• Dit is min of meer een klaagtopic dus als je er geen zin in hebt, klik weg!

    Een paar jaar terug begon ik flink last te krijgen van mijn linker grote teen, aan de linker zijkant begon de teennagel in te groeien. Ik ben toen naar een pedicure gegaan die de nagel weg knipte aan de zijkant. Aangezien dit het gewenste resultaat opleverde (dat het probleem verdween) nadat ik verschillende keren bij haar was geweest, ben ik daarna naar mijn huisarts gegaan. Eerst was hij er niet van overtuigd dat het een ingegroeide teennagel was, daarna naar een andere huisarts gegaan (mijn eigen huisarts was op vakantie) en daarna nog een keer naar mijn eigen huisarts. Toen was het wel een ingegroeide teennagel en heeft de huisarts het behandeld. Oftewel een stuk teennagel aan de zijkant verwijderd en ik hoopte dat het daarna over zou zijn. Aangezien het nogal een procedure was om dat stuk teennagel te verwijderen, inclusief verdoving van mijn teen en twee hechtingen.

    Echter begon mijn teen weer naar te doen en ik wilde niet weer meteen naar de huisarts gaan om nog een keer hetzelfde te laten doen. Dus ik ben weer naar een pedicure gegaan. Het ging redelijk goed, maar uiteindelijk ging het probleem niet weg. Toch weer naar mijn huisarts (andere dan die het daarvoor had gedaan) gegaan en die heeft ook weer een stuk verwijderd.

    Beide huisartsen hebben de plek behandeld met een spul waardoor de teennagel daar niet meer zou terug groeien. Blijkbaar is mijn teennagel immuun voor dat spul, want zoals je waarschijnlijk al kan raden, is het probleem weer terug. Mijn teen is weer dik aan de zijkant, rood en soms pijnlijk. Precies dezelfde symptomen die ik had toen de nagel ingegroeid was.

    Inmiddels ben ik aan het kijken naar podologen in de hoop dat zij misschien iets voor mij kunnen betekenen. Want ik wil liever niet terug naar de huisarts om nog een keer een stuk teennagel te laten verwijderen. Maar ik ben het gewoon een beetje zat dat mijn teennagel weer voor problemen zorgt.

    Zo dat moest ik even kwijt, bedankt voor het lezen!

    Update: Inmiddels heb ik een podotherapeut gevonden en heb ik mijn eerste behandeling gehad. Volgens de podotherapeut is mijn nagel te plat en ligt het vlees aan de zijkant over de nagel heen. Dit veroorzaakt dus het probleem. Nu heb ik een stukje katoen (als ik het goed heb) onder mijn teen om verdere irritatie te voorkomen.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2019 - 20:53 ]


    Physics is awesome

    Ugh dat klinkt heel erg irritant. Ik hoop voor je dat je resultaat boekt bij de podoloog!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    dat is zo irritant. Ik heb dat meestal in het klein zo'n hoekje wat ingegroeit is en vaak is mijn (niet verstandige) oplossing om het puntje er toch gewoon uit te trekken, laten bloeden, jodium pleisters en ontsmetten, kleine ontsteking en dan kan ik er vaak weer een paar maanden tegen aan.

    Al zal ik je dit wel afraden XD

    Maar het is oprecht een vervelend iets zeker als het om een groter stuk gaat. Is er niets anders dat ze kunnen doen, al zou ik glad niet weten wat.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    TimothyMcGee schreef:
    Ugh dat klinkt heel erg irritant. Ik hoop voor je dat je resultaat boekt bij de podoloog!


    Dankjewel! Ik hoop dat een podoloog er iets aan kan en wil doen.


    Physics is awesome

    IrishNialler schreef:
    dat is zo irritant. Ik heb dat meestal in het klein zo'n hoekje wat ingegroeit is en vaak is mijn (niet verstandige) oplossing om het puntje er toch gewoon uit te trekken, laten bloeden, jodium pleisters en ontsmetten, kleine ontsteking en dan kan ik er vaak weer een paar maanden tegen aan.

    Al zal ik je dit wel afraden XD

    Maar het is oprecht een vervelend iets zeker als het om een groter stuk gaat. Is er niets anders dat ze kunnen doen, al zou ik glad niet weten wat.


    Zoiets heb ik ook wel eens geprobeerd, helaas ging het probleem daardoor niet weg. Ik probeer momenteel om er zo min mogelijk aan te zitten, maar het is moeilijk. Aangezien het de vorige keren ook niet hielp als ik er aan ging zitten frummelen.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Zoiets heb ik ook wel eens geprobeerd, helaas ging het probleem daardoor niet weg. Ik probeer momenteel om er zo min mogelijk aan te zitten, maar het is moeilijk. Aangezien het de vorige keren ook niet hielp als ik er aan ging zitten frummelen.
    zo herkenbaar, ik heb het met korstjes ook, altijd eraf pulken en dan ontsteken... muggenbulten krab ik open. Hopelijk is er een oplossing


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) zo herkenbaar, ik heb het met korstjes ook, altijd eraf pulken en dan ontsteken... muggenbulten krab ik open. Hopelijk is er een oplossing


    Dat probeer ik altijd niet te doen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop het ook, want ik ben er nu wel klaar mee. Nauwelijks aangezeten sinds dat de huisarts het stuk heeft verwijderd, juist om dit te voorkomen.


    Physics is awesome

    Dit doet me denken aan de hele historie die ik heb gehad met een wrat op mijn duim. Ook verschillende keren mee naar de huisarts geweest, wat nooit hielp. Nadien naar een dermatoloog en daar uiteindelijk een behandeling gevolgd waarvoor ik zeker acht keer geweest ben, maar uiteindelijk was ze wel verdwenen. :Y)

    Dus uiteindelijk gaat alles weg goedkomen! Ik zou ook niet meer naar de huisarts gaan maar naar iemand die er 'meer verstand' van heeft. Direct in het ziekenhuis met een arts een afspraak maken kan misschien ook.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Aaah ik heb dat ook een aantal keer extreem al gehad en dat is een podoloog werkje. Podoloog zal je ook vertellen hoe je je teennagels knippen moet, want vaak begint het probleem daar. Je moet je teennagel echt terug uit laten groeien en dan voorbij het allerlaatste randje. I know, supervervelend omdat je misschien vindt van ieuw, mijn teennagel is nu toch echt te lang. Maar anders blijf je gewoon ingegroeide nagels hebben. Sommige mensen hebben daar gewoon echt aanleg voor helaas.

    I know how much it hurts haha, moest ook verdovingen en zo hebben in mijn teen omdat het zo erg was altijd. :') Nu heb ik er geen last meer van omdat ik er juist aan knip. :)

    EDIT: ding is ook, dat de huisarts het soms zo verkeerd knipt dat als ie uitgroeit dat ie dan weer ingroeit zeg maar. De podoloog zal hem waarschijnlijk echt met zo'n boog uitknippen zodat hij terug normaal gaat groeien :)

    [ bericht aangepast op 5 juli 2019 - 13:09 ]


    A to the Z

    Ledecky schreef:
    Dit doet me denken aan de hele historie die ik heb gehad met een wrat op mijn duim. Ook verschillende keren mee naar de huisarts geweest, wat nooit hielp. Nadien naar een dermatoloog en daar uiteindelijk een behandeling gevolgd waarvoor ik zeker acht keer geweest ben, maar uiteindelijk was ze wel verdwenen. :Y)

    Dus uiteindelijk gaat alles weg goedkomen! Ik zou ook niet meer naar de huisarts gaan maar naar iemand die er 'meer verstand' van heeft. Direct in het ziekenhuis met een arts een afspraak maken kan misschien ook.


    Vervelend dat je verschillende keren naar de huisarts moest, zeker omdat het niet hielp. Fijn dat de dermatoloog de wrat wel weg kreeg.

    Gelukkig! Ik zou niet weten welke arts in het ziekenhuis ik dan naar toe zou moeten gaan, om eerlijk te zijn. Wel een goed idee als de podoloog er niks mee kan.


