• Hallo!

    Ik ga zaterdag met de schoonfamilie mee op vakantie naar het zonnige Spanje, en ik mag alleen een handbagagekoffer meenemen (sadly). Nu zijn er toch een aantal voorwerpen die ik graag mee wil nemen maar waarvan ik niet zeker weet of die in de handbagage mogen. Het gaat om de volgende voorwerpen:

    - Deodorant (spuitfles)
    - Pincet
    - Wegwerpscheermes
    - Haarlak

    Ik heb net zitten googlen en volgens mij mag het allemaal mee, mits de flessen max 100 ml bevatten en het scheermes een vast blad heeft. Nu vroeg ik me dus af of anderen dit wel eens hebben meegenomen in hun handbagage en of dit goed is gegaan? Mijn nachtmerrie is echt dat ik bij de douane sta en dat mijn koffer geleegd wordt...

    Please help!

    [ bericht aangepast op 28 juli 2019 - 21:10 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Klopt, een roller mag mee. Het punt is alleen dat ik rollers echt niet fijn vind, helaas...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Veturius schreef:
    Klopt, een roller mag mee. Het punt is alleen dat ik rollers echt niet fijn vind, helaas...

    Nou ja, het ergste wat er kan gebeuren is dat ze je reisdeo wegpleuren hahahahahha pak em gewoon mee


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    (...)
    Nou ja, het ergste wat er kan gebeuren is dat ze je reisdeo wegpleuren hahahahahha pak em gewoon mee

    Dat is waar hahaha


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Scheermesje is geen probleem! Die komt gewoon door de douane heen. Dingen als deo enzo ook (en anti-insectenspray enzo), kwamen er bij mij ook doorheen.
    Zelfs over m'n 1,5 kilo watermeloen deden ze niet moeilijk 😂😂😂 was toch meer water dan meloen uiteindelijk 🙈


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Scheermesje is geen probleem! Die komt gewoon door de douane heen. Dingen als deo enzo ook (en anti-insectenspray enzo), kwamen er bij mij ook doorheen.
    Zelfs over m'n 1,5 kilo watermeloen deden ze niet moeilijk 😂😂😂 was toch meer water dan meloen uiteindelijk 🙈

    Zou toch wat zijn als je die watermeloen in een doorzichtig tasje had gedaan HAHA


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik was vaak met de vliegtuig op vakantie geweest en was nauwelijks voorgekomen dat ze het leeghalen.
    Deo kan mee als het maximaal 100 ml is.
    En ze doen ook niet moelijk om een pincet.

    filosofie schreef:
    Ik was vaak met de vliegtuig op vakantie geweest en was nauwelijks voorgekomen dat ze het leeghalen.
    Deo kan mee als het maximaal 100 ml is.
    En ze doen ook niet moelijk om een pincet.
    Thanks!!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Veturius schreef:
    (...)
    Zou toch wat zijn als je die watermeloen in een doorzichtig tasje had gedaan HAHA


    Uh, ja, ik had 'm alvast voorgesneden (want een groot scherp mes mag helaas niet mee als handbagage) dus hij zat wel in zo'n zipzakje ja 😂


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Uh, ja, ik had 'm alvast voorgesneden (want een groot scherp mes mag helaas niet mee als handbagage) dus hij zat wel in zo'n zipzakje ja 😂
    Maar was her zo'n huge watermeloen of een mini, anders was het een flinke zak


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Deodorant in een spuitbus mag mee, zolang het een kleintje is, dus onder de 100 ml. Die heb ik zelf in het Kruidvat gekocht, daar hebben ze mini - deodorants, mini - shampoo's, mini - douchegel, mini - conditioner... kortom allerlei verzorgingsproducten in het klein. Ik kon perfect door de douane met al mijn kleine flesjes. Ook met mijn spuitbusje deodorant. Je moet ze gewoon in een doorzichtig plastiek zakje stoppen en er is een maximaal aantal dat je mee mag nemen. Ik denk dat het bij mij een totaal van een liter was, maar als alles op zich onder de 100 ml valt en je de totaal hoeveelheid niet overtreft, kan je probleemloos door de douane. Ook met deodorant in een spuitbus, want ik heb dat al gedaan.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2019 - 16:33 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Deodorant in een spuitbus mag mee, zolang het een kleintje is, dus onder de 100 ml. Die heb ik zelf in het Kruidvat gekocht, daar hebben ze mini - deodorants, mini - shampoo's, mini - douchegel, mini - conditioner... kortom allerlei verzorgingsproducten in het klein. Ik kon perfect door de douane met al mijn kleine flesjes. Ook met mijn spuitbusje deodorant. Je moet ze gewoon in een doorzichtig plastiek zakje stoppen en er is een maximaal aantal dat je mee mag nemen. Ik denk dat het bij mij een totaal van een liter was, maar als alles op zich onder de 100 ml valt en je de totaal hoeveelheid niet overtreft, kan je probleemloos door de douane. Ook met deodorant in een spuitbus, want ik heb dat al gedaan.

    Ik heb een minispuitbus gekocht inderdaad - té cute!

    Bedankt voor je reactie!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Veturius schreef:
    (...)Maar was her zo'n huge watermeloen of een mini, anders was het een flinke zak


    1,5 kilo, het was zo'n zak van 3 liter 😆


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Veturius schreef:
    Klopt, een roller mag mee. Het punt is alleen dat ik rollers echt niet fijn vind, helaas...

    Ik kom net nog terug van de vlieghaven en had gewoon een 100ml spuit deo bij (: no problemo.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Update: m'n deo en scheermes zijn er allebei gewoon doorheen gekomen. De rest heb ik niet meer meegenomen


    There are poems inside of you that paper can't handle