• Experium




    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    Het scheppen van de ultieme mens. • •






    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld een zintuigenles voor studieobjecten met supergehoor.
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdiend heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Een leerkracht spreek je aan met dokter of professor. Er wordt les gegeven op school door de verschillende wetenschappers.
    *Elk personage heeft een strict dieet dat speciaal afgestemd is op jou personage en zijn gave
    * Je hebt je gave vanaf je geboorte of is op een bepaalde leeftijd ingespoten via een injectie.
    (Wordt evt. nog verder aangevuld).

    Rollentopic: Klik hier



    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Williams Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn

    Kamerindeling
    Er zijn vijf houses: Panthers, Lions, Elephants, Buffalow and Rhino's. Onze experimenten zitten in het Panthers house.


    Panthers:
    Jongens
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175

    Meisjes:
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102

    Rooster


    Directeur Dubois
    Maandag
    * Geschiedenis      Sogat
    * Muziek /Creatief      Wish
    * Les rondom je gave      Eigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde     
    * Engels     

    Dinsdag
    * Sociale training     
    * Gymnastiek     
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     

    Woensdag
    * Engels     
    * Maatschappijleer     
    * Gave training      Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur)     
    * Biologie (Blokuur)     
    * Wiskunde     
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief       Wish
    * Geschiedenis       Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde     
    * Natuur/scheikunde     
    * Gave training      Eigen Mentor
    * Lunch
    Vrije tijd.


    We beginnen 's ochtends vroeg bij het ontwaken van de campus. De studieobjecten hebben hun eigen kamers op de campus, meiden en jongens apart.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2020 - 23:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Graag gedaan, zus. En kom op, nu snel naar de ontbijtzaal. Ik wil voor geen goud mijn geroosterd brood missen." Fersephone trok haar zuster aan de arm mee, in de richting van de ontbijtzaal. Ze waren wat aan de late kant, de hele ontbijtzaal zat al vol met studenten. Gauw liep Phone in de richting van de balie, waar ze haar nummer doorgaf. Zoals verwacht had Phone een aantal broodjes met jam, met daarnaast een glas met jus d'orange. Hoewel Ferse zich nog altijd voelde tot het slopen van iets, gaf haar maag aan dat de honger eerst gestild moest worden. Haar blik ging over de menigte in de zaal heen en spotte in de verte Vienna en Jester zitten. Vien, die kon ze nog wel hebben. Jester daarentegen was nu niet echt de favoriet om naast te zitten. "Heb je je ontbijt, zus? Dan zoeken we een plekje in de zaal."

    [ bericht aangepast op 23 feb 2020 - 22:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Ongeduldig wachtte hij tot ze haar zin af zou maken. "Onder..?" vroeg hij, toen het stil bleef aan haar kant. Normaal gesproken kon hij best redelijk raden naar hoe mensen hun af wilden maken, maar daar had hij nu nog niet genoeg context voor. Haar blik was blijven hangen bij de ingang van de zaal en hij rolde met zijn ogen.
          "Hallo-ho, aarde aan Vienna?" Eindelijk zwaaide hij zijn been maar van haar schoot af en draaide zich ook maar eens om, om te kunnen zien wie er nu zo ontzettend interessant was dat ze hem compleet vergat. De tweeling stond verderop bij de balie en hij onderdrukte de neiging een zuur gezicht te trekken. Hij had het niet zo op Fayr en Fersephone. Fayr was geen lol mee te beleven (lees: ''Saai'') en Fersephone een te ongeleid projectiel (lees: ''Pas-op-je-vingers).
          Achter zijn rug begon Vienna weer de lucht in te stijgen en hij sprong overeind.
          "Het was me weer een waar genoegen, maar ik ga ervan door voordat ik een sneer naar m'n hoofd krijg over die hand van haar. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal, niet?" Hij pakte zijn dienblad van tafel en schoof het op één hand, gaf Vienna nog een duwtje naar beneden en ging er weer vandoor.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Jester verdween ineens gehaast uit het zicht. Nog ietwat ongemakkelijk riep ze 'doei' achter hem aan en tegelijkertijd baalde ze van het feit dat hij zo snel weer was verdwenen. Zijn zetje naar beneden had Vienna wel weer iets geholpen en aangezien het zweven nog steeds niet gestopt was, vreesde het meisje dat het wel eens lang kon duren voor ze weer vast op de grond stond. Ietwat ongemakkelijk greep Vienna de tafel weer vast en zwaaide zo goed als ze kon naar de tweelingzussen. "Fayr, Phone! Hier!" Als ze nu maar opschoten....

    [ bericht aangepast op 23 feb 2020 - 23:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Michiels voorstel deed hem wel wat. Het voelde als een geheime afspraak, als een geheim tussen twee vrienden en hij werd er meteen enthousiast van. Hij zou graag Michiels vriend worden, hij vond hem heel aardig. 'Ik zal er op letten,' beloofde hij, waarna hij met kleine hapjes van zijn ontbijt begon te eten. Ondertussen keek hij een beetje om zich heen. 'Wie zijn nog meer je vrienden?' vroeg hij nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    "Vrienden?" 7223 verslikte zich zowat in zijn yoghurt bij het horen van de vraag. Zijn haarkleur schoot meteen door naar knalroze, terwijl hij de schaamte naar zijn wangen voelde stijgen. "I- ik heb niet zoveel vrienden." Hij keek even op naar Adam om zijn reactie te peilen, voor hij snel verder sprak. Hopelijk had Adam er niet zoveel tijd voor om stil te staan bij het feit dat 7223 een enorme kneus was. Lekkere vriend die Michiel, zou hij wel niet denken... "Wel, uhm. Vienna is best wel aardig en Fayr. Zij zitten daar verderop. En uh, voor de rest ben ik niet zo bekend met mensen." Ietwat nerveus schuifelde Michiel met zijn voet, waardoor de nervositeit de gele strengen tussen het roze ontsprongen. Hij voelde hoe zijn voeten begonnen te groeien in zijn schoenen en Michiel probeerde snel zijn gevoel uit te schakelen, in de hoop dat hij niet weer uit zijn schoenen zou groeien deze week.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2020 - 23:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr Fixfault

          ''Daar is Vienna met- oh zie je wel, ik zei het nog vanochtend. Dat het al een tijdje niet meer gebeurd is, betekent dat de kans júist groter is dat het binnenkort weer opspeelt. En zie je wel.'' Hoofdschuddend trok Fayr haar zus aan haar mouw mee naar het zwevende meisje, die na een laatste duwtje van Jester weer volledig aan haar lot werd overgelaten.
    ''Vienna, gaat het?'' vroeg ze, toen ze binnen gehoorafstand kwamen. Vlug greep ze de arm van haar vriendin weer vast en trok haar weer terug naar beneden. Fersephone zei niets en ging kalmpjes aan de andere kant van de tafel zitten. Een paar broodjes met jam grijnsden haar toe vanaf het dienblad. De geluksvogel. Zelf had ze een schaaltje fruit en een cracker, niet echt heel stralend. Fayr haakte haar arm door die van Vienna en ging naast haar zitten om ervoor te zorgen dat ze niet zomaar tegen het plafond aan zou hangen. ''Wat heb jij vandaag gekregen? En wat deed Jester hier?''

    [ bericht aangepast op 23 feb 2020 - 23:16 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Echt niet?' vroeg Adam verbaasd. Hij vond het moeilijk te geloven, hij vond Michiel er heel leuk uitzien en hij was ook aardig. Hij begreep dan ook niet waarom anderen dat niet konden zien. Hij keek even in de richting die hij uitwees, het waren twee meisjes die hij hem liet zien. 'Wel jammer,' zei hij zacht. 'Volgens mij missen ze heel wat.' Hij voelde de blos weer naar zijn wangen kruipen. 'Ik ehm... ik wil wel je vriend zijn. Als je - als je dat leuk lijkt?'
    Hij beet verlegen op zijn lip.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Uh, ja het gaat wel," zei ze lichtelijk beschaamd. "En ja, als je het zo graag wil horen. Je had gelijk. Ik hoop echt dat dit keer het zweven niet zo lang duurt als twee weken terug, toen zat ik de halve dag tegen het plafond aan." Vienna schoof haar dienblad van zich af, zodat er meer ruimte op tafel kwam voor de dames. Fersephone leek niet zo in haar hum vandaag, vandaar dat Vienna even een korte goedemorgen mompelde, voor ze verder ging met de vraag die Fayr haar stelde. "Wel, uhm. Jester heeft ervoor gezorgd dat ik nu niet tegen het plafond hang." Ietwat beschaamd haalde Vienna een hand door haar haren heen. Het meisje ging maar niet vertellen dat ze Jester bijna op een date had gevraagd, dat had haar beste vriendin haar waarschijnlijk niet in dank afgenomen. Om snel het onderwerp van Jester af te leiden, gaf Vienna antwoord op de andere vraag. "Oh, ik had twee simpele broodjes kaas vanmorgen trouwens."

