• De titel zegt het eigenlijk al; "Wat maakt je gelukkig?"

    Ik ben tot nu toe zelf altijd van mening geweest dat 'geluk' voor mij niet in materiële dingen zit. Natuurlijk heb je die ook nodig, maar uiteindelijk zijn immateriële dingen voor mij veel belangrijker. Een leuk dagje uit/een vakantie, waar je van kunt genieten. Vrienden en familie waar je leuke dingen mee doet, je dingen mee deelt etc. En dan vooral het laatste, dat je de dingen die je doet, met mensen kan delen.

    Maar wat als er mensen weg vallen? Een relatie die wordt verbroken, een dierbare die overlijdt?
    Dan komt er verdriet, je wilt dat een plaatsje geven. Maar wat maakt je dan nog gelukkig? Als je de dingen die je wilt doen, niet meer met anderen kunt doen? Of de dingen die je hebt meegemaakt, niet met mensen kan delen?

    Dat zijn dingen waar ik de laatste tijd over na denk. En eerlijk gezegd, ik weet het antwoord niet precies. Dus vandaar mijn vraag aan jullie; "Wat maakt jou gelukkig?"


    Inspiration can hit you any time

    Zoals je al noemt, maakt dingen met goede vrienden doen en die verbinding hebben mij ook gelukkig.
    Maar los van dingen met mensen doen maakt reizen, naar musicals/ concerten gaan, bij mijn katten zijn en dingen die ik leuk vind kijken of luisteren (een minder sterkere dan de andere drie) me ook gelukkig. Niet altijd net zo goed als met vrienden zijn helaas though.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Mijn vriend, vrienden en familie. Het feit dat ik weet dat er altijd een plek voor mij is om naar terug te keren omdat ik weet dat er altijd mensen zijn die blij zijn om mij te zien en mij altijd zouden steunen.

    En ja, soms is het moeilijk als een van deze personen wegvalt. En dat geeft veel verdriet. Maar ik heb liever dat ik ze moet missen dan dat ik ze nooit gekend heb. In dit geval maken de goede herinneringen aan deze personen met heel gelukkig.

    Daarnaast maakt het mij heel gelukkig als ik dingen bereik waar ik hard voor gewerkt heb.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2019 - 21:56 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    De natuur!?


    Let's drink Jasmin tea!

    Eehh eigenlijk zijn er heel veel dingen die me gelukkig maken. Da's omdat ik best bewust bezig ben om het goede, mooie en gelukkige in iets of iemand te zien.
    Lekker eten, iets bereiken waar ik hard voor werk, vooruitgang, het proces van mentaal sterker en weerbaarder worden (I'm not quite there yet, but I'm doing a pretty okay job at it), stukje bij beetje uit m'n comfortzone stappen, waardering of complimenten ontvangen die mensen uiten, zelf waardering of complimenten geven, bij degenen zijn om wie ik geef, Keanu Reeves, een wandeling met mensen die ik leuk vind, planten/natuur, tekenen, dansen....


    No growth of the heart is ever a waste

    Gelukkig zijn in mijn leven vind ik heel belangrijk.
    Mijn werk en mijn collega's vind ik fantastisch. Mijn familie, vrienden en vriend(je) zijn mijn alles. Nieuwe series ontdekken, waar ik elke dag naar uitkijk om naar te kijken als ik thuis ben van werk, maakt mij ook gelukkig.
    Op de 29ste van deze maand ga ik voor de zoveelste keer afrijden voor mijn rijbewijs en ik ben er vrijwel 100% zeker van dat ik bij het slagen ga huilen van geluk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik wordt heel gelukkig van de zon. Als de zon schijnt wordt ik altijd heel vrolijk en blij.
    Daarnaast is muziek ook wel echt belangrijk voor me, ik kan heel erg genieten van mooie rustige muziek, maar ook super blij worden of energie krijgen.
    En natuurlijk vrienden, leuke dingen doen, gewoon grapjes maken met elkaar.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Van gezellige dagjes uit, van lekker warm weer (niet te heet), van ice tea green, van Griekenland, van mijn hond & kat, van muziek luisteren en paardrijden, en als mijn haar goed zit lol.


    "Once something is a passion, the motivation is there." — Michael Schumacher.

    Verschillende dingen op verschillende momenten.
    - leuke dingen doen met dierbare.
    - rust in de natuur
    - een mooi boek in t bad lezen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik word heel gelukkig als ik voetbal kan kijken, daar ga ik helemaal in op en vergeet ik ff alles om me heen. (:

    Ik zoek geluk in de kleine dingen. Zoals samen met mijn vriend een leuke film kijken en terwijl onze zelfgemaakte appelcrumble eten. Of met een goed boek buiten in het zonnetje lezen.


    The soul needs autumn.

    Wat mij echt gelukkig maakt, is als ik op de bank ga zitten en mijn, dertien maanden oude, zoontje klimt op de bank, slaat zijn kleine armpjes om mij heen en zegt dan heel lief aaaaahhhh😍.

    Soms bijt hij daarna even in mn arm, maar dat vergeten we maar even..


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik heb een vorm van chronische depressie en vind gelukkig zijn een heel eng iets omdat het zo onbereikbaar lijkt. Daarom haal Ik geluk uit de kleine momentjes. Vanavond heb ik na mijn werk lekker mijn haar geverfd en toen ben ik , met een muziekje en een biertje , gaan bakken voor de babyshower van mijn zus en dat was voor mij een zeldzaam oprecht geluksmomentje


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Bedankt voor al jullie reacties (:
    Ik merk dat ik met momenten wel echt kan genieten, maar soms overvalt een schaduw me dan ook weer. Zo'n geniet-moment bijvoorbeeld; ik ben al 2 weken de foto's op mijn kamer aan het veranderen. Dat gaat allemaal erg langzaam; eerst nieuwe foto's uitzoeken die ik wil uitprinten, uitzoeken welke fotolijstjes ik wil laten hangen, en welke ik wil vervangen, nieuwe lijstjes halen, foto's laten uitprinten, en gister de hele avond bezig geweest met foto's vervangen.. Na een hele avond bezig zijn geweest, hangen er nu weer allemaal andere foto's en fotolijstjes op mijn slaapkamer. Daar kan ik wel echt van genieten (: Of tevreden zijn over.. Een van beide haha.

    Ik heb overigens ook hardop moeten lachen om jouw "Keanu Reeves", @Salaryman :')
    @Hilson, ahh, alvast héél veel succes met je rijexamen de 29e! Ik duim voor je dat je het haalt!
    @Leclerc, ik moest stiekem ook lachen om jouw "Ice tea green" :')
    @Paragraphs, ahh wat lief! <3
    @Prim, meh wat rot zeg:( Ik kan me voorstellen dat het lastig is om geluksmomenten te vinden, met een chronische depressie. Maar hoe tof is het dan als je het dan een keer beleefd! (:


    Inspiration can hit you any time

    Leuke dingen doen met vrienden en familie en concerten. Maar ook kleinere dingen zoals mezelf helemaal verliezen in een serie of in een boek. Maar ook RPG’en met een van mijn beste vriendinnen maakt me heel gelukkig. (:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Mijn man, mijn kat en mijn plantjes


    26 - 02 - '16