    Physics is awesome

    Ohorat schreef:
    Aaah ik heb dat ook een aantal keer extreem al gehad en dat is een podoloog werkje. Podoloog zal je ook vertellen hoe je je teennagels knippen moet, want vaak begint het probleem daar. Je moet je teennagel echt terug uit laten groeien en dan voorbij het allerlaatste randje. I know, supervervelend omdat je misschien vindt van ieuw, mijn teennagel is nu toch echt te lang. Maar anders blijf je gewoon ingegroeide nagels hebben. Sommige mensen hebben daar gewoon echt aanleg voor helaas.

    I know how much it hurts haha, moest ook verdovingen en zo hebben in mijn teen omdat het zo erg was altijd. :') Nu heb ik er geen last meer van omdat ik er juist aan knip. :)

    EDIT: ding is ook, dat de huisarts het soms zo verkeerd knipt dat als ie uitgroeit dat ie dan weer ingroeit zeg maar. De podoloog zal hem waarschijnlijk echt met zo'n boog uitknippen zodat hij terug normaal gaat groeien :)


    Het kan inderdaad zijn dat het is begonnen met hoe ik mijn nagels knip. Ik ben iemand die van korte teennagels houdt en lange teennagels niet mooi vindt. Al moet ik zeggen dat bij mijn andere tenen er een goede reden voor is, als mijn middelteen nagel te lang wordt, gaat ie prikken in de teen er naast. En soms heb ik precies hetzelfde probleem met mijn ringteen(?) nagel.

    Ik heb alleen verdovingen gehad als de huisarts eraan ging werken. De verdovingen vond ik alles behalve fijn. Ik heb ook wel eens op youtube video's gezien met mensen die het veel erger hebben dan ik en dan zit ik zo van, hoe kan jij überhaupt nog lopen? Ik bedoel, dan hebben ze ingegroeide teennagels die ontstoken zijn en het ziet er echt gewoon heel pijnlijk uit dan.



    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Het kan inderdaad zijn dat het is begonnen met hoe ik mijn nagels knip. Ik ben iemand die van korte teennagels houdt en lange teennagels niet mooi vindt. Al moet ik zeggen dat bij mijn andere tenen er een goede reden voor is, als mijn middelteen nagel te lang wordt, gaat ie prikken in de teen er naast. En soms heb ik precies hetzelfde probleem met mijn ringteen(?) nagel.

    Ik heb alleen verdovingen gehad als de huisarts eraan ging werken. De verdovingen vond ik alles behalve fijn. Ik heb ook wel eens op youtube video's gezien met mensen die het veel erger hebben dan ik en dan zit ik zo van, hoe kan jij überhaupt nog lopen? Ik bedoel, dan hebben ze ingegroeide teennagels die ontstoken zijn en het ziet er echt gewoon heel pijnlijk uit dan.




    You cant walk, trust me hahahaha. Bij mij ging het ook echt enorm ontsteken en het was echt pijnlijk. Maar een podoloog verdooft het dus ook gewoon!
    Je kan er helaas niet veel aan doen als he het hebt behalve dus weer bijknippen en dan preventie :(


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    (...)

    You cant walk, trust me hahahaha. Bij mij ging het ook echt enorm ontsteken en het was echt pijnlijk. Maar een podoloog verdooft het dus ook gewoon!
    Je kan er helaas niet veel aan doen als he het hebt behalve dus weer bijknippen en dan preventie :(


    Maar ze doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is en dan zit ik half in de paniek om een totale vreemde. Laatst ook op Reddit iemand die om advies vroeg en echt waar, het zag er echt erg uit. Ik zat zo van, misschien naar een dokter of huisarts gaan?!:|

    Volgens mij is het nu nog niet ontstoken, gelukkig. En ik heb ook een e-mail naar twee podoloog praktijken gestuurd dus ik hoop dat ik snel antwoord krijg. Dat is wel beter, want als ik kijk naar hoeveel pijn het deed om de verdoving te krijgen dan wil ik echt niet weten hoeveel pijn het doet om zo'n stuk teennagel te verwijderen.

    Aangezien ik niet weet hoe te knippen, blijf ik er gewoon vanaf.


