• Zonder virus uiteraard. Dit is wat een Italiaanse patisserie heeft gebakken! Doesn't it look cute? I'd buy it.
    Het is 3 uur 's nachts, kan niet slapen en heb me een zin om hier mijn tanden in te zetten!

    En durp, ik vertrek binnenkort naar Azie en hoop dat mijn vlucht niet wordt gecanceld #janken.

    UPDATE: die vlucht is bij dezen gecanceled.

    Neem jij maatregelen om je kans op besmetting zo klein mogelijk te maken?

    Groetjes en weltrusten!

    [ bericht aangepast op 13 maart 2020 - 7:25 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Looks cute^^
    Alle paniek rond corona is ver overdreven. Het heeft een mortaliteit van och arme 1%.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Hahah, lekker!
    Ik zag bij mij op school al mensen lopen met mondkapjes! Dat vind ik persoonlijk wel een beetje overdreven lol.


    Alleen maar tranen van geluk

    Promare schreef:
    Looks cute^^
    Alle paniek rond corona is ver overdreven. Het heeft een mortaliteit van och arme 1%.


    3.4%, maar 3.3% zijn mensen die 50+ zijn. Bij de griep is het totale nummer 0.1% of 0.2% om het even te vergelijken. Maar zolang je jong en gezond bent, is er echt niks aan de hand.

    De gebakjes zien er trouwens echt leuk uit! Ik hoop dat je reis doorgaat, veel plezier alvast.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2020 - 14:57 ]


    Guardian of the Eastern Gate

    Erover stressen maakt dingen gewoon erger. Dus nee, ik doe er niets tegen, ik vind het bijna lachwekkend hoe mensen erop reageren.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Janthony schreef:
    (...)

    3.4%, maar 3.3% zijn mensen die 50+ zijn. Bij de griep is het totale nummer 0.1% of 0.2% om het even te vergelijken. Maar zolang je jong en gezond bent, is er echt niks aan de hand.

    De gebakjes zien er trouwens echt leuk uit! Ik hoop dat je reis doorgaat, veel plezier alvast.

    Mn prof zei wrs 1%. Aangezien veel mensen niet rapporteren lijkt het hoger. Maar we hebben een 'case studie' met dat cruise schip waar alle 700 mensen besmet waren en er 7 gestorven waren*.

    *Dit zei mn prof, maar ik vind eig geen artikelen die dat bevestigen, dus miss was hij keihard aan het liegen XD

    [ bericht aangepast op 6 maart 2020 - 19:40 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Mn prof zei wrs 1%. Aangezien veel mensen niet rapporteren lijkt het hoger. Maar we hebben een 'case studie' met dat cruise schip waar alle 700 mensen besmet waren en er 7 gestorven waren*.

    *Dit zei mn prof, maar ik vind eig geen artikelen die dat bevestigen, dus miss was hij keihard aan het liegen XD


    Inderdaad 3.3% bij de mensen waarbij het gerapporteerd is.
    Aangezien sommige mensen er bijna niets van merken weten ze niet dat ze het hebben.
    Precentage zal dus zeker flink lager zijn.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Op het werk zijn we er wel bewust mee bezig. Veel handen wassen en fruit in aparte bakjes. Maar op een kinderopvang en momenteel veel kindjes die ziek zijn (geen corona tot zover) is dit eigenlijk een vaste aanpak zodra er griep heerst.

    Verder volg ik het wel, maar meer omdat ik het heel interessant vind en hoe de mensen erop reageren.

    Maak ik mij zorgen? Wel mijn weerstand is behoorlijk ruk maar nee eigenlijk niet. Als het komt dan komt het.

    Wel blijf ik het bijzonder vinden van de 900 studenten. Die keuze om toch te gaan vind ik behoorlijk bijzonder.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Elke nieuwsuitzending gaat het er wel over en een hoop daarvan zorgt voornamelijk voor paniekzaaierij. Volgens mij vandaag ook weer. Er was iemand overleden die Corona had. Maar wat ze veel later zeggen is dat die man al 87 jaar of zo was en ook al een andere ziekte had. Het lag waarschijnlijk dus niet eens echt aan corona, uit ervaring met mijn opa weet ik dat een simpele verkoudheid iemand in zo'n staat (verlaagd immuunsysteem) al bijna fataal kan worden.

    Nu ben ik er geen deskundige in, maar in mijn boekje word het soms te erg opgezweept tot een 'einde van de wereld' ziekte.
    Ik ga zelf ook gewoon nog naar evenementen, als ze tenminste doorgaan. xD


    Credendo Vides

    Ik weet dat bij mijn oma een blaasontsteking haar fataal werd. : (
    Maar ja, dat elk nieuws bericht het over corona heeft, helpt voor geen meter.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Momenteel gelden er strengere regels bij ons. Ik woon in Brabant en bij hoesten of verkoudheid mag ik niet werken. Ben benieuwd hoe lang we t volhouden om gezond te blijven😉


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ga overmorgen een lang weekend weg naar Brabant en zit toch een beetje te dubben of we naar de dierentuin en uiteten moeten gaan. Niet dat ik bang ben voor mijn eigen gezondheid, maar ik deel een woning met mijn ouders en mijn vader maakt wel deel uit van een risicogroep. Kleine kans dat ik besmet raak, maar je zal het maar wel net overdragen. :/ Maar ja. Aan de andere kant kan je het overal oplopen...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Op t werk is het een saaie boel. In Brabant met strenge eisen vandaag maar 2 kinderen op de groep . Gister 7 van de 13.

    Inmiddels hebben we met scouting besloten niet te draaien op advies van Scouting Nederland en we hadden al staf te kort door de eissen..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Geef mij maar een stukje coronacake aangezien ik de komende maand verder geen school meer heb en dus geen dagbesteding heb, joe.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    *Deelt* Ik heb het gehoord, alle hogescholen en uni's dicht. Zuur man...
    Mijn reis is ook geannuleerd. Manilla zit in lockdown nu.


    No growth of the heart is ever a waste

    Salaryman schreef:
    *Deelt* Ik heb het gehoord, alle hogescholen en uni's dicht. Zuur man...
    Mijn reis is ook geannuleerd. Manilla zit in lockdown nu.


    Oooh dat is balen! :( En op een andere datum plannen gaat natuurlijk ook lastiger, want je moet maar net vrij hebben...

    Jep, hogeschool dicht. De activiteiten die ik doe in m'n leven allemaal afgelast t/m 31 maart.

    Vind het niet heel erg, lekker de hele dag met m'n laptop in bed 😂 net even boodschappen gedaan, vergeten te halen wat ik moest halen maar wel genoeg in huis om appeltaart en appelflappen te bakken yayyy


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly