.
    Doel: Afvallen, maar voornamelijk een gezonde levensstijl en conditie opbouwen.


    One Who Travels A Higher Path.

    Mirte / Nesta
    Fietsen & Fitness & Yoga
    Fitter worden & Gezonder leven

    Alhoewel ik van plan ben om alleen nog maar in de weekenden op Q. te komen, is dit wel een topic waar ik regelmatig terug wil gaan keren. Na de scheiding van mijn ouders (inmiddels al weer twee jaar geleden) zijn de kilo's er bij mijn aangevlogen, aangezien ik een gigantische emotie—eter ben. Vandaar dat ik momenteel in het hokje 'overgewicht' gestopt kan worden. Nu ben ik de laatste tijd helemaal into de body positivity beweging, dus ik ben aan het leren om mezelf fijn te voelen met hoe m'n lijf er nu uit ziet. Dat neemt niet weg dat ik het strontvervelend vind om de trap op te lopen en dan buiten adem te zijn. Daarbij ben ik vorige week begonnen aan mijn nieuwe baan en ben ik van plan om veel op de fiets naar het werk te gaan (zo'n twintig kilometer per dag).

    Zaterdag is het 1 september en voor mijn perfectionistische ik is dat perfect om aan m'n gezonde levensstijl te gaan beginnen. Dus al met al: ik houd nu al van dit topic. YOU GO GUYS.


    Ik doe niet per se mee, maar ik ga dit topic wel in de gaten houden! Ik hou van sporten maar het kost altijd zo veel moeite en tijd om naar de sportschool te gaan helaas. :W

    Ik wil zwaar gaan liften voor die abs en kont en mooie spieren, maar daar ga ik mijn vriend advies voor vragen want die is bodybuilder geweest.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Yasss ik doe mee! Ik wil iedere week 2 keer gaan zwemmen en iedere week gaan wandelen, om gezonder te zijn ^^ ik ben net zoals jou haha, dus deze motivatie is echt nodig.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Aaah, ik ben zo blij dat jullie allemaal ook enthousiast zijn!
    ik ga spontaan even sporten lol
    Nee, ik voel mij eigenlijk wel redelijk k*t atm en men zegt dat sporten altijd helpt? Proof it to me haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Aaah, ik ben zo blij dat jullie allemaal ook enthousiast zijn!
    ik ga spontaan even sporten lol
    Nee, ik voel mij eigenlijk wel redelijk k*t atm en men zegt dat sporten altijd helpt? Proof it to me haha

    Van sporten krijg je endorfinen en daar word je gelukkig van :]. Daarnaast helpt het ook omdat je, ondanks dat je je kut voelt, het tóch hebt gedaan. Zeker als je je nutteloos voelt omdat je de hele dag niks hebt gedaan kan je alsnog zeggen dat je in ieder geval bent gaan sporten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb het topic een update gegeven!

    Ja, het hielp wel eventjes. Ik heb 20 minuten gecrosstraind, op een wisselende intensiteit, goed voor 5,2 km. Dus dat was wel leuk! Eerste keer weer sinds een heeeele lange tijd. (Ik deed het vroeger vaak, maar kreeg toen problemen aan mijn sleutelbeenderen, dus ik moet ook wel krachtoefeningen gaan doen om mijn armspieren en schouderspieren aan te spannen want het is nu echt zo belachelijk zwak allemaal.)
    Ik heb pilates even geprobeerd, maar ik denk dat ik foute dingen doe en ik wil liever geen nekspier verrekken dus ik ga even wachten tot mijn zus terug thuis is vrijdag, want dan kan ik samen met haar gaan pilates doen. :D


    A to the Z

    ik heb dit stiekem ook nodig. Ik heb een abbo bij de sportschool, maar kan zo moeilijk motivatie vinden. Vul later even in wat nodig is (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik zeg al zo lang dat ik moet gaan sporten, maar toch doe ik het nooit.
    Hopelijk motiveert dit me wel genoeg. I’m in!

    Donderwolk - Anna
    - Beginner
    - Blogilates
    - Doel: Mijn lichaam gebruiken waar het voor bedoeld is: bewegen. Gezonder leven, meer spieren opbouwen. Misschien wat afvallen, zodat ik lekkerder in m’n vel zit.

    Tof initiatief, Lau!


    look at the stars, look how they shine for you;