• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 9 mei 2020 - 15:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Ik vind hem prachtig," zei Merrin, terwijl hij naar de armband keek. Het had gewoon iets speels, niet over de top. Bij de laatste vraag grijnsde hij. "Jawel hoor, maar je ziet het pas morgen," zei hij blij. "Het is een verrassing." Hij rolde voor Adam uit naar de kassa en gaf zijn pas aan Adam. Ze deden dit samen toch?

    [ bericht aangepast op 6 mei 2020 - 20:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Ze is niet Chinees," reageerde hij flauwtjes. Jester verschoof nog en stukje, zodat hij ietsje beter zat. "Indiase, volgens mij."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    'Dus?' vroeg hij. 'Boeit dat dan of niet? Ik ben ook niet Grieks. Neem ik aan.' Hij zocht nog naar 'Indiase waarzeggerij' maar vond daarmee ook niet echt interessante dingen, behalve wat doorverwijzingen naar goeroes van een of andere religie waar hij nog nooit van had gehoord.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———


    Een verrassing? Voor hem? Even wist hij niet hoe hij zich moest gedragen, hij werd zenuwachtig van het idee. Wat zou het zijn? En moest hij dan ook iets kopen voor Merrin, voor morgen? Of deed je dat alleen als je iemand meevroeg voor een date? Hij keek weer naar de armband. Eerst een cadeautje voor Agami. Terwijl hij achter Merrin aanliep, bekeek hij het prijskaartje en zag dat het niet zo duur was. ‘Zullen we nog iets uitzoeken?' stelde Adam voor toen Merrin zijn kredietkaart uitstak. 'Het is leuker als we allebei iets geven, toch?' Hij beet aarzelend op zijn lip. Of vond Merrin van niet? Tenslotte had Agami hem ook niets gegeven, afgelopen vrijdag. Hij betwijfelde ook of elkaar cadeautjes geven ook wel de norm was hier, al had Vienna wel een geluksarmbandje aan Jester gegeven, gisteren, en ze had ook een knuffel voor Merrin gekocht. Met Fox. En misschien ook wel voor hem, dat wist hij eigenlijk niet zo goed. Zo aardig hadden ze elkaar niet gevonden.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2020 - 12:52 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Nouja, in het kader van 'alle Aziaten lijken toch op mekaar', ja, dan is dat wel een pijnlijk punt. Als je meer denkt in de richting van waarzeggerij is het grootst in China dus daarom een Chinese naam, dan valt het wel mee."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    'Dan valt het wel mee,' herhaalde Onyx. 'Oftewel, beter niet. Ik verzin wel wat anders.' Zoals wel vaker ging hij dan maar op zoek naar een fictief equivalent. De kijkstenen uit de Lord of the Rings kwamen in hem op en hij typte dat in op zijn iNet. 'Misschien iets met de Palantíri. Je weet wel, uit LOTR.' Waar Jester niet echt uitleg bij nodig had. 'Volgens internet zijn ze door Fëanor gemaakt. Een kerel, maar wat geeft dat. Fëa maakt ze er dan maar van. Of Fëanora.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester bedacht op het laatste moment dat hij knikken maar beter kon laten en humde in plaats daarvan instemmend. "Die is awesome." Hij nam nog een slokje water. "Of ze fan is van Tolkien heb ik geen idee van, maar dat hoeft ook niet. Zit symboliek achter, niet racistisch-" zijn lippen krulden om in een flauwe grijns, "en klinkt ook nog ergens naar."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    Onyx had nooit veel tijd besteed aan het uitzoeken van een naam – de meeste van de ceremonies had hij überhaupt niet bijgewoond. ‘Was ik eigenlijk bij jouw ceremonie?’ vroeg hij zich af. Hij kon het zich niet herinneren, maar het was ook al vijf jaar geleden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Daar moest hij ondanks zijn goede voornemens toch echt om lachen. "Weet je dat niet meer? Reken maar dat je erbij was, Scary Vibes. Na de fantastische suggesties van Madcap, Loki, Torquil en Jester, kwam jij aanzetten met 'Pip'. Onvergetelijk."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    'Pip?' herhaalde Onyx. Hij groef in zijn geheugen en begon toen te grijnzen. 