• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 9 mei 2020 - 15:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx



    Onyx haalde zijn schouders op. 'Die heeft er waarschijnlijk nog nooit over nagedacht. Het boeit me ook niet. Hoe minder mensen de oorsprong van de naam weten, hoe beter.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester maakte -alweer- de fout zijn hoofd te schudden. "Nee- ik bedoelde dat je zei dat sommigen geloofden dat onyx nachtmerries aantrok. Ik vroeg me af welke legenden en soorten bijgeloof er nog meer waren." Hij trok zijn mondhoek op in een grijns. "Dat de rest niet weet waar het voor staat, daar ging ik al van uit."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    'Oh.' Onyx grinnikte. Het kwam niet vaak voor dat hij Jesters woorden verkeerd interpreteerde. 'Ik zou het niet weten,' zei hij toen. Zijn gave was nachtmerries creëren, dus dat was de enige betekenis die hij eraan had gehangen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Misschien eens interessant om naar te kijken," zei Jester, die niet het idee had dar Onyx dat ook werkelijk zou gaan doen en het eerder hardop zei zodat hij zelf zou onthouden dat het nog wel een goed plan was voor als hij eens een middag over had. "Kokosnoot-coctails op het strand beschouw ik niet echt als een nachtmerrie." Hij nam nog een slokje water. "Ik zat te denken aan Asha, voor 8102. Hoop van de toekomst, betekent het. Komt uit het Sanskrit. Die, of Rishi. Da's een Indiase visionair denker of ziener." Hij trok een gezicht. "De jouwe is sowieso beter."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Oh, ik dacht juist dat het leuk was om samen iets te geven? Snap je, samen?" Ze waren dan nog wel geen stel, maar om een of andere reden voelde het allemaal wel heel close. Het voelde al alsof ze heel veel al samen deden. Het was dan nog wel niet officieel, maar Adam betekende zoveel voor hem. Zou het morgen te vroeg zijn om te vragen of Adam zijn vriendje wilde zijn? Het was hun eerste echte date. Maar ze kenden elkaar al veel langer dan alleen die eerste date. Zou Adam dat te snel vinden, zou hij daarvan in paniek raken? Merrin raakte er zelf nerveus van. "Maar ik zoek zelf anders wel iets uit, als je dat liever hebt." Hij draaide zijn rolstoel al om. Hij kon niet voorkomen dat zijn zin toch ietwat teleurgesteld klonk.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2020 - 20:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam was een beetje overrompeld door zijn woorden. Vlug liep hij met Merrin mee. ‘Ik – ik bedoelde het niet zo,’ zei hij. ‘Ik vind het ook leuk om samen iets te kopen. Ik dacht alleen… dat dit misschien een beetje weinig was voor met z’n tweeën en dat we er misschien nog iets bij konden zoeken. Maar juist toen ik dat zei bedacht ik me dat ik eigenlijk ook niet zeker weet of je zelf een cadeautje voor Agami had willen kopen… Zeker nu je weer sommige herinneringen terugkrijgt… Jullie waren niet zo heel close en ik dacht dat je je misschien herinnerd had dat ze jou ook niets had gegeven.’ Hij beet op zijn wang, vervloekte zichzelf omdat hij nu juist allemaal stomme dingen zei die misschien alleen maar kwetsend waren voor zijn vriend. Hij vond het gewoon zo verwarrend allemaal, Merrin die zo veel herinneringen kwijt was en dat terwijl er bij hem van die rot-herinneringen waren die zich maar bleven opdringen… Hij haalde diep adem en blies weer uit door zijn neus, er kwam een beklemmend gevoel op zijn borst en hij deed zijn uiterste best om rustig te blijven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx



    'Asha... Dat past wel bij d'r. Ik zou daarvoor gaan. Klinkt ook lekker dramatisch, "hoop van de toekomst".' Hij keek Jester met een schuin hoofd aan, toch wel wat nieuwsgierig. 'Welke naam zou je voor mij bedacht hebben?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Oh, misschien heb ik je dan verkeerd begrepen," zei hij beschaamd. Hij haalde verder zijn schouders op. "Wel, we kunnen nu toch goed opschieten. Het maakt me niet zoveel uit wat ik van haar dacht voor ik mijn herinneringen kwijt was. Het is nu gezellig." Hij glimlachte even naar Adam."Misschien zit er een passende ketting bij?" opperde hij. Hij keek even naar Adam, de jongen leek niet helemaal in zijn vel te zitten. Of lag dat aan hem?

