• Eh nee, obviously niet. Toch krijg ik die vraag heel de tijd. Maar de kans om betrapt te worden is het wel waard als je in grotten kan slapen en vallende sterren ziet...

    ...dat heb ik de afgelopen dagen gedaan en dat wilde ik even met jullie delen. Alles wat ik heb meegemaakt op onze tocht was namelijk wel een heel bijzondere ervaring en ik heb mijn best gedaan dit te omschrijven in een blog:

    https://schrijfstruggles.wordpress.com/category/blog/


    Maar nog leuker is natuurlijk om het gewoon te laten zien, vandaar hier deel 1 van onze vlog over het wildkamperen.



    Hebben jullie nog gave ervaringen waar jullie overenthousiast over zijn?



    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Aah vet leuk!! In Nederland mag je inderdaad niet wild kamperen, maar die regels zijn overal anders. Zo mag het in het grootste deel van Scandinavië wel en in Oostenrijk en Zwitserland mag het ook als je op doorreis bent. Dus 1 plek per dag zeg maar.

    Maar OT ik heb ook wel eens wildgekampeerd in Nederland en Duitsland. In Duitsland in een bos bij een oude ruïne in de buurt van Brexbachtal. En in Nederland op een uitkijktoren en een paar keer in een bos in een frietzak (zo noem je een zeiltje gevouwen in een driehoek waar je in kan slapen.) En een keer of 3 gewoon in een hangmat en een zeiltje in het bos. Allemaal vette ervaringen ^^ Echt heerlijk om vanuit je slaapzak de sterren te kunnen zien. De geluiden van de natuur te horen etc. Ik wil echt een keer gaan wildkamperen nog in de alpen en in Scandinavië.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ekstiesie schreef:
    Aah vet leuk!! In Nederland mag je inderdaad niet wild kamperen, maar die regels zijn overal anders. Zo mag het in het grootste deel van Scandinavië wel en in Oostenrijk en Zwitserland mag het ook als je op doorreis bent. Dus 1 plek per dag zeg maar.

    Maar OT ik heb ook wel eens wildgekampeerd in Nederland en Duitsland. In Duitsland in een bos bij een oude ruïne in de buurt van Brexbachtal. En in Nederland op een uitkijktoren en een paar keer in een bos in een frietzak (zo noem je een zeiltje gevouwen in een driehoek waar je in kan slapen.) En een keer of 3 gewoon in een hangmat en een zeiltje in het bos. Allemaal vette ervaringen ^^ Echt heerlijk om vanuit je slaapzak de sterren te kunnen zien. De geluiden van de natuur te horen etc. Ik wil echt een keer gaan wildkamperen nog in de alpen en in Scandinavië.


    Wow, op een uitkijktoren klink ook wel echt als goals! Mag ik vragen waar dat was?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.