• Hoi hoi iedereen!

    Aanstaande maandag gaan Rutger/Tristan beginnen met het overzetten van Quizlet.nl naar een nieuwe server. Om 6u zal de site automatisch offline gaan en beginnen ze met het overzetten van alle informatie.
    Aangezien het om veel data gaat kan het wel een flink aantal uur duren voor de site weer online komt (vanaf de nieuwe server). Dus we kunnen momenteel niet voorspellen wanneer je terug op Quizlet kan.



    Dus bij deze zijn jullie op de hoogte en moet je maandagochtend niet panikeren als je jouw ochtenddosis Quizlet niet kan krijgen. We bestaan nog, maar zijn even offline! ;-)

    Heb je nog vragen? Stel ze hier!
    Voorlopig zitten Rutger en Tristan al op de nieuwe server en kunnen ze niet reageren. Maar we gaan proberen de vragen zo snel mogelijk bij hen te krijgen!

    Veel liefs,
    De admins en het moderatorteam


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik kan wel iedereen weer bekijken. Maar gisteren bleek ook dat veel lag aan de browser. Dat de browser nog de oude versie laat zien. Als je ctrl+F5 gebruikt, lukt het je dan wel?
    Helaas niet nee.


    Take me with you my dark prince, the last dance belongs to you.

    IrishNialler schreef:
    Ik kan inmiddels weer op namen klikken, reageren op topics en op m'n profiel.
    Het enige wat niet werkt is dat mijn topic nog steeds niet inMT staat

    Rutger heeft het probleem gevonden, maar geen oplossing. Het probleem was dat er geen beginpost was. Dus Q kon de beginpost niet linken aan een topic waardoor er dus geen topic bestaat. Hij heeft het 'topic' nu verwijderd en je kan het beste opnieuw proberen het topic te posten.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    MrsAiken schreef:
    (...) Helaas niet nee.

    Buiten een force refresh kan ik geen advies geven. Ik heb het doorgegeven!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Rutger heeft het probleem gevonden, maar geen oplossing. Het probleem was dat er geen beginpost was. Dus Q kon de beginpost niet linken aan een topic waardoor er dus geen topic bestaat. Hij heeft het 'topic' nu verwijderd en je kan het beste opnieuw proberen het topic te posten.
    ahhh oké dankjewel voor t nakijken. Inmiddels is het al niet meer nodig


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Goed om te weten. Hopelijk zal het overzetten probleemloos verlopen. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik kan wel iedereen weer bekijken. Maar gisteren bleek ook dat veel lag aan de browser. Dat de browser nog de oude versie laat zien. Als je ctrl+F5 gebruikt, lukt het je dan wel?

    Ik heb zopas mijn browser geüpdatet en het probleem blijft zich bij profielen voordoen bij mij.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Zangetsu schreef:
    (...)
    Ik heb zopas mijn browser geüpdatet en het probleem blijft zich bij profielen voordoen bij mij.

    Same, op gsm kan ik het wel zien! maar google chrome niet


    A to the Z

    Wat mij opviel nu ik op mijn laptop ben is dat ik in de Nu Online lijst wel mensen kan aanklikken maar ook dan de melding Data is too long krijg


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Zangetsu schreef:
    (...)
    Ik heb zopas mijn browser geüpdatet en het probleem blijft zich bij profielen voordoen bij mij.

    Ohorat schreef:
    (...)
    Same, op gsm kan ik het wel zien! maar google chrome niet

    Ik heb bericht gekregen van Rutger dat hij achter de schermen niets vreemd kan vinden en dat dit vanzelf moet voorbij gaan zoals dat er een heleboel users (ik inclusief) op geen enkel topic konden reageren.
    Laat het me weten (hier, pb, chat,...) als het na vandaag nog echt niet weg is?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    IrishNialler schreef:
    Wat mij opviel nu ik op mijn laptop ben is dat ik in de Nu Online lijst wel mensen kan aanklikken maar ook dan de melding Data is too long krijg

    Kan je me misschien een screenshot geven? Ik ervaar zelf het probleem niet.
    Met een screenshot en de vermelding van de exacte actie vooraf kunnen Rutger/tristan de problemen gericht terug vinden.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Kan je eens testen of je het nog steeds hebt? Ik heb de indruk dat er nu opeens meerdere mensen zijn bij wie het probleem vanzelf is opgelost?


    Ik heb ook doorgegeven gekregen dat indien je niet zou kunnen reageren op een topic, dat dat probleem bij de browser ligt. Mensen die de site via smartphone of tablet bezoeken gaan dit probleem niet zo snel ervaren vanwege dat providers hun DNS sneller updaten. Waardoor zij sneller de nieuwe versie zien van de site.
    Als iemand toch nog niet zou kunnen posten, wil die mij dan contacteren? Via pb, chat,... wat je lukt om te doen op de site; met een screenshot van de melding?

    Ik heb het probleem met die pb niet kunnen beantwoorden nog steeds, met nog steeds dezelfde foutmelding. Ik werk momenteel met mobiel, met Chrome.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Is het mogelijk een screenshot te bezorgen van de error zelf en de pagina voor de error? Mag natuurlijk geblurred zijn gezien het om een pb gaat! Je mag het ok bezorgen via chat zodat niet heel Q het ziet. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb een vraag betreft het kudo systeem na de server update. Hoe zit dat nu? Want toen ik vannacht Q bekeek, was de counter niet gereset terwijl dat voorheen wel altijd zo was om middernacht?


    WinterDawn

    Ik heb nog een probleem met codes binnen storyhoofdstukken, meer bepaald als ik afbeeldingen in columns wil zetten.
    Ik krijg deze melding als ik probeer te saven:

    Incorrect integer value: '' for column `rutger_quizlet`.`creaties`.`aantal_woorden` at row 1

    Columns met enkel tekst lukt wel en reeds bestaande hoofdstukken met deze codes in lukken ook, maar nieuwe saven lukt niet.

    EDIT: Blijkbaar savede hij wel, maar de columncode doet het gewoon niet meer dan. De andere column valt weg zegmaar.
    EDITEDIT: Oke, nee hij doet het precies toch wel want hij als ik vernieuw dan heeft hij de update doorgevoerd en savet hij, maar die melding blijft er wel elke keer opkomen als ik op save druk.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2019 - 22:39 ]


    A to the Z

    Ik heb net het probleem van Necessity, van de kudotop en van Ohorat doorgegeven aan Rutger.

    Als het probleem met de profielen zich nog steeds voordoet, laat het me dan weten!

    Van de nu-online heb ik nog niets doorgegeven omdat ik zelf niet goed begrijp wat er bedoeld wordt en ik nog op screenshots wacht.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury