• Hoii! Ik ben op zoek naar een leuke titel. Ik heb namelijk ontdekt dat dat niet mijn sterkste punt is, helaas. Dus zou ik het heel erg waarderen als iemand me ermee zou kunnen helpen :)

    Het verhaal waarvoor ik een titel nodig heb, gaat simpel gezegd over een groep studenten die van alles meemaken.
    Nynke en Ruben krijgen een relatie, maar Nynke heeft een lichte vorm van bindingsangst en heeft daardoor af en toe haar twijfels. Wat dan niet helpt, is dat hun gezamenlijke beste vriend Steven gevoelens voor haar ontwikkelt.
    Ondertussen komt Ruben in een web van leugens terecht, omdat hij zijn ouders niet durft te vertellen over zijn slechte cijfers en een leugentje om bestwil steeds groter wordt.
    En dan heb je nog Zoey, die een knalroze bril draagt als het over haar vriend Sven gaat, maar misschien wel te laat beseft dat hij misschien wel niet de ware voor haar is.

    En ik kom momenteel niet verder dan de titel 'De studenten', wat ongeveer de minst pakkende titel ooit is :'). Dus als jullie nu een briljante ingeving hebben, ben ik jullie meer dan dankbaar!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zelfs zou ik iets geheimzinnigs doen, wat de lezer samen met de flaptekst echt in een of ander raadsel achterlaat, waardoor hij zo nieuwsgierig is dat hij ineens alles heeft gelezen.
    Misschien iets als ‘Gebonden’? Of misschien ‘Web van twijfels’?

    Sorry, ik ben altijd heel slecht in dit soort dingen. Wellicht heb ik je inspiratie gegeven, waardoor ze zelf een ontzettend toffe titel kunt bedenken ^^


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik zou inderdaad iets mysterieuzer nemen als 'De studenten'. Misschien 'Orde in de chaos'? Of omgekeerd: 'Chaos in de orde'. Ooooof... 'Ons verhaal'/'The story of us'?

    Ik vraag meestal ook raad aan anderen dus ik ben hier ook niet al te goed in, sorreh.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik denk dat een vage en nieuwsgierig makende titel inderdaad het beste is. Een tegenstelling, zoals hierboven genoemd is, klinkt erg goed vind ik. “Leugens van waarheid”, of “van vriend naar vijand”.
    En ik vind “studentenleven” ook wel leuk klinken.
    Verder zou ik het ook niet weten, sorry :’)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Haha thanks voor de input! Ik was zelf inderdaad ook niet direct onder de indruk van 'De studenten'. Ga nog even nadenken wat ik dan als titel ga gebruiken, maar ik ga zeker met iets van jullie suggesties doen! :)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain