• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemands stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Vision • Elephants • Met zintuigen spelen
    •Nish • Elephants • Aanwezigheid verbergen
    • Kijo • Elephants• Veranderen in een Oni.
    • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera • Elephants • Leugendetector.
    • Helene• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen en aanvullen van anderen.
    • Darian • Rhinos• Objecten materaliseren
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Fauna manipulatie.
    •Naamloos • Rhinos • Gedachtenlezer.
    •Ednoces • Buffalos • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Dalit • Buffalos • Immuniteit voor gaven
    •Rai • Buffalos • Electriciteit
    •8034 • Buffalos • Gevarensonar
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren

    •Sarah• Buffalos • Onbekend



    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 juli 2020 - 20:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Doe me geen pijn, doe me geen pijn," mompelde hij zachtjes. Hij had zijn handen over zijn oren geklemd en voelde de rilling over zijn rug glijden. Zodra er een hand op zijn arm gelegd werd, stond hij gillend op. Woest en in paniek greep hij de armen van de persoon vast, om recht in het gezicht van Fox te kijken. Met een schok liet hij de jongen weer los. "F- fox," zei hij stamelend. Hij keek naar zijn eigen handen en een beetje verward om zich heen. Fox...
          "W- waar ben ik?" vroeg hij, niet echt in het bijzonder aan de jongen voor hem. Een gil stond hem bij en met grote ogen keek hij naar de jongen naast zich. "Waar is mijn zus? Is mijn zus oke?! Ik moet haar vinden. Ik moet... Hij..." Merrin zette wiebelig een paar stappen. De herinnering zat nog zo dicht aan de rand van zijn gedachten, maar aan de andere kant. Fox kon daar niet zijn. Fox was niet uit zijn vorige leven, hij was uit het leven erna. Het leven met Adam.
          "Zit ik in de problemen, Fox?" piepte hij. Hij was voor even vergeten dat ze elkaar niet spraken, dat hij boos op de jongen was voor het feit dat hij Adam van hem af had willen pakken. Nu wilde hij alleen maar gerustgesteld worden...


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Angst glom in Merrins ogen, al drukte zijn gezicht ook verwarring uit. Fox pakte voorzichtig Merrins hand vast en trok hem zachtjes naar de grond. Dan had hij een stabielere houding, misschien werd hij daar rustiger van. Hij bleef Merrins hand vasthouden om hem te laten merken dat hij niet alleen was. Men was niet zomaar bang dat iemand je pijn deed.
          ‘Je zit niet in de problemen, lieverd. Waarom denk je dat?’

    [ bericht aangepast op 19 juli 2020 - 21:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fersephone leidde hen naar het gat dat ze zelf in het hek had gemaakt, waardoor hij dit keer in elk geval niet op zijn buik onder het hek door moest. De schrik was weer een beetje weggeëbd, al vond hij het een akelig idee dat er van die joekels door het bos liepen. Die konden immers ook zo over het hek klimmen. Hij controleerde zijn iNet nog een keertje, maar er was geen nieuws over Onyx. Hij vond het nog steeds heftig, dat de jongen zichzelf om het leven had willen brengen. Had hij het moeten zien aankomen? Die uitbarsting van gisteren was niet uit het niets gekomen.
          ‘Je zus heeft het maar druk, de laatste tijd,’ merkte hij op. Hij kon zich geen week herinneren waarin zo veel gewonden waren gevallen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik heb een regel gebroken," sprak hij verslagen voor zich uit. "Ik heb een regel gebroken... En nu komt hij me halen." Hij sloeg zijn armen om zijn benen heen en wiegde heen en weer. Wat zou het dit keer zijn? Een dag zonder eten? Geen snacks? Een week huisarrest? Een maand? Opgesloten worden in zijn kamer? Hij kon er niets aan doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox sloeg een arm om Merrin heen toen die zijn hand lostrok en wreef troostend over zijn rug. ‘Niemand komt je halen,’ zei hij sussend. ‘En je hebt ook geen regels gebroken. Hier op school doen ze niet aan regels.’ Niet meer. ‘Je wordt pas weggestuurd als je iets vreselijks hebt gedaan zoals Dezi. En zelfs – zelfs dan kom je nog terug.’

    [ bericht aangepast op 19 juli 2020 - 21:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya



    Maaya wist niet waarom ze het gevraagd had. Alsof Yrla’s vriendschappen haar iets konden schelen. Die zeiden niets over haar relatie met Onyx. Haar keuzes hadden hen beiden moeten redden en nu was bijna het tegenovergestelde gebeurd. Als ze wilde voorkomen dat de voorspelling wél uitkwam, moest ze ervoor zorgen dat hij zich beter ging voelen. Ze moest hem met rust laten – en Jester ook. Het zou pijn doen om hen samen te zien, maar langzaam begon ze te beseffen dat ze dat ook verdiende. Ze had hem het vertrouwen in anderen ontnomen. Met de bedoeling hun levens te redden – maar daarmee kon ze het niet meer goedpraten. Want het had hun levens niet gered. Integendeel. Zuchtend staarde ze naar het plafond. De voorspelling… haar hele leven was daarom gaan draaien. Nu was het min of meer voorbij en nu voelde ze een immense leegte. Alsof ze haar doel bereikt had – maar daar wel alles voor opgeofferd had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Dat is geen goed teken," zei ze met een zucht. "En dan heb je ook nog eens die kut Romeo die loopt te kloten." Ze keek even op naar de jongen naast haar en bedacht zich opeens dat ze dit nog niet verteld had. Ze trok de jongen even van de andere twee vandaan. "Daarover gesproken. Ik moet je nog wat vertellen." Ze vertelde Fire over wat er die middag met Fayr gebeurd was en met Romeo. Ze maakte zich sinds dat moment al verschrikkelijk veel zorgen om Fayr, maar ze wist niet zo goed wat ze met Romeo aan moest. Normaal zou ze gewoon zijn hoofd slopen, maar dat was gewoon de manier om van school gestuurd te worden. "Ik weet niet wat ik moet doen," gaf ze dan ook toe.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Weet je het zeker?" piepte hij. Hij veegde de sporen van zijn laatste tranen weg. Fox had gelijk, hier op Experium was hij veilig. Hij kwam overeind, voelde het trillen eindelijk stoppen en glimlachte even naar de jongen naast hem. "Dank je," glimlachte hij naar de jongen met de krulletjes naast hem. Hij kalmeerde iets. Hij wist niet zo goed wat te zeggen tegen de jongen naast hem. Hij had hem gevonden op het moment dat hij het bangste was. En ondanks dat hij wist dat Richard er niet meer was, hij had altijd het idee dat iets hem achtervolgde. De regels breken was gewoon not done. Maar als hij dat niet gedaan had, als hij geen regel had gebroken, dan was het goed toch? Dan kwam het wel goed...


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze waren eindelijk uit het bos. "Zie je wel dat ik het kon vinden," zei ze grijnzend. Ze keek opzij en zag een schim langs het hek zitten. Toen ze haar zaklamp erop scheen, zag ze dat het Adam was. Was hij alleen? Waar was Merrin. Ze legde even een hand op Emil zijn schouder. "Uh, sorry. Ik ga even kijken hoe het met hem gaat oke? Even kijken of alles in orde is." Ze wees in de richting van Adam. Vienna stapte langs Emil heen en schonk hem een kleine glimlach en draaide zich toen in de richting waarvan ze moest lopen. Ze was sneller bij Adam dan verwacht.
          "Adam.." zei ze zachtjes. "Gaat alles wel goed? Waar is Merrin?"

    [ bericht aangepast op 19 juli 2020 - 22:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ik weet het zeker,’ verzekerde Fox hem. ‘Ik zit hier al zeven jaar en ik woon praktisch in dit bos. Het kan de schoolleiding echt niet schelen of ik in mijn bed of in een boom slaap hoor.’ Hij gaf hem een plagend schouderduwtje. ‘Waar ben je zo van geschrokken?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam keek op toen hij een stem hoorde en glimlachte toen hij Vienna zag. 'Hé. Merrin en ik zijn elkaar kwijtgeraakt. Fox is hem aan het zoeken, ik wacht hier op hem. Hij komt vast zo.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Thanks," zei hij nogmaals. Merrin lachte even heel nerveus. De schoolleiding klonk op deze manier zo erg nog niet. Had hij zich aangesteld? Heel even aarzelde Merrin, maar vertelde alsnog. "Ik hoorde een gil," zei hij ietwat beschaamd. "Ik dacht... Ik dacht dat het Marisse was.." Hij keek naar de grond, durfde de volgende woorden bijna niet uit te spreken. "Het triggerde een herinnering, die..." Hij zweeg. Wat was hij aan het doen?! Hij mocht hier helemaal niet over spreken! Dat kon niet of was Fox erbij toen, toen. Merrin kraakte zijn hersens. Hij wist het even niet meer.. Had hij nu teveel gezegd?


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Oh," zei ze zachtjes. Ze stond te trippelen op haar tenen. Aan de ene kant wilde ze haar broertje heel graag zien. Ze had nog geen tijd voor hem gehad vandaag en wilde weten of het goed met hem ging. Aan de andere kant zou dat betekenen dat ze Fox onder ogen moest komen. "Vind je het leuk als ik samen met je wacht?" Vroeg ze zachtjes. Als hij nee zei kon ze heel snel terug naar Emil rennen, dan moest ze maar een andere keer met Merrin praten. Aan de andere kant had ze liever dat hij ja zei. Dan hoefde ze nog even niet terug naar de campus en kon ze inderdaad even op Merrin checken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Je dacht dat het je zus was?’ vroeg Fox verder. Was Vienna vroeger eens in de problemen gekomen? Waren ze elkaar eens kwijtgeraakt in een donker bos? ‘Vertel maar over je herinnering, als je wilt. Vaak lucht het op.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Graag,’ zei Adam. ‘Ik vertrouw er wel op dat Fox hem vindt, hij had mij ook snel gevonden, maar het is toch wel spannend.’
          Je weet maar nooit.
          Ongevaarlijk was het niet in het bos.
          Vienna kwam naast hem zitten, waardoor het maanlicht op haar gezicht viel. Ze zat onder de drek, zag hij tot zijn verbijstering. ‘Wat zit er op je?’ vroeg hij. Er kwam een zure lucht van af.


    Every villain is a hero in his own mind.