• Ja, ik ben vandaag naar de film Endgame geweest, samen met mijn vriend. Alle hype rondom de film vond ik wel dat ik even moest gaan kijken naar deze gave laatste film. Zit je daar om 10.40 in de bioscoop om een film te gaan bekijken (':

    Wie gaat er ook naar Endgame of is al geweest?

    Wat ik er van vond, staat onder de spoiler. Dus niet kijken als je de film nog niet gezien hebt ^^

    Om heel eerlijk te zijn: De film vond ik heel vet. Begint een beetje mild om eerlijk te zijn, maar goed: ze hebben net iedereen verloren natuurlijk. Maar aan de andere kant: ik hoorde iedereen over Game of Thrones en Endgame dat dat voor veel verliezen zou leiden, maar bij Endgame vond ik het reuze meevallen. Ik was zelfs misschien een beetje verbaasd dat zoveel het overleefd hadden. Ergens hoorde ik dat veel mensen ontroerd waren door de film ofzo, maar eigenlijk is het een overal happy ending... Dus wat is er nu zo verschrikkelijk aan die film (':
    Het meisje bij de deur wenste me 'succes', terwijl ik na de film dacht: waarom eigenlijk (':

    [ bericht aangepast op 30 april 2019 - 17:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Omdat 3 van de 6 hoofdpersonages waar je zo aan gehecht bent geraakt voor goed weg zijn? I cried, really hard. Maar denk eig dat deze film enkel de 'echte' fans raakt, degene die echt geïnvesteerd waren in deze personages. Ik vond de film echt heel episch en het was zoveel meer dan wat ik had verwacht. Dacht echt dat het nooit beter dan Infinity War kon worden. Maar damn, dat was het wel :')
    Hoe kun je het trouwens een happy end noemen wanneer het eindigt met de begrafenis van hét hoofdpersonage?

    [ bericht aangepast op 30 april 2019 - 17:54 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik denk dat er een groot verschil is qua ervaringen tussen toegewijde fans en mensen die 'wel eens' een Marvel film heeft gezien.

    Ik ben vorige week donderdag geweest en I loved it! Ik vond het heel fijn dat ze er rustig in rolde en niet meteen met een dik gevecht aankwamen zetten. Ik was vooral gelukkig toen ik Loki nog even langs zag komen en ik ben benieuwd of ze met de Loki serie verder gaan vanaf dat punt, want in de nieuwe tijdlijn heeft Loki de Tesseract weer en ontsnapt hij voordat Thor hem mee kan nemen naar Asgard.
    Wat ik wat minder vond, was toen Scott zijn hele levensverhaal vertelde (over hoe hij Ant-Man werd en alles), want my god, dat kennen we ondertussen wel een keer. Ik vond Thor die dik was hilarisch en heb echt gelachen bij alle scenes waar hij in zat. Vlak voor de pauze was bekend wie naar welke infinity stone ging zoeken en dus wisten we dat Clint en Natasha de Soul stone gingen halen. Op dat moment begon ik lichtelijk te stressen, want één van de twee zal definitief doodgaan om de steen in handen te krijgen. Dat was het moment dat ik met m'n broer even ging roken en we zaten te discussiëren wie van de twee zich gaat opofferen - helaas is was het de beautiful Natasha )';
    Het eind gevecht vond ik echt ge-wel-dig. Toen het eerste 'sling ring reisportaal(?)' in beeld kwam en T'Challa, Shuri en Okoye eruit stapten was ik echt zwaar aan het fangirlen. They made it. Toen alle anderen kwamen en daarna er nog tientallen portalen meer in beeld kwamen en de 'soldaten' uit Wakanda. Lord, ik was echt hyped.
    Het einde met Steve vond ik heel mooi gedaan. Eindelijk heeft hij z'n leven kunnen leiden zoals hij het graag had gewild: met Peggy aan zijn zij.

