• De afgelopen tijd ben ik een aantal dingen tegengekomen waar ik currently obsessed mee ben. Het leek me opzich leuk om hier een topic over te maken, zodat ik anderen misschien aan een nieuwe obsessie kan helpen, maar ook zeker zodat jullie je eigen faves posten en ik mijn liefde nog meer kwijt kan.

    Current faves:
    Lewis Capaldi: Deze gozer maakt hella goede muziek, maar daarnaast is hij ook hilarisch. Volg hem op Instagram, you'll not regret it. Ik heb samen met Maddie/Shiber deze dude live gezien als voorprogramma van Bastille en laten we zeggen dat ik in love ben.
    Suits: Een serie over een guy die nooit heeft gestudeerd en eigenlijk ook zijn shit absoluut niet together heeft, maar wel blessed is met een fotografisch geheugen. Met een koffer vol wiet komt hij bij een sollicitatie terecht en for some reason wordt hij aangenomen bij een huge ass lawfirm.
    Checkmate – Conan Gray: no explanation, just pure love.
    Smeerkaas?: Ik heb eigenlijk geen verklaring. Er is ineens een connectie tussen mij, smeerkaas en pitabroodjes. I'll leave now.


    Wat zijn jullie current faves?

    [ bericht aangepast op 27 juni 2019 - 11:36 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Attack on Titan/Shingeki no Kyojin.

    Beste anime en serie die ik in een lange tijd heb gezien. Het verhaal zit zo onvoorstelbaar goed in elkaar en ik zou het iedereen aanraden, ook wanneer je eigenlijk nooit anime kijkt (zoals ik).

    "Attack on Titan" is set in a world where humanity lives inside cities surrounded by enormous Walls that protect them from Titans, gigantic humanoid creatures who devour humans seemingly without reason. The story centers around Eren Jaeger, his adoptive sister Mikasa Ackermann, and their childhood friend Armin Arlelt, whose lives are changed forever after the appearance of a Colossal Titan which brings about the destruction of their home town and the death of their mother. Vowing revenge and to reclaim the world from the Titans, Eren, Mikasa, and Armin join the Scout Regiment, an elite group of soldiers who fight Titans outside the Walls.

    Het verhaal begint relatief klein en focust zich op hoofdpersoon Eren, maar het duurt niet lang voordat elk personage een enorm belangrijke rol blijkt te spelen in het geheel. Met iedere aflevering kom je meer te weten over de mysteries van de wereld en de vraagstukken binnen en buiten de muren. De karakters, de verhaalopbouw, de details, de schitterende animatie, de kippenvelmuziek.. Echt, ik kan deze serie echt niet vaak genoeg aanraden.



    Mijn favoriet binnen deze anime is Commander Erwin Smith om zijn moed, koelbloedigheid en drang om zijn levensdoel te vervullen (maar goed, dan komen we in spoiler territorium).

    [ bericht aangepast op 27 juni 2019 - 13:30 ]


    ars moriendi

    Wat een leuk idee voor een topic!

    Mijn current faves zijn (waar ik nu het meest mee bezig ben in mijn hoofd, want ik heb echt wel meer faves dan dit):
    Rammstein: Het concert was zo gaaf! Sowieso was ik al groot fan van ze, vandaar mijn usernaam ook. Het is gewoon lekkere harde muziek. I love it. En wat een show was het!! Ik wil terug naar de show. Gelukkig heb ik volgend jaar weer een kans, al is het niet eergisteren ofcourse.
    Les Mis: Ben ik hier ooit niet mee bezig in mijn hoofd? Ik denk steeds dat dit ooit minder gaat worden, maar dit al behoorlijk wat jaren een ding van mij en een van mijn top twee musicals. Grantaire en Les Amis (de studentengroep) zijn met name geweldig <3
    Beetlejuice: Ik zag deze musical zonder te weten waar die over gaat en sindsdien ben ik hier verliefd op. Goede humor en dood, een perfecte combinatie. Vooral in de eerste acte van de musical.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mijn current faves zijn:
    - Bastille: Niet eens 'current', want ik kan me serieus geen enkel moment herinneren dat ik niet absoluut verliefd was op hun muziek. Maar ik vind dat ze zich de laatste tijd echt overtreffen en ik heb echt al duizend keer naar Doom Days (het liedje) geluisterd.
    - Neil Gaiman: De enige auteur die me nog nooit teleur heeft gesteld en God, ik hou zo van zijn boeken.
    - One Punch Man: Een anime over een superheld die alle vijanden afmaakt in, nou ja, one punch :') Iedereen zegt dat het tweede seizoen veel minder goed is dan het eerste en ik kan niet ontkennen dat de animatie een stuk minder goed is, maar de verhaallijn is zo interessant en Garou is mijn favoriete personage ever en alle haters hebben gwn niets beters te doen dan negativiteit verspreiden ofzo. Ja, de animatie is minder, but get over it, djeez. (Sorry, de haat tegen het tweede seizoen wordt me soms een beetje te veel XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Benzin schreef:
    Wat een leuk idee voor een topic!

