• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren
    Ednoces Elephants Tijd bevriezen voor 10 sec Onna Stella Elephants Licht ombuigen.
    Vera Elephants Leugendetector.
    Naamloos Elephants Genezing.
    Romeo Rhinos Emoties manipuleren
    Damon Rhinos Dementor
    Peter Rhinos Spiderman
    Azrael Rhinos Krachten afnemen van anderen.
    Maaya Rhinos Hallucinates.
    Melissa Rhinos Onbekend.
    Goliath Buffalos Groei manipuleren
    Kijo Buffalos Veranderen in een Oni.
    Sarah Buffalos Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Met zijn hoofd tegen de leuning van de trap aan en zijn blik ergens heel ver weg, zag Onyx er plotseling verslagen uit. Wat er ook door zijn hoofd moest gaan nu, positieve shizzle was het vast niet. Niet voor het eerst bedacht Jester zich dat de jongen echt al lang alleen was geweest en dat het niet mee kon vallen om zomaar weer helemaal sociaal te gaan doen. Jesters hints had hij nooit opgepikt. Sociale signalen moesten niet heel veel beter zijn.
          Jester zette zich af van de muur en liet zich naast de jongen neerzakken. Tien tegen één dat die weer redenen aan het bedenken was waarom een relatie tussen hen nooit zou werken. Jester wist niet echt wat hij het beste kon zeggen om mee te beginnen en besloot het toen over een andere boeg te gooien. Hij zette het glas naast zich neer en stak zijn hand uit en legde die tegen Onyx' kaak, zodat de jongen zijn gezicht naar hem toe draaide. Toen drukte hij zijn lippen zachtjes tegen die van Onyx aan.
          Pas na een paar seconden trok hij zich weer terug en keek met een flauwe glimlach naar de jongen op. "Wat voor bui, van wie dan ook," zei hij zachtjes. Hij liet zijn hand weer zakken. "Ook als je een grapje iets te ver doortrekt en bijna met Vienna gaat zoenen." De glimlach veranderde in een scheve grijns. "Maar dat betekent wel een paar ijsklontjes in je nek, zodadelijk."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    Onyx was een beetje overrompeld door de plotse, zachte druk van Jesters lippen. Misschien was boosheid toch wel beter dan dit, want nu wist hij niet waar hij moest kijken en hij voelde een gloed langs zijn wangen trekken. Serieus – was hij nu aan het blózen? Hij voelde de neiging om weg te lopen, maar hij was Jesters speech daarover nog niet vergeten. In plaats daarvan verstrengelde hij hun vingers en keek er een tijdje naar. ‘Was je bang dat ik met Vienna ging zoenen?’ vroeg hij zich verward af. Hij dacht dat Jester boos was geweest omdat hij Vienna voor de grap in een houdgreep had genomen en zij daar uiteindelijk boos om was geworden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester beet op de binnenkant van zijn wang en knikte toen. Geen subtiele hints, gewoon een beetje recht door zee. Dan wist iedereen waar ze aan toe waren. "Ja. Stom hè?" Hij keek omlaag naar hun verstrengelde handen en putte daar toch weer een beetje energie uit. "Het klonk zo als een uitdaging en Vienna en jij geven je allebei niet gauw gewonnen en zo kuste je mij uiteindelijk ook, de eerste keer."
          Jaloers vriendje? Check. Goede goden, dit klonk echt kut.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2020 - 16:04 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    Onyx keek peinzend naar Jesters gezicht. 'Misschien had ik het ook wel gedaan ja. Geen tongzoen natuurlijk. Maar gewoon. Zoals de eerste keer bij ons, toen het niets betekende. Zoals bij het flesje draaien vorige week.' Hij haalde zijn schouders op. 'Had je dat erg gevonden dan?' Het was niet echt in hem opgekomen dat Jester daar problemen mee zou hebben. Als ze vanavond weer waren gaan flesje draaien, was hij ervan uitgegaan dat ze ook gewoon weer mee hadden gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Dus ze hadden niet gezoend nadat hij was weggelopen. Gelukkig. Ergens stelde het hem vreemd genoeg ook nog gerust dat Onyx zelf ook niet had ingezien dat Jester er een probleem mee gehad zou hebben. Dat Jester zich geen dingen verbeeld had en dat het best eens gebeurd zou kunnen zijn en en dat hij niet onredelijk was dat hij het gebeuren niet leuk had gevonden.
