• Ik zag dat er nog geen topic over de doneeractie was en ik denk dat er toch wel wat vragen over zijn. Ik vind het een supergoed initiatief, maar ik ben me er wel van bewust dat 80% van dat bedrag van buiten Quizlet moet komen. Nu heb ik onwijs veel schrijvers in mijn contactenlijst en is er vast wel iemand die dit een mooi initiatief vindt, maar daarvoor moet ik wel meer informatie hebben. Wat wordt er precies met dit bedrag gedaan? Een begroting of iets dergelijks zou wel leuk zijn. Het is nog mooier als de donateur er iets voor terugkrijgt, zelfs al is het iets kleins. En hoe zit het met het zoeken van sponsors? Er zouden uitgeverijen benaderd kunnen worden, die sponsoren ook vaak boek-gerelateerde evenementen e.d.
    Je zou ook een info-mailtje naar vroegere leden kunnen sturen met alle nieuwe plannen... Dus misschien is het gewoon handig als er door Guido een plan van aanpak wordt gedeeld? Want zonder een goede aanpak denk ik niet dat we het bedrag gaan halen. Als we het doen, moeten we het goed doen. ;)

    En stel ik doneer 50,- en we halen in totaal maar 1000,-, krijg ik dit bedrag dan terug? Zo niet - waar gaat dat dan heen?

    [ bericht aangepast op 13 maart 2020 - 9:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Het ging / gaat mij meer om de volgorde. Ik begrijp dat een doneeractie handig is.

    Maar de actie was er toen het net 2 seconde bekend was dat de site overgenomen werd en een voorsteltopic had ik wel kunnen waarderen.
    Natuurlijk is er nu wel een bericht geplaatst maar dit vind ik meer een quizlet bericht dan een. Goh dit ben ik


    Ik weet niet hoe zoiets werkt met coderen en dergelijke. Het gebeurt wel vaker dat er eerst iets aan de site verandert en er dan pas een uitleg over komt. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Goeiemorgen allemaal,

    Fijn dat jullie kritisch zijn en meedenken! Ik ben helemaal voor transparantie en ga daarom even nadenken over wat de handigste en meeste effectieve volgende stap is.

    Wordt vervolgd.

    Groetjes, Guido

    Guido schreef:
    Goeiemorgen allemaal,

    Fijn dat jullie kritisch zijn en meedenken! Ik ben helemaal voor transparantie en ga daarom even nadenken over wat de handigste en meeste effectieve volgende stap is.

    Wordt vervolgd.

    Groetjes, Guido



    Top Guido! :)
    Dan wacht ik dat even af voor ik verdere acties ga ondernemen :)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het totaalbedrag overdreven is. Volkomen onrealistisch ook. Kan er niet begonnen worden met een kleiner bedrag? Dat zou althans ook geloofwaardiger overkomen dan 50.000. Er is een budgettering nodig, zodat mensen die gedoneerd hebben waar hun geld aan is uitgegeven, zodat ze weten dat ze niet genaaid worden. Als Guido niets te verbergen heeft, kan hij daar best inzicht in geven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Unlaced schreef:
    Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het totaalbedrag overdreven is. Volkomen onrealistisch ook. Kan er niet begonnen worden met een kleiner bedrag? Dat zou althans ook geloofwaardiger overkomen dan 50.000. Er is een budgettering nodig, zodat mensen die gedoneerd hebben waar hun geld aan is uitgegeven, zodat ze weten dat ze niet genaaid worden. Als Guido niets te verbergen heeft, kan hij daar best inzicht in geven.


    Hij zegt ook dat hij transparantie wilt geven. (:
    En het is wel wat vreemd om verschillende crowdfundacties te doen, dan kan je het denk ik beter meteen groots aanpakken en vooral manier zoeken om investeerders buiten Quizlet te vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deze vragen had ik inderdaad ook al, goed dat je er een topic over maakt. Sponsoring is ook een supergoed idee imo, dat zou misschien ook wat serieuzere schrijvers aantrekken. Op het moment was ik ook niet van plan om te doneren, omdat ik het geld niet heb, maar ook omdat het inderdaad best een flink risico is. Misschien is een site als GoFundMe een beter idee?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wat ik me ook afvraag is of we ook als optie nu zouden mogen zeggen 'ik doneer toch niet, geef mij de gewone advertenties maar terug'. Dan wordt er nog iets verdiend aan reclame-inkomsten in plaats van helemaal niks zolang de doneer-banner staat.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ohkee, ik ga maar niet meer van de berichten hier lezen, en mijn eigen mening posten die al meerdere keren is verteld door anderen, :'D

    Ik zie wel graag een transparantie in dit soort dingen, het kwam ook heel plots aan dat er een gigantisch blok in beeld stond met "doneer aan Quizlet", het voelde meteen aan als een scam. Al snap ik heel goed dat de site hulp nodig heb.
    Ik heb zelf al eens eerder bijvoorbeeld credits gekocht, en mijn ananas om de site te steunen. Ik wil best doneren, maar het blijft maar vaagjes op deze manier.

    Ik kan trouwens ook die vragen topic niet vinden, ben waarschijnlijk gewoon blind.
    Misschien moet Guido een eigen topic openen om onze vragen te beantwoorden, en zijn eigen verhaal en plannen... :'D
    Zou vast wat dingen ophelderen.
    Zou het ook minder aanvoelen als een business en meer als een community zoals ik deze site altijd al had gezien.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Guido schreef:
    Goeiemorgen allemaal,

    Fijn dat jullie kritisch zijn en meedenken! Ik ben helemaal voor transparantie en ga daarom even nadenken over wat de handigste en meeste effectieve volgende stap is.

    Wordt vervolgd.

    Groetjes, Guido



    Wilde goeiemorgen zeggen, maar het is al middag. :'D
    Wat fijn over de transparantie. : )
    Zoals ik in mijn eigen bericht al zette, misschien een topic openen dat je verhaal verteld en anderen kan laten vragen stellen. c:


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Zojuist was ik even nieuwsgierig naar wat er gedoneerd is, maar hij opent niet. Ook als ik op de site zelf zoek naar Quizlet of Quizlet.nl vind ie niets.:O


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Andere browser proberen misschien? Bij mij doe ie het wel. De teller staat nu op €570 (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)
    Hij zegt ook dat hij transparantie wilt geven. (:
    En het is wel wat vreemd om verschillende crowdfundacties te doen, dan kan je het denk ik beter meteen groots aanpakken en vooral manier zoeken om investeerders buiten Quizlet te vinden.

    Woorden en daden zijn twee verschillende dingen. Ik kan ook veel zeggen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het waar is. Zoals al gezegd wordt; als er opeens een banner in m'n gezicht knalt met "DONEER", vooral als ik erachter kom dat het 50K is (dat zijn behoorlijk wat ballen, dames en heren), dan ruikt het botweg als een scam. Ik wil een duidelijk overzicht zien met hoeveel geld hij van plan is één ding aan te pakken, en dat met elk punt dat er op de lijst staat. Dat zorgt al voor wat meer transparantie en weet iedereen dat we niet in het ootje genomen worden.

    Daarbij, misschien dat ik dit over het hoofd heb gezien, maar waar heeft Rutger Guido vandaan geplukt? Ik weet niets over hem, hoor, hij kan b.w.v.s. een crimineel verleden hebben en een geheime agenda hieraan overhouden. Nu wil ik niet totaal paranoïde klinken, but all I am saying is: better to be safe than sorry.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Unlaced schreef:
    (...)
    Woorden en daden zijn twee verschillende dingen. Ik kan ook veel zeggen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het waar is. Zoals al gezegd wordt; als er opeens een banner in m'n gezicht knalt met "DONEER", vooral als ik erachter kom dat het 50K is (dat zijn behoorlijk wat ballen, dames en heren), dan ruikt het botweg als een scam. Ik wil een duidelijk overzicht zien met hoeveel geld hij van plan is één ding aan te pakken, en dat met elk punt dat er op de lijst staat. Dat zorgt al voor wat meer transparantie en weet iedereen dat we niet in het ootje genomen worden.

    Daarbij, misschien dat ik dit over het hoofd heb gezien, maar waar heeft Rutger Guido vandaan geplukt? Ik weet niets over hem, hoor, hij kan b.w.v.s. een crimineel verleden hebben en een geheime agenda hieraan overhouden. Nu wil ik niet totaal paranoïde klinken, but all I am saying is: better to be safe than sorry.


    Je hoeft toch ook niks te doneren als je het niet vertrouwt? Ik zou gewoon even zijn plan van aanpak afwachten en dan kan je voor jezelf besluiten of je er geld aan kwijt wil of niet. Voor Guido is het ook een beetje aftasten hoe het er hier aan toe gaat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sorry hoor maar Corona paniek zaaien is nergens voor nodig, paranoïde is zacht uitgedrukt hier bij sommige. We vragen Rutger al jaren om dingen, nu krijgen we de kans en dan willen mensen opeens of simpelweg niet doneren of ze zijn zo achterdochtig als de hamsteraars bij de super markt. Oja, de teller staat op 570 met 70 euro zichtbare donaties en wellicht moeten mensen gewoon even afwachten tot Guido wat van zich laat horen ipv heel snel oordelen over iemand. Laten we hem met zijn allen vooral hartelijk wegjagen. Strak plan.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Sorry hoor maar Corona paniek zaaien is nergens voor nodig, paranoïde is zacht uitgedrukt hier bij sommige. We vragen Rutger al jaren om dingen, nu krijgen we de kans en dan willen mensen opeens of simpelweg niet doneren of ze zijn zo achterdochtig als de hamsteraars bij de super markt. Oja, de teller staat op 570 met 70 euro zichtbare donaties en wellicht moeten mensen gewoon even afwachten tot Guido wat van zich laat horen ipv heel snel oordelen over iemand. Laten we hem met zijn allen vooral hartelijk wegjagen. Strak plan.


    Ik denk dat niemand kwaad bloed probeert te zeggen maar zoals ik in een ander topic ook al heb aangegeven is de volgorde behoorlijk vreemd.
    Ik snap dat Guido snel aan de slag wilt en als Rutger vertrouwen in hem heeft, ga ik er vanuit dat die vertrouwen klopt. Maar toch,
    Het is een site die voor veel mensen, waaronder mijzelf vol gevoelens zitten.
    Ik vind het niet meer dan normaal dat je eerst jezelf laat zien en de ander je laat leren kennen , dat je daarbij plannen en dat soort gedoe er bij neemt en gooit
    is prima. Maar ik weet momenteel alleen dat Guido het overgenomen heeft per direct, dat hij druk bezig is voor de site, dat hij 50.000 nodig heeft voor de site en dat hij hierover transparant gaat / wilt zijn.
    Maar waar kennen Rutger en Guido elkaar van? (dat is niet persé noodzakelijk, ik zou het gewoon weg leuk en fijn vinden om dit soort dingen te weten)
    Welke plannen heeft Guido precies, dat hoeft niet compleet van kleur en lettertype. Maar stel hij zegt ik heb 500 euro nodig omdat ik Quizlet in bv. een app wil gaan laten veranderen voor de telefoon, prima dan weten we dat. Ik denk dat je dan zelfs sneller donaties van hier op Q krijgt

    Het is dus, als ik voor mij zelf spreek, geen bewust weg jagen maar een beschermde houding over een site die veel voor mij betekend.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan