• De stelling van deze week luidt:
    Vluchtelingen mogen na twee jaar niet teruggestuurd worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oneens. Ik ken zelf veel vluchtelingen, maar dit is een extreem onrealistische maatregel. Oorlogen en andere humanitaire rampen kunnen jaren duren, maar zodra het veilig is moet men wel teruggestuurd worden tenzij ze een verblijfsvergunning hebben. Ik zou het hier misschien mee eens zijn als het over 5 of 10 jaar ging, maar 2 jaar is veel te kort.

    2 jaar is inderdaad wel kort. Maar als het gaat over mensen die volledig geïntegreerd zijn en hier een heel leven hebben opgebouwd, vind ik niet dat ze teruggestuurd morgen worden. Maar dat is na 2 jaar meestal nog niet het geval.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het speelt voor mij, in het vormen van mijn mening, ook dat er in mijn ogen twee verschillende soorten vluchtelingen zijn: hen die vluchten voor een humanitaire ramp / oorlog en hen die vluchten om hier een huurwoning te krijgen en een uitkering terwijl hun eigen land volkomen veilig is.

    Die tweede groep mag wat mij betreft direct retour; hun landen worden niet gezond als iedereen wegvlucht.
    Die eerste groep moet goed opgevangen worden, hulp krijgen om de bureaucratische rompslomp door te komen en een plaats om te verblijven.

    Asielprocedures moeten korter zodat mensen niet eindeloos hoeven en kunnen procederen.

    Dat is mijn mening en allicht niet de meest populaire.

    Verder, wat de stelling betreft, zou ik zeggen na langer dan 5 jaar niet meer terug. Die tijd is gemiddeld gezien, dat is onderzocht, nodig om ergens te integreren.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2019 - 22:18 ]


    26 - 02 - '16

    Churchyard schreef:
    Oneens. Ik ken zelf veel vluchtelingen, maar dit is een extreem onrealistische maatregel. Oorlogen en andere humanitaire rampen kunnen jaren duren, maar zodra het veilig is moet men wel teruggestuurd worden tenzij ze een verblijfsvergunning hebben. Ik zou het hier misschien mee eens zijn als het over 5 of 10 jaar ging, maar 2 jaar is veel te kort.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Churchyard schreef:
    Oneens. Ik ken zelf veel vluchtelingen, maar dit is een extreem onrealistische maatregel. Oorlogen en andere humanitaire rampen kunnen jaren duren, maar zodra het veilig is moet men wel teruggestuurd worden tenzij ze een verblijfsvergunning hebben. Ik zou het hier misschien mee eens zijn als het over 5 of 10 jaar ging, maar 2 jaar is veel te kort.


    Ik sluit mij hierbij aan. Kijk na een jaar of tien heb je echt een leven ergens opgebouwd en alles. Maar twee jaar... dan kan je misschien net de taal. Zo lang het nodig is mag iemand natuurlijk blijven, maar het is niet haalbaar idd om iedereen voor altijd te laten blijven. Je moet prioriteiten stellen. En mensen wiens land op dit moment te gevaarlijk is, gaan voor op mensen die hier twee jaar zijn, maar bij wie het land inmiddels veilig is.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Churchyard schreef:
    Oneens. Ik ken zelf veel vluchtelingen, maar dit is een extreem onrealistische maatregel. Oorlogen en andere humanitaire rampen kunnen jaren duren, maar zodra het veilig is moet men wel teruggestuurd worden tenzij ze een verblijfsvergunning hebben. Ik zou het hier misschien mee eens zijn als het over 5 of 10 jaar ging, maar 2 jaar is veel te kort.

    Precies dit. Mensen moeten niet vergeten dat vluchten in eerste instantie niet iets is wat direct moet leiden tot een vaste nieuwe verblijfsplaats. Dus ja, ik ben het hiermee eens, ondanks dat ik zelf ook Syrische vluchtelingen ken die ik graag mag. Zolang het daar niet veilig is, zijn ze hier welkom. Maar het is onhoudbaar om iedereen hier te houden wanneer de situatie daar beter wordt.


    ars moriendi

    Churchyard schreef:
    Oneens. Ik ken zelf veel vluchtelingen, maar dit is een extreem onrealistische maatregel. Oorlogen en andere humanitaire rampen kunnen jaren duren, maar zodra het veilig is moet men wel teruggestuurd worden tenzij ze een verblijfsvergunning hebben. Ik zou het hier misschien mee eens zijn als het over 5 of 10 jaar ging, maar 2 jaar is veel te kort.