    Overall was ik best stressed dat er méér grote namen het niet zouden overleven en tbh had ik Tony Stark zijn dood al verwacht, dus die kwam minder hard aan dan bij sommige anderen. Natasha on the other hand kwam echt totaal onverwacht en ik zat toen wel echt even met mijn mond wagenwijd open.

    Ik ben ook heel erg benieuwd naar SP:FFH, GotG3, Black Widow, Doctor Strange 2 en alle andere pre/sequels die er nog aankomen.

    [ bericht aangepast op 30 april 2019 - 18:17 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Probably val ik dan onder de categorie 'die wel eens een film heeft gezien', ben geen groot fan, maar heb eigenlijk wel bijna alle films gezien (en sommige twee keer).

    Sunai schreef:
    Omdat 3 van de 6 hoofdpersonages waar je zo aan gehecht bent geraakt voor goed weg zijn? I cried, really hard. Maar denk eig dat deze film enkel de 'echte' fans raakt, degene die echt geïnvesteerd waren in deze personages. Ik vond de film echt heel episch en het was zoveel meer dan wat ik had verwacht. Dacht echt dat het nooit beter dan Infinity War kon worden. Maar damn, dat was het wel :')
    Hoe kun je het trouwens een happy end noemen wanneer het eindigt met de begrafenis van hét hoofdpersonage?


    Oké, het was niet een happy end voor degene die overleden waren. Ik heb ook echt in schok gezeten toen het hoofdpersonage dood ging. Maar voor degene die verder leefden, vond ik het allemaal aardig happy. Vond het bijzonder van Captain America bijvoorbeeld, waar de tragedie rondom het personage is opgebouwd dat hij zoveel jaar later wakker wordt. En nu op het einde is het weer ineens mogelijk dat hij haar terug ziet, ergens vond ik het jammer. Want dat was ook deel van zijn personage (': Ik vind dat ergens wel weer geinig dat ik daar anders over denk dan degene boven mij (':

    En ik ben niet zo heel huge Marvel fan misschien, maar ik weet niet. Maar na die vorige film zijn half de avengers uitgeroeid, door dat van Thanos. En nu keert iedereen weer terug. Vandaar het happy eind gevoel bij mij. Ik vond misschien in deze film te weinig dood, plus de manier waarop het hoofdpersonage is doodgegaan is een opoffering voor het happy end van de rest, mooiste manier om dood te gaan voor een held (':

    Daarnaast ik ben grote fan van guardians of the galaxy. (': dus misschien als daar een dood van was gegaan dat ik meer geschokt was.

    Btw, 3? Wie heb ik gemist dan? Ik telde er maar 2.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2019 - 7:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Slughorn schreef:
    Probably val ik dan onder de categorie 'die wel eens een film heeft gezien', ben geen groot fan, maar heb eigenlijk wel bijna alle films gezien (en sommige twee keer).

    (...)

    Oké, het was niet een happy end voor degene die overleden waren. Ik heb ook echt in schok gezeten toen het hoofdpersonage dood ging. Maar voor degene die verder leefden, vond ik het allemaal aardig happy. Vond het bijzonder van Captain America bijvoorbeeld, waar de tragedie rondom het personage is opgebouwd dat hij zoveel jaar later wakker wordt. En nu op het einde is het weer ineens mogelijk dat hij haar terug ziet, ergens vond ik het jammer. Want dat was ook deel van zijn personage (': Ik vind dat ergens wel weer geinig dat ik daar anders over denk dan degene boven mij (':

    En ik ben niet zo heel huge Marvel fan misschien, maar ik weet niet. Maar na die vorige film zijn half de avengers uitgeroeid, door dat van Thanos. En nu keert iedereen weer terug. Vandaar het happy eind gevoel bij mij. Ik vond misschien in deze film te weinig dood, plus de manier waarop het hoofdpersonage is doodgegaan is een opoffering voor het happy end van de rest, mooiste manier om dood te gaan voor een held (':

    Daarnaast ik ben grote fan van guardians of the galaxy. (': dus misschien als daar een dood van was gegaan dat ik meer geschokt was.

