• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Net als je ouders. Yrla voelde een rilling over zijn rug gaan. Hij had Jester nog niet de waarheid verteld, had Jester nog niet verteld wat hij allemaal wist over zijn verleden. Het was toen al pijnlijk geweest en hij wilde Jester niet nog meer pijn doen. Hij had het stap voor stap willen doen, eerst het dossier en dan langzaam de informatie uit zijn hoofd. Opnieuw was dit niet het moment om het te vertellen.
          "Misschien ging het daar wel fout in het begin. Toen ik terug kwam, wilde je geen naamloze meer aanraken. Terwijl twee maanden ervoor we nog elke naamloze terroriseerde die er waren. Er was iets veranderd en ik denk dat ik dat stiekem gewoon niet kon hebben," gaf hij eerlijk toe. Hij keek even naar zijn handen. "Opeens keurde je af wat altijd normaal voor ons allebei was geweest. Je keurde mijn daden af, terwijl ik op dat moment niet beter wist dat Naamlozen pesten normaal was. Daarna kwam het verhaal van Dezi er ook nog eens bovenop dat ze gevaarlijk waren." Hij zuchtte heel diep. "Daarnaast vergeten we denk ik een heel belangrijk ding. We vergeten dat ik jouw beter ken dan wie dan ook Jester, zelfs beter ken dan jij jezelf kent, omdat ik herinneringen heb van onze hele vriendschap en jij maar van een deel. Ik herinnerde me ineens hele diepe gesprekken dat we gehad hebben, problemen van toen die je met me gedeeld hebt. Ik herinner met het plezier van die tijd, en een band die je nu misschien met Onyx had. Misschien was ik daardoor ook wel meer gekwetst, toen niet die persoon daar stond toen ik terug kwam. Maar een heel ander iemand. Maar dit is wel iets wat ik me nu achteraf bedenk, en niet in dat moment."
          Hij keek even opzij naar Jester met een glimlach en trok even aan de arm die hij over Jester zijn schouder had liggen. "En trouwens, plannen maken met Dezi was echt niet leuker dan plannen maken met jou. Ik denk heel eerlijk dat ik Dezi als vervanging gebruikte van jou, maar het kwam er nooit," zei hij schouderophalend. "Ik kreeg nooit dat gevoel van dat ik iets goed deed, of dat ik met Dezi echt kon praten. Ik kreeg nooit het gevoel van een echte vriendschap, die ik wel had met jou."
          Hij keek Jester weer aan, en voor de tweede keer deze dag liep er ook een traan over zijn wangen. "Ik weet dat het pijn doet, Jester. Want ook ik voelde me in de steek gelaten, of misschien is vervangen dan een beter woord. En waar jij een stabiele basis hebt en je niet zomaar gek laat maken, en daarnaast Onyx naast je had." Yrla haalde even huiverend adem. "Daalde ik alleen maar steeds verder af naar een diep gat, omdat ik op dat moment omging met Dezi. Ik heb zoveel verkeerde keuzes gemaakt en ik moet zien leren omgaan met die verkeerde keuzes. Ik probeer elke dag om iets te doen tegen die verkeerde keuzes. Ik heb met Onyx erover gesproken, vroeg hoe hij om kon gaan met zijn schuldgevoel. Hij zei dat hij hoopte nu de goede daden te doen, zodat die ooit in balans zullen zijn met zijn slechte. Ik ga dat proberen," zei hij vastberaden. De tranen in zijn ogen verbleekten, terwijl hij met een grote waterige glimlach naar zijn vriend naast hem keek.
          "Ja, ik heb je toen bewust weggeduwd. Omdat ik precies wist hoe dat te doen. En dat spijt me, nog steeds. Maar de waarheid is dat ik je gewoon nodig hebt, Jester. Ja, ik doe soms stomme dingen, omdat ik niet nadenk over de gevolgen. Of soms niet door heb wat het met iemand doet. Ik heb gewoon even iemand nodig die me weer op dat rechte pad zet of die even de grens met me opzoekt, zodat ik weet waar hij ligt," zei hij met een glimlach. "En ik vraag je niet om vergiffenis op dit moment, ik heb mezelf nog niet eens vergeven om wat ik gedaan heb. Ik vraag je puur om een eerlijke kans, om te zien of we gewoon weer vrienden kunnen zijn zoals vroeger. Alleen zijn we nu een beetje wijzer. Laten we gewoon weer gaan free runnen of weet ik veel even een keer ergens de boel op stelten zetten. De zuivering hangt al zwaar genoeg boven ons hoofd, we verdienen ook wel een beetje lol toch?"
          Hij legde zijn hand op de schouder van Jester. "Als je wilt dat ik je vriend bent, dan ben ik er voor je oké? Ik ga niet meer weg, nooit meer. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik ga ervoor zorgen dat het minder pijn doet, oke? We hebben gewoon wat tijd nodig... En ik denk Onyx ook. Als je wilt dat het goed komt met Onyx, dan gaan we gewoon ons best ervoor doen dat het werkt. Want ik ben er nu om je te helpen."

    [ bericht aangepast op 24 mei 2020 - 13:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij was verbluft door Adams lieve woorden en staarde hem voor een aantal seconden gewoon aan. Hij had de blos op zijn wangen voelen stijgen en om een of andere reden was er een traan aan zijn ooghoek ontsnapt. Een glimlach was op zijn gezicht verschenen en heel even lachte hij naar Adam. "Ja natuurlijk wil ik dat." Merrin trok Adam naar zich toe en trok de jongen in zijn armen. "Ik wil niets liever." Merrin begroef zijn neus in de holte van Adam zijn nek en drukte er zacht een kusje in. "Je bent zo lief voor me. Dankjewel." Hij wist zelf niet zo goed wat hij tegen Adam moest zeggen. Hij wist alleen dat zijn hart overloop, dat ze vlinders in zijn buik overwinningsdansjes aan het maken waren. Dat hij van Adam hield. En dat hij hem nu echt wilde zoenen. Hij zou het later allemaal wel zeggen.
          Merrin maakte zich los uit zijn omhelzing en vol overgave zoende hij de jongen. Op het moment dat hij losliet, keek hij de jongen diep in zijn ogen aan. "Ik hou van je, Adam. En misschien is het te snel om dat te zeggen, maar het is gewoon waar. Ik hou van je."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Klinkt gaaf!" zei het meisje enthousiast. Vienna stak een wrapje in haar mond en ging iets dichter op Fox zitten. "Hoe was het? Heb je ook wel eens een voorstelling gedaan dan?" vroeg ze nieuwsgierig. Vienna keek even de zaal voor hen rond. "Ik kan me echt niet voorstellen dat er zoveel leerlingen waren. Ik heb het alleen gezien zoals het nu is, al was het de vorige keer minder groen en groeiden er wat minder planten," zei ze met een grijns.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2020 - 13:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam vond het niet te snel, vooral omdat hij er helemaal hetzelfde voor stond. ‘Ik ook van jou. Heel veel.’ Hij gaf zijn vriend – zijn vriendje nu! – een dikke knuffel. Hoewel hij zich de hele avond al heerlijk voelde, voelde hij zich nu helemaal gelukkig. Merrin wilde zijn vriendje zijn. Nog steeds leek het allemaal een droom.
          Een tijdje zaten ze tegen elkaar aan en gaven ze elkaar kussen terwijl ze hun vingers verstrengeld hadden. Met een glimlach keek hij opzij naar Merrin.
          ‘Morgen is het Disney-feestje. Zullen we kostuums kiezen die bij elkaar passen?’ Hij trok een mondhoek op. ‘Of ga je je nu écht helemaal veranderen in een Disney-figuur?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox keek weer om zich heen. Het was inderdaad wel érg overwoekerd, hij vroeg zich af of hier niet iemand met zijn gave in de weer was gegaan. ‘Het voelt echt al als een leven geleden, maar ik heb inderdaad met één stuk meegedaan en één opvoering gedaan. Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer waar het over ging.’ Hij grinnikte. ‘Maar het is wel jammer, dat al zulke leuke initiatieven geschrapt zijn. De focus is duidelijk op de ontwikkeling van onze gaven komen te liggen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dat is wel heel cool!" zei hij met glimoogjes. Zou hij gewoon in Peter Pan kunnen veranderen? Of in een prins? "Dat is wel een beetje oneerlijk niet?" zei hij echter. Hij keek opzij naar Adam. "En het lijkt me super leuk om samen iets met jou te doen. Zullen we voor een duo gaan?" Hij kwam iets meer overeind. "Uhm, Timon en Pumba? Lilo en stich. Oh! Rocket en Groot!" Hij schudde ongemakkelijk zijn hoofd. Hoe moesten ze verkleden als dieren? Dat werd wel lastig.
