• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij volgde het verhaal stilzwijgend. Tot noch toe paste het verhaal aardig met dat van Onyx, het klikte in elkaar. Yrla was benieuwd naar het punt waar Jester en Onyx er verschillend tegen keken, en wat hen uit elkaar had gedreven. Hij liet Jester praten. Eerst luisteren, dan pas praten. Anders ging hij straks dingen invullen die er niet waren.
          "Rustig aan," zei Yrla, terwijl Jester even in zijn verhaal pauzeerde. Hij glimlachte even tegen zijn vriend. Verderop lagen een paar boomstammen omver en Yrla wees er naar toe. "Zullen we gaan zitten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    En ik hoef niet de gevoelens van meisjes te manipuleren om ze bij me te willen laten zijn.. De zin van Fox spookte door haar hoofd. Opeens begreep ze hoe Romeo haar woede weg had kunnen nemen, en haar angst. Vienna was overtuigd geweest dat het een soort van hulp was geweest naar haar. Maar waarom zou hij dat doen? Ze begreep de momenten wel ineens. Romeo had zijn gave op haar gebruikt. Het zetje van Fox liet haar een stap zetten, maar echt ver kwam ze niet. Romeo was losgekomen van de veranda, had haar bij haar kin gegrepen en ruw naar zich toegetrokken. Ze voelde zijn stevige greep om haar kin, die haar dwong om in zijn stormgrijze ogen te kijken. Ze voelde een sprankje angst door haar heen gaan, bij het zien van zijn sluwe grijns.
          "Je zult nog wel leren om te zien wie het betere type is. Weet je, Vien? Sommige mensen zullen alles doen om bij je te zijn, bij anderen zul je altijd in de schaduw van een ander leven, die zijn nooit in staat echt van je te houden." Romeo maakte zijn blik los van de hare, om waarschijnlijk naar Fox achter haar te kijken. "Hij is dat tweede type." Zijn blik ving de hare weer en ondanks dat ze heel graag die hand van haar kin af wilde slaan, ze durfde opeens niet meer. Niet bij het zien van die intense ogen. Romeo boog voorover en ze voelde zijn warme adem tegen haar wang, toen hij tegen haar sprak. "Ik ben bereid alles voor je te doen, Vienna. En ik krijg altijd alles wat ik wil."
          De rilling liep over haar rug bij het horen van die woorden, waarna hij voorzichtig haar losliet. De angstbetovering leek opeens verbroken en Vienna zette haastig een stap achteruit, waardoor ze tegen Fox op botste. Weg van de jongen voor haar. Ze vlocht haar vingers door die van Fox heen en scheurde daarna eindelijk haar blik van hem los en trok Fox weg bij de zwartharige jongen vandaan. Ze wilde hem niet zien, niet nu...

    [ bericht aangepast op 23 mei 2020 - 21:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Romeo



    Hij had het niet op deze manier willen doen, hij had eerst haar vertrouwen willen winnen, net als bij Fayr. Maar hij had het niet kunnen laten, hij had het niet kunnen laten zijn ware aard te laten zien. Fox stond ernaast, hij hield er gewoon van de jongen op stang te jagen. En daarnaast, waarschijnlijk als die twee aan het daten waren, waarschuwde Fox haar toch wel voor hem. En zou het daar in het water lopen. Dit betekende dat hij zijn plannen iets moest wijzigen, maar dat gaf niet. Nu was zijn speeltje warm voor hem.
          Hij keek de twee achterna, met een flauwe grijns op zijn gezicht. Hij had tijdens het gefluister, Fox strak aangekeken. Hij wist niet zeker of de jongen hem ook gehoord had. Maar Vienna zeker wel, en daar ging het om.