    Btw, 3? Wie heb ik gemist dan? Ik telde er maar 2.

    Black Widow, Iron Man en Captain America komt ook niet meer terug na deze film.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sunai schreef:
    (...)
    Black Widow, Iron Man en Captain America komt ook niet meer terug na deze film.


    Oh vandaar de drie. Ik telde Captain America niet mee. Maar als je het zo bekijkt.
    Hij heeft wel een mooi leven gehad (denk ik dan) (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb echt gehuild toen Tony doodging, hij was altijd al mijn favoriete Avenger. En natuurlijk toen Natasha zich opofferde. Ik had ook gedacht dat Bucky de nieuwe Captain America zou worden, maar ja.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik had op zich wel verwacht dat Sam de nieuwe Captain America zou worden (een zwarte veteraan tegenover een door Russen/nazi's gebrainwashte huurmoordenaar, jeh ) Maar ik vond het best awkward dat Bucky de gehele scène met Sam en Steve er 20 meter van stond? Verder heb ik bijna de gehele film echt op het puntje van mijn stoel gezeten. Natasha en Tony's dood waren pakkend, maar ik vond het ook wel een goede conclusie voor hun arc. Ik vond het hele tijdreizen ook gewoon echt een goede manier om terug te blikken op de afgelopen 10 jaar.
    Het enige dat me in de war brengt is of er nu alternate timelines zijn of niet? Is er een tijdlijn zonder Thanos en chitauri (die gesnapt zijn?) Zijn Steve en Peggy getrouwd in een andere tijdlijn?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Noobmaster69 schreef:
    Ik heb echt gehuild toen Tony doodging, hij was altijd al mijn favoriete Avenger. En natuurlijk toen Natasha zich opofferde. Ik had ook gedacht dat Bucky de nieuwe Captain America zou worden, maar ja.


    Oh ja! Dat had ik ook ergens verwacht. Misschien was Bucky niet genoeg rolmodel voor Captain America (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb hem gezien!!!

    Ik had om eerlijk te zijn verwacht dat ik hem nogal meh zou vinden, want ik heb enigszins specifieke meningen, I guess, maar ik vond het GEWELDIG. Ik was echt enorm hyped erna en ik ga 100% nog een keer, gosh. Ik zou een heel essay kunnen schrijven over alles wat ik goed vond, maar ik was vooral gewoon ZO BLIJ dat het een goede Steve film was, aangezien het zijn laatste zou zijn. Civil War werd half gekidnapt door Tony (niet de schuld van het personage, maar wel van mensen bij Marvel), dus ik ben super gelukkig dat Steve hier tenminste nog een hoop Goede Momenten had voor zijn afscheid.

    (Al doet dat afscheid me wel ook echt pijn en hoewel ik meer vrede had met de manier waarop ze het eindigden dan ik had verwacht (ik was er echt compleet op voorbereid dat HIJ degene zou zijn die doodging, maar dat gebeurde niet, holy shit) heb ik ook wel steeds meer kanttekeningen erbij hoe langer ik erover nadenk, maar dat is meer een soort interessant discussievoer en iets wat ik in fanfic wil fixen dan iets waar ik echt ontevreden mee ben, gelukkig. (Op het gebrek aan momenten met Bucky na, dan. Ik ship ze dus ik ben vast bevooroordeeld, maar gosh, nadat ze een paar keer bijna doodgingen voor elkaar en Steve praktisch zijn hele leven opgaf om Bucky te redden en gezien het feit dat Steve het enige aanknopingspunt was dat Bucky nog had in de moderne tijd, waren hun laatste momenten in de film ZEER anticlimactisch en mild en een beetje raar. (Al ben ik wel ook heel blij dat Sam nu Captain America is want YES. GOED.)))


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ben gisteren geweest. Werd niet per se weggeblazen ofzo, maar de humor was weer erg on point en Chris Evans is nog steeds een ontzettend sexy vent.


    ars moriendi

    Ik ga morgen. Ben zo benieuwd!


    Every villain is a hero in his own mind.