• Hoi allemaal!

    Ik zit eigenlijk een beetje met twee problemen... En ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
    Even een schets van de situatie: Ik ben verliefd op een vriend van me(c), al best een tijd. En in het begin hielp een vriend van ons beide (k) om ons een beetje bij elkaar te brengen. En dat lukte! We hadden een paar keer met elkaar gezoend en het liep wel lekker.
    Alleen door de corona en omdat de vader van C vatbaar was hadden we even niet afgesproken alleen online met elkaar in contact geweest. Toen we dus weer af konden spreken was het een beetje awkward. Ik wist niet of t nou verder zou gaan of niet. Dus vroeg ik K weer om hulp. Hij begon er alleen dingen voor te vragen, wat hij eerst niet deed. In het begin waren dat onschuldige dingen zoals dat ik voor hem kook of dat we een ijsje zouden halen enzo, nou dat was wel prima. Maar later werden ze erger meer erotisch en daar ging ik niet op in! Dus probeerde ik afstand van hem te nemen tot hij weer wat normaler zou doen. Ondertussen ging het heel goed tussen C en mij we flirten wat met elkaar en doen vaak wat volwassen dingen samen om het zo maar even te noemen, al hebben we nog niet officieel een relatie.

    Nu hoorde ik gister via via dat K tegen verschillende mensen heeft gezegd dat ik een relatie met hem heb! En ik schaam me naar heel erg voor, straks denkt C dat ik iets met K heb of denken anderen dat ik vreemd ga ofzo. En ik weet niet of ik K ermee moet confronteren. We zijn wel vrienden, en officieel heeft hij het niet tegen mij gezegd maar hoorde ik het via zijn broer en sport genoten. En nu vraagt hij mij wel eens of ik met hem af wil spreken (wat we wel vaker deden voor hij raar begon te doen). En nu weet ik niet of ik gewoon afstand van hem moet nemen en excuses moet bedenken of dat ik hem moet vertellen dat het niet oke is wat hij heeft gezegd ook al hoor ik dat helemaal niet te weten. Hij weet dat ik C leuk vind maar weet niet hoe onze relatie nu verloopt. Nou vind ik het lullig als hij mij leuk vind om dat er meteen bij te zeggen maar dan weet hij dat wel meteen.. Ik wil hem geen pijn doen en niet wegjagen omdat we wel vrienden zijn, maar hoe het nu zit vind ik niet zo leuk.

    Aan de andere kant weet ik niet hoe ik mijn relatie met C tot het volgende niveau kan tillen. We hebben nu officieel geen relatie en voor hem ben ik de eerste met wie hij zover gekomen is. Hij is heel erg verlegen en ik ben bang dat ik hem wegjaag als ik te snel wil gaan. Maar aan de andere kant moet er ook veel van mij komen omdat hij verlegen is. Stel dat het verkeerd gaat kan ik hem ook kwijtraken als vriend, Ik vind het lastig om hem mee uit te vragen voor het geval hij wel nee zegt. Natuurlijk hebben we vaak genoeg samen iets gegeten etc. maar niet in een romantische setting. We zijn collega's en gingen samen naar school voor de opleiding voor binnen het bedrijf. Hier hebben we dus veel met zijn tweeën gedaan maar dat is toch anders.

    Alvast bedankt allemaal!


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Voor zover ik begrijp uit wat je vertelt, is K nogal een foute vriend. In een gezonde vriendschap zou niets "gekocht" moeten worden met een bepaalde actie - laat staan op seksueel gebied. Je verdient veel beter dan dat en mijn advies is dan ook om hem óf hiermee te confronteren óf simpelweg een punt te zetten achter deze vriendschap. Als je hem ermee confronteert geef je hem nog een kans om eventueel zijn redenen te geven en alsnog vrienden te blijven. Maar eerlijk gezegd zie ik niet in hoe hij hiervoor echt goede redenen zou kunnen hebben. Zelfs niet als hij jou echt super leuk vindt. Hij weet dat jij C leuk vindt. Hij zou ook gewoon zijn gevoelens voor jou kunnen uiten en je dan een eerlijke kans kunnen geven om te kiezen tussen de twee.

    Wat betreft C denk ik dat het belangrijk is om hem over de situatie met K te vertellen. Gewoon zo eerlijk mogelijk, want je hebt (volgens wat je vertelt) niets verkeerd gedaan. Als C een goede jongen is, zal hij je daar echt niet op afwijzen. Plus, communicatie is simpelweg het meest belangrijke. Vraag hem wat hij uit de "relatie" met jou wil en vertel hem wat jij er van verwacht. Dat hoeft heus niet te betekenen dat je te snel wilt gaan.. Je kan hem gewoon vertellen dat je hem echt super leuk vindt en hem graag vaker zou willen zien.

    Wel een vervelende situatie zeg! Ik vind K nogal een zak als ik dit lees.. Maar ik snap dat hij een vriend is en dat het moeilijk is om dat zomaar aan de kant te gooien. Wel belangrijk om echt na te gaan wat jij zélf wilt, zonder daarbij al teveel stil te staan bij wat anderen van je verwachten. Je bent zelf uiteindelijk de meest belangrijke persoon in je eigen leven!

