• Kijk, ik wist niet of dit hier heel populair was - maar aangezien in januari de sportscholen altijd weer veel nieuwe gezichten telt een mooi moment om een topic erover te starten. Ik fitness zelf nu al een aantal jaar en ook braaf een jaar 'hardcore' en het leek me chill om ook hier een plekje te hebben om het er meer over te hebben. Er zijn vast wel meer mensen aanwezig die hard werken aan hun bodies of uithoudingsvermogen.



    Het punt van dit topic is voornamelijk om te dienen als centrale plek voor het uitwisselen van tips, trainingschema's, oefeningen en voedingschema's. Een kleine steun om elkaar te helpen en te motiveren om doelen te behalen. Want samen sta je altijd sterker dan allen! En wie weet vind je wel een nieuwe buddy hier om samen de strijd aan te gaan. Lekker te klagen over van alles en nog wat en een beetje op te kunnen scheppen over je prestaties. (;




    Dus feel free om te posten over je progress doelen, tips, supplementen, aanbiedingen qua kleding of supplementen, voeding, je motivatie - en alle andere dingen!

    Om het een beetje op gang te brengen ben ik zelf wel benieuwd naar wie er allemaal op quizlet lid zijn van een gym - wie er actief gaan en voor hoelang al? Zijn mensen hier voornamelijk into cardio of krachttraining? En heeft iemand een echt sportdoel voor 2019? (:

    [ bericht aangepast op 6 jan 2019 - 20:33 ]


    We're all mad here.

    Wat leuk!

    Ik heb nu voor m'n 3e jaar m'n Abo. Ben 2 maanden niet geweest door m'n zwakke knieën.

    Deze week 2 keer geweest en ik heb m'n drive echt te pakken en heb er nu weer zin in en vind het leuk om te gaan. Ik doe crosstrainer, het vet verbranden programma. Zit nu op 25 min. En 5 afkoelen minuten en doe elke keer 5 minuten erbij.

    Ook doe ik loopband lopen. Qua tijd zelfde als hier boven. Ben nu aan het trainen op conditie en hoogtes. Gaan naar Oostenrijk op vakantie en met mijn knieën en enkels die zwak zijn leek het mij slim om te trainen.

    Verder doe ik buik, been en arm oefeningen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik meld me!
    Ik fitness sinds mijn eind 2015 redelijk regelmatig, waarbij ik op het moment weer bezig ben met in-shape komen. Helaas vandaag weer niet goed in mijn vel (qua gezondheid), waardoor ik sporten niet een goed plan vond. Ik hoop dinsdag weer te kunnen gaan. Ontzettend fanatiek kan ik helaas niet, mijn studie vergt vrij veel tijd en energie, waardoor voor mij 3 keer per week de max is.

    Mijn doel voor volgend jaar is om naar de fysiotherapeut te gaan en daarna het hardlopen weer op te pakken!


    From these ashes, I will rise

    Mt


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Vanaf november ben ik lid van een sportschool en sport ik drie keer in de week. Behalve de week met Kerst, die week heb ik even over geslagen. Mijn doel is vooral meer uithoudingsvermogen. Trainingsschema is nu iedere keer opwarmen met de steps en dan wat apparaten voor de armen en benen. Afhankelijk van de dag ga ik daarna op de loopband of roeien & fietsen of loopband en de trap (of de berg zoals ik hem noem). Loopband tot nu toe bevalt goed, maar de eerste keer heb ik me wel vast gehouden. Het roeien en de trap vind ik het moeilijkst/pittig, maar ik doe mijn best.

    Trainingsschema heb ik van een van de trainers gehad (voor betaald, uiteraard), hij raadde aan om ook qua voeding te veranderen en om meer water te drinken. Maar daar heb ik nog wel moeite mee. Vooral het water drinken schiet er wel bij in. Ik probeer om meer fruit te eten in plaats van onder andere chips.

    Ik sport in leggings van puma en die vind ik echt heerlijk voor het sporten. Eerst had ik een legging, maar heb er een bij gekocht want als ik enorm heb gezweet, vind ik het wel fijn om de volgende keer een schone legging aan te trekken.

    Iemand nog tips om meer water te drinken en hebben jullie ook een favoriet fitness/sport kledingstuk?


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    Vanaf november ben ik lid van een sportschool en sport ik drie keer in de week. Behalve de week met Kerst, die week heb ik even over geslagen. Mijn doel is vooral meer uithoudingsvermogen. Trainingsschema is nu iedere keer opwarmen met de steps en dan wat apparaten voor de armen en benen. Afhankelijk van de dag ga ik daarna op de loopband of roeien & fietsen of loopband en de trap (of de berg zoals ik hem noem). Loopband tot nu toe bevalt goed, maar de eerste keer heb ik me wel vast gehouden. Het roeien en de trap vind ik het moeilijkst/pittig, maar ik doe mijn best.

    Trainingsschema heb ik van een van de trainers gehad (voor betaald, uiteraard), hij raadde aan om ook qua voeding te veranderen en om meer water te drinken. Maar daar heb ik nog wel moeite mee. Vooral het water drinken schiet er wel bij in. Ik probeer om meer fruit te eten in plaats van onder andere chips.

    Ik sport in leggings van puma en die vind ik echt heerlijk voor het sporten. Eerst had ik een legging, maar heb er een bij gekocht want als ik enorm heb gezweet, vind ik het wel fijn om de volgende keer een schone legging aan te trekken.

    Iemand nog tips om meer water te drinken en hebben jullie ook een favoriet fitness/sport kledingstuk?

    Ik houd ontzettend van thee drinken, dus ik krijg zo het grootste gedeelte van mijn water binnen. Een kruidenthee is net iets minder saai dan water (:


    I am an idiot, I move.

    Mathemagics schreef:
    (...)
    Ik houd ontzettend van thee drinken, dus ik krijg zo het grootste gedeelte van mijn water binnen. Een kruidenthee is net iets minder saai dan water (:


    Hoeveel thee drink je dan op een dag? Ik drink geen thee, ik drink nu uit een flesje waar ongeveer 500 ml in gaat.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Hoeveel thee drink je dan op een dag? Ik drink geen thee, ik drink nu uit een flesje waar ongeveer 500 ml in gaat.

    Ik heb altijd een kop (zo'n 250 ml) naast me staan als ik aan het werk ben, en tijdens een werkdag drink ik ongeveer zes koppen. Daarnaast nog eentje bij het ontbijt en 's avonds een paar, dus ik denk dat ik de 2.5l ruim haal. Aan het einde van de dag heb ik wel het gevoel dat ik enorm klots x)


    I am an idiot, I move.

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Hoeveel thee drink je dan op een dag? Ik drink geen thee, ik drink nu uit een flesje waar ongeveer 500 ml in gaat.


    Ik drink ook veel thee. Meestal s'ochtends een of twee kopjes en s'avonds wat - in wintermaanden soms tussendoor vooral nu met mijn keel die weer naar doet door 't weer. Groene thee stimuleert ook vetverbranding. Hoe komt het dat je veel water drinken lastig vind? Gewoon de smaak of gewoon zoveel drinken in het algemeen? Als het de smaak is - is siroop super chill haha.

    Als ik merk dat ik trek krijg pak ik meestal eerst een glas water en merk dan vaak dat vocht het gevoel weghaalt. Weet niet of dat een tip is maar misschien kom je zo aan je water.


    Overigens om mijn eigen verhaaltje te doen wat wel zo netjes is, haha. Ik ga zelf 5 tot 7x per week naar de gym. Voorheen 3 tot 5 maar heb nu veel meer tijd en onwijs veel motivatie. Heb lange tijd met schema's van instructeurs gewerkt maar was blessed met een gymbuddy die zelf op hoog level van athletic bodybuilding zit om me onder zijn vleugel te nemen een jaar terug. Ik wissel van schema's om de twee maanden maar meeste is krachttraining. Cardio zijn mijn rust dagen maar heb er echt zo'n hekel aan hihi. Ik sport nu met een AB pyramid schema sinds twee weken wat best intens is omdat het zoveel sets bevat en drie spiergroepen op een dag. However, als iemand ooit een schema wilt voor krachttrainen - kan ik deze ondertussen best goed samenstellen al zeg ik het zelf.

    Ga vanaf januari tot na de zomer een hele lange cut in - dus alles droogtrainen dus voeding is nu echt insane belangrijk. En ben blij met de app My Fitnespall waarbij ik beetje bij kan houden wat ik eet haha. (:

    [ bericht aangepast op 7 jan 2019 - 20:08 ]


    We're all mad here.

    Mathemagics schreef:
    (...)
    Ik heb altijd een kop (zo'n 250 ml) naast me staan als ik aan het werk ben, en tijdens een werkdag drink ik ongeveer zes koppen. Daarnaast nog eentje bij het ontbijt en 's avonds een paar, dus ik denk dat ik de 2.5l ruim haal. Aan het einde van de dag heb ik wel het gevoel dat ik enorm klots x)


    Dat had ik in het begin dat ik meer water probeerde te drinken ook (toen werkte ik nog) en toen had ik ook dat klots gevoel. Soms nog als ik twee flesjes vlak na elkaar leeg drink.

    Heb je dan niet dan veel naar de wc moet? Het lijkt bij mij soms wel of mijn blaas het opspaart en dan ineens alles eruit wil hebben. Beetje TMI, sorry.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Hoeveel thee drink je dan op een dag? Ik drink geen thee, ik drink nu uit een flesje waar ongeveer 500 ml in gaat.


    Hey,

    Ik wilde hier graag even op reageren omdat ik heel veel problemen heb ervaren door te weinig te drinken... Ik merk het nog steeds als ik een dag te weinig drink, dus ik wil je heel graag mijn tips geven! (Ik kom gewoon even dit topic binnen sneaken haha. Ik fitness zelf niet, maar sport wel, ik vind fitnessen een beetje ongemakkelijk of zo idk)

    Als ik wakker word drink ik altijd 1 tot 2 grote glazen water vóór ik mijn ontbijt maak. Zo weet ik zeker dat ik in ieder geval een basis heb. Daarnaast heb ik ook een klein flesje water (500ml) en die moet ik van mezelf vóór de middagpauze leeg hebben, dan kan ik hem in de pauze vullen en kan ik de rest van de dag kijken of ik hem nogmaals wil vullen, maar dan heb ik in ieder geval voldoende binnen gekregen! 's avonds bij het eten een glas water en ik zit dan sowieso aan mijn 2 liter. Als je tussendoor een keer een kopje thee haalt, of een sapje drinkt, dan zit je er goed aan!


    Ik heb zelf eigenlijk ook een vraag! Soms ná het sporten merk ik dat ik een enorme crave naar zoetig drinken heb. Hebben jullie dat ook?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Pharmaceutical schreef:
    (...)

    Ik drink ook veel thee. Meestal s'ochtends een of twee kopjes en s'avonds wat - in wintermaanden soms tussendoor vooral nu met mijn keel die weer naar doet door 't weer. Groene thee stimuleert ook vetverbranding. Hoe komt het dat je veel water drinken lastig vind? Gewoon de smaak of gewoon zoveel drinken in het algemeen? Als het de smaak is - is siroop super chill haha.

    Als ik merk dat ik trek krijg pak ik meestal eerst een glas water en merk dan vaak dat vocht het gevoel weghaalt. Weet niet of dat een tip is maar misschien kom je zo aan je water.


    Overigens om mijn eigen verhaaltje te doen wat wel zo netjes is, haha. Ik ga zelf 5 tot 7x per week naar de gym. Voorheen 3 tot 5 maar heb nu veel meer tijd en onwijs veel motivatie. Heb lange tijd met schema's van instructeurs gewerkt maar was blessed met een gymbuddy die zelf op hoog level van athletic bodybuilding zit om me onder zijn vleugel te nemen een jaar terug. Ik wissel van schema's om de twee maanden maar meeste is krachttraining. Cardio zijn mijn rust dagen maar heb er echt zo'n hekel aan hihi. Ik sport nu met een AB pyramid schema sinds twee weken wat best intens is omdat het zoveel sets bevat en drie spiergroepen op een dag. However, als iemand ooit een schema wilt voor krachttrainen - kan ik deze ondertussen best goed samenstellen al zeg ik het zelf.

    Ga vanaf januari tot na de zomer een hele lange cut in - dus alles droogtrainen dus voeding is nu echt insane belangrijk. En ben blij met de app My Fitnespall waarbij ik beetje bij kan houden wat ik eet haha. (:


    Ik denk gewoon zoveel drinken in het algemeen, want ik drink meestal een flesje in een aantal slokken leeg. Heel in het begin heb ik ook eerst water gedronken met roosvicee (die geur uit zo'n fles is pure nostalgie), maar daar ben ik toen van afgestapt, omdat het water drinken zonder iets er in wel goed ging. Ik merk dat ik op de sportschool niet zoveel moeite mee heb om een fles leeg te drinken, maar dan doe ik er wel langer over. Want dan doe ik eerst opwarmen, daarna een of twee slokken etc. Maar misschien toch maar weer roosvicee proberen, want het is we lekker.


    Physics is awesome