• Heey,
    voor een verhaal waar ik momenteel aan het schrijven ben, ben ik opzoek naar leuke drakennamen.
    Ik heb online al gezocht (bijvoorbeeld op de fantasy name generator) maar nog niet echt een naam gevonden waar ik van dacht 'dat is hem!'.
    Dus vroeg ik me af of jullie misschien ideeën hebben :)

    Even kort de verhaallijn geschetst:

    Evelyn is haar hele leven lang al een slaaf, onderhevig aan de wil van rijke landeigenaars. Wanneer ze echter wegloopt opzoek naar een beter leven vindt de 'kingsdragon' haar al snel en wijst haar aan als de rechtmatige troonopvolger. Maar als voormalig slaaf is het nog een hele opgave om de rol als toekomstig koningin op zich te nemen.


    Draken in dit verhaal zijn zeer intelligent en nemen meer waar dan met het blote oog te zien is. Ze 'claimen' een mens als hun metgezel en hebben hier nauw contact mee. Ze hebben verder echter geen magische krachten, kunnen niet praten en leven het liefst zoveel mogelijk teruggetrokken in de natuur.

    Alle ideeën zijn welkom :)

    [ bericht aangepast op 3 juli 2020 - 9:20 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik heb best veel draken verhalen geschreven, met dus best veel drakenmamen. (Wilde niet meteen een flinke lijst van namen die ik heb gebruikt neerzetten, maar kan het alsnog doen als je daar interesse hebt.)
    Wat ik vaak doe is twee random letters typen en zie of ik daar iets mee kan, zo ben ik wel bij wat vreemdere namen gekomen, en heb zelf ook wel aardig tijd besteed aan bijvoorbeeld die fantasy namen generator. :'D

    Wat voor namen precies zoek je? Moet het een bepaalde sfeer hebben? want sommige namen voelen gewoon anders dan andere. c:


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik verzin meestal namen die heel kingly and majestic klinken. In mijn oren dan haha.

    Soms werkt het ook om te kijken naar woorden die bijvoorbeeld 'koning' betekenen in andere talen.

    The Lion King heeft voor een heleboel namen zoals Simba, Mufasa, Sarabi, Nala, Shenzo, Vitani, Kovu allemaal woorden uit het Afrikaans, Swahili en Zulu en etc gehaald).

    Namen die ik zelf in verhalen heb gebruikt:
    Elloé
    Daniel
    Chiron
    Hilion
    Taheran
    Ahsan

    Als je kijkt naar de draken uit GoT zijn die allemaal heel Valeriaans. Die namen komen door de invloed van de taal die daar werd gesproken.

    Meraxes
    Balerion
    Viserion
    Rheagal
    Drogon

    Smaug uit lotr klinkt juist weer heel Europeaans.
    De draken uit Httyd zijn namen naar de attributen van elke draak :D

    Tandloos
    Stormvlieg
    Cloudjumper
    Hoektand etc.

    Hoop dat je er iets mee kunt :D


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik speelde FlightRising, waar je een drakenclan hebt zozegmaar. Een van mijn draken daar heette Evelynn hahaha. Dit is mijn lair, misschien vind je er nog wel een naam tussen. En anders in de lairs van andere gebruikers, die iets meer nadenken over de namen van hun draken 😂😂😂


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly