• De stelling van deze week luidt:
    De regering moet roken verbieden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oef. Ik wil het hier eigenlijk mee eens zijn, maar ik denk dat je dan een heleboel boze mensen op je dak krijgt...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ja. Rokers veroorzaken zodanig last voor hun omgeving (peuken op straat, meeroken) dat er van mij gerust een verbod mag komen.

    Overheid: 'Meer of minder rokers!'

    Publiek: 'Minder!!'


    Let's drink Jasmin tea!

    Gaan ze dan ook fastfood verbieden? Alcohol? Alles wat slecht voor je is? Tuurlijk is roken niet goed voor je, maar er zijn zoveel dingen die net zo waardeloos zijn. Waar trek je de grens? Oneens.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ashara schreef:
    Gaan ze dan ook fastfood verbieden? Alcohol? Alles wat slecht voor je is? Tuurlijk is roken niet goed voor je, maar er zijn zoveel dingen die net zo waardeloos zijn. Waar trek je de grens? Oneens.

    Fastfood is alleen slecht voor jezelf. Met roken beïnvloed je ook de gezondheid van omstanders.

    JaceRockhill schreef:
    (...)
    Fastfood is alleen slecht voor jezelf. Met roken beïnvloed je ook de gezondheid van omstanders.

    En drank-gerelateerde en obesitas-gerelateerde problemen dan? Iedereen betaalt voor de gezondheidskosten, om maar een voorbeeld te noemen. Bovendien is bovenstaande niet helemaal waar. Als jij in je eentje een sigaret opsteekt, buiten, waar echt niemand die rook kan inademen beïnvloed het niet de gezondheid van anderen. Natuurlijk kan dit wel, daar heb je 100% gelijk in, maar het hoeft niet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ashara schreef:
    (...)
    En drank-gerelateerde en obesitas-gerelateerde problemen dan? Iedereen betaalt voor de gezondheidskosten, om maar een voorbeeld te noemen. Bovendien is bovenstaande niet helemaal waar. Als jij in je eentje een sigaret opsteekt, buiten, waar echt niemand die rook kan inademen beïnvloed het niet de gezondheid van anderen. Natuurlijk kan dit wel, daar heb je 100% gelijk in, maar het hoeft niet.

    In dat geval betaalt ook iedereen de zorgkosten voor rokers die ziek worden...

    Lancome schreef:
    Oef. Ik wil het hier eigenlijk mee eens zijn, maar ik denk dat je dan een heleboel boze mensen op je dak krijgt...

    + de overheid gaat roken niet verbieden, want het levert geld op.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat ze met hun leven doen mits ze anderen niet tot last zijn


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik zou t zeker niet verbieden. Dat het steeds vaker binnen verboden is vind ik wel goeie stappen. Ik zou eerder alcohol verbieden dan roken om eerlijk te zijn


    If a writer falls in love with you, you can never die

    JaceRockhill schreef:
    (...)
    In dat geval betaalt ook iedereen de zorgkosten voor rokers die ziek worden...

    Dat klopt, dat is mijn punt ook helemaal niet. Mijn punt was dat je dan ook fastfood en alcohol moet verbieden, volgens de redenatie dat 'het slecht voor je is'. En dat de grens dan moeilijk te trekken is, waardoor ik het oneens ben met de stelling. Maar goed.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ashara schreef:
    (...)
    Dat klopt, dat is mijn punt ook helemaal niet. Mijn punt was dat je dan ook fastfood en alcohol moet verbieden, volgens de redenatie dat 'het slecht voor je is'. En dat de grens dan moeilijk te trekken is, waardoor ik het oneens ben met de stelling. Maar goed.

    Ik zeg ook niet dat fastfood niet slecht voor je is. Mijn punt is dat roken ook voor omstanders slecht is en je met roken niet alleen je eigen gezondheid beïnvloedt. En omdat anderen er ook last van hebben, vind ik dat het verboden mag worden.

    JaceRockhill schreef:
    (...)
    Ik zeg ook niet dat fastfood niet slecht voor je is. Mijn punt is dat roken ook voor omstanders slecht is en je met roken niet alleen je eigen gezondheid beïnvloedt. En omdat anderen er ook last van hebben, vind ik dat het verboden mag worden.

    Mijn punt gaat volledig langs je heen, so let's agree to disagree.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Niet roken verbieden, maar strenger zijn. Strenger over waar er gerookt mag worden en strengere straffen voor mensen die hun peuk niet in de vuilnisbak gooien


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one