          "Uhm, Jij nog ideeën?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Ja, echt jammer" beaamde ze. Vienna kwam overeind en ging aan de rand van het podium staan. "Ik had het heerlijk gevonden als ik dat mocht doen, meespelen in een stuk. Met publiek erbij." Een grote glimlach kwam over haar gezicht te staan. Ze keek even achterom over haar schouder naar Fox, lachte naar hem en rende naar de zijkant van het toneel. "Ik hoop dat ze het nog doen," mompelde ze zachtjes, terwijl ze voor een groot paneel ging staan. Vienna drukte wat verschillende knopjes in en het toneel leek tot leven te komen. De verschillende lampen knipperden aan, al deden ze het niet allemaal. Het toneel was in een blauwgele gloed gehuld. Vienna drukte haar iNet in een paneel, zocht een liedje op en met de volumeknoppen liet ze de muziek door het theater stromen. Het geluid was ietwat oneerlijk verdeeld, omdat een van de geluidsboxen het niet meer deed. De muziek leek uit een bepaalde hoek te komen, maar dat maakte er niet minder om.
          Met een glimlach op haar lippen rende het meisje terug naar Fox. Ze stak haar hand naar hem uit. "Ik kan me vaag herinneren dat ik nog een dans van je tegoed had."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Hé, je mag best pronken met je gave,’ vond Adam. ‘Je hebt er hard voor gewerkt toch! Hmm eens denken. Rocket en Groot is gaaf natuurlijk maar geen Disney toch? Misschien die cowboy en ruimtevaarder uit Toy Story? Al weet ik niet eens hoe die heten. Kapitein Haak en Vetje?’ Hij grijnsde. ‘Gaston en Lefou? De blauwe ogen heb je al.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox propte gauw nog een paar van die lekkere komkommerpestowraps in zijn mond, ervan uitgaand dat Vienna zo erg van zijn danskunsten onder de indruk zou zijn dat niet meer naar het eten zou omkijken. Hij kwam overeind en pakte haar hand. ‘Hier heb ik al naar uitgekeken vanaf het moment dat ik hoorde dat we een bal hebben,’ zei hij plagend. ‘Dus niet op mijn tenen gaan staan.’ Hij gaf haar een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Natuurlijk zijn die wel Disney! Al sinds 2009 is Marvel van Disney, valt onder hetzelfde bedrijf!" Hij keek Adam even met opgetrokken wenkbrauw aan. Dat wist toch iedereen? "Oh een slechteriken duo! Ik ben voor! Dan ben ik Gaston dus?" Hij vond het nu al een leuk idee. Hij trok zijn iNet uit zijn broekzak. "Maar dan wil ik wel zoals in de real life film, dus op deze manier." Hij liet de foto van het duo aan Adam zien. En porde hem daarna met zijn elleboog. "Als je het roze strikje ziet zitten natuurlijk," zei hij plagend.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2020 - 16:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Je onderschat me," zei ze met een grijns. Blijkbaar had ze niet verteld dat ze danslessen volgde en dat ze waarschijnlijk elke dans die hij haar tegemoet gooide wel kende. Ze voelde de spanning door haar heen gaan, nu ze op het punt stond met Fox te dansen. Het betekende dat ze legaal dichter bij hem mocht komen, dat het niet gek was dat ze hem aanraakte. Al liet de aanraking aan haar hand nu al de kriebels door haar hele lichaam gaan. Ze zou aan hem moeten wennen, aan zijn nabijheid. En dit was stiekem een manier waarop ze rustig aan hem kon wennen.
          Fox nam een positie van een wals aan en Vienna deed glimlachend met hem mee. Als hij kon dansen, dan was hij helemaal het einde. Dan zou ze niet meer weten wat ze ertegen kon doen om voor hem te vallen. Dan was ze verkocht. De manier waarop hij haar in een dans meenam, liet haar eerder lachen dan dat het haar verleidde tot iets. Fox was onhandig in dans, en ze had een flauw vermoeden dat hij een grotere mond had dan dat hij het echt kon. Dat vermoeden werd bevestigd op het moment dat hij op haar tenen trapte. "Au!" riep ze zachtjes uit. Maar keek daarna met een grijns naar Fox. "Ik dacht dat je zei dat we niet op tenen zouden staan," plaagde ze hem.
