• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 13 maart 2020 - 14:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    Heel even keek 7223 zijn vriend aan, niet wetende of de jongen nu een grap maakte of niet. Als het niet zo was, zou hij niet weten wat te zeggen. En als het wel zo was, zou hij moeten lachen. In plaats daarvan maakte hij zelf maar een grapje om de sfeer te verlichten. "Nee natuurlijk niet, ik ben de koning der kneuzen. Wie wil mij nu niet?" Het voelde smerig, de arrogantie in de grap. Maar aan de andere kant was een beetje zelfspot nooit verkeerd. Hij grijnsde naar Adam en sprong van de laatste treden af. "In voor een wedstrijdje?" zei hij met een grijns. "Wie als laatste in het zwembad zit, moet onder een koude douche!" En vanuit het niets begon 7223 te rennen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam keek zijn vriend een paar tellen wezenloos aan, terwijl zijn jongensachtige grijns voor zijn ogen bleef spoken, zelfs toen de jongen zich allang had omgedraaid. Hij schudde zichzelf los uit wat het dan ook was dat hem aan de grond nagelde, grijnsde om de spontane actie en holde toen achter Michiel aan.
    Hij begon al met een achterstand, en daarnaast was Michiel langer dan hij én was hij gewoonweg sneller waardoor Adam niet helemaal onverwacht als verliezer uit de bus kwam.
    Een paar minuten later stond hij dan ook klappertandend onder de koude douche, waar hij van zijn vriend een minuut lang onder moest blijven staan. Michiel had een veel te zelfingenomen grijns op zijn gezicht en Adam kon het niet laten om een uitval opzij te doen, de jongen bij zijn pols te pakken en hem zelf ook onder de koude douche te trekken.
    'Echte vrienden delen alles,' verklaarde hij met een grijns. 'Ook koude douches.'

    [ bericht aangepast op 9 maart 2020 - 9:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Dezi had haar lunch buiten opgegeten. Al de hele tijd spookten de woorden van Zebediah door haar hoofd. Nieuwelingen die hun plaats dreigden in te nemen… Het liet haar maar niet los. Ze mochten wel met een goed plan komen… Het voelde alsof het vorig jaar makkelijker was geweest, toen Kneus in zijn eentje was. De drie ontleenden nu steun aan elkaar – ze had gehoord hoe de nieuwste het voor 8102 had opgenomen. Dit hele gebeuren kweekte zelfvertrouwen bij hen, iets waar Jester en Onyx ook gretig aan bijdroegen door hen zo veel aandacht te geven.
    Niet veel later zocht ze Phone op. ‘Die drie Naamlozen… Ze hebben echt geen greintje respect meer, vind je ook niet? Het was een mooie actie van Yrla, maar misschien moeten we het er niet bij laten. Als Yrla nou doorgaat met 8102 de grond intrappen, dan ga ik eens kijken of het hart van die nieuwe kan breken… Dan zitten er in elk geval twee in zak en as. En als jij dan nog wat geintjes weet om met Kneus uit te halen...?’ Ze keek haar vriendin veelbetekenend aan. ‘Dan wordt alles tenminste weer als vroeger, zonder dat alle onderlinge verhoudingen verschuiven…’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Ze wilden wat doen?" Yrla voelde het ongeloof door hem heen stromen, waar woede achterna kwam. "Ze komen hier niet mee weg Vien! Dat zweer ik je!" Yrla kwam omhoog, maar voor hij op kon staan, hield Vienna hem al tegen. "Niet doen, alsjeblieft. Jester en Onyx hebben er al voor gezorgd. Ze laten me al met rust." Yrla wilde even tegen het meisje schreeuwen en zich afvragen waarom ze zo kalm bleef. Maar toen hij haar gezicht zag, zuchtte hij alleen. Het zou geen zin hebben om tegen Vienna in te gaan, hij zou alleen haar ermee hebben. "Wat jij wil, Vienna." Het meisje trok hem met een tevreden glimlach in een knuffel. Het voelde dubbel, de beschermingsdrang die hij altijd al had over zijn vrienden speelde op, maar toch hield hij zich in voor Vienna. Toen het meisje hem losliet, keek het meisje voor het eerst op haar horloge.
          "Oh nee! Ik ben al aan de late kant! Ik zou vijf minuten geleden bij het sportveld zijn." Yrla ging voor Vienna staan en iets door zijn knieën. "Nou, waar wachten we dan op?! Uw wagon staat gereed, volgende halte; het hockeyveld." Vienna sprong lachend op zijn rug en Yrla zette af, zodra hij er zeker van was dat ze goed zat. Al lachend kwamen ze op supersnelheid aan, en Yrla liet Vienna achter bij een verbaasde Fayr. Zodra hij afscheid had genomen, zakten Yrla zijn wenkbrauwen naar beneden. Hoewel hij het Vienna beloofd had, had hij zojuist twee nieuwe namen aan zijn lijst toegevoegd om te laten verdwijnen van school. Het werd tijd een paar Lions weg te pesten...