    Physics is awesome

    Ik heb dit ook af en toe, bij mij helpt het heel goed als het in soda geweekt wordt. Doet wel even pijn want water is vaak te warm, maar beter even pijn dan een ingegroeide nagel. Misschien kan je dat doen als je voelt dat hij bijna gaat ingroeien? Want dat helpt bij mij iig wel, maar misschien werkt het niet meer als hij echt ingegroeid is, dat weet ik niet. Maar Soda en warm water doet wonderen!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Heya,

    Dit probleem herken ik heel erg. Bij mij begon het toen ik 11/12 was en vlak voor de zomer dat ik naar de eerste klas van het middelbaar ging.
    Ik was in Italië op vakantie en heb er 1,5 week of niet langer mee gelopen voordat we thuis waren en ik gelijk naar de huisarts ben gegaan. Nou de dag erna kon ik terug komen en hebben ze inderdaad ook bij mij mijn teen open gesneden. Ik heb gezworen dat nooit meer te doen. Nóóit meer.
    Ik geloof dat ik 12 verdovingsspuiten in mijn rechter dikke teen heb gehad en als je wilt weten wat pijn is, nou dat dus. Krijg spontaan kippenvel als ik er over type.
    Daarna heb nog 6 weken ofzo op krukken gelopen want zodra de verdoving was uitgewerkt crepeerde ik van de pijn.
    Anyway aan mijn rechter voet aan de rechter kant van mijn dikke teen is het nooit meer terug gekomen, maar kort daarna begon het zowel aan mijn rechter voet aan de linker kant van mijn teen en aan mijn linkervoet bij allebei de kanten van mijn dikke teen.
    Vanaf dat moment zit ik vanaf heden dus bij een podoloog, we hebben een beetje moeten zoeken voor we een goede vonden, maar waar ik nu zit, daar zit ik toch al zo'n 9 van de 10 jaar.
    Aangezien ik diabetes ben kreeg ik in het begin daar een groot gedeelte van vergoed, maar we kennen de trend; meer betalen en minder vergoed krijgen. Ik krijg dus 2 en een halve behandeling vergoed en de rest moet ik allemaal zelf bekostigen. Gelukkig betalen mijn ouders dit voor mij. Anyway, back to the point.
    Soms had ik dus nogsteeds pech en zelfs met elke 6 weken behandelen groeide het er in, maar dat konden ze daar wel allemaal eruit krijgen.
    Bij mij werken ze met een beugeltje, dat klemmen ze diagonaal over de nagel van je teen heen en dan klemmen ze hem onder de nagel. Dit doet geen pijn en dit voorkomt dat de nagel in je vlees kan groeien. Tegelijkertijd trekt dit de nagel langzaam omhoog en zorgt het ervoor dat je nagel platter word en dus minder krom.
    Het proces van recht trekken heeft bij mij ongeveer 8,5 jaar geduurd terwijl de richtlijnen zeggen dat dit 3 maanden zou moeten duren :') . Ik zit nu sinds een paar maanden zonder beugeltje en tot nu toe gaat het goed. Ze stoppen een soort roze kauwgom achtig spul aan de zijkanten onder mijn nagels en vooralsnog heb ik nergens last van.

    Nagelbeugel:

    https://www.google.nl/search?q=nagel+beugel&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjhraXpkZ7jAhWPEVAKHUs0A-IQ_AUIECgB&biw=1477&bih=714&dpr=1.3#imgrc=YxfHPjUhQ7zTtM:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ristridin schreef:
    Ik heb dit ook af en toe, bij mij helpt het heel goed als het in soda geweekt wordt. Doet wel even pijn want water is vaak te warm, maar beter even pijn dan een ingegroeide nagel. Misschien kan je dat doen als je voelt dat hij bijna gaat ingroeien? Want dat helpt bij mij iig wel, maar misschien werkt het niet meer als hij echt ingegroeid is, dat weet ik niet. Maar Soda en warm water doet wonderen!


    Soda en warm water word door podologen afgeraden bij dit soort kwesties. Als je infecties of wondjes hebt aan je voeten, of een ingegroeide teennagel (die kan gaan ontsteken), dan zorgt warm water ervoor dat de infectie zich kan verspreiden.


    You were born original, don't die as a copy.