• Ik ben wel benieuwd hoe jullie Sinterklaas vieren.

    Zelf doen wij lootjes in het gezin. We zijn met zijn vieren en doen dan voor 10 euro kopen. Echter eindigt het altijd dat iedereen wat voor iedereen koopt maar dus 1 echt groot serieus duurder kado en de rest kleinigheidjes.

    Ik heb zojuist mijn lijst gemaakt met wat ik ga halen morgen, gezien ik altijd alles te vroeg heb.

    Ik had mijn vader getrokken en die krijgt Scrub, aftershave en een ramentrekker wilde hij graag.

    Mijn moeder krijgt een klein verwenpakketje met mini's van de hema. Gezichtsmasker, scrub, handcreme.

    Voor mijn broer vond ik bij de Gall en Gall een Whiskey pakketje met 4 kleine flesjes Whiskey, en daar is hij zo dol op.

    Hoe vieren jullie het?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ah enjoy!
    Wij vieren al jaren geen sinterklaas meer en kerst ook amper. Maar veel plezier!^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Bij ons is het ondertussen al een paar jaar Sinterkerst i.p.v. alleen Sinterklaas. Met de familie is het eigenlijk de laatste jaren altijd dobbelen - je koopt één cadeau of meerdere kleine cadeautjes voor €10 of zo en dat is een cadeau dat eigenlijk voor iedereen kan zijn. We beginnen de avond altijd met snert (erwtensoep) en daarna gaan we dus dobbelen. Alle cadeautjes liggen op tafel en 1ste ronde is om te zorgen dat iedereen een cadeau vast heeft en daarna is het zoveel keer doorgeven naar links/rechts; ruilen met persoon naast je; 2 personen met elkaar laten ruilen; etc.

    Dit jaar vier ik ook Sinterkerst met vriendinnen (2 verschillende keren): met de ene groep heb ik lootjes getrokken en met de andere groep moet ik nog lootjes trekken. Gewoon een gezellige avond, lekker eten, wat drankjes, spelletjes en gewoon gezelligheid.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Dat is leuk! Heel veel plezier alvast! ^^

    Nope, wij doen niet meer aan sinterklaas. Het enigste wat ik doe is met mijn moeder naar de sinterklaas optocht kijken. :'D Wij doen meer aan kerst, dus kerstboom, heel veel kadootjes, spelletjes en lekker eten. :Y)


    One Who Travels A Higher Path.

    Bij mij gaat het eigenlijk net zoals jij het in de beginpost vertelt; lootje trekken. Voor degene die je trekt een groter cadeau en voor de rest kleinere (:

    [ bericht aangepast op 5 nov 2018 - 16:46 ]


    26 - 02 - '16

    Met m'n eigen ouders nog geen idee, maar met vriendinnen heb ik ook lootjes getrokken. Cadeautje van 10 euros en een gedicht. Daarnaast doe ik ook mee met de familie van mijn vriend wat fantastisch is aangezien ik zijn oom heb getrokken die ik welgeteld één keer heb gezien.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Aawh i love sinterklaas, maar ik vier het nooit. Elk jaar weer zeggen we met een vriendengroep "Laten we sinterklaas vieren" maar nooit wordt het wat.
    Ik vier thuis kerst wel met cadeautjes.


    Alleen maar tranen van geluk

    Mijn ouders geven mijn zus en mij nog altijd een kleinigheidje of iets dat we echt nodig hebben (twee jaar geleden waren dat pyjama's bijvoorbeeld).

    Ik weet niet hoe jong de jongste mensen op Q. zijn maar ik hoop dat er dus niemand nog in de Sint geloofd hier want sorry dan als je dit topic ziet maar hij bestaat dus niet echt.


    The soul needs autumn.

    Nym schreef:
    Met m'n eigen ouders nog geen idee, maar met vriendinnen heb ik ook lootjes getrokken. Cadeautje van 10 euros en een gedicht. Daarnaast doe ik ook mee met de familie van mijn vriend wat fantastisch is aangezien ik zijn oom heb getrokken die ik welgeteld één keer heb gezien.

    Oh dat is fijn.

    Wij doen met scouting ook altijd. 10 euro het serieuze lootje, 2,50 voor een gek en iets van thuis mee. Maar als je dan idd sommige hebt die je weinig ziet of niet echt kent qua persoon...


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb geen idee wat we met het gezin dit jaar doen met sinterklaas (aangezien ik niet meer thuis woon) maar ik zou het op zich wel met de vriendengroep willen vieren. Is alleen vrij lastig :'D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Niets, nada, noppes.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je bent niet de enige die alles al vroeg heeft. Ik ben er ook zo een als ik inspiratie heb.
    Op 5 december komen mijn ouders bij mij langs en gaan we samen uiteten. Daarnaast vieren we het ook nog een avond wat groter. Ik, mijn broers + aanhang, en onze ouders zelf krijgen dan een paar kleine dingen van "sint" en we doen ook surprises met een cadeautje, gedicht en surprise.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Meestal gaan we naar oma en drinken we daar warme chocolademelk, natuurlijk heeft ze dan ook altijd wat cadeautjes voor ons. :Y)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Op scouting vieren hebben we lootjes getrokken en gaan we surprises maken. Met het gezin gaan we ook iets doen, maar weten we nog niet wat. Vorig jaar was dat lootjes trekken. Met een aantal klasgenoten hadden we vorig jaar SinterKerst gevierd (wat uiteindelijk verschoven werd naar SinterKerst & Nieuw en daarna alsnog pas in januari gedaan werd, maar shhhhh) door middel van lootjes, maar voor dit jaar zijn er geen concrete plannen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Wij vieren geen Sinterklaas meer, alleen bij mijn neefje en nichtje thuis wel nog, omdat zij er nog wel in geloven.

    Bij ons is het meer met Nieuw jaar dat we aan cadeaus doen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Thuis vieren wij al een lange tijd geen sinterklaas meer. Op scouting doen we lootjes trekken of het dobbelspel, maar ik ben daar dit jaar niet echt meer actief. Met vrienden heb ik voor voorlopig ook nog geen plannen.


    Stenenlikker