• Hoi allemaal. Ik heb nou een paar jaar een PS4, en wegens deze quarantaine leek het mij wel geinig om samen met een vriendin van mij die ook een PS4 heeft te gamen. Ik dus helemaal een headset kopen en zo, maar nu kom ik erachter dat je volgens mij allebei PlayStation plus nodig hebt om samen te kunnen spelen. Kan iemand dit bevestigen? Want ik heb geen idee of dit echt zo is en ik dus mijn geld aan die headset verspild heb. Ik heb namelijk echt niet het geld voor PlayStation plus. Mijn vragen zijn dus: klopt het wat ik zeg, en zo ja, ben ik dan de enige die het debiel vind dat je zoveel geld moet neertikken om samen met vrienden te kunnen spelen?

    Volgens mijn vriend moet je PlayStation Plus aanschaffen om online te kunnen spelen. Als je twee controllers hebt en vanaf dezelfde plaats gamed, moet dat uiteraard niet.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit ligt er echt aan wat voor games je in gedachten had. Ik heb het even nagevraagd aan mijn vriend voor je. Hij zegt dat het voor online spelen een abo vereist is. Net als xbox heb je een abo nodig. Is dit nu een co-op game die je zelf hebt aangeschaft, dan is er geen probleem met het samenspelen, mits diegene bij jou is dan. Op dezelfde console spelen is dus gratis. Zolang je internet nodig hebt, moet je een abo hebben. Hopelijk hebben we je hiermee geholpen met het antwoord. (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ligt aan de game. Op Fortnite na heb je voor veruit de meeste online multiplayers inderdaad beide Playstation Plus nodig (maar die heb je al voor 7/8 euro per maand). Daarbij krijg je met Playstation Plus elke maand een serie aan gratis games, dus ik vind het wel fair.


    ars moriendi

    Frodo schreef:
    Volgens mijn vriend moet je PlayStation Plus aanschaffen om online te kunnen spelen. Als je twee controllers hebt en vanaf dezelfde plaats gamed, moet dat uiteraard niet.

    Yep, dit klopt. Local co-op gaming kan gewoon met 2 controllers samen op de bank. Helaas zijn er steeds minder games die dit supporten. Ze willen hun klanten vooral online laten gamen omdat daar geld te halen is.

    @Bink: Een paar leuke suggesties die je samen op de bank kunt spelen, zijn Overcooked, A Way Out, de Lego Games en Jackbox Party


    ars moriendi