• Hooi!(:


    Er werd me laatst gevraagd of ik nog schreef. Toen moest ik bekennen dat ik dit niet meer doe. Al heel lang niet meer.
    Ik ben nooit een echte schrijver geweest van verhalen. Wel van gedichten, omdat deze korter zijn. Maar ook dat doe ik al een poos niet meer.

    De vraag die me werd gesteld zette me echter wel aan het denken. Waarom schrijf ik eigenlijk niet meer? En zo begonnen er toch wat schrijfkriebels te komen. Het lijkt me fantastisch om eens een keer een verhaal/boek af te schrijven. Het hoeft niet ontiegelijk lang te zijn, maar wel volledig.

    Ik kan me nu eigenlijk totaal niets bedenken om te schrijven. Nog niet eens een genre... terwijl ik eigenlijk best wel weer eens wat wil proberen te schrijven.

    Hoe komen jullie op ideeën? Wat motiveerd jullie en wat helpt jullie op gang?

    Ik ben erg benieuwd, alvast bedankt voor de antwoorden!

    Liefs


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik krijg inspiratie door het lezen van boeken of het kijken van films/series. Dat zijn mijn grootste inspiratiebronnen. Maar soms komt het ook gewoon zomaar, dan wordt het getriggerd door een woord, een zin of een afbeelding.


    The soul needs autumn.

    Muziek luisteren of een wandeling maken kan mij inspiratie geven als het er niet vanzelf is.
    Dingen als series, musicals of boeken zijn voor mij soms ook inspiratie, maar dat is dan voor mij meer in de trant van fanfics dan dat het echt helpt voor originele creaties.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik krijg inspiratie tijdens geschiedenisles om een of andere reden, en van niet-aandachtig film kijken. Vaak als er s’avonds films op tv zijn waar mijn ouders naar kijken, onthou ik niks van de film en gaan mijn gedachten alle kanten op. Maar verder als de setting, situatie, personages en vaak een probleem kom ik vaak niet, een plot bedenken blijft voor mij echt een probleem. Dus ik weet niet hoe veel je hier aan hebt :')


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Grace schreef:
    Ik krijg inspiratie door het lezen van boeken of het kijken van films/series. Dat zijn mijn grootste inspiratiebronnen. Maar soms komt het ook gewoon zomaar, dan wordt het getriggerd door een woord, een zin of een afbeelding.


    ^ Same.
    Ik kan heel gemakkelijk een concept bedenken in mijn hoofd. Maar als ik dit dan gedetailleerder wil uitwerken, loop ik altijd vast. Dus ik herken je struggle... -.-


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik krijg inspiratie van films en series.
    In mijn fanfics schrijf ik vaak hoe ik zou doen/(willen) zijn met het personage in de film/serie of wat ik graag had willen willen zien gebeuren.
    Maar ook door het lezen van andere verhalen, en dan tot een zekere hoogte toepassen op mijn eigen verhaal.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Er komen dingen gemakkelijk en totaal random in mijn hoofd op poppen. Dan zie ik een bepaalde scene of voel ik een bepaalde sfeer, en dan schiet het meestal in me op. Wanneer ik muziek luister, gebeurd het ook vaak.
          Dus ik heb geen probleem dingen te verzinnen, ik heb een probleem met dingen af te maken. 😂


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bij mij vaak series en films, anime ook heel erg want Anime heeft alles al een keer geprobeerd en daar zitten soms hele goeie ideeën tussen die je zelf op totaal andere wijzen kan uitproberen (originaliteit = dood so what gives). Muziek ook nog wel maar dat is meer een gevoel dat het opwekt ipv ideeën.
    Als ik zelf, zoals nu, even geen inspiratie heb voor een groot verhaal op Q dan pak ik een personage met een untold of vage geschiedenis en maak ik daar een short story van, gewoon om weer in de schrijfsfeer te komen. Want je hebt dan info waar je je aan vast kan houden maar kan er toch je eigen draai aan geven. Dus dat kan je ook doen, al is het alleen om even weer in die flow te komen zegmaar.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik haal heel veel inspiratie uit muziek, heb het ook vrijwel altijd aanstaan wanneer ik aan het schrijven ben — of dit nu voor mezelf is, een RPG of ORPG. Ook boeken en films weten een goede bron voor inspiratie te zijn.
    Mijn probleem zit hem meer in het afronden, geen enkel van mijn eigen schrijfsels hebben vooralsnog een einde gehaald.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Het helpt ook om iemand te hebben om ideeën tegenaan te kunnen gooien, beginnend met een vaag idee en dan wat dingen terug kunnen krijgen, zien of het werkt of niet, misschien ga je wel een heel andere richting op als je eenmaal erover aan het praten bent, of krijg je een heel nieuw idee.


    Guardian of the Eastern Gate

    Ik krijg inspiratie door gewoon iets te zien of te horen dat me interessant lijkt. Als je dat dan opschrijft of aan iemand vertelt, wordt het duidelijker en kan je het idee in een verhaal plaatsen. Het helpt soms ook om bv. tekeningen te maken van de plaats waar het zich afspeelt.


    Everyone loves myths ~ But not everyone knows it