• Hi peeps, ik speel nu al een aantal jaar gitaar, en dit heb ik altijd gedaan op mijn vertrouwde Morgan, maar sinds een tijdje zit er een breuk in de hals waardoor hij niet meer zuiver speelt, nu zou ik hem kunnen laten repareren maar dat zal waarschijnlijk meer kosten dan de gitaar zelf kost. Want die was toendertijd nog geen 200 euro. Ik ben dus aan het kijken/sparen voor een nieuwe gitaar, ik zit te denken prijsklassen 400-1000 euro. En mijn vraag is hebben de gitaarspelers onder ons daarin goede aanraders? Ik ben opzoek naar een akoestische gitaar met pickup. Western of Klassiek maakt niet veel uit. Dus share your experiences :3

    [ bericht aangepast op 11 sep 2018 - 11:01 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik speel vooral elektrisch, op een Aria Pro II die ik geërfd heb, maar ik ben ook op zoek naar een nieuwe ukulele en/of basgitaar, dus ik kom hier even kijken.

    Mijn beste advies met instrumenten is in ieder geval om een keer zo'n grote muziekzaak in te gaan en daar wat exemplaren van de muur te trekken (om de leukste vervolgens als een schijtluis online te bestellen, :')).

    Let wel op de Chinese goedkopere merken, aangezien die wel mooi kunnen klinken in de winkel, maar er vaak veel kwaliteitsverschillen zitten tussen individuele exemplaren van hetzelfde model waardoor de klank van de gitaar die je koopt weer kan verschillen van die uit de winkel. Bij Epiphone bijvoorbeeld checken ze veel strenger op de consistentie van iedere gitaar.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Ik speel vooral elektrisch, op een Aria Pro II die ik geërfd heb, maar ik ben ook op zoek naar een nieuwe ukulele en/of basgitaar, dus ik kom hier even kijken.

    Mijn beste advies met instrumenten is in ieder geval om een keer zo'n grote muziekzaak in te gaan en daar wat exemplaren van de muur te trekken (om de leukste vervolgens als een schijtluis online te bestellen, :')).

    Let wel op de Chinese goedkopere merken, aangezien die wel mooi kunnen klinken in de winkel, maar er vaak veel kwaliteitsverschillen zitten tussen individuele exemplaren van hetzelfde model waardoor de klank van de gitaar die je koopt weer kan verschillen van die uit de winkel. Bij Epiphone bijvoorbeeld checken ze veel strenger op de consistentie van iedere gitaar.


    Ja ik ben ook niet van plan om een merkloze gitaar te halen, maar ben eigenlijk meer benieuwd naar de ervaringen van mensen om te weten hoe ze op longterm spelen. Met oog op de actie van de snaren, de afwerking van de nek, hoe lang ze toon houden etc. Ik zit zelf momenteel naar Martin te kijken maar die zijn me nog wel iets te duur, (tussen 1000 en 7000 euro).

    Qua uke ben ik wel heel erg te spreken over mijn Morgan, dat is een heel fijn merk ook gewoon voor ukes.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Oooh, Martins zijn prachtig! (Prachtig duur ook, ja). Met akoestische gitaren heb ik niet echt veel ervaring, helaas, dus over specifieke merken daarin durf ik dan niet echt uitspraken te doen........

    De uke die ik op het oog had was overigens ook een Morgan, dus dat is wel leuk :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.