• Hi allemaal!
    Ik ben opzoek naar iemand die met mij een gedicht zou willen schrijven. Ik ben Saar, een studente animatiefilm en maak dit jaar mijn bachelorfilm; 'Roodborst' .

    Roodborst word een handgeborduurde animatiefilm met het thema 'Afscheidnemen en loslaten'. Het is een zwaar thema welke mij nauw bij het hart ligt, hierdoor zoek ik dan ook hulp bij jullie om mijn visie op papier te zetten.

    De synopsis (Tot dusver)


    Wanneer haar kind het 'nest' wilt verlaten, wilt haar overbezorgde dochter haar tegenhouden. Dit lukt haar niet, waardoor de moeder alleen achterblijft, met enkel een rode draad om haar dochter te herdenken. Het moederfiguur word hierdoor letterlijk verscheurd door haar verdriet. Een gapend gat/scheur toont een leegte aan op haar borst. Ze verdrinkt in haar tranen, maar haar enige soelaas is het vogelnestje buiten haar raam en de rode draad/herinnering van haar dochter. De moeder probeer de draad van haar leven terug op te nemen en probeert de wonde /het gat te dichten met zwarte draad. Dit gaat haar best goed af, tot ze geconfronteerd word met de buitenwereld. het gedichte gat scheurt terug open en de moeder valt terug in een neerwaartse spiraal. Het is pas wanneer de moeder terug soelaas zoekt bij het vogelnest buiten haar raam, dat ze beseft niet de enige eenzame moedervogel te zijn. Eens buiten vind de moeder een klein vogelkarkas, toebehorend tot een roodborstjong. Ondanks dat de vogel er niet meer is, heeft het nogsteeds zijn trotste rode borst. De moeder vind hier troost in en beseft, dat ondanks dat haar dochter er niet meer is, deze wel vrij is. Ze bedankt het vogeltje en gaat terug naar huis. Ze neemt de rode draad op en hecht haar wonde. Ze zal nooit volledig weg zijn, maar dat hoeft ook niet. de draad is zo gehecht in de vorm van een rood hart op haar borst. De moeder is nu ook een roodborst.


    Ik ben dus opzoek naar iemand die samen met mij een gedicht, speciaal voor mijn film wilt opstellen. Er zijn bepaalde kernwoorden die ik graag erin wil en het zal als een soort monoloog gesproken worden gedurende de film (C.A. 3/4 minuten) Het mag ook poëtisch verwoord worden, want de film is niet al te letterlijk.

    Je mag mij altijd een Gb/Pb sturen of hier beneden een reactie achterlaten. Opbouwende kritiek voor mijn verhaal én/of tips zijn ook altijd welkom !


    [ bericht aangepast op 20 okt 2019 - 17:59 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Wie geïnteresseerd is in mijn ander werk ->Link
    Ook op deze website vind je sneakpeaks van mijn Bachelorfilm vorig jaar, helaas had ik het net niet gehaald omdat mijn storyline niet goed zat.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Bump c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    bumpje


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH