• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 13 maart 2020 - 14:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Jester Madcap




          “Cupcake, wat een timing!” Jester grijnsde naar zijn vriend en griste de tekening van 8102 van tafel om die in de handen van Onyx te drukken. “Ik ben er net achter dat jij ongelijk hebt en dat ik waarschijnlijk iets bedacht heb dat wel zal werken.”


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Hij bleef staan, er vanuit gaande dat Dezi wist wat ze deed. Hij ging voor het meisje staan waarbij hij hoopte dat de jongens die achter hem liepen haar nauwelijks tussen de drie Panthers in zagen zitten. Hij voelde bijna de Elephants achter zich langstrekken en Yrla moest uit alle macht voorkomen dat hij achterom zou kijken. Hij had namelijk alle recht om hier te staan, verzekerde hij zichzelf. "Girl talk huh? Wil ik dat weten waar het over gaat?" Yrla deed net of hij het ijs op de huid van het meisje niet zag, deed net alsof zijn neus bloedde en hij niet wist wat er aan hand was. Hij schonk haar een knipoog en een glimlach en stak daarbij het flesje water vooruit. "Zoals beloofd, madame."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Oké!' Adam schoof een hand onder zijn achterhoofd en draaide zich op zijn rug. Vanuit zijn ooghoeken keek hij automatisch toch even naar Michiels rug toen hij wegliep. Hij had nooit aandacht aan iemands rug besteed, maar die van Michiel vond hij mooi. Alles aan hem zag er goed uit. Met een zucht draaide hij zijn hoofd weg en sloot zijn ogen.
    Daar had je me even, had Michiel gezegd. Wat betekende dat? Wat zou hij ervan vinden als hij ontdekte hoe Adam écht over hem dacht? Zou hij dan nog wel vrienden willen blijven? Zijn maag verkrampte bij de gedachte dat hij dat misschien wel niet wilde.
    Hij dacht aan wat Michiel gezegd had, dat hij niet wist of hij verliefd was. Op wie dat dan ook mocht zijn. Hoe had hij zelf eigenlijk zo snel geweten dat hij verliefd was? Het had hem nauwelijks een dag gekost om dat te beseffen. Was hij vaker verliefd geweest? Dat moest dan haast wel, toch? Hij had Michiel wel heel makkelijk kunnen uitleggen hoe het voelde om verliefd te zijn. Had hij weleens een relatie gehad? Met een jongen? Of wel met een meisje? Wist diegene waar hij was? Hij kauwde op zijn lip, groef in zijn herinneringen. Dat was één groot zwart gat. Hij kon het maar beter loslaten. Of er ooit iemand in zijn leven was geweest of niet - diegene was er nu niet meer. Hij had nu gevoelens voor Michiel ontwikkeld en hij móést een manier vinden om daar vanaf te komen, voor iemand het zou doorkrijgen. Voor Michiel het zou doorkrijgen en hij zich wél echt wezenloos zou schrikken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    Cupcake? Hij geloofde niet dat iemand ooit naar hem gekeken had én aan een cupcake dacht - maar op de een of andere manier liet hem toch grijnzen.
    'Als je gelijk hebt moet ik je dan maar op een cupcake trakteren dan.' Hij plantte zijn handen achter zich op de tafel en leunde wat naar achteren. 'Wat is de grote ontdekking?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi

    Het meisje was te verstijfd om haar hand te durven heffen, en dus pakte Dezi het flesje aan. Het water bevroor onmiddellijk.
    'Als je een beetje behulpzaam bent, krijg je straks een slokje.' Ze gaf het meisje een kneepje in haar been en vroeg zich af hoe ver ze haar hand naar boven kon laten glijden voor ze zou reageren. Maar met Yrla en Phone die in haar nek zaten te hijgen, wist ze wel beter. Zeker Yrla, die zich als Prince Charming probeerde voor te doen. Het was een zwakke vertoning.
    'Deze dame wilde ons net een paar geheimpjes gaan verklappen, is het niet?'
    Het meisje begon oppervlakkig adem te halen. Haar ogen schoten hulpzoekend naar Yrla en Dezi wenste dat hij zou opdonderen of óók wat druk zou uitoefenen.
    Ze had die antwoorden nodig. Vandaag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Toen hij terugkwam met drinken gaf hij een klein flesje aan Adam en slokte zijn eigen in een keer leeg. Michiel was ietwat onrustig geworden na het gesprek met Adam en hij wist niet zo goed waar dat vandaan kwam. "Kom, zullen we nog een aantal rondjes zwemmen? Ik wil nog even een paar banen trekken voor het straks tijd is om te gaan eten." De jongen gooide het flesje weg en wachtte tot Adam ook klaar was om een duik te nemen. Eenmaal terug in het zwembad bedacht 7223 dat er nog iets op de planning stond voor die dag. En dit keer durfde 7223 het wel te vragen. "Hee, vanavond he. Dan hebben we die herstemming voor leider van de groep. Heb je een idee op wie je wil stemmen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Ik ga op Jester stemmen. Vorige keer stemde ik op Dezi, maar ik krijg de kriebels van haar. Negatieve kriebels,' merkte hij met een flauwe grijns op toen hij zich de beschrijving van even eerder herinnerde. 'Onyx zou ik ook niet erg vinden, maar die had de vorige keer maar één stem. En wat ga jij doen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap




          Jester knipoogde en sprong van het bureau af. "Bereid je voor, ik sta weer eens op het punt van een geweldige monoloog." Hij schraapte zijn keel en vouwde zijn handen kalm achter zijnr rug. "8102, jij ziet de toekomst. Letterlijk, je ziet precies wat er gaat gebeuren alsof je ernaast staat en het meemaakt. Gedurende die tijd dat je alle spoilers van een dag meekrijgt, ben je volledig AWOL. Niet vatbaar voor mijn gave, waarschijnlijk iedere mentale gave tot je weer terug bent in het hier en nu. Conclusie: tijdens zo'n spoilertripje is je hele bewustzijn ergens anders. Een soort van mentaal tijdrijzen, if you will. En ik denk dat dat komt omdat je maar één realiteit tegelijk aankan." Er krulde een grijns om zijn lippen.
          "Daar komt bij dat je een kunstenaar bent." Jester wierp een blik op de cupcake en trok even kort zijn wenkbrauwen op. "In de dop. Anyway, zodra je begint aan een tekening, schilderij of wat dan ook, ben je eigenlijk bezig met een derde realiteit. De realiteit die je zelf maakt op papier. Cupcake hier gebruikt díe realiteit om nare trucjes uit te halen met mensen die hem Cupcake noemen, maar jij kan er helemaal niks mee. Je bent wel gefocussed, maar op de verkeerde realiteit. Snappen jullie het nog?"
          "Kortom: je krijgt een visioen, vertrekt uit realiteit numero één gehaamd 'heden' en vertrekt naar nummer twee genaamd 'toekomst'. Dus om ervoor te zorgen dat je zélf bepaalt wanneer een visioen op de deur komt kloppen, is een kort lijstje afwerken." Jester telde af op zijn vingers en met ieder punt dat hij noemde zag hij het nog beter voor zich.
          "Eén: de eerste realiteit uitzetten. Twee: werken aan je focus om de eerste realiteit uit te laten en je open te stellen voor de tweede. Drie: werken aan een soort 'zoekbalk' zodat je zelf een visioen kan oproepen en niet hoeft te wachten tot eentje het nodig vindt om op te komen dagen. Vier: werken aan een failsafe om de schakelaar voor realiteit één weer om te zetten." Hij grijnsde. "We kunnen niet hebben dat je voor altijd met je hoofd in de toekomst blijft rondhangen. Einde speech, handtekeningen zijn een dollar."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Yrla zag dat het water vrijwel direct bevroor en zag de angst in de ogen van het meisje voor hem. Dezi was op dreef en hij had zelf ook wel in de gaten dat hij nu in de weg liep. De Elephants waren verdwenen, dus kon hij er ook weer vandoor. "Wel, dames. Dan zal ik jullie niet in de weg zitten." Hij keek ietwat bemoeilijkt in de richting van Dezi. "Ik heb zo'n gevoel dat ik hier niet welkom ben." Even blikte hij weer op het meisje voor hem, schonk haar een knipoog en rende op menselijk sloom tempo ervandoor. Hij zwaaide nog even achterom en pas toen hij om de hoek was, liet hij zijn 'vrolijke' bui direct vallen. Als het Dezi niet zou lukken om vandaag de gaven uit het meisje te trekken, had hij misschien nog kans bij haar na een paar welverdiende excuses. Hij had in ieder geval iets nuttigs als Dezi naar hem terugkeerde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Studieobject 7223

    "Ik denk dat ik ook maar weer voor Jester ga, net als vorige keer. Ik moet heel eerlijk zijn, liever stem ik op geen van drie. Maar Jester heeft zich als leider bewezen door ons allen ook te helpen. Plus ik wil echt niet dat Onyx of Dezi leider wordt." Even liet Michiel een stilte vallen. "Of Yrla, nog erger..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'Ik ben speechless,' zei Onyx - en het was nog waar ook. Al kwam het misschien ook doordat het effect van zijn slaapbetovering nog niet helemaal uitgewerkt was. Hij vroeg zich af hoelang het zou duren voordat Maneur weer wakker werd. Als hij uit zichzelf wakker zou worden. Misschien was het wel een soort Doornroosje-vloek en moest hij wakker gekust worden. Hij dacht even aan Maaya. Nee, waarschijnlijk was Jester de enige die hem wakker zou kussen. Al was het alleen maar omdat hij zich anders stierlijk verveelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam

