• De stelling van deze week luidt:
    Kinderen onder de 16 jaar moeten verplicht drie keer per jaar naar de tandarts.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eh nee. Vind ik niet. Zoiets kan je niet verplichten. Wel is het goed om mensen te wijzen op de redenen waarom het verstandig is om drie keer per jaar naar de tandarts te gaan.


    26 - 02 - '16

    Nee. Dat heeft niks met leeftijd te maken, en als ze slechte tanden krijgen is het hun eigen fout.

    Ja maar ik vind het ook erg duur dus vind ik wel dat ongeacht je situatie dit wel vergoed moet worden of iets.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik had volgens mij tot m'n 18de elk half jaar controle en dat was prima.
    Drie keer per jaar vind ik niet nodig, maar gewoon elk half jaar, 2x per jaar dus, is goed te doen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    Ik had volgens mij tot m'n 18de elk half jaar controle en dat was prima.
    Drie keer per jaar vind ik niet nodig, maar gewoon elk half jaar, 2x per jaar dus, is goed te doen.


    Dit.
    En ik zou zeggen tot je achttiende, want volwassen zijn en eigen verantwoordelijkheid enzo.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    IrishNialler schreef:
    Ja maar ik vind het ook erg duur dus vind ik wel dat ongeacht je situatie dit wel vergoed moet worden of iets.


    In Nederland zit dit geloof ik bij de standaard verzekering, dus zou je niks bij hoeven te betalen.

    Zelf vind ik 3x per jaar wel veel, 2 is genoeg.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    In Nederland zit dit geloof ik bij de standaard verzekering, dus zou je niks bij hoeven te betalen.

    Zelf vind ik 3x per jaar wel veel, 2 is genoeg.


    Ik weet niet precies hoe het zit XD 2x is inderdaad genoeg.

    Al hoop ik wel dat dokters ook qua advies beter zijn. Ik ben namelijk door astma vrij jong aan de ouders gegaan waardoor m'n gebit naast de erfelijkheid en ook nog altijd gaatjes had en dit was even niet gezegd door de dokter. Daardoor moest ik wat vaker als kind zijnde


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    2x is priem


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ristridin schreef:
    (...)

    In Nederland zit dit geloof ik bij de standaard verzekering, dus zou je niks bij hoeven te betalen.

    Zelf vind ik 3x per jaar wel veel, 2 is genoeg.


    Is niet het geval, ik betaal me helemaal de :')

    Maar ja, 2x is genoeg. Misschien korting voor minderjarigen of iets dergelijks, als het ervoor zorgt dat er meer kinderen naar de tandarts gaan dan nu komt dat geld dan toch wel binnen.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik had vroeger nooit gaatjes (en nu nog steeds niet). Als iemand met een sterk gebit en goede hygiëne zou ik geen zin hebben om drie keer per jaar te moeten.

    Chappie schreef:
    Eh nee. Vind ik niet. Zoiets kan je niet verplichten. Wel is het goed om mensen te wijzen op de redenen waarom het verstandig is om drie keer per jaar naar de tandarts te gaan.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    pfff nee natuurlijk... dan zou ik 3x zovaak naar de tandarts moeten... vind 1x per jaar al erg genoeg

    Gaat er überhaupt iemand drie keer per jaar daar de tandarts? Iedereen die ik ken gaat 2 keer per jaar en dat vind ik ook een mooi streven om aan te houden. Ik ben er persoonlijk geen tegenstander van om het te verplichten, daar ik vroeger ook geen idee had waarom mijn ouders het zo ontzettend belangrijk vonden dat ik goed voor mijn gebit zorgde. Het was dat mijn ouders mij verplichtte om te gaan, maar als de keuze aan mij was geweest was ik geen 2 keer per jaar gegaan. Met name omdat mijn tandarts een creep was. Maar doordat ik een uitermate slecht gebit heb (dankjewel ouders voor dit genetische geschenk) ben ik wel blij dat mijn ouders me dit hebben verplicht toen ik jonger was.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Oneens,

    Dit verplichten maak juist dat kinderen hier met tegenzin heen gaan. De meeste doen dit al en zijn er bang voor. Dus zeker niet doen! (N)


    We are like Glass. We Break and eventually we shatter.