• Zoals jullie aan de titel zien zoek ik dit keer weer naar proeflezers. Voor mijn verhaal waar ik begin dit jaar begonnen was. Ik wil het snel mogelijk op Wattpad online posten en misschien meedoen met het jaarlijkse wedstrijd hier, maar waarschijnlijk zal ik het niet redden, aangezien het verhaal niet helemaal af is. Ik heb wel veel hoofdstukken geschreven.

    Ik heb alleen wat moeite om vlekkeloos te spellen en vergeleken met mijn andere verhalen heb ik het gevoel dat er niet veel spanning in zit. Misschien dat het aan de genre ligt. De genre is tienerfictie, drama en een beetje romantiek.



    Waar ik ook hulp bij nodig heb is, is de korte samenvatting van het boek. Ik wil bij de flaptekst wel de lezers aantrekken.

    Hieronder zijn er 3 laat me weten welke tekst meer aantrekkelijk is. Als je nog advies hebt of ideeën laat het me ook weten.

    tekst 1
    De pas zestienjarige Jaela is enkele jaren vanuit Oostenrijk met haar familie naar Canada geëmigreerd. Ze hoopt uitgenodigd te worden voor de privéschool voor kunst en performing. Hier zal ze veel obstakels tegenkomen, zoals een badboy die zij zo irritant vindt. En het geheim dat ze met zich meedraagt om het daadwerkelijk geheim te houden. Zal het lukken om het geheim voor haarzelf te houden en de badboy van zich af kunnen houden?

    tekst 2
    De pas 16 jarige Jaela is sinds paar jaar met haar familie vanuit Oostenrijk naar Canada geëmigreerd.
    Ze hoopt uitgenodigd te worden voor de peperdure privé kostschool voor kunst en performing. Wat ze alleen niet weet is dat ze veel obstakels tegen zal komen, zoals onder ander een badboy die ze zo irritant vindt. En de geheimen dat ze met zich meedraagt om het daadwerkelijk geheim te houden. En dat heeft ze nog te maken met rijke lui kinderen die het daar het nog ingewikkelder maken dan ooit. Zal het lukken om haar diepe geheim voor haarzelf te houden en de badboy van zich af te houden?

    tekst 3
    De pas 16 jarige Jaela is sinds paar jaar vanuit Oostenrijk naar Canada geëmigreerd. Ze wordt uitgenodigd voor een privé kostschool voor kunst en performing, alleen krijgt ze onverwachte obstakels, zoals een badboy. En de geheimen die ze met zich meeddraagt om het daadwerkelijk geheim te houden. En dan heeft ze ook nog te maken met paar rijke lui kinderen die het voor haar nog moeilijker maken dan ooit. Zal het haar lukken om haar diepe geheim voor haarzelf te houden en de badboy van zich af te houden?


    Verder zoek ik minimaal twee proeflezers voor het boek die goed is in vlekkeloos spellen en feedback kan geven voor het verhaallijn.
    Laat het me weten als je interesse hebt.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2020 - 12:51 ]

    Ik wil best proef lezen. In isolatie zonder iets te doen dus afleiding is welkom 🙈

    Qua spelling ben ik misschien niet de beste maar ik geef eerlijke feedback.

    Qua flaptekst trekt het eerlijk gezegd alle drie niet zo aan. Dit omdat ik denk dat er dubbele woorden of soms dingen extra erin staan of dingen die niet nodig zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Ik wil best proef lezen. In isolatie zonder iets te doen dus afleiding is welkom 🙈

    Qua spelling ben ik misschien niet de beste maar ik geef eerlijke feedback.

    Qua flaptekst trekt het eerlijk gezegd alle drie niet zo aan. Dit omdat ik denk dat er dubbele woorden of soms dingen extra erin staan of dingen die niet nodig zijn


    Zoals wat staat dubbel of is niet nodig?

    filosofie schreef:
    (...)

    Zoals wat staat dubbel of is niet nodig?



    Ik pb je even


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik moet eerlijk zeggen dat van de flaptekst, ze me ook alle 3 niet meteen pakken :x

    Verder qua proeflezen, mijn spelling is ook niet zo fantastisch (dyslexie hiero), dus wat betreft proeflezen kan iemand anders je denk ik beter kunnen helpen (:
    Mocht je verdere feedback willen op je flaptekst, kan ik je altijd even pb'en! (:


    Inspiration can hit you any time

    Nagaa schreef:
    Ik moet eerlijk zeggen dat van de flaptekst, ze me ook alle 3 niet meteen pakken :x

    Verder qua proeflezen, mijn spelling is ook niet zo fantastisch (dyslexie hiero), dus wat betreft proeflezen kan iemand anders je denk ik beter kunnen helpen (:
    Mocht je verdere feedback willen op je flaptekst, kan ik je altijd even pb'en! (:


    Ik zou graag feedback van je willen over de flaptekst.

    IrishNialler schreef:
    Ik wil best proef lezen. In isolatie zonder iets te doen dus afleiding is welkom 🙈

    Qua spelling ben ik misschien niet de beste maar ik geef eerlijke feedback.

    Qua flaptekst trekt het eerlijk gezegd alle drie niet zo aan. Dit omdat ik denk dat er dubbele woorden of soms dingen extra erin staan of dingen die niet nodig zijn


    Ik heb besloten om het hier te doen. Om via de story te gaan beoordelen. In plaats van een document van word te mailen, aangezien ik nog niet klaar bent.

    Ik hoop dat niemand hier bezwaar heeft.

    (Dit is geen reclame!) Dat zeg ik er even bij voordat ik op mijn donder krijg.

    Update: Ik deed eind vorig jaar nee met de wedstrijd en heb deze verhaal opgestuurd hier online. Wel zit er op het einde wat gaten doordat er deadline aan vastzaten. Ik heb ideeën om het verhaal of te maken en ideeën voor een deel twee.

    Wel wil ik weten of de mensen die als proeflezers nog actief zijn.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2021 - 19:03 ]

    Update: Ik heb de flaptekst van het verhaal aangepast! Spreek deze flaptekst wel aan? En is die beter dan de andere 3?

    De pas 16 jarige Jaela verheugt zich al lang om op de prive kostschool te gaan.
    De school waar haar Oostenrijkse moeder opgezeten had. Er zijn wel paar dingen dat ze niet zag aankomen, zoals een badboy genaamd Jake die haar niet met rust kan laten. Haar geheimen die het moeilijk maakt in een elitaire luxe milieu waar alles om veel geld en dure kleding draait. Vele andere obstakels dat ze op school te maken krijgt.  
    Kan ze haar diepe geheimen wel voor haarzelf houden? En wat heeft Jake met de andere obstakels te maken.

    Persoonlijk, nee. En dat komt denk ik omdat er teveel geswitcht wordt met of je nu evenveel weet als Jaela of evenveel als alwetende verteller. Dingen die zij bijvoorbeeld niet aan ziet komen. Misschien is het net iets beter leesbaar als je dat weglaat, en er iet als :
    ''De school waar haar Oostenrijkse moeder op gezeten. In de wolken vertrekt Jaela naar de kostschool, maar wordt ze al gauw geconfronteerd met [nou ja, insert wat dan van toepassing is.]
    Badboy is misschien al te veel een 'tell', misschien is het juist leuker om daar zelf achter te komen wat voor een fout figuur het is ;)
    ''Obstakels'' is misschien ook een beetje te vaag, zeker met Jake's rol erin. Is het dan niet veel spannender om een tipje van de sluier op te lichten?

    De net 16-jarige Jaela verheugt zich al lang om naar de privé kostschool te gaan, de school waar haar Oostenrijkse moeder op gezeten had. (zo los was gaf een beetje staccato gevoel).
    Er zijn wel paar dingen dat ze niet zag aankomen, zoals een badboy genaamd Jake, die haar niet met rust kan laten, of haar geheimen die het haar moeilijk maken in een elitair, luxe milieu, waar alles om veel geld en dure kleding draait. Vele andere obstakels waarmee ze op school te maken krijgt. (ook deze zin voelt een beetje staccato, hier kun je best kijken wat je verder hierover kunt toelichten. Wanneer dan, met wie dan, etc)
    Kan ze haar diepe geheimen wel voor haarzelf houden? En wat heeft Jake met de andere obstakels te maken ?


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Persoonlijk, nee. En dat komt denk ik omdat er teveel geswitcht wordt met of je nu evenveel weet als Jaela of evenveel als alwetende verteller. Dingen die zij bijvoorbeeld niet aan ziet komen. Misschien is het net iets beter leesbaar als je dat weglaat, en er iet als :
    ''De school waar haar Oostenrijkse moeder op gezeten. In de wolken vertrekt Jaela naar de kostschool, maar wordt ze al gauw geconfronteerd met [nou ja, insert wat dan van toepassing is.]
    Badboy is misschien al te veel een 'tell', misschien is het juist leuker om daar zelf achter te komen wat voor een fout figuur het is ;)
    ''Obstakels'' is misschien ook een beetje te vaag, zeker met Jake's rol erin. Is het dan niet veel spannender om een tipje van de sluier op te lichten?

    De net 16-jarige Jaela verheugt zich al lang om naar de privé kostschool te gaan, de school waar haar Oostenrijkse moeder op gezeten had. (zo los was gaf een beetje staccato gevoel).
    Er zijn wel paar dingen dat ze niet zag aankomen, zoals een badboy genaamd Jake, die haar niet met rust kan laten, of haar geheimen die het haar moeilijk maken in een elitair, luxe milieu, waar alles om veel geld en dure kleding draait. Vele andere obstakels waarmee ze op school te maken krijgt. (ook deze zin voelt een beetje staccato, hier kun je best kijken wat je verder hierover kunt toelichten. Wanneer dan, met wie dan, etc)
    Kan ze haar diepe geheimen wel voor haarzelf houden? En wat heeft Jake met de andere obstakels te maken ?



    Hoe kan spannend en aantrekkelijk maken?