'Oh nou weet ik het weer ja. Naar Pippi Langkous; klein, rood, sproeten en strontirritant. Dat zei ik in elk geval. Al was het eigenlijk een stiekeme liefdesverklaring en vernoemde ik je naar mijn favoriete Tolkien-karakter.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Hmm-hmm," zei Jester met zijn ogen dicht. "Die tweede uitleg zuig je toch maar mooi uit je duim nu, maar hij is stukken beter dan de eerste dus ik doe het ermee." Even tilde hij zijn hoofd weer van de muur op om Onyx aan te kunnen kijken. "Met welke namen kwamen de Panthers eigenlijk aanzetten bij jou? Of waren er toen nog geen afdelingen?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    Onyx grijnsde toen Jester zei dat hij het er maar mee deed, al trok de grijns weg toen hij naar Onyx' eigen naamceremonie vroeg. 'Er waren nog geen afdelingen toen. Er werd buiten vaak een kampvuur gestookt met een hoop bier en op een gegeven moment werd er iemand op een provisorisch podium geroepen en die besloot wat je naam was. Doorgaans je kamergenoot of degene met wie je het best bevriend was, dus driemaal raden wie mij mijn naam heeft gegeven.' Hij kreeg een wrange smaak in zijn mond. Eigenlijk stond hij er nu pas bij stil dat Maaya zijn naam gekozen had en dat hij die nog gehouden had ook.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Maaya." Nu bleef Jester naar Onyx kijken en er schoot medelijden door zijn borst. Zelfs zijn náám kwam van haar. Even bleef het stil, de lucht nu een stukje zwaarder dan ervoor. Een naam veranderde je niet zomaar. Dat werd deel van wie je was. Bijnamen kwamen maar tot zover en zelfs een nieuwe naam verzinnen zou altijd anders zijn en niet echt aanvoelen. Er flikkerde een emotie over Onyx' gezicht, te snel om er een vinger op te kunnen leggen.
          "Ze heeft je die naam misschien ooit gegeven, maar als Pip iets bewijst, is het wel dat het draait om de betekenis die je er zelf aan geeft," zei Jester zacht. En zodra ze Zebediah zijn hoofd uit gemieterd hadden, konden ze misschien op zoek naar Onyx' echte naam. Zijn dossier hadden ze dan wel niet, maar precies zoals Jester eerder al bedacht had: een naam werd een deel van wie je was. Als hij ooit zijn volledige geheugen teruggekregen had, kon hij vast wel alleen Onyx zijn naam weer boven water halen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    Onyx trok een mondhoek op. 'Dat is helemaal waar.' Hij keek Jester peinzend aan, nog afwegend of hij over zijn naam wilde uitweidde. Er was nog een heleboel wat hij nooit aan Jester had verteld en hij wist ook niet of hij dat ooit ging doen. 'Maaya en ik hebben destijds mijn instrumenten onderzocht, we wilden weten waarom de instrumenten die ik van mijn mentor kreeg veel beter werkten dan die uit het muzieklokaal. Uiteindelijk concludeerden we dat er onyx in verwerkt was en dat sommigen geloven dat die steen nachtmerries aantrekt. Op die manier houdt mijn naam verband met mijn gave... los van het feit dat ik nou eenmaal geen zonnige persoonlijkheid heb.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    De paracetamol begon heel langzaam in te werken. Of misschien was het nog de ibuprofen van Vienna die zich weer eens realiseerde dat het best wat mocht uitspoken, want de spechten waren al langzaam aan ietsje rustiger gaan doen en het werd al iets makkelijker om naar Onyx te kijken. Iets. Het betekende niet dat hij dadelijk weer vrolijk trampoline kon springen en ook alcohol was waarschijnlijk uitgesloten vanavond.
          Jester luisterde stil naar Onyx' uitleg. "Wow," zei hij zacht. Zelfs hij moest het Maaya nageven, ze had wel nagedacht over die naam. "En wat gelooft de rest? Waar onyx voor staat?" Hij had het over sommigen, nu was hij wel benieuwd wat de andere kant van dat verhaal was. Zulke legenden en volksverhalen waren sowieso wispelturig als wat en Jester maakte de mentale notitie (als de post-it plakken wilde) dat hij maar eens moest gaan opzoeken wat het bijgeloof rondom die edelsteen precies was. Al was het maar om Scary Vibes een beetje gerust te stellen dat het echt niet in zijn sterren geschreven stond dat ie alleen maar chagrijnig kon zijn.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.