    [ bericht aangepast op 23 feb 2020 - 23:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester schoof zijn dienblad onderin de kar en klopte zijn handen af. Volgens zijn horloge had hij nog ruim twintig minuten voor de les begon- meer dan genoeg tijd om nog even langs het groentje te gaan en het boek voor de derde keer open te doen. Yin en Yang hadden zich ondertussen over Vienna ontfermd, dus daar hoefde hij zich geen zorgen meer over te maken. Opgewekt stak hij zijn handen in zijn zakken en liep in de richting van de grootste kneus van de school.
          Eerlijk was eerlijk- 7223 was echt een triest geval. Geen verbetering whatsoever in een heel jaar. Sommige mensen wilden ook gewoon niets leren. Nu verschoten zijn haren ook al direct van zwart naar knalroze (niet gewoon-roze, maar knal-knal-roze, zo roze dat zelfs kleine meisjes liever voor iets anders zouden kiezen). Jester schudde zijn hoofd, een scherpe grijns om zijn lippen en plofte naast het groentje neer op de bank.
          "Hebbie je kop in een pot verf gestoken vanochtend, 7223?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Bij het horen van de stem schoten de kriebels over zijn rug heen. Hij voelde bijna hoe zijn voeten weer netjes in zijn schoenen schoten en hoe zijn haar met een ruk overeind stond. Van de knalroze plukken was niets meer overgebleven. De schrik had er namelijk voor gezorgd dat zijn haar grasgroen de lucht in schoot. "Jester, wat leuk dat je ook even bij ons voegt," zei Michiel met een piepklein stemmetje. Door de schrik vergat 7223 totaal de vraag van Adam te beantwoorden. Hij keek de jongen achter hem echter niet aan, wetende dat die bruine ogen hem al vaker hadden bedrogen door erin te kijken. In plaats daarvan probeerde hij de donkergroene ogen van zijn nieuwe vriend te vangen, met de hoop dat zijn nieuwe vriend hem ietwat kon helpen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Altijd een feest, is het niet?" Het ontging Jester niet dat 7223 hem niet meer aankeek. Al een paar weken niet meer en het was wezenloos irritant. Hij kon zijn gave natuurlijk nog prima gebruiken, maar alles ging een stuk vlotter als zijn slachtoffer hem in de ogen keek. Ondertussen was de knalroze kleur verdwenen en hadden de haren van de loser van de school nu de kleur van gras.
          Jester fronste. "Kom je nu met groen aanzetten. Da's mijn kleur vandaag. Maar daarover gesproken; jij bent nieuw hier, of niet?" zei hij en wendde zich tot de jongen naast hem.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Zo aardig als hij Michiel bij de eerste aanblik had gevonden, zo onaardig vond hij de jongen die nu voor hem stond en bij wie zijn nieuwe vriend hem duidelijk niet op zijn gemak voelde. Hij raakte een beetje in de stress omdat het woord opeens tot hem werd gericht, maar hij overtuigde zichzelf ervan dat dat alleen maar beter was omdat hij dan in elk geval niet Michiel kon kwetsen.
    'Dat klopt inderdaad,' antwoordde Adam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    "Kijk eens, ben ik toch haast helderziend zo," zei Jester, die 7223 haast alweer vergeten was. "Mijn naam is Jester Madcap, experiment 5184, mocht je nieuwsgierig zijn. Als je nog behoefte hebt aan een interessante rondleiding, trek gerust eens aan de bel. Ik hoorde gisteren van Cackle dat je zou komen vandaag. Zeventien, toch? Twee jaar jonger dan de meeste groentjes die hier aanschuiven, maargoed, je hoort mij niet klagen. Wat is je nummer?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Twee jaar ouder bedoel je. Blijkbaar kun je nog niet zo goed rekenen.' De woorden waren eruit voor hij er erg in had, hij schrok er zelf van. Maar de houding van de jongen vertelde hem dat deze Jester zijn vriend wel vaker kleineerde en het zorgde voor een opstandig vlammetje in zijn borst waarvan hij niet had geweten dat het er was. 'Mijn nummer is 8175.' Hij keek even Michiel aan, hij zag een grijns rond zijn lippen schemeren. 'Misschien moeten we dat dan maar voor je opschrijven.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Kijk, de eerste test heb je alweer doorstaan,'' schoot Jester terug. Domme fout natuurlijk, maar het snelle antwoord van 8175 verraste hem. Dat hoefde hij dus echt niet van 7223 te verwachten, die eerder zeven kleuren bagger scheet dan dat hij werkelijk een dapper antwoord terug gaf. "Een snelle denker, daar houden we van hier. Je doet het in ieder geval al een stuk beter dan de zuurstok tegenover je, dat kan ik je wel vertellen."
          Jester haalde een hand door zijn haren en wierp een blik op zijn horloge. Nog zeventien minuten. Hoeveel huiswerk was het ook al weer? Op momenten zoals deze begon hij ergens toch wel spijt te krijgen van zijn late nachten. Wat hij wel niet zou geven om eens een uurtje terug te kunnen reizen in de tijd. Tot nu toe had hij helaas nog nooit iemand kunnen vinden die aan de criterea voldeed.
          "De tijd gaat er weer met me vandoor. Laatste vraag nog, dan laat ik je weer aan je lot over bij Meneer Naamloos. Wat voor een gave heb je? Mentaal, fysiek, gezonde mengelmoes van allebei?" Voor zover hij het gezicht van 8175 een beetje kon aflezen, kon deze zijn aanwezigheid niet enorm waarderen. His loss, natuurlijk.
          Jester knipoogde. "Ik ben een nieuwsgierig mens, 8175, maak je niet druk."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.