• Hey guys,

    Ik heb een groot probleem. Ik zweet enorm veel en het stinkt verschrikkelijk.
    Als ik bepaalde spuitdeo gebruik mengt dat met de zweetgeur, wat het alleen nog maar erger maakt.
    Om even mijn dagactiviteit te vertellen:
    Sochtends fiets ik een dik uur naar school (ongeveer 22 km per uur). Hiervan ga ik dus al aardig zweten. Daarnaast zweet ik de hele dag door, veroorzaakt door een beetje stress, opwinding of zenuwen. Heel normaal denk ik.
    Alleen denk ik dat ik meer zweet dan gewoonlijk.

    En nu mijn vraag:
    Ik heb dus ooit een keer gehoord van zalf die je opsmeerd en dat je de hele dag (ECHT) beschermd tegen die stinkgeur. Ik heb al op internet gekeken en kwam op Oderex lotion, waar ik ook goeie recensies van kon vinden.

    Hebben jullie nog tips of ervaring met Oderex Lotion?



    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Ik heb zelf geen ervaring met odorex, maar herken je probleem wel enigszins. Voor mij was het gebruik van een gewone roldeo ipv spuitdeo de oplossing. Momenteel gebruik ik van het merk rexona.
    Misschien kan je dat eerst proberen? Want de prijzen daarvan zijn prima en ik kan me voorstellen dat zo'n odorex nogal prijzig is.


    Stenenlikker

    Je hebt inderdaad van die deo’s die je op moet rollen nadat je gedouchet hebt (sommige eens in de tien dagen zelf) en die het zweten veel verminderen. Je mag die bijv wel niet opdoen als je net geschoren hebt, wat ik wel een lastige vind want ik moet echt elke dag scheren (anders is het ook erger, dus ik weet niet of je het goed bijhoudt daar? Dat maakt echt een verschil).

    Het is geen lotion dat ik bedoel. Het is echt zo een rollerdeo waar je dan tien dagen mee beschermd bent dus dat is heel handig. Ik heb geen ervaring met hetgeen dat jij zegt, maar met dit wel en bij mij heeft het wel echt veel geholpen!
    Ik gebruik hem nu niet meer omdat ik nogal vergeetachtig ben en ik wel het gevoel heb dat het wat verbeterd is. Ik denk dat het ook wel afhankelijk is van hoe goed je deo is. Ik gebruik zelf de nivea fresh variant en die vind ik veel fijner dan rexona, die is niet straf genoeg zegmaar.

    Ik zal straks even het merk dat ik heb van dat spul noteren, want dat moet je echt proberen denk ik!


    A to the Z

    Ik weet dat mijn moeder een spuitdeodorant heeft van Odorex waar ze heel tevreden mee is (deze gebruikt ze alleen tijdens het werken, dus dat scheelt ook weer in de kosten).
    Daarnaast kan ik als tip meegeven om vochtige doekjes in je tas te doen, zodat je jezelf even snel kan 'wassen' als je op school aankomt. Plus: een fietsshirt. Ik fiets regelmatig naar m'n werk en doe dan een ander shirt aan op de fiets. Als ik op m'n werk kom, verwissel ik m'n shirt even op de wc, zodat ik een schoon shirt aan heb!


    •

    Bij mij is het niet zo erg, maar roldeo werkt een stuk beter dan spuitdeo en dat laatste gebruik ik ook al acht jaar niet meer. Zelf gebruik ik de roldeo van nivea, welke ik wel fijn vind. Die zijn best vaak in de aanbieding en als je die nivea crèmegeur niet erg vindt, maskeert die wel echt goed!


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Oké ik heb het even opgezocht en ik heb het over 'antitransparant' producten. Zelf gebruik ik de axitrans antitransparant roller. Die gaat trouwens lang mee omdat je hem niet gebruikt als een deo zeg maar (het is geen deo! dus je moet nog altijd deo gerbuiken). Je doet hem 1 of 2x op volgens de instructies en dan geeft hij 7 tot 10 dagen verminderd zweten (bij mij is dit zeer effectief, dus ik raad hem zeker aan). Na die periode breng je hem gewoon nog eens aan en voila. Super low-effort eigenlijk en dat in combinatie met een goede, fijne deo kan volgens mij al helpen.
    Ik raad hem echt aan.


    A to the Z

    Geen idee of dit helpt maar zelf gebruik ik deze deo (anti-transpirant) van rexona: rexona maximum protection anti-transpirant clean sent. Ik doe deze in de ochtend op en heb dan een hele dag geen last van vervelende geurtjes. Het enige waar je mee moet opletten is dat je hem pas op doet als je al je kleren aanhebt want de deo bevat een soort van nattig poeder (zo vind ik het tenminste voelen) en dat geeft wel af op je kleren als het nog niet opgedroogt is.


    cause i'm a little unsteady

    Hephaistion schreef:
    Ik heb zelf geen ervaring met odorex, maar herken je probleem wel enigszins. Voor mij was het gebruik van een gewone roldeo ipv spuitdeo de oplossing. Momenteel gebruik ik van het merk rexona.
    Misschien kan je dat eerst proberen? Want de prijzen daarvan zijn prima en ik kan me voorstellen dat zo'n odorex nogal prijzig is.


    Smeer je de roldeo ook overdag op als je aan het zweten bent?


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik kan echt veel zweten onder mijn oksels (Ik ga daar echt ooit een keer botox laten spuiten). Bij mij werkt het enorm om elke ochtend en avond een roller deo te gebruiken van Rexona ( Aleo Vera anti-perspirant en anti-transperant). 'S ochtends laat ik het eerst goed opdrogen en dan spuit ik er nog Kruitvat deo( Ultra Dry) erover heen (want die van de kruitvat werkt verbazingwekkend goed!)
    Rol deo's werken sowieso beter dan spuitdeo's. Daarom gebruik ik spuitdeo's als een extra laag of een opfris door de dag heen. Daarnaast helpt het om elke dag te douchen en de oksels schoon te maken en te scheren.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik gebruikte toen ik 15 was de odorex depper en dat redde echt m'n leven. Het zweten stopte gewoon bijna helemaal. Het enige nadeel was dat als ik het opdeed na het douchen (en oksels scheren) dat mijn oksels daar extreem gevoelig en droog van werden, dus ik ben op een gegeven moment gestopt met het gebruiken.

    But it works tho.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Als je veel zweet, kan je best een anti-transpirant gebruiken, want die zorgen er echt voor dat je minder zweet produceert. Gewone deo's gaan enkel de lichaamsgeur wat verbeteren. Ik ben zelf ook iemand die meer zweet dan de gemiddelde mens en ik merk echt het verschil tussen een deo en een anti-transpirant.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Vroeger zweette en en stonk mijn broertje best wel erg, maar sindsdien gebruikt hij Perspirex antitranspirant. Als je deze opdoet heb je minimaal 3 dagen geen last meer van zweet of geur. Ze zijn niet goedkoop (€12 bij de Kruidvat) maar ze zijn super effectief!


    What’s tasty in Busan?

    Ik zweet zelf nauwelijks (thank God), maar een goede vriendin zweet wel extreem snel. Dus mijn topics, hehe. :b

    Hopelijk vind je snel een oplossing!

    Ikzelf kon tegen weinig deos en ik stonk ook. Odorex hielp bij mij niet. Ik heb een lange poos Ciena deo van de Aldi of Lidl 1 euro per fles met groene deksel gebruikt en daardoor stink ik niet meer dus denk ook dat het een periode was. Inmiddels gebruik ik van dove met een pareltje en die werkt ook goed


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb een anti-transpirant van Rexona: Rexona Maximum Protection Stress Protect (of Stress Control, geen idee) en sinds ik die gebruik zweet ik echt stukken minder en heb ik ook geen zweetvlekken meer.
    Het enige nadeel is dat hij wat afgeeft op m'n hemd, maar oké dat is toch niet zichtbaar. In de was gaat het weer weg en m'n shirt blijft gespaard.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lemme teach you some tricks. Ik heb hetzelfde probleem en heb 2 jaar in een zwembad gewerkt als lifeguard. Het is daar gemiddeld 30+ graden en ik smolt daar altijd compleet weg. Anti-transpirant werkt voor het verminderen van geurtjes, maar anti-perspirant is where it's at, dat gaat zweten zelf meer tegen. Zelf gebruik ik een Roll-on van Neutral. 's Avonds"oprollen" (het heeft even nodig om goed te werken) en het doet wonderen. Zooooo veel minder zweet, en daarmee stinkt het minder :]

    [ bericht aangepast op 1 okt 2018 - 20:52 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die