• Hallo iedereen. Ik wilde even mijn ei kwijt, dus vandaar dit topic. Oké, komt ie:

    Op de middelbare school had ik 3 vrienden. Ik noem ze even vriendin A, B en C. Na de diploma-uitreiking heb ik ze niet meer gezien. Met vriendin C praat ik nog regelmatig via Whatsapp. De andere twee (en met name vriendin A) reageren weinig tot niet op mijn berichten. Ook geven ze mijn foto's geen vind-ik-leuks meer (niet dat het wat uitmaakt, maar het viel mij gewoon op aangezien ze dat voorheen wel deden), en als ze dan reageerden op mijn berichten, was het vaag en kort. Alsof ze geen zin hadden om met ons (vriendin C en ik) te praten. Vriendin C en ik hebben het hier namelijk al eens samen over gehad.

    Ik besloot om een gesprek te beginnen in ons groepsgesprek op WhatsApp. Na een tijdje hebben ik en vriendin C gevraagd waarom vriendin A zo vaag doet ineens. « Privéproblemen. » heeft ze geantwoord. Meer niet. Vriendin B wist er van, want zij praten nog wel regelmatig met elkaar. Ik en vriendin C vonden het vaag, aangezien ze op school altijd alles aan ons vertelde wat haar dwars zat. Dus vroegen we wat er dan aan de hand was. Er werd niet op gereageerd. Na een tijdje te hebben nagedacht, hebben ik en vriendin C hebben besloten uit het groepsgesprek te gaan.

    Gisteren zag ik dus deze foto in het Instagram verhaal staan van vriendin A:

    https://en.dopl3r.com/memes/dank/what-happened-to-those-friends-you-use-to-hang-with-me/210123

    (Sorry als het linkje niet werkt!)

    Dit vonden vriendin C en ik al een beetje vreemd. Dus ik besloot vriendin B een berichtje te sturen, aangezien zij nog wel reageert op mijn berichtjes in tegenstelling tot vriendin A. Ze vroeg waarom ik uit het groepsgesprek was gestapt. Ik legde de situatie uit en vroeg of zij misschien wist wat er aan de hand was met vriendin A. Op datzelfde moment kreeg ik een berichtje van vriendin A.

    Heel leuk dat je zo over mij dingen verzind. En zelf vanalles gaat verzinnen waarom ik geen contact zoek. Nou, mijn moeder heeft zichzelf bijna in coma gedroken en Ellen mishandeld. Ik sta er al maanden alleen voor om voor mijn gezin te zorgen en mn zusje heeft suicidal gedachten.
    Ga lekker bezig met je eigen leven ben klaar met jullie rotzooi.👋
    Dat noem je nou echte vriendinnen...

    Ik wist oprecht niet wat er aan de hand was en ik schrok van wat ik las. Natuurlijk is het sneu voor vriendin A, maar het is geen reden om te doen alsof vriendin C en ik niet meer bestaan. Ook vind ik het jammer dat onze 4-jarige vriendschap zo is geëindigd.

    Wat vinden jullie?

    [ bericht aangepast op 24 juli 2019 - 18:40 ]

    Eerlijk gezegd als ik A was begrijp ik haar. Het is iets heel heftige en misschien schaamt ze zich ervoor en voelt ze niet bij iedereen veilig. Ik ben eerlijk ik heb ook meerdere vriendinnen maar lang niet elke vriendin vertel ik even veel al geef ik wel om beide evenveel.

    Ik denk eerlijk ook gezegd dat als je dit face tot face had gedaan het heel anders was gelopen. Berichten blijven namelijk vrij voor eigen interpretaties. Dus in de toekomst zou ik je aanraden dat als je je zorgen maakt om iemand of iets vraagt aan iemand om dit persoonlijk te doen IPV via een berichtje.

    Mijn advies is dan ook om eens met zijn vieren te gaan zitten. Neem allemaal 5 of 10 minuten de tijd om te vertellen hoe jij dit ervaart. Zo hoor je alle kanten van het verhaal en ontdek je waarschijnlijk dat dit geen bewuste actie is.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk dat A op het moment gewoon erg veel aan haar hoofd heeft en niet lekker in haar vel zit ook, gezien de situatie thuis. Ik snap dat ze dan zo aanvallend reageert want dat is niet iets dat je zomaar met iedereen bespreekt. Als het kan zou ik proberen om er face to face over te praten (desnoods met c erbij) als je je vriendschap echt wil redden.
    Als ze vaker zo reageert zou ik t lekker laten gaan. Ik weet niet hoe het met B zit maar het lijkt alsof die ook niet al te veel moeite wil doen om met jou te praten ...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Erg jammer dat met de vriendschap. Tips dat boven aangegeven is. Kan verder ook niks doen.

    Het is beter om de contacten met al jouw vriendinnen te verbreken, en voortaan vriendloos te leven voor de rest van je leven. Je zult merken dat je gelukkige wordt en minder last en ellende hebt.


    Let's drink Jasmin tea!

    Ik zie dat je bericht al van juli vorig jaar is. Hoe gaat het nu met je?
    Heb je nog contact gehad met een van de vriendinnen? Of niet meer?


    Inspiration can hit you any time