    'Waarom Onyx niet?' vroeg hij zich af. 'Het lijkt alsof hij Yrla en Dezi wel onder de duim kan houden. Al heeft dat vast een reden,' bedacht hij.
    Een betere reden dan het ongemakkelijke gevoel dat Adam van hem kreeg, alsof er mieren onder zijn huid krioelden. Er was iets naars aan hem, misschien voelde iedereen dat wel aan. Maar toch kon Adam niet ontkennen dat Jester en hij goed geholpen hadden en hoewel hij soms het gevoel had dat Onyx zich aan hem opdrong, had hij niet écht iets gedaan waarom hij een hekel aan hem zou moeten hebben.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Fayr Fixfault

          "Nou, ik denk niet dat het Jester was," zei Fayr met opgetrokken wenkbrauwen. "Kom op, Vien. Wie zou het anders geweest kunnen zijn?" Fayr bukte zich om de laatste bal op te pakken. "Kijk, ondanks dat ik er de lol niet van inzie, iedereen heeft wel eens een Naamloze gepest. Elke god op de planeet weet dat Yrla en Jester samen genoeg Naamlozen hebben geterroriseerd vorig jaar en toen maakte niemand er ook een punt van. Maar dit jaar is anders. Met die zuivering. We staan er al slecht voor met drie naamlozen en dan gaan pesterijen niet helpen. Volgens mij heeft Jester dat wel door, maar Yrla blijft toch..." ze had willen zeggen 'een pestkop' maar dat klonk zo negatief dat ze Vienna dan direct het harnas in zou jagen. "Nouja, Yrla."
          Fayr slaakt een zucht en de twee meisjes begonnen samen naar de school te lopen. "Ik moet me er beter buiten houden, denk ik." Ze keek haar vriendin aan en twijfelde even of ze het volgende wel moest zeggen. "Met de herstemming... ik hoop dat het Jester wordt. Stemmen op Jester betekent eigenlijk ook direct stemmen op Onyx, maar bekijk het van deze kant." Fayr begon zachter te praten. "Toen we echt hulp nodig hadden, vorige week? Naar wie gingen we toe?" Ze keek haar vriendin ernstig aan. "Niet naar Dezi. En al helemaal niet naar Yrla."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          Jester grijnsde. "Music to my ears." Hij draaide zich om naar 8102. Het meisje had een diepe rimpel getrokken in haar voorhoofd en hij zwaaide even met zijn hand voor haar ogen langs. "Ben je er nog? In dat geval wil ik namelijk nog iets met je proberen." Nu was het zijn beurt om te fronsen en hij leunde tegen het bureau aan. "Dat bedoelde ik een stuk minder creepy dan het eruit kwam."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Experiment 8102

          "Brand los," mompelde 8102. In haar hoofd liep ze het verhaal van Jester nog eens woord voor woord na. Wat hij zei klonk eigenlijk best logisch. Ze kreeg inderdaad niks mee van het heden en tekenen werkte bij haar voor geen meter en muziek wél bij Onyx. Eigenlijk kon ze niet anders dan het met hem eens zijn. Maar één probleempje. Hoe kreeg je in hemelsnaam een realiteit je hoofd uit?
          Jester wreef zich met glimmende ogen in zijn handen, liep naar het bord en begon met schrijven. Gedurende het volgende kwartier rolde er een hele theorie, inclusief stappenplan uit de jongen met zo'n vaart dat 8102 het idee had dat haar hoofd begon te tollen. Het hielp ook niet dat hij af en toe stopte met praten, een stap achteruit deed en een van de eerdere dingen weer wegveegde en ijskoud verder ging waar hij gebleven was.
          Maar uiteindelijk stond er een plan. Een simpel, logisch en kloppend plan. Zover zij wist. Haar hoofd leegmaken en nergens meer aan denken, om zich open te stellen voor die tweede realiteit waar hij het over had. Zodra dat gelukt was (hier volgde een stap die drie keer opnieuw geschreven was) mocht ze weer een minibeetje denken aan deze realiteit. Eén persoon. Eén object. Eén ding waar ze een visioen over wilde zien. Dan moest ze denken wat ze wilde zien bij het ding en-
          "Acracadabra bibberdi babberdi boo, mevrouw kan het einde van de film verklappen." Jester klopte het krijt van zijn handen en keek haar en Oynx (maar toch vooral haar, helaas) verwachtingsvol aan. "Hé ho, let's go."




    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.