• In 2016 ben ik begonnen met lessen bij een rijschool. Maar ik ben bij deze rijschool gestopt, omdat ik het niet goed combineren met mijn werk en enorm baalde dat ik mijn theorie examen niet haalde. Echter wil ik nu wel weer beginnen met rijlessen, theorie examen maken en halen en uiteindelijk natuurlijk praktijk examen doen en halen.

    Alleen ik weet niet zo goed waar ik op moet letten bij rijscholen. Ik heb bijvoorbeeld een rijschool gezien die een theoriecursus aanbied(als je een pakket koopt, zit die cursus erin) en dat spreekt mij wel aan. Zelf leren zorgde er niet voor dat ik mijn theorie examen haalde, dus vandaar dat een theoriecursus mij aanspreekt.

    Dus heeft iemand tips of advies waar ik op kan letten als ik rijscholen bekijk en vergelijk?


    Physics is awesome

    Ik haat het om te bumpen, maar niemand die tips of advies heeft?


    Physics is awesome

    Ik heb hier geen verstand van, maar veel succes!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb gewoon de rijles genomen die het dichtst bij mijn thuis lag (: een aantal vriendinnen waren daar ook geweest en waren heel positief. Dus misschien kan je eens rondvragen in de buurt? Of recensies opzoeken online?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wij hebben toen gekeken naar reviews.

    Ik had een pakket van 20 of 30 lessen en dan met alles erbij. Ik had inderdaad in een klasje theorie. Ik zelf vond dit heel fijn want als je iets niet begreep kon je uitleg vragen enzo

    Ik zou kijken naar reviews en prijzen en slagingskans


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb rijlessen gehad bij dezelfde rijschool als mijn ouders, daar was de keuze voornamelijk op gebaseerd.

    Ik heb geen lessen voor theorie gehad, maar heb het gewoon zelf geleerd.


    Wij keken naar de prijzen van lessen en inderdaad reviews en verhalen van mensen van wie ik wisten dat ze daar ook hun rijbewijs gehaald hadden. Ook keken we naar acties van rijscholen. Die van mij had bijvoorbeeld een gratis herexamen erin zitten (die ik achteraf ook nodig had) en de theorie heb ik gewoon zo geleerd. Veel (grote) rijscholen hebben vaak acties met een gratis praktijkexamen of theoriexamen.


    Take risks and conquer your fears.

    Frodo schreef:
    Ik heb gewoon de rijles genomen die het dichtst bij mijn thuis lag (: een aantal vriendinnen waren daar ook geweest en waren heel positief. Dus misschien kan je eens rondvragen in de buurt? Of recensies opzoeken online?


    Goede tip, kwam wel al een site tegen waarbij je rijscholen met elkaar kan vergelijken.


    Physics is awesome

    IrishNialler schreef:
    Wij hebben toen gekeken naar reviews.

    Ik had een pakket van 20 of 30 lessen en dan met alles erbij. Ik had inderdaad in een klasje theorie. Ik zelf vond dit heel fijn want als je iets niet begreep kon je uitleg vragen enzo

    Ik zou kijken naar reviews en prijzen en slagingskans


    Oké, dan ga ik daar goed naar kijken. Ik ben wel van plan om een proefles eerst te doen (als ik een of twee rijscholen heb uitgekozen) voordat ik begin met de rijlessen. Ja, ik heb het dus geprobeerd om zelf te leren voor het theorie examen en dat ging niet goed. Dus vandaar dat ik een cursus wil volgen zodat ik hopelijk beter ben voorbereid.

    Sommige rijscholen hebben de slagingskans bij hen op de website staan. Ik ga even zoeken naar een site die dat van meerdere rijscholen laat zien.


    Physics is awesome

    Murcus schreef:
    Ik heb rijlessen gehad bij dezelfde rijschool als mijn ouders, daar was de keuze voornamelijk op gebaseerd.

    Ik heb geen lessen voor theorie gehad, maar heb het gewoon zelf geleerd.


    Ik ben bang dat, dat niet gaat lukken.

    Dat heb ik dus ook geprobeerd en dat was niet echt een succes.


    Physics is awesome

    Corday schreef:
    Wij keken naar de prijzen van lessen en inderdaad reviews en verhalen van mensen van wie ik wisten dat ze daar ook hun rijbewijs gehaald hadden. Ook keken we naar acties van rijscholen. Die van mij had bijvoorbeeld een gratis herexamen erin zitten (die ik achteraf ook nodig had) en de theorie heb ik gewoon zo geleerd. Veel (grote) rijscholen hebben vaak acties met een gratis praktijkexamen of theoriexamen.


    Oké, goed om te weten. Ik heb een rijschool gezien en daarbij zit het meeste wat je nodig hebt in een pakket, zoals het theorie examen en praktijk examen erin dus dat spreekt mij wel aan.


    Physics is awesome

    Ik heb rijles genomen bij iemand die ik al kende, dus daar kan ik je niet bij helpen.
    Bij mijn pakket zaten ook theorielessen en dat was echt geweldig. Ik denk oprecht dat ik mijn theorie niet had gehaald zonder die lessen ook gewoon omdat ik het boek nauwelijks had aangeraakt maar in de lessen werd echt alles behandeld en dat was zo chill


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik kreeg theorielessen op school maar aangezien dat stof is die je vanbuiten moet leren, viel ik in slaap (':

    Ik weet niet of je Belg of Nederlander bent, maar in België was het vroeger zo dat je ook gewoon geluk of pech had met je vragen. Dus het kan goed zijn dat je het wel op jezelf kan, maar gewoon een moeilijkere reeks had.


    Mhm?

    OpgeroldEten schreef:
    Ik heb rijles genomen bij iemand die ik al kende, dus daar kan ik je niet bij helpen.
    Bij mijn pakket zaten ook theorielessen en dat was echt geweldig. Ik denk oprecht dat ik mijn theorie niet had gehaald zonder die lessen ook gewoon omdat ik het boek nauwelijks had aangeraakt maar in de lessen werd echt alles behandeld en dat was zo chill


    Ik ga ook informeren wat die theorielessen precies inhouden. Want bij sommige zie ik staan dat ze vier keer een avond aanbieden, bij andere twee avonden of een avond en dag of er staat gewoon theorielessen. En ik wil wel dat ik er ook net zoals jij echt iets aan heb.


    Physics is awesome

    Luftmensch schreef:
    Ik kreeg theorielessen op school maar aangezien dat stof is die je vanbuiten moet leren, viel ik in slaap (':

    Ik weet niet of je Belg of Nederlander bent, maar in België was het vroeger zo dat je ook gewoon geluk of pech had met je vragen. Dus het kan goed zijn dat je het wel op jezelf kan, maar gewoon een moeilijkere reeks had.


    Ligt soms ook aan de persoon die het vertelt. Op de middelbare school had ik een leraar voor Aardrijkskunde, die man praatte zo rustgevend en als het dan warm was in het lokaal dan gingen automatisch mijn ogen dicht. Ook nog overwogen om een les op te nemen en af te spelen als ik niet kon slapen.

    Nederlandse, hoewel ik op het CBR iemand hoorde zeggen dat op een andere CBR locatie de vragen makkelijker schijnen te zijn. Ben er niet achter gekomen of dat echt zo is, maar anders zou ik dat niet eerlijk vinden.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik ga ook informeren wat die theorielessen precies inhouden. Want bij sommige zie ik staan dat ze vier keer een avond aanbieden, bij andere twee avonden of een avond en dag of er staat gewoon theorielessen. En ik wil wel dat ik er ook net zoals jij echt iets aan heb.


    Ik zou in totaal 8 uur hebben ( 4 lessen van ieder twee uur) en als ik wilde kon ik er ook nog bij kopen. Maar ik heb drie lessen gevolgd en toen mijn examen gedaan met het idee dat als ik het niet haalde ik nog een les had.
    Er waren bij ons niet veel mensen bij de les (ongeveer drie). Meestal maakten we dan gezamenlijk een oefenexamen en dan ging mijn lerares uitleggen wat we fout deden en waarom het andere antwoord goed was. Zo was het niet alleen maar saai luisteren.


    "Ignite, my love. Ignite."