• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een strengere controle op de grens van Nederland moeten zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oneens. Dat zou betekenen, dat elke keer als ik bv de straat oversteek of naar de winkel ga ik mijn paspoort moet laten zien en dat vind ik wel erg overdreven hoor. #Grensbewoner.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Neh. Te veel gedoe.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oneens; er is al meer controle bij de Belgische grens dan 5 jaar geleden. Strengere controles zouden meer files en duurdere import-producten betekenen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Tragically schreef:
    Oneens. Dat zou betekenen, dat elke keer als ik bv de straat oversteek of naar de winkel ga ik mijn paspoort moet laten zien en dat vind ik wel erg overdreven hoor. #Grensbewoner.


    Baarle-Nassau/Hertog?


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)

    Baarle-Nassau/Hertog?


    Nee, ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, vlak bij de grens. (blush)


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Geen idee of ik dit nuttig vind, eigenlijk. Ik weet wel dat ik het voor mezelf erg vervelend zou vinden.
    Nu rijd ik gewoon in 5 minuutjes naar België, en dat vind ik enorm handig.

    Tragically schreef:
    Oneens. Dat zou betekenen, dat elke keer als ik bv de straat oversteek of naar de winkel ga ik mijn paspoort moet laten zien en dat vind ik wel erg overdreven hoor. #Grensbewoner.


    Hetzelfde.

    Tragically schreef:
    Oneens. Dat zou betekenen, dat elke keer als ik bv de straat oversteek of naar de winkel ga ik mijn paspoort moet laten zien en dat vind ik wel erg overdreven hoor. #Grensbewoner.


    Same overhere!


    Queer zijn is gewoon alles

    Morales schreef:
    Neh. Te veel gedoe.

    Tragically schreef:
    (...)

    Nee, ik woon in Zeeuws-Vlaanderen, vlak bij de grens. (blush)


    Dit maar dan bij de oosterburen, toch fijn om in Duitsland boodschappen te doen, daar zijn heel wat dingen goedkoper. (Vooral de benzine xD)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik had niet verwacht dat er zo veel grensgevallen hier zouden zijn xD Laten wij die grenzen maar open houden, anders komen we nergens meer!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ja! Laten we een muurtje bouwen, al die vervelende Belgen aan de andere kant van de grens! :Y) (Just kidding of course!)

    Oké: zonder grappen.
    Ik vind niet dat de grenzen strenger bewaakt moeten worden, we zijn niet voor niets Eu-land. Daardoor zijn de grenzen tussen Europese landen toch al kleiner geworden. En waarom zou het strenger moeten worden? Voor vluchtelingen? Volgens mij is een asielprocedure al behoorlijk heftig (en streng).

    [ bericht aangepast op 15 jan 2019 - 21:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nee, ik vind dat Schengenverdrag maar wat chill. En 't is er niet voor niets.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly