• Ik vermoed dat de meeste het al wel gehoord hebben.

    Vanochtend zijn 4 kinderen ( 2 van 4, 1 van 6 en 1 van 8 jaar) om het leven gekomen. De stint (soort bolderkar met Segway, gebruikt bij BSO en kinderopvang) kon door onbekende reden niet van het spoor. Een 11 jarig jongetje en de leidster liggen met zorgwekkende toestand in het ziekenhuis.

    Zelf werk ik in de kinderopvang en zie ze regelmatig voorbij vliegen. Ik had er al geen goed gevoel bij, vooral omdat ze zo hard gaan.
    Gisteren vertelde mijn baas nog dat ze boos was, haar zoon had van de leidster moeten staan in de stint.

    Toen ik het las schrok ik echt heel erg. Ik vind het zo heftig en helemaal voor die ouders. Je laat je kind in goed vertrouwen achter en ja, ze kon er waarschijnlijk niks aan doen, maar toch is het heftig . Helemaal omdat ik net pas dat 2 kinderen van 1 gezin zijn en de derde dus gewond is.

    1 kind verliezen is een klap, laat staan 2 kinderen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Zulk heftig nieuws ja. Bah, het zal je maar gebeuren. Echt een nachtmerriescenario dit hoor.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik was er ook echt even misselijk van toen ik het nieuws vanochtend las, moet ik zeggen. Echt te verschrikkelijk voor woorden. :/


    Caution first, always.

    Het nieuws kwam bij mij ook wel echt heel erg binnen. Maar ik weet niet of je de schuld aan de Stint kan geven, want het zijn nog altijd mensen die ze besturen. Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Voor de Stint is een rijvaardigheidstraining nodig, zodat je goed kan omgaan met het voertuig. Echter, veel BSO’s etc. laten ook medewerkers rijden die die training niet gehad hebben. Hierdoor ligt de fout niet vaak bij de Stint, maar bij de BSO in kwestie.
    Daarbij vind ik het wel heftig dat alle Stints meteen van de weg zijn gehaald. Als er een auto ongeluk plaatsvindt door een mankement van de auto, worden ook niet al deze modellen van de weg gehaald.

    Desalniettemin is het verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ik heb drie jaar lang stage gelopen op basisscholen in Oss en ook deze basisschool ken ik. Ik kan me niet voorstellen wat dit doet met de ouders, familie, school en andere betrokkenen.


    Artino schreef:
    Voor de Stint is een rijvaardigheidstraining nodig, zodat je goed kan omgaan met het voertuig. Echter, veel BSO’s etc. laten ook medewerkers rijden die die training niet gehad hebben. Hierdoor ligt de fout niet vaak bij de Stint, maar bij de BSO in kwestie.
    Daarbij vind ik het wel heftig dat alle Stints meteen van de weg zijn gehaald. Als er een auto ongeluk plaatsvindt door een mankement van de auto, worden ook niet al deze modellen van de weg gehaald.

    Desalniettemin is het verschrikkelijk wat er is gebeurd. Ik heb drie jaar lang stage gelopen op basisscholen in Oss en ook deze basisschool ken ik. Ik kan me niet voorstellen wat dit doet met de ouders, familie, school en andere betrokkenen.


    Het is zeker ook niet de fout van Stint. Wat ik meer bedoelde is , zolang er geen reden of oorzaak is ga ik daar niet naar wijzen, dat ga ik sowieso niet doen. Natuurlijk stel dat ze de training niet gedaan hebben dan is dit dom en ondoordacht, maar anderzijds kan dat nu niet veel meer oplossen helaas


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik vind het hele verhaal rondom die stint echt dubieus... Het ongeluk is verschrikkelijk, maar alle emotie terzijde vind ik het echt vreemd dat deze situatie plaats heeft gevonden. Hoe komt dat ding überhaupt op het spoor terwijl de slagbomen al omlaag staan en waarom vlucht je er dan niet zo snel mogelijk uit....


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Dit is een ouders ergste nachtmerrie, zo vreselijk. Je zegt je kinderen gedag, wenst ze een fijne dag toe en ziet ze daarna nooit meer terug. Ik heb zelf drie kinderen en na het horen van dit bericht voelde ik me echt even ontzettend naar. Ik heb ze hier in de wijk ook al regelmatig zien rijden op de stints en ik heb het nooit echt fijne dingen gevonden.
    Of het de schuld is van het apparaat moet nog blijken, er gaan verschillende dingen de rondte, waaronder dat ze niet zou hebben kunnen remmen en dat de stint op hol geslagen zou zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat deze dingen nog weleens verboden kunnen gaan worden. Hier zijn in ieder geval al twee kinderdagverblijven die aan hebben gegeven ze niet meer te gebruiken tot er 100% bewezen is dat ze veilig zijn.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    (Ik moest serieus even opzoeken wat een stint was, is dat iets typisch Nederlands?)
    Ik vind het altijd vreselijk wanneer kinderen omkomen, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat moet voelen als ouder, volgens mij is dat echt het ergste wat je kan overkomen.
    Toch vraag ik me ook af hoe het kwam dat ze op het spoor vast stonden (kun je zo'n ding niet de andere richting uit draaien en zo het spoor ontwijken?) en waarom ze er niet meteen uit klommen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Bakugou schreef:
    (Ik moest serieus even opzoeken wat een stint was, is dat iets typisch Nederlands?)
    Ik vind het altijd vreselijk wanneer kinderen omkomen, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe dat moet voelen als ouder, volgens mij is dat echt het ergste wat je kan overkomen.
    Toch vraag ik me ook af hoe het kwam dat ze op het spoor vast stonden (kun je zo'n ding niet de andere richting uit draaien en zo het spoor ontwijken?) en waarom ze er niet meteen uit klommen.


    Ik gok dat ze wel met gordels zaten ofzo, en met blinde paniek lijkt me dat je ook niet logisch na kan denken. Maar ik zat ook met die zelfde vraag inderdaad. Wel vreselijk dat er mensen (ik zeg express geen kinderen want leeftijd moet niet uitmaken in de ernst van de situatie) zijn omgekomen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Vanuit de kinderopvang is er een mooi initiatief gestart. Alle kinderdagverblijven en bsos maken een hart en beplakken deze met de kids. Daarop zetten ze we denken aan jullie.

    Ook waar ik werk gaan we dit maandag maken en opsturen naar Oss. Een klein gebaar, alles wat we kunnen doen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik hoorde het s'middags op donderdag. Ik vind het verschrikkelijk voor de ouders en familie van de kinderen, maar ook klasgenootjes van de kinderen en juffen/meesters en ook voor de andere kinderen op de opvang. Maar ook voor de ouders en familie van de leidster.

    Ik hoop dat ze kunnen achterhalen wat er precies fout is gegaan zodat nooit meer kan gebeuren.


    Physics is awesome