          Toen hij de deur open hoorde gaan, keek hij achterom. Een meisje met lang blond haar kwam de trap af. Eindelijk, hij kon aan zijn date beginnen. Maar voor hij haar begroette, merkte hij iets op. Dit meisje was niet netjes gekleed en ergens iets anders... Dit was niet Fayr, maar haar tweelingzus.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze keek weer uit het raam, want de jongen met de krulletjes was niet degene op wie ze gewacht had. De jongen die nu voor de veranda stond, was echter wel degene op wie ze gewacht had. Fersephone nam een diepe hap lucht, rechtte haar schouders en in de richting van de deur. Heel rustig liep ze het trapje af, wachtte tot Vienna en Fox waren verdwenen en stapte toen op de jongen af.
          Ze trok haar gezicht tot een strak oppervlak, in de hoop dat de jongen haar emoties er niet vanaf kon lezen. Iets wat waarschijnlijk alsnog te doen was, voor een persoon die niets anders deed dan met emoties. Maar ze probeerde het toch. "Romeo, niet waar?" vroeg ze donker. De jongen naast haar keek haar met opgetrokken wenkbrauw aan, maar knikte ter bevestiging. "Je zult vast wel weten wie ik ben, en wat ik allemaal kan. Dat zal Fayr je vast verteld hebben." En je kan het zien als je ogen in je hoofd hebt... "Ik wil je bij deze waarschuwen. Als ik ook maar merk dat je Fayr iets aandoet, als je haar pijn doet of verdriet. Als je haar ook maar tot iets dwingt of ik erachter kom dat deze verliefdheid alleen voorkomt uit je creepy gave, dan sloop ik je compleet. Ik verbouw je gezicht zo dat geen enkele meid je überhaupt nog aan durft te kijken. Ik zorg ervoor dat je weken niet kan lopen en als je dan eindelijk hersteld bent, breek ik je benen gewoon nog een keer. Begrepen?" Ze keek boos in zijn richting, in de hoop streng over te komen. Hij had zijn waarschuwing gehad, als Fayr iets overkwam, mocht hij de gevolgen dragen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Toen Adam zijn kus beantwoorde, voelde hij de kriebels in zijn maag alle kanten op schieten. De hand in zijn nek leek te branden en hij kreeg het heet onder de aanraking van Adam. De bedoeling was geweest om een kleine kus te geven, maar nu Adam antwoord gaf, verlangde hij naar meer. Gretig zoende Merrin terug en liet zijn tong langs de lippen van Adam dwalen om toestemming te vragen. Die vraag werd meteen beantwoord. Merrin had het idee hoe langer de zoen duurde, hoe heter hij werd. En uiteindelijk liet hij Adam voor even los om naar adem te happen. Hij was zo opgegaan in de zoen dat hij buiten adem was geraakt. Hij keek Adam even aan in zijn groenbruine ogen en ging toen zachtjes met zijn neus langs die van Adam. Het spelletje was hij voor even compleet vergeten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Bij anderen zul je altijd in de schaduw van een ander leven, die zijn nooit in staat echt van je te houden.
          Dat was precies waarom hij het zo moeilijk vond om voorbij dat date-stadium te gaan. Omdat zijn hart bij iemand anders lag. Maar Adam… Voor Adam waren zijn gevoelens echt geweest. Als hij op die manier van hem kon houden, dan kon dat ook bij anderen. Het zei iets over zijn verwerkingsproces, het feit dat hij geaccepteerd had dat Kris nooit meer zou terugkomen en dat hij verder moest met zijn leven.
          De woorden van Romeo brachten hem echter van zijn stuk, zelfs al moest het hem niet verbazen dat hij met één opmerking hem diep wist te raken. Dat had hij al heel vaak gedaan. Hij merkte dat Vienna in zijn hand kneep. Toen ze uit zicht van de campus waren, stond hij stil en trok hij haar in een knuffel.
          ‘Gaat ie?’ vroeg hij zachtjes.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze was verrast door zijn knuffel, zo verrast dat ze bijna de picknickmand liet vallen. Ze zette het ding even op de grond, waardoor ze beter in staat was zijn knuffel te beantwoorden. "Ja, het gaat wel," zei ze. Al moest ze eerlijk bekennen dat de knuffel goed voelde. "En met jou?" Ze liet Fox weer iets los, al liet ze haar armen om zijn rug hangen, zodat ze nog steeds in een soort knuffel waren. "Ik vind hem nogal creepy eerlijk gezegd. Denk je..." Ze aarzelde. "Denk je dat ik Fayr moet waarschuwen voor hem? Ze is met hem aan het daten," legde ze zachtjes uit. Ze durfde Fox niet zo goed aan te kijken. Ik krijg altijd wat ik wil, had hij gezegd. Had hij haar daarmee bedoeld? Maar Romeo was toch aan het daten met Fayr? Ze begreep er niets van...


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Ook Adam was een beetje buiten adem. Hij voelde het verlangen om Merrin zachtjes naar achteren te duwen, maar hij wist dat hij dat niet zomaar kon doen. Dit was pas hun eerste date, ze moesten het rustig opbouwen. Zeker door zijn trauma. Hij gaf Merrin nog een kusje, daarna zei hij dat hij het heet had en ging hij op zoek naar wat te drinken. ‘Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de inhoud van die picknickmand,’ zei hij met een dolgelukkige grijns. ‘En in de tussentijd mag je over de volgende vraag nadenken.’ Gelukkig was het niet meteen weer een zwart kaartje. Al vond hij die helemaal niet zo erg als er iedere keer zo’n heerlijke kus op volgde. ‘Noem drie mensen die je aantrekkelijk vindt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Jij, jij en jij," antwoordde hij direct met een knipoog en een grijns. Hij draaide zich om naar de picknickmand en haalde er een trommeltje uit. In dit trommeltje zaten kleine blokjes kaas, stukjes komkommer en snoeptomaatjes. Het tweede trommeltje zaten kleine wrapjes in. Hij keek er bedenkelijk naar. "Oke, nu moet ik het goed zeggen." Hij wees de eerste in het bakje aan. "Deze zijn met zalm, deze met kipfilet en deze... met carpaccio!" Hij voelde een glimlach naar zijn gezicht stijgen. "Hoe mijn zus hieraan gekomen is, is mij een vraag. Maar we hebben ze zelf gemaakt deze middag. Probeer er eentje," zei hij, terwijl hij het bakje onder Adam zijn neus stak.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox zuchtte zachtjes. Misschien dat haar vriendin niet zo stom was als hij destijds was geweest, maar hij twijfelde er niet aan dat Romeo net zo hardnekkig kon zijn als Zebediah.
          ‘Ze is alleen maar een speeltje voor hem,’ gaf hij toe. ‘Zo… is hij gewoon.’ Zijn zé gewoon. ‘Hij zal haar ontzettend gaan kwetsen, daar doet hij het allemaal voor. Haar helemaal verliefd maken en vervolgens haar hart breken. Blijf alsjeblieft zo ver mogelijk bij hem vandaan en probeer je vriendin over te halen hetzelfde et doen. Ik wil ook weleens met haar praten als dat niet lukt. Maar ik ben bang… ik ben bang dat hij ook met jouw gevoel zal gaan spelen. Je verliefd op hem zal maken, of me je zal laten haten. Puur om mij te sarren.’ Hij sloeg zijn ogen neer. Het was geen vermoeden, hij wist gewoon dat dat puur vermaak voor Romeo zou zijn. ‘Dus als je ooit plotse gevoelens hebt of gevoelens die je niet begrijpt, dan komt het bij hem vandaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Het ziet er heerlijk uit!’ Adam koos de zalm en ging weer lekker dicht tegen Merrin aan zitten. Om de een of andere reden zorgde een kleine aanraking ervoor dat hij zich nog nét iets gelukkiger voelde. Een tijdje aten ze zwijgend van de hapjes terwijl ze naar de stilte om zich heen luisterden. ‘Dit is echt een mooi plekje,’ zei hij na een tijdje. ‘Soms valt het hier niet mee om gewoon een rustig plekje te vinden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze vreesde opeens, voor Fayr. Ze wilde ergens teruggaan, direct haar vriendin uit de handen van Romeo redden. Maar ze durfde niet op het moment, en ze had het gevoel dat Fox haar ook nodig had nu. Meer dan Fayr, want Fayr zou een leuke avond hebben. Romeo zou haar vast nog niets aandoen.