    [ bericht aangepast op 6 mei 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam was opgelucht dat hij niet weer iets had gezegd wat zijn vriend in een minder goede stemming bracht en hij knikte met een glimlach. ‘Ja, dat is een goed idee!’ Hij pakte de handvaten van de rolstoel vast en reed hem terug naar waar ze net vandaan waren gekomen. Er waren twee gele kettingen die in het oog sprongen en hij haalde ze van het haakje en liet ze voor Merrins gezicht bengelen. ‘Welke vind jij het mooist? Of zie je een andere?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Deze." Ze liepen uiteindelijk alsnog samen naar de kassa. Merrin was tevreden met hun aanwinst. Samen liepen ze weer terug naar de campus. "Oké, eerst avondeten en dan een feestje. Ik heb er nu al zin in!" Vooral omdat hij samen met Adam kon gaan feesten, hij wilde niets liever. Hij verheugde zich nu al op de naamceremonie. Hij was benieuwd hoe het eraan toe zou gaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam glimlachte. Hij hoopte dat zijn vriend het naar zijn zin zou hebben. 'Als je maar niet weer te veel drinkt hoor,' plaagde hij. 'De vorige keer heb je een halfuur boven de wc-pot gehangen. Ik hoefde nog net niet je tanden te poetsen.' Hij lachte zachtjes en zette koers richting de eetzaal. 'En als je nou in je pyjama naar het feestje gaat, hoef je mij niet midden in de nacht wakker te maken.' Niet dat hij verwachtte te kunnen slapen, ze sliepen nu nota bene op de begane grond, dus gegarandeerd meer herrie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester knikte, blij dat de naam goedgekeurd was. Door Onyx, niet door 8102, maar het is toch weer een extra puntje feedback. Nu hief hij zijn hoofd op om Onyx aan te kunnen kijken. Welke naam zou hij voor Onyx bedacht hebben? Niet iets met nachtmerries, hoewel de gozer daar ook ontzettend goed in was. Dan werd het iets in de richting van Lilith (maar dan mannelijk natuurlijk) of Azazel en al die shizzle en een duistere naam had ie nu al, dus daar begon Jester niet nog eens aan. Zwijgend keek hij de jongen aan en liet zijn blik over diens lichaam glijden, terwijl er allemaal namen in hem opkwamen en ook meteen weer afgewezen werden.
          "Lórien, of Irmo," zei hij uiteindelijk. Misschien dat Lórien net iets te etherisch klonk. Then again, op dat moment was Onyx anders dan nu. Vast ook echt niet het meest onschuldige en lieve kind dat de aarde bewandelde, maar zonder de duistere en scherpe randen die hij nu had. Zonder de PTSD en met meer Madcap-vibes, misschien. Minder een als-je-iets-doet-wat-me-niet-zint-maak-ik-je-af idee.
          "Komt van Tolkien, zoals je waarschijnlijk al herkende. Irmo, of beter bekend als Lórien, begeleidde de Elven van Valinor met dromen. Hij was een van de Lords van de Valar en Meester van de dromen. Of god, hoe je het bekijkt. Heeft ook nog de titel Fëanturi gekregen, samen met zijn broer, betekende ongeveer Meester van de geesten. Omdat hij en... Mándo? N- Námdo... Námo!" Jester knikte even, blij dat hij die naam weer te pakken had. "Omdat hij en Námo zo'n grote invloed hadden over de geest. In alle eerlijkheid klinkt het een tikje etherisch, but bear with me, dat was nog pré-Maaya-Madness en Morpheus vind ik nog erger klinken. Of Apollo. Da's te cliché. En nachtmerries kun je uitstekend, maar het andere eind van het spectrum heb je ook zeer goed in de vingers." Er steeg wat warmte naar zijn wangen en hij speelde met het glas in zijn handen. Dit was wel een stukje informatie dat je echt alleen wist als je teveel vrije tijd had gehad. "Disclaimer: ik ben misschien een beetje een nerd."

    [ bericht aangepast op 6 mei 2020 - 22:17 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    Onyx grinnikte. 'Nou denk maar niet dat iemand anders iets van dat andere eind van het spectrum te zien krijgt. Dat is het voorrecht van mijn vriendje zijn.' Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. 'Het is dat Irmo zo erg op Elmo lijkt, anders was ik daar misschien nog voor gegaan.' Hij vond het goed gevonden van zijn vriend, en ook Lórien, ware het niet dat je dan van die idioten had die het als Lorrie zouden gaan afkorten. Nee - hij hield het toch maar bij Onyx.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2020 - 22:27 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik ben absoluut niet van plan ook maar iets te drinken vanavond," zei hij stellig. "Stel je voor dat ik weer zo leuke jongen kus vanavond, dat wil ik niet weer vergeten," plaagde hij Adam. Grijnzend keek hij achterom naar de jongen die hem duwde. "En ik denk dat mijn broek uittrekken me nog wel moet lukken hoor, net als mijn shirt. Maar als je een klap hoort, ben ik waarschijnlijk naast mijn bed beland. " Dat leek hem het lastigste, om uit zijn rolstoel zijn bed in te klimmen. Hij moest zich toch verplaatsen van het een naar het ander.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Een warme gloed trok door zijn borst bij Onyx' reactie. Dat hij de namen niet stom vond en er zelfs nog wel voor gekozen zou kunnen hebben. Er krulde een brede grijns om zijn lippen. "Ik voel me vereerd," antwoordde hij en wiebelde op dezelfde manier met zijn wenkbrauwen als Onyx gedaan had.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.