• De stelling van deze week luidt:
    In plaats van theorie-examens voor de auto moeilijker te maken, moet er meer aandacht besteedt worden aan mensen die een rijbewijs hebben en gevaarlijk rijden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ga al die mensen die 'gevaarlijk rijden' er maar eens uitpikken...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Eens!


    26 - 02 - '16

    Deels mee eens. Door het moeilijker te maken begin je wel met een aanpak.
    Ik ben eigenlijk van mening dat je vanaf bepaalde leeftijd elke jaar of om de jaar een rijexamen moet afleggen. Mijn oma bijvoorbeeld rijd nog zelf maar is een gevaar op de weg maar ziet dit zelf niet in. Naast dat zij zichzelf in gevaar brengt, doet ze dit ook bij anderen wat ik erg vind.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Eens. Als je soms ziet hoe mensen zich in het verkeer gedragen..

    Mee eens. Degenen die bewust gevaarlijk rijden kennen de verkeersregels wel, maar denken gewoon snel dat hen toch niets overkomt. Tegen al dat stoerdoenerij en laksheid zouden ze wat mogen doen door bv hen te laten luisteren naar getuigenissen van slachtoffers door dronken rijders of rijders die het leuk vonden te driften in bochten enz. Ik denk dat dat effectiever zou zijn dan een geldboete.

    Door het theorie-examen te verhogen, zorg je er enkel voor dat ze met betere kennis de baan op gaan. Maar niet met een betere mentaliteit.


    Ik wil een tuin vol egels

    Zoals de stelling geplaatst is oneens, niet in plaats van. Ze mogen van mij beide gewoon doen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik ben het daar wel mee eens. Het enige waarop gefocust wordt, is op jonge mensen en hun telkens striktere regels opleggen. Wat ergens begrijpbaar is, maar anderzijds lost dat het probleem maar gedeeltelijk op. Mijn oma heeft nooit theorie of praktijk moeten doen. Ze mocht gewoon haar rijbewijs gaan afhalen op het gemeentehuis, dus misschien moeten ze ook wel op andere bevolkingsgroepen focussen dan al hun energie in de jeugd te stoppen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Eens, maar dan moet het wel om de zoveel jaar na gecheckt worden. Anders heeft het niet zoveel zin.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Niet perse mee eens. Ik vind het prima als het theorie-examen moeilijker wordt; je hebt die kennis toch echt nodig als je de weg op gaat. Wel vind ik dat er ook wat gedaan moeten worden aan de huidige gevaren op de weg. Het is toch wel een moordwapen waar mensen in plaatsnemen en als diegenen onverantwoordelijk hiermee omgaan, vind ik dat ze direct wel hun rijbewijs in mogen leveren. Joe joe, tot ziens, hoor.


    leef en laat leven