          Vienna nam even Fox zijn gezicht in beide handen en probeerde zijn blik te vangen. Hoewel hij het niet duidelijk uitsprak, had ze zo'n gevoel dat Fox bang was. "Wel, ik ben nu gewaarschuwd toch? En ik kan me echt niet voorstellen dat ik daar verliefd op zou worden." Ik krijg altijd wat ik wil . Ze schudde Romeo uit haar hoofd. "Als we gewoon blijven praten over ons gevoel, dan komen we daar wel uit toch? Kunnen we elkaar helpen om te kijken waar het gevoel vandaan komt."
          Terwijl ze in zijn gezicht keek, zag ze een glimp van de beschadigde jongen die achter de lach schuil ging. Hij was als een gewonde puppy, dat piepte om zijn verwonding. Maar stiekem nog altijd blaffend achter zijn bal aan probeerde te rennen. Ze hoopte dat hij er verder niets achter zocht - hij had het ook bij haar gedaan - en ze hoopte dat het iets voor hem betekende, toen ze even heel zacht haar lippen tegen zijn voorhoofd aan drukte.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2020 - 22:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin lachte even zachtjes. "We hebben het wel druk gehad de afgelopen tijd. Misschien moeten we hier maar gewoon even blijven," zei hij zachtjes. Hij was met zijn rug tegen de boom aan gaan zitten en had het nog steeds warm onder Adams aanraking. De hapjes van Vienna waren echt heerlijk en hij bedacht zich dat hij echt iets leuks moest verzinnen om Vienna te bedanken. "Ik vind het heerlijk om met je samen te zijn," zei hij zachtjes. Zou hij het vragen? Zou hij vragen of Adam officieel zijn vriendje wilde zijn? Dat hij Adam ook gewoon mocht knuffelen waar andere mensen bij waren? Dat hij hem een kus op de wang mocht geven zonder er verlegen over te zijn? Dat hij dat aan anderen mocht laten zien? Wil je mijn vriendje zijn, Adam?. Dat moest toch geen moeilijke vraag zijn toch? Hij zuchtte even diep en voelde de spanning in zijn buik opbouwen, terwijl hij de moed verzamelde om de vraag te stellen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ja, je hebt gelijk.’ Hij keek in haar ogen. Hoewel hij daar ook verwarring en angst in zag, was er ook een vastberadenheid in te ontwaren. Hij ging dit niet bij voorbaat opgeven omdat Romeo zou proberen roet in het eten te gooien. ‘Samen zijn we vast sterker,’ zei hij met een glimlach. ‘En we verzinnen wel een manier om ervoor te zorgen dat je vriendin de waarheid ook gaat inzien. Gelukkig heeft ze geen gevaarlijke gave en is ze niet zo… expressief als veel andere Panthers. Misschien heeft hij op haar nog het minste vat van allemaal.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam had zijn tas naar zich toegetrokken om de sleutelhanger aan vast te maken. Met een glimlach keek hij naar het resultaat. ‘Mijn tas is inderdaad een goede plek. Die heb ik toch meestal wel bij me.’ Met een glimlach keek hij naar Merrin op. Hij dacht aan de tekening die hij gemaakt had. Moest hij echt tot het einde van de avond wachten? Hij wilde eigenlijk nu gewoon heel graag die stap zetten. Hij voelde zich fijn bij Merrin, hij had er een heel goed gevoel over. ‘Ik heb ook nog iets voor jou.’ Ondanks de berusting die hij een seconde geleden had gevoeld, voelde hij zijn vingers trillen. Het sloeg nergens op. Zelfs als Merrin er nog niet klaar voor was dan gaf dat niet. Hij kon best nog een paar dates wachten als hij het niet wilde. Hij pakte de opgerolde tekening uit zijn tas en gaf het aan Merrin.


    Every villain is a hero in his own mind.