• De stelling van deze week luidt:
    Artsen moeten de mogelijkheid krijgen om patiënten weigeren te behandelen wanneer er sprake is van een ongezonde leefstijl

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ehm... Wat? Als iemand mensen met een ongezonde leefstijl moeten (kunnen) helpen, zijn het artsen wel. Als we het hebben over levensbedreigende operaties e.d. worden deze sowieso (al) niet uitgevoerd als de risico's te groot zijn. Dan wordt er eerst "damage control" gedaan zodat men zo veilig mogelijk de operatie in kan gaan.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dit is waar artsen voor zijn...
    Als het mensen zijn die tijdens de behandeling continu terugvallen, vind ik wel dat er een mogelijkheid moet zijn om ze te weigeren en ze niet meer te behandelen. Wel moeten ze dan doorverwijst worden naar een instelling/arts die hen beter/wel kan helpen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Oneens, ik denk dat vele artsen juist het beter kunnen.
    Wel vind ik dat een arts een patiënt moet kunnen doorsturen waar nodig.
    (Ja dit is Amerikaans en tv)
    Maar ik keek wel eens mij 600 pound life. En daar waren mensen die alles hadden gedaan. Maag verkleining, vet weghalen, psychische problemen waren aangepakt maar die dan alsnog door gingen met eten of eten het ziekenhuis in smokkelden en ik vind in zo'n geval dat de arts het dan best mag opgeven en het over mag dragen.

    Want je kunt het niet veranderen als een persoon dit zelf niet wilt


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als geneeskundestudent; een volmondige oneens. Iedereen leeft enigszins ongezond. Die topzeiler? Groot risico voor basocellulair carcinoom. Sport? Risico. Geen sport? Risico. Kantoorbaan? Daar begin ik niet eens aan. We helpen ongezonde mensen. Dat is ons werk.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vind van wel, omdat artsen alle mensen zouden moeten helpen juist gezonder te worden.
    Ja, dat dus...

    Als elke dokter/verpleegkundige/apotheker zo zou denken dan zouden deze mensen geen werk meer hebben. Iedereen is wel ongezond in zekere mate.

    Drink je alcohol? Mag je niet meer geholpen worden want dit is slecht voor je lever en hersenen. Rook je? Pech vriend, want dit is slecht voor je longen. Overgewicht? Pech, slecht voor je hart en andere lichaamsdelen. Doe je aan sport? Jammer dan, want hier kun je blessures van oplopen.

    En wat doen we dan met de mensen die te snel rijden en hierdoor een ongeluk krijgen? Wegsturen want te snel rijden is een gewoonte en dus een "ongezonde levensstijl"? Mensen laten doodbloeden? Mensen die door roken longkanker krijgen niet meer behandelen ?

    Nee, ik ben het totaal niet eens met de stelling.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Als elke dokter/verpleegkundige/apotheker zo zou denken dan zouden deze mensen geen werk meer hebben. Iedereen is wel ongezond in zekere mate.

    Drink je alcohol? Mag je niet meer geholpen worden want dit is slecht voor je lever en hersenen. Rook je? Pech vriend, want dit is slecht voor je longen. Overgewicht? Pech, slecht voor je hart en andere lichaamsdelen. Doe je aan sport? Jammer dan, want hier kun je blessures van oplopen.

    En wat doen we dan met de mensen die te snel rijden en hierdoor een ongeluk krijgen? Wegsturen want te snel rijden is een gewoonte en dus een "ongezonde levensstijl"? Mensen laten doodbloeden? Mensen die door roken longkanker krijgen niet meer behandelen ?

    Nee, ik ben het totaal niet eens met de stelling.


    26 - 02 - '16