    Mijn current faves zijn (waar ik nu het meest mee bezig ben in mijn hoofd, want ik heb echt wel meer faves dan dit):
    Rammstein: Het concert was zo gaaf! Sowieso was ik al groot fan van ze, vandaar mijn usernaam ook. Het is gewoon lekkere harde muziek. I love it. En wat een show was het!! Ik wil terug naar de show. Gelukkig heb ik volgend jaar weer een kans, al is het niet eergisteren ofcourse.
    Les Mis: Ben ik hier ooit niet mee bezig in mijn hoofd? Ik denk steeds dat dit ooit minder gaat worden, maar dit al behoorlijk wat jaren een ding van mij en een van mijn top twee musicals. Grantaire en Les Amis (de studentengroep) zijn met name geweldig <3
    Beetlejuice: Ik zag deze musical zonder te weten waar die over gaat en sindsdien ben ik hier verliefd op. Goede humor en dood, een perfecte combinatie. Vooral in de eerste acte van de musical.

    IK ZIE LES MIS STAAN, I TOTALLY AGREE


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Sunai schreef:
    - One Punch Man: Een anime over een superheld die alle vijanden afmaakt in, nou ja, one punch :') Iedereen zegt dat het tweede seizoen veel minder goed is dan het eerste en ik kan niet ontkennen dat de animatie een stuk minder goed is, maar de verhaallijn is zo interessant en Garou is mijn favoriete personage ever en alle haters hebben gwn niets beters te doen dan negativiteit verspreiden ofzo. Ja, de animatie is minder, but get over it, djeez. (Sorry, de haat tegen het tweede seizoen wordt me soms een beetje te veel XD)

    Oh, hell yesh! Finally iemand anders die ik tegenkom, naast mijn vriend, die hiervan is! Zijn er veel haters over dan? Ik denk dat het vooral komt door het lange wachten op het nieuwe seizoen, dan bouwt die enthousiasme op en verwacht je er véél meer van. En so true! Garou and the anime it's amazing. 🤩


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Trainwrecks schreef:
    (...)
    Oh, hell yesh! Finally iemand anders die ik tegenkom, naast mijn vriend, die hiervan is! Zijn er veel haters over dan? Ik denk dat het vooral komt door het lange wachten op het nieuwe seizoen, dan bouwt die enthousiasme op en verwacht je er véél meer van. En so true! Garou and the anime it's amazing. 🤩

    Als ik naar de reacties kijk onder de episodes zijn er echt veel hater. Die zijn allemaal zo van 'pff, die andere superhelden kunnen me niets schelen, ik wil Saitama actie, pff, en dan is de kwaliteit van de animatie ook nog eens laag'. Maar ik vind al die andere superhelden net leuk, want je kunt ook niet gewoon Saitama de hele tijd hetzelfde laten doen, dat wordt na een tijd ook saai :')
    Maar omg, ik wist echt niet dat er nog Quizletters waren die OPM keken c: Ik vind Garou vooral zo schattig wanneer hij bij kinderen is, want dan zie je dat hij eig toch gewoon een goede gozer is. Ik ben wel echt heel benieuwd wat de laatste episode gaat geven en ik denk dat ik misschien de manga ga lezen hierna - want ik wil méér.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ohhh, waar moet ik beginnen?!