    [ bericht aangepast op 9 maart 2020 - 14:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    Fersephone haalde een wenkbrauw op bij het horen van Dezi haar woorden. Sinds wanneer had Dezi zoveel haat voor de naamlozen? Zelf had ze de actie van 8102 wel geinig gevonden. Wat een lef voor zo'n klein ding. Daarnaast bracht het leven in de brouwerij. Ferse wilde eigenlijk niet perse terug naar eerder, nu had ze ten minste een goede reden om de naamlozen te plagen. Met een zucht plofte het meisje op het bankje buiten hun campus en haalde vanuit haar tas een zonnebril tevoorschijn. "Ik vind het wel grappig dat ze wat tegengas geven," zei ze met een grijns. "Meer reden voor mij om ze terug te pakken. Eindelijk weer wat leven in de brouwerij." Ferse sloeg haar handen achter haar hoofd, maar haalde ze gepikeerd weer weg. "Waarom krijg ik kneus, daar is geen lol meer aan te beleven!" Ze keek even met opgetrokken wenkbrauw naar de andere leerlingen die langs hen heen liepen, die direct door beende bij het zien van haar blik.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    'Als jij denkt dat je het in je hebt om 8175 te verleiden dan mag dat ook,' antwoordde Dezi schouderophalend. Haar vriendin blonk uit in een hoop dingen uit, maar niet in het versieren van jongens. 'Maar ik vond dat wel een leuke missie voor mezelf. Ik breek nu eenmaal graag naamloze harten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Hij schreeuwde even toen Adam hem onder de koude douche trok. Een rilling van de kou trok over zijn rug heen, terwijl voor hem Adam vlakbij stond. Met een glimlach keek 7223 op Adam neer, niet van plan zich te laten kennen door de koude douche. Het was vreemd om zo dichtbij Adam te zijn, maar niet geheel vervelend. Om een of andere reden kreeg hij het ook vrij warm, ondanks dat de koude stralen over zijn hoofd liepen. Adam was een fijne vriend besefte hij, terwijl hij zo stond. Hij was de eerste waarmee hij echt lol kon hebben en waarbij hij zich duidelijk goed voelde. De eerste die hem niet veroordeelde om het feit dat hij zijn gave nog niet genoeg onder controle had, dat hij zijn naam nog niet verdiend was. Michiel had nauwelijks in de gaten dat de koude douche uitsprong, maar keek alleen op Adam neer. Na een paar tellen schudde hij de dromerigheid van hem af en trok zijn vriend achter hem aan in de richting van het zwembad. Het bad was verdeeld in een binnenbad en een buitenbad. Er was zelfs een glijbaan! Michiel ging Adam voor het zwembad in en ging met sprong het water in. Vanuit het bad gebaarde hij grijnzend naar Adam op zijn voorbeeld te volgen.

    [NEE! NEE WAT DOE JE :o NATAS! dit is jouw schuld! (': ]

    [ bericht aangepast op 9 maart 2020 - 14:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam dook achter zijn vriend aan het zwembad in. Even schrok hij toen het water hem volledig omringde, maar zijn instincten namen het algauw over en hij brak weer door het oppervlak. Hij schudde zijn haren voor zijn ogen weg, dat hij normaal gesproken altijd met gel weghield en keek in Michiels blauwe ogen. Hij was opgelucht dat het ongemak weer een beetje was weggezakt, gelukkig lukte het hem vaak om weer redelijk snel aan de aanwezigheid van zijn vriend te wennen.
    ‘Kun je eigenlijk ook je benen in een staart veranderen?’ vroeg Adam zich af terwijl hij zich op zijn rug liet drijven. ‘Dan ben je een zeemeerman,’ lachte hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Jij met je jongens.." Ferse tikte haar beste vriendin aan met haar elleboog. "Ik hoef geen man. Leven is zoveel beter zonder." Fersephone keek Dezi met een grijns aan. Wat dat betreft waren Dezi en zij tegenpolen van elkaar. Dezi de jongensmagneet en zijzelf als loner. Maar ze vonden het allebei prima en oordeelden er niet over. "Best, ik kijk wel wat ik met kneus aankan. Maar eerst wil ik een paar naamlozen uit de andere afdelingen pesten. Laten we nog even deze middag bewijzen wat we waard zijn, zodat jij vanavond gewoon weer als leider wordt herkozen." Ferse stond op en bood haar vriendin een hand. "Shall we?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    "Daar heb ik serieus nog nooit over na gedacht." Heel even keek 7223 naar zijn voeten, maar haalde toen zijn schouders op. "Ik denk ook niet dat ik het wil proberen. Stel je voor dat ik vast kom te zitten met een vissenstaart." Michiel dook onderwater en zwom onder Adam door. Nadat hij bovenkwam, schudde hij het water uit zijn haar. Er was niets lekkerders dan zwemmen. 7223 kon zich echt als een vis in het water voelen en het was dan ook vaak het zwembad geweest waar hij te vinden was op eenzame middagen. Echter, dit keer was hij niet alleen. Hij zwom in de richting van Adam en keek naar de jongen, terwijl hij op zijn rug door het bad dreef.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    Dezi liet zich overeind trekken. 'Klinkt als een plan. Met een beetje hulp van Azumi en jouw sloopkracht krijgen we zo'n bang muisje vast aan de praat en kunnen we weer wat gaven losmaken'
    Ze was even helemaal vergeten dat vanavond de herkiezing was. Na vanochtend vond ze het belangrijker dan ooit dat zij of Yrla won...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    Adam grinnikte, hij had zijn ogen gesloten terwijl hij langzaam met zijn handen peddelden. 'Ja, dat zou best onhandig zijn.' Hij liet zijn benen weer zinken zodat hij rechtop stond, keek even om zich heen en zwom toen iets dichter naar Michiel toe. 'Voordat iemand ons komt storen door een stom stroopgrapje uit te halen...' begon hij. 'Ik dacht erover om vanavond na het eten - als ik weet waar hij gaat zitten - terug in de tijd te reizen, een uurtje ofzo, zodat Agami en ik de poten van zijn stoel een stuk kunnen doorzagen. Als ie er dan met zijn twintig kilo spaghetti bovenop gaat zitten, zakt ie er doorheen en zit ie met een beetje mazzel zelf onder het eten.' Hij keek zijn vriend met baldadig glimmend ogen aan. 'En, wat denk je? Is dat genoeg voor een beetje subtiele payback? Behalve wij en Onyx en Jester weet toch niemand dat ik zo kort terug kan reizen en ik geloof niet dat ze me zullen verraden. Waarschijnlijk geeft hij Fersephone de schuld, die breekt dingen toch?'

    [ bericht aangepast op 9 maart 2020 - 16:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Ferse liep voor Dezi uit in de richting van de campus van de Elephants. Ze hoopte dat ze daar een van de twee naamlozen kon vinden. Ze moesten natuurlijk nog wel even uitvogelen wie dat waren. De meeste oudere Elephants kende ze wel, de jongeren niet zo best. Net toen ze de straat overstaken in de richting van de campus, spotte ze de blondharige jongen uit hun eigen house. Ferse stootte Dezi aan met haar elleboog. Ze wist wat ze beloofd had die ochtend, ook al had ze niet zoveel zin nog in Yrla. Nu was het aan Dezi om hem erbij te betrekken of niet...


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    "Je vergeet alleen een ding, Adam..." 7223 wilde niet de feestvreugde verpesten, maar hij moest wel eerlijk zijn. "We zitten op banken in de eetzaal..." 7223 keek even met een glimlachje hem aan. "We zouden er een in de house kunnen doorzagen, maar dan hebben we ook onszelf en moet hij echt gaan zitten tijdens de vergadering vanavond..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Nee joh...' Adam staarde zijn vriend verbijsterd aan en begon toen te lachen. 'Dat meen je niet! Wat dom van me.' Hij haalde zich de eetzaal voor de geest, maar naar zijn beleving hadden er echt stoelen gestaan. Wat maf! Hij zat hier al een week op school, waarom had hij dat niet doorgehad? Het had er zo leuk uitgezien in zijn hoofd... En Agami had er ook niet aan gedacht! 'Het leuke was juist dat alle andere afdelingen het ook zouden zien als hij afging... Dus dan moeten we toch maar wat anders verzinnen.'


    Every villain is a hero in his own mind.