    Heel veel succes ♥️

    Eh, even, ik snap niet waarom je K er niet op moet confronteren? Je hebt het gehoord van verschillende mensen dat K zulke verhalen rondbazuint, dus het lijkt mij sterk dat die mensen daar hetzelfde grapje over maakt. Als ik jou was, zou ik K gewoon even aan zijn oren trekken erover. Hij mag dan wel een goede vriend van je zijn, maar dit is vér over je grenzen heen. Hij komt in je personal space en persoonlijk vind ik dit echt niet kunnen (hoe je met iemand omgaat). Van wat ik lees uit je verhaal vindt jij dit vervelend, dus spreek hem er op aan, want je weet ook verder niet hoe dit uit kan lopen als je er niets aan doet. Ik ben van mening dat je zulke dingen het beste direct aan kan pakken, in plaats van links laten liggen, anders loopt het uit de hand.
          As for C, wees rustig met hem. Als de tijd rijp is, zal hij het wel laten merken wanneer hij verder wilt. Je kunt het er met hem over hebben, maar kom niet te sterk over en laat hem het gevoel hebben dat hij nog adem kan halen. Sommigen willen nu eenmaal het liever rustig aandoen voordat ze in iets serieus stappen. Daar komt gewoon veel geduld bij kijken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou K hier ook gewoon op aanspreken. In eerste instantie is het niet oké om van een vriendin erotische dingen te vragen. Sowieso niet, maar al zeker niet als die vriendin probeert een andere jongen te daten. Als hij daarnaast ook een roddel verspreidt over dat jij hem zou daten momenteel, dan zou ik hem daar zeker op aanspreken. Er zijn echt grenzen.

    Wat ik uit dit verhaal op kan maken lijkt het alsof K jaloers is op de relatie die jij met C hebt. Of K jou leuk vindt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt er heel erg op alsof hij jou voor zichzelf wilt hebben - of in ieder geval niet samen met C wilt zien.


    Om over de situatie van C een vorm van advies te geven, doe het rustig aan, maar praat er misschien eens over. Vertel dat je het fijn zou vinden en dat het goed voelt om jullie relatie serieuzer te maken. Misschien dat je hem ook over de roddel van K kan vertellen, zodat hij het niet van iemand anders hoort. Eveneens kan je daarbij vermelden dat K eerder naar erotische diensten heeft gevraagd, omdat je hem om advies vroeg of zoiets.

    Het belangrijkste dat je met beide jongens moet doen is praten in ieder geval om jouw situatie aan beide goed uit te kunnen leggen, hoe spannend en eng dit ook is.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Bedankt voor de lieve en nuttige reacties! Ik ga eerst maar eens een stukje schrijven om naar K te sturen denk ik, zodat ik het even op een rijtje kan zetten en weet wat ik wil sturen. Ik wacht dan maar even af wat zijn reactie is en of we dan nog vrienden kunnen zijn...

    Wat C betreft.. we zaten samen op een opleiding tot we ons diploma behaalden begin dit jaar, door de corona kunnen we die nu pas ophalen dus misschien kan ik dan vragen of hij erna zin heeft om wat te gaan doen of bij hem/mij thuis iets van een film te kijken ofzo, gezellig en dan kan ik misschien rustig vragen wat hij nou denkt.


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Eens met wat er hierboven al gezegd is.
    Ik zou K inderdaad confronteren, alleen al om het feit dat hij dingen rondbazuint die niet waar zijn, want je hebt geen relatie met hem. En dan inderdaad nog het stuk dat hij je soort van probeert 'af te kopen', en al helemaal met seksuele dingen. Of jullie nu vrienden zijn of niet, dat is echt niet okee!
    Wat je overigens ook kunt doen, is hem niet alleen maar confronteren (want dan heb je kan dat hij alleen maar in de verdediging schiet), maar hem ook vraagt naar waarom hij dat doet. Zou hij inderdaad verliefd op jou zijn? Of is hij alleen jaloers? Of heeft hij misschien het gevoel dat als jij een relatie met C zou krijgen, dat jij dan tussen de vriendschap van K en C in staat? Je weet het niet. Maar iniedergeval. Ik zou hem wel confronteren en je grens aangeven dat dat écht niet okee is, maar wel op een rustige manier, zodat hij -hopelijk- niet alleen maar in de verdediging schiet, maar je ook een daadwerkelijk gesprek met hem kunt voeren.

    Wat betreft C, wellicht wat rustig aan doen wat hierboven al benoemd is, maar wat Blaeu zegt, je kunt hem ook zeggen dat je hem leuk vind en dat je graag wat vaker met hem af wilt spreken. Dan hoef je inderdaad niet direct te snel gaan, maar je kunt wel uitten dat jij hem leuk vind, en het zoenen fijn vond, en dat je je afvraagt hoe dat voor hem is en hoe hij ernaar terug kijkt (naar het afspreken voor de corona).

    Succes iniedergeval!


    Inspiration can hit you any time

    ^ @ Nagaa Nou, ik zou iig niet eens willen weten waarom hij dat doet, als ik in de schoenen van de topic maakster stond. Het is echt enorm respectloos en grenst haar privacy, plus zulk soort interesses liggen niet bij K, maar bij C. Daar, in zulk soort interesses (liefde/seksueel) ook geen aandacht in geven, gezien die grens al vet overschreden is door K; dan is het beter daar niet verder overheen te gaan. Er moet dan eerder goed duidelijk gemaakt worden dat hij héél verkeerd bezig is en dat je gewoon geen interesse in hem hebt, voor de rest niet verder in die poel gaan wroeten als het ware.
          Daarnaast krijg ik niet echt het idee van K dat hij van plan is om zoiets überhaupt toe te geven en uit te leggen waarom hij zoiets doet. Ik denk eerder dat hij het gaat bagatelliseren en/of de dingen gaat ontkennen, zoals jij dus ook al aangaf. In dat geval, zou ik in de plaats van de topic maakster, de mensen bellen die de roddel dus bekend hebben gemaakt met K in dezelfde ruimte. Zo van, "hey, is het echt zo dat K dit en dit tegen je gezegd heeft?" Taking matters into your own hands. Zul je zien hoe snel hij de waarheid dan terughaalt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.