          Vienna maakte een draai, maar voelde halverwege de draai hoe haar been tegen dat van Fox knalde. Hij had zijn voeten op de verkeerde plek staan. In paniek greep ze halverwege haar val naar Fox zijn shirt. Maar de jongen stond ook niet al te stevig. Vienna trok Fox mee naar de grond, ving daarbij zelf de grootste klap op, toen ze met haar rug op het podium viel. Een pijn schoot door haar rug heen, die gelijk over haar gezicht schoot. Haar aandacht ging echter naar Fox die ze had meegenomen in haar val. "Sorry," mompelde ze zacht.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam wierp een blik op Merrins scherm. Hij kon zich niet herinneren deze versie ooit te hebben gezien, maar het was hem wel meteen duidelijk wie wie was. ‘Gelukkig heeft deze LeFou normale tanden en een normale formaat neus,’ grinnikte hij. Hij gaf zijn vriend een schouderduwtje. ‘Maar jij bent overduidelijk de knapste van ons, dus ik schik me wel in de rol van LeFou. Met roze strikje en al.’ Iets wat hij eerst misschien niet gedurfd zou hebben omdat hij dan extra nadruk op zijn geaardheid legde, maar nu kon hem dat niet meer schelen. Merrin en hij waren samen, en Jester en Onyx ook. De enige twee stellen binnen hun afdeling – daar zou vast niemand commentaar op hebben.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘En zij gelooft dat ze kan dansen!’ zei Fox met gespeelde verontwaardiging. Hij ging rechtop zitten en stootte plagerig zijn voet tegen de hare. Natuurlijk – hij wist best dat het door hem kwam. Hij kón ook best dansen – zolang hij maar een beetje ging improviseren. Ingestudeerde danspasjes waren saai. Dat vond hij in elk geval wel een geldig excuus.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Oh, hij had in de rol van LeFou gewild. Maar Gaston was ook prima. Het past niet helemaal bij zijn rolstoel, maar ach. Hij mocht dan een grote mond opzetten dan maar, om op die manier in zijn rol in te leven. "Klinkt als een plan," zei hij. Merrin keek even naar Adam. Dit was hoe het moest zijn, zo samen. En hij kon niet anders dan uitkijken naar de komende tijd.
          Hij schrok opeens van een glazen potje dat tegen zijn hoofd tikte en Merrin keek verward toe, hoe het ding naar beneden ging. Na het eerste potje volgde de volgende. "Volgens mij is het tijd om terug naar ons kamer te gaan, blijkbaar zijn we hier al een hele tijd." Merrin viste zijn iNet uit zijn broekzak en zag dat ze zo'n vier uur verder waren. De normale tijd waarop hij naar bed ging, was al voorbij. Voor twee seconden had hij moeite met dat idee, maar toen hij weer naar Adam keek wist hij dat het het allemaal waard was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Ik kan ook dansen!" zei ze ietwat beledigd. Vienna kwam overeind. Ze kneep haar ogen samen en kwam op een idee. Dit ging ze niet zomaar over zich heen laten komen. Ze schoof haar benen onder zich en stoof op Fox af, waardoor ze hem opnieuw met zijn rug tegen de grond legde. Met haar handen had ze zijn schouders tegen de grond gepind. Nu zat ze alleen 'dreigend' boven hem. "En jij gaat toegeven dat ik de beste van ons ben. Want je weet dat het zo is, of anders." Ze prikte in zijn zijde, maar Fox gaf geen enkele centimeter mee. "Nawh! Waarom kan jij daartegen, dat is zo oneerlijk!"
          Ze keek even om zich heen naar iets wat haar kon helpen en haar blik viel op een oud kussen in de hoek van het podium. Met haar gave liet ze het ding dichter bij zweven, zodat ze hem kon vangen. "Of ik sla je net zo lang met dit kussen tot je toegeeft. En ik zou het maar niet uitproberen, want ik ben ook de Master van het kussengevecht."


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    It's never gonna happen, Guys.