    - Lucifer: Oké, helemaal verslaafd aan deze serie. Nu begonnen aan het laatste seizoen en probeer niet al te veel te bingewatchen zodat ik nog iets langer kan genieten van de heerlijke humor en de heerlijke Tom Ellis.
    - Lockwood & Co: Het laatste deel dit jaar uitgelezen en ben er nog steeds niet overheen dat er geen nieuw deel meer zal komen. Ik lees veel - heel veel - maar deze boekenserie is echt mijn absolute favoriet! Geweldige humor, regelmatig lekker spooky en af en toe ook gewoon echt eng. Fantastische stuntelige helden ook. Aanrader dus!
    - Chocoladerozijnen: Er zullen vast genoeg mensen zijn die enkel al kokhalzen bij het zien van deze schrompelige keutelachtige dingetjes, maar ohhhhh love it.
    - MARINA: Marina and The Diamonds - nu MARINA - vind ik echt awesome. Kan haar liedjes wel twintig keer op een dag beluisteren. Ben vooral fan van 'Froot' en 'Blue', maar ook haar nieuwe album staat op repeat.
    - Haken: Jullie zien nu vast een suf oud dametje voor jullie, maar echt: ik vind het zo heerlijk ontspannend. Muziekje op of tv aan en iets in elkaar flansen met leuke kleurtjes. Heb een aantal familieleden al erg blij kunnen maken met wat zelfgemaakte kledingstukken en zit er zelfs over te denken het één en ander te verkopen.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Ohhh, waar moet ik beginnen?!

    - Lucifer: Oké, helemaal verslaafd aan deze serie. Nu begonnen aan het laatste seizoen en probeer niet al te veel te bingewatchen zodat ik nog iets langer kan genieten van de heerlijke humor en de heerlijke Tom Ellis.
    - Lockwood & Co: Het laatste deel dit jaar uitgelezen en ben er nog steeds niet overheen dat er geen nieuw deel meer zal komen. Ik lees veel - heel veel - maar deze boekenserie is echt mijn absolute favoriet! Geweldige humor, regelmatig lekker spooky en af en toe ook gewoon echt eng. Fantastische stuntelige helden ook. Aanrader dus!
    - Chocoladerozijnen: Er zullen vast genoeg mensen zijn die enkel al kokhalzen bij het zien van deze schrompelige keutelachtige dingetjes, maar ohhhhh love it.
    - MARINA: Marina and The Diamonds - nu MARINA - vind ik echt awesome. Kan haar liedjes wel twintig keer op een dag beluisteren. Ben vooral fan van 'Froot' en 'Blue', maar ook haar nieuwe album staat op repeat.
    - Haken: Jullie zien nu vast een suf oud dametje voor jullie, maar echt: ik vind het zo heerlijk ontspannend. Muziekje op of tv aan en iets in elkaar flansen met leuke kleurtjes. Heb een aantal familieleden al erg blij kunnen maken met wat zelfgemaakte kledingstukken en zit er zelfs over te denken het één en ander te verkopen.


    Zo leuk om een mede Lockwood & co fan te zien op Q, we zijn heel schaars. Er is volgens mij nog wel een kort verhaal dat zich afspeelt in ongeveer het midden van de serie, tenminste dat heb ik toen gelezen op de site van Jonathan Stroud.

    Stiekem hoop ik dat hij nog met een spin-off serie van Lockwood & co komt of dat er nog een serie komt over Lucy Carlyle voordat ze bij Lockwood & co kwam. Of een serie over George & Lucy voordat ze bij Lockwood & co kwamen.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Zo leuk om een mede Lockwood & co fan te zien op Q, we zijn heel schaars. Er is volgens mij nog wel een kort verhaal dat zich afspeelt in ongeveer het midden van de serie, tenminste dat heb ik toen gelezen op de site van Jonathan Stroud.

    Stiekem hoop ik dat hij nog met een spin-off serie van Lockwood & co komt of dat er nog een serie komt over Lucy Carlyle voordat ze bij Lockwood & co kwam. Of een serie over George & Lucy voordat ze bij Lockwood & co kwamen.


    Leuk om een medefan gevonden te hebben dankzij dit topic! :) Ja, maar weinig mensen kennen deze serie, geloof ik. Echt jammer, deze boeken verdienen zoveel meer aandacht.

    Ohhh een spin-off zou zo geweldig zijn! Ik zou nooit recht kunnen doen aan de schrijfstijl van Stroud, anders was ik er zelf voor gaan zitten ;)
    Een tv-serie met een goede cast zou ik ook wel kunnen waarderen.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    (...)

    Leuk om een medefan gevonden te hebben dankzij dit topic! :) Ja, maar weinig mensen kennen deze serie, geloof ik. Echt jammer, deze boeken verdienen zoveel meer aandacht.

    Ohhh een spin-off zou zo geweldig zijn! Ik zou nooit recht kunnen doen aan de schrijfstijl van Stroud, anders was ik er zelf voor gaan zitten ;)
    Een tv-serie met een goede cast zou ik ook wel kunnen waarderen.


    Ja, inderdaad. Ze verdienen veel meer aandacht!