          Hij knikte. "Reken maar dat ik dat erg had gevonden. Als je die geweldige kussen van jou zomaar gaat uitdelen heb ik straks vast ook nog een hele rits concurrentie," grapte hij. Jester keek opzij. "Ben van het type één-tegelijk-anders-vallen-er-gewonden, weet je nog?" Hij glimlachte even. "Misschien ben ik wel een beetje bezitterig, wat dat betreft. Toen met het flesje draaien hadden we nog niets, maar het was nog steeds niet heel geweldig om toe te kijken toen Dezi d'r tong in je keel stak." Hij trok een zuur gezicht bij de herinnering en keek toen opzij. "Míjn vriendje," zei hij, semi-serieus. "Daar blijft iedereen met z'n poten vanaf en andersom."

    [ bericht aangepast op 9 mei 2020 - 16:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx



    'Waarom liep je dan weg?' vroeg Onyx niet-begrijpend. 'Dat had je toch gewoon kunnen zeggen?' Als iemand iets bij Jester flikte wat hij niet wilde, zou diegene het weten ook. 'En ik zei al dat ik haar nooit een tongzoen zou hebben gegeven - ik heb nog net genoeg sociale kennis om te weten dat dat vreemdgaan heet - maar ik dacht, weet ik veel, niet dat je moeilijk zou doen over een kus à la flesje draaien. Dat mag dus ook niet, als je een relatie hebt?' Hij hoorde hoe stompzinnig hij klonk, maar het kon hem niet zo veel schelen. Op andere terreinen zou hij het niks vinden als Jester hem vertelde wat hij wel en niet kon doen, maar als het op sociale dingen aankwam had hij daar een beetje sturing bij nodig en wat dat betreft was hij al een beetje over zijn schaamte heen. Hij had het liefst dat Jester gewoon zei wat hij wel of niet kon doen, want zelf zag hij echt geen verschil in flesje draaien of iemand uitdagen voor een simpele kus.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2020 - 16:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Het verschilt een beetje per persoon, maar over het algemeen is het niet oké om — zelfs à la flesje draaien — met iemand anders te kussen dan je SO; vriendje of vriendinnetje. Dat valt voor de meesten ook al onder vreemdgaan, zeker als je het achter de rug van je SO om doet, maar ook als ze het wel kunnen zien. Ben je single, is er geen vuiltje aan de lucht, behalve dan dat het alweer niet gewaardeerd wordt als je met iemand gaat flikflooien die zelf al bezet is.
          "Het uitdagen van Vienna was niets mis mee. Dat kan ik wel hebben. Ik zat er zelfs praktisch naast en deed mee met de grap. Maar dat was het ook: een grap. En dat zou het moeten blijven, want nu jij met mij een relatie hebt, hoor je niet iemand anders te kussen. Daarom was het in het begin nog grappig en aan het einde niet meer. De uitdaging en de grap waren leuk, maar je zou het niet echt moeten doen. Of overwegen."
          Tijdens het praten wreef hij gedachteloos kleine rondjes over Onyx' knokkel. Het was een vreemde ervaring om deze ongeschreven regels hardop aan iemand te moeten uitleggen. Niet vervelend ofzo, maar vreemd. Dit was iets wat iedereen gewoon wist, ergens achterin hun hoofd, en waar ze zich automatisch aan hielden. Tenzij ze een lul waren en de regels bewust braken.
          "En dat is iets wat normaal gesproken iedereen eigenlijk wel weet. Daarom zei ik het niet gewoon, het was iets wat je zou moeten weten." Hij haalde zijn schouders op. "Je wordt chagrijnig als mensen je niet serieus nemen, zoals Fox dat doet met zijn bijnamen. Je vindt het niet fijn als mensen je een sukkel noemen, of denken dat je een softie bent, want jij bent Onyx en jij bent eng en gevaarlijk en dat hoort de rest ook allemaal te weten. Je hebt een hekel aan zwak of dom overkomen, want jij bent Onyx en je bent onverstoorbaar. Hier en nu kan ik aan je uitleggen hoe het zit, want ik weet dat sociale dingen niet je ding zijn. In hindsight had ik ook moeten weten dat mijn hint over Vienna en graven waarschijnlijk ook niet zou werken. Maar als ik er ten overstaande van de andere panthers iets van gezegd zou hebben, zouden zij ook de conclusie trekken dat je deze grens — die voor hen allemaal niet meer dan gewoon is — niet kende, want ik moest hem eerst aan je vertellen."
          Hij keek opzij. "Ik dacht dat je dat niet zou willen. In plaats daarvan liep ik weg, in de hoop dat de lol er zonder mij snel vanaf zou zijn. Jullie tweeën zaten uiteindelijk toch mij te plagen en als ik weg was, werd het voor jullie waarschijnlijk een stuk minder leuk de uitdaging vol te houden." Jester haalde een hand door zijn haren en probeerde zich te herinneren of hij nu alles wel beantwoord had.
          "Met flesje draaien is het weer anders. Dat is in de kern een zoenspelletje, dus als we er allebei aan mee zouden doen, geven we daarmee aan dat tijdens dit spel, het oké is als we ook met een ander zouden kussen. Zodra het spel weer ophoudt, vervalt dat en is het weer terug naar de normale regels."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx wist niet zo goed wat hij moest zeggen. Hij was blij dat zijn vriend dit kon zeggen zonder dat hij zich een enorme idioot voelde. Hij leunde wat meer tegen Jester aan. 'Sorry, kleintje. Ik had niet door dat ik je kwetste.' Hij draaide zijn gezicht opzij en kuste zijn kaak, waarna hij Jesters ogen zocht om hem ook daarmee te zeggen dat hij niet wist dat hij een grens over was gegaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Er bloeide iets warms op in zijn borst, het nare gevoel van eerst helemaal verdwenen. Jester tilde een mondhoek op en keek opzij. Zelfs in het weinige licht dat door de ramen naar buiten stroomde, hadden Onyx' ogen nog een bepaalde glinstering en de vlinders in zijn buik begonnen aan een wedstrijdje salto's.
          Goede goden, wat hield hij van deze idioot.
          Er trok een flits van hitte door zijn wangen heen en hij legde zijn hoofd tegen Onyx' schouder aan en keek weer naar voren.
          "Het is oké. Misschien dat ik straks nog per ongeluk een ijsklontje in je shirt stop, als wraak omdat je haar uitdaagde," plaagde hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Ik zal mijn straf gewillig ondergaan,' zei hij met een scheve grijns. Hij sloeg een arm om Jester heen en zei op een donkere toon: 'Al heb ik ook wel iets anders in gedachten om het goed te maken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester schoof nog iets dichter tegen Onyx aan en de kilte van de avond werd verdreven door de warmte die van de jongen afstraalde. "Ohja?" Hij grijnsde. "Consider me intrigued."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx grijnsde. 'Je zult wel tot na het feestje moeten wachten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Wáchten?" riep Jester ontsteld uit (hij vond het de schuld van de alcohol in combinatie met het goede humeur dat weer terug was gekomen). "Ik en wachten? Wat voor marteling is dat?" Weemoedig schudde hij zijn hoofd. "Wachten, zegt 'ie. Kommer en kwel."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx grinnikte. 'Als ik het hier doe krijg ik alleen een klap in mijn gezicht.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Even bleef het stil terwijl Jester verward die informatie aan elkaar probeerde te koppelen. "Hier, als in de locatie? Maar na het feestje, als in de tijdsaanduiding..? Kan het wel?" Hij schudde even zijn hoofd en grinnikte. "Riddles in the dark, apparently. Goed, goed, ik houd het nog wel even vol." Er streek een kille windvlaag langs zijn blote armen (en nam gelijk ook alle warmte tussen zijn shirt en huid mee) en Jester rilde even. Fijn, zo'n bijwerking. "Durven we het ondertussen weer aan om terug naar binnen te gaan?" vroeg hij schuin omhoog. "Want ik heb niet voldoende alcohol in mijn bloed om hier niet te bevriezen dadelijk."

    [ bericht aangepast op 10 mei 2020 - 0:00 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.