• Door kant-en-klaar geschilderde eieren in de supermarkt en een versierde paastak op een van de laatste campings krijg ik toch wel het idee dat Duitsland nog steeds in de paassfeer zit.
    En een frikandel is hier een platgeslagen gehaktbal, gekke Duitsers.
    Maar dat is ook wel wat ik zo leuk vind aan het buitenland, de cultuur en taalverschillen. Soo.. jullie nog wat leuks gezien? Of algemene leuke verhaaltjes? Allemaal welkom hier! :Y)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik ben net terug van 1,5 week Spanje en het viel me op dat vrijwel niemand (ook niet de jongere generatie) Engels spreekt, zelfs niet in Madrid. Dat was voor mij erg vreemd omdat ik er eigenlijk altijd vanuit ga dat iedereen op z'n minst een klein beetje Engels spreekt. Ik vraag me af hoe dat komt tho, iemand ideeën?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Haha ik dacht dat je de actie van Q bedoelde XD

    Uhm op het werk hangt onze paastak, hij is omgedoopt tot thema tak omdat hij te gezellig is.

    De kinderen hebben de Sinterklaas liedjes al weer opgepakt 😒


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Veturius schreef:
    Ik ben net terug van 1,5 week Spanje en het viel me op dat vrijwel niemand (ook niet de jongere generatie) Engels spreekt, zelfs niet in Madrid. Dat was voor mij erg vreemd omdat ik er eigenlijk altijd vanuit ga dat iedereen op z'n minst een klein beetje Engels spreekt. Ik vraag me af hoe dat komt tho, iemand ideeën?

    Jep, Spaans is de derde wereldtaal (naast Engels en Chinees)! Het is dus helemaal niet zo nodig dat Spanjaarden Engels kunnen spreken, omdat zoveel mensen het toch wel spreken.
    Ik heb hetzelfde afgelopen week meegemaakt, maar dan in Italië met Italiaans en daar ben ik toch wel een beetje verbaasd over. Naar mijn weten zijn er vrij weinig andere landen waar Italiaans wordt gesproken en toch spraken ze zelfs in de horeca gelegenheden nauwelijks Engels :')


    From these ashes, I will rise

    Feinics schreef:
    (...)
    Jep, Spaans is de derde wereldtaal (naast Engels en Chinees)! Het is dus helemaal niet zo nodig dat Spanjaarden Engels kunnen spreken, omdat zoveel mensen het toch wel spreken.
    Ik heb hetzelfde afgelopen week meegemaakt, maar dan in Italië met Italiaans en daar ben ik toch wel een beetje verbaasd over. Naar mijn weten zijn er vrij weinig andere landen waar Italiaans wordt gesproken en toch spraken ze zelfs in de horeca gelegenheden nauwelijks Engels :')

    Jaa maar toch vond ik het vreemd want er zijn ook een heleboel touristen die het niet spreken lijkt me...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik ben enkele weken terug van Vietnam en daar viel me op dat (bijna) elke toilet een kleine spuitslang ernaast heeft hangen. Al dan niet met toiletpapier voorzien. Dat was er 9 jaar geleden toen ik daar ook op vakantie was er nog niet. Volgens mijn vader zou dat zijn omdat de rioleringen te veel verstopt kwamen te liggen door toiletpapier. Het is wel hygiënischer om die spuitslang te gebruiken, dus vond ik dat geen slecht idee.


    Ik wil een tuin vol egels

    Veturius schreef:
    (...)
    Jaa maar toch vond ik het vreemd want er zijn ook een heleboel touristen die het niet spreken lijkt me...
    Wij staan echt heel anders tegenover vreemde talen dan best veel andere landen. Nederlanders en Vlamingen (de Walen niet) zijn wel into Engels. Onze top 50 of 40 (in NL is het 40, in BE 50 :p) staat 80% vol Engelstalige muziek. In Spanje zal dat percentage Spaanse muziek zijn. Daarom dat sommige artiesten (die soms niet eens Spaans kunnen..) voor hun liedjes een Spaanstalige versie uitbrengen om ook bij hen te scoren. Ik denk ook niet dat zij Engelse boeken lezen en het zou me ook niet verbazen als veel tv-programma's in het Spaans
    gesproken worden uitgezonden. Zij blijven omringd in die taal. Maar ik vind het alsnog raar dat in een stad als Madrid ze weinig Engels kunnen.

    Over Vlamingen wordt ook gezegd dat zij zich altijd aanpassen als ze op vakantie gaan. Over Nederlanders zeggen ze dat ze goed Engels kunnen. :p Dus bij andere landen is dit veel minder. Ik denk ook wel dat het een beetje aan hun mentaliteit daar ligt. Ze proberen hun plan te trekken met toeristen, ze denken niet aan een nieuwe taal te leren voor hen. En als ze zelf op vakantie gaan, zoeken ze naar mensen die hun taal kunnen.


    Ik wil een tuin vol egels