    Hopelijk doet hij het ooit zelf nog eens. Dat zou te gek zijn, ik ben dan wel heel benieuwd wie ze dan zouden casten voor George, Kipps & Inspector Barnes. Ik las wel dat er misschien een tv-serie komt. Maar de eerste berichten daarover waren van 2017 dus misschien zijn ze er wel mee bezig, alleen hebben ze misschien het script/screenplay nog niet rond of is er iets anders aan de hand. Misschien is er nog niet genoeg geld of niet genoeg animo ervoor.


    Physics is awesome

    Oehh, leuk topic!

    Mijn current faves:
    - Fullmetal Alchemist: Sinds een maand heb ik Netflix en was ik uit nieuwsgierigheid aan deze anime begonnen, die ik daadwerkelijk nu heel leuk vind.
    - Bambook: Mijn herbruikbare schrift, waarin ik helemaal los kan gaan in de planning van mijn dagen, want zo'n controlfreak ben ik :') Ik kan alles wat ik heb geschreven op een simpele manier ook wegvegen, als een soort whiteboard.
    - Mijn balkon: Deze ga ik niet eens uitleggen. Dat ik mijn was er op kan hangen en dat dat binnen 2 uur droog is, is nog het kleinste voordeel.

    Verder heb ik niet zulke nieuwe, interessante dingen op het moment, maar als ik ze wel krijg, laat ik het weten :p


    From these ashes, I will rise

    OMG Yasss, Lewis Capaldi is echt za-lig!
    Mijn faves van het moment:
    - Love, death & Robots op netflix
    - Het nieuwe Jonas Brothers album
    - De True Beauty comic op Webtoons


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Feinics schreef:
    Mijn current faves:
    - Fullmetal Alchemist: Sinds een maand heb ik Netflix en was ik uit nieuwsgierigheid aan deze anime begonnen, die ik daadwerkelijk nu heel leuk vind.


    Oeh, staat deze nu op Netflix? Die leek me altijd interessant.
    vooral nadat ik erachter kwam dat er een meisje met een hond wordt gekruist, dat soort horror elementen vind ik altijd wel tof.
    Wat vind je er zo tof aan? (:


    ars moriendi

    Feinics schreef:
    Mijn current faves:
    - Fullmetal Alchemist: Sinds een maand heb ik Netflix en was ik uit nieuwsgierigheid aan deze anime begonnen, die ik daadwerkelijk nu heel leuk vind.

    Omg. Ik ben daarmee gestopt toen ik die episode met dat meisje en de hond zag. Lord, I freaked. Normaal gesproken kan ik wel tegen freaky shit, maar hier was gewoon zo'n soort sfeer / ondertoon in gestopt, dat 't me uit freakte.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sunai schreef:
    (...)
    Als ik naar de reacties kijk onder de episodes zijn er echt veel hater. Die zijn allemaal zo van 'pff, die andere superhelden kunnen me niets schelen, ik wil Saitama actie, pff, en dan is de kwaliteit van de animatie ook nog eens laag'. Maar ik vind al die andere superhelden net leuk, want je kunt ook niet gewoon Saitama de hele tijd hetzelfde laten doen, dat wordt na een tijd ook saai :')
    Maar omg, ik wist echt niet dat er nog Quizletters waren die OPM keken c: Ik vind Garou vooral zo schattig wanneer hij bij kinderen is, want dan zie je dat hij eig toch gewoon een goede gozer is. Ik ben wel echt heel benieuwd wat de laatste episode gaat geven en ik denk dat ik misschien de manga ga lezen hierna - want ik wil méér.

    Oh, really? Dang. Persoonlijk vind ik het 2e seizoen ook niet echt van hét, maar de personage Garou vind ik echt een goede toevoeging aan de anime! Had je de laatste EP. gekeken? OML. Ik ga niet spoilen voor als je 't niet gezien hebt,
    maar OML je kon me echt oprapen op het einde van het kwijlen en lachen van King en dan Saitama met die punch rofl.

          JAA. Ik wel in ieder geval! M'n vriend en ik zijn echt aan het fangirlen hierzo elke keer als we het kijken. En ja, ik vind dat van Garou ook. Zeker gezien zijn ervaringen, terwijl hijzelf kind was maakt het hem zo-veel menselijker (ook al behandelen ze hem als een monster)! Hij is zo te begrijpen en ik denk dat iedereen daar wel eens een ervaring mee heeft gehad qua Popi Jopi-gebeuren. Wat vond jij daarvan? Het gaf me wel frustraties om zoiets te zien. Man, kinderen zijn zo rude in sommige gevallen. Nu ben ik al geen kinder-liefhebber, but okay.


    Don't walk. Run, you sheep, run.