• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Rai Electriciteit
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah [Onbekend]

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish liet zijn blik over Onyx’ gezicht glijden, die door de drank nog niet zo snel leek te kunnen schakelen als zijn vriend. Er lag een donkere blik in zijn ogen, alsof hij Maxwell het liefst achterna wilde gaan om een bijl in zijn hoofd te slaan. Hij bracht zijn hand iets omhoog en raakte Onyx’ wang aan.
          ‘Ben je oké?’
          Hij had wel gevoeld dat Onyx zichzelf een kwartier lang had geprobeerd te beheersen en hij zag dat een korst op zijn knokkel weer open was gegaan.
          De aanraking leek hem een beetje wakker te schudden en hij knikte kortaf.
          ‘Ja,’ mompelde hij. Hij draaide zich naar de boekenkast en schoof daar het een en ander opzij tot de kluis weer zichtbaar werd. ‘Vrees dat jij het werk toch weer moet doen,’ zei hij met een vlugge blik op Jester.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Yay me,' mompelde Jester, die de bureaustoel een stukje naar achteren schoof en erop ging staan. 'En Dezi heeft ons dus inderdaad verraden,' zei hij over zijn schouder, terwijl hij voor de kluis ging staan. Het was een elektronisch cijferslot, met de standaard tien getallen. Eindeloos veel mogelijkheden. En hij kon zich of daarover druk maken, of het gewoon heel simpel bekijken. Een slot was een slot. Zijn vader had hem laten oefenen met hangsloten, deuren, fietsloten, wat je maar kon verzinnen. Geen elektronische cijfersloten maar daar waren vast nog meer redenen voor dan een kluis van Maxwell.
          Een slot was een slot.
          Die hoorden open te gaan, en dicht.
          'Ik heb net gezien hoe soepel je werkt. Je kan heel makkelijk open gaan, want daar ben je voor gemaakt. Doe het nog eens? Ga open.'
          Er klonk een piepje en een klik.
          Toen begon de wereld te draaien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx zag Jester wankelen. Hij probeerde zich nog te herstellen, maar de bureaustoel rolde opzij. Gelukkig stond Onyx er slechts een meter naast, dus hij slaagde erin Jester op te vangen, al leverde hem dat wel een flinke dreun tegen zijn kaak op.
          ‘Jij hebt wel weer genoeg gedaan, Kleintje,’ mompelde hij.
          Jester stond nog op zijn benen, maar leunde vrij krachteloos tegen hem aan. Als Onyx weg stapte, zakte hij er vast doorheen. Eigenlijk zou hij Jester in een stoel moeten helpen, of op de grond. In plaats daarvan had hij een arm om hem heen geslagen. Nee, twee. Nu Jester zo dicht tegen hem aan stond, kon hij ook niet meer zo goed nadenken en leek het opeens een bijster slecht idee om afstand van hem te nemen.
          ‘Hij kan beter zitten,’ klonk Nish’ stem achter hem.
          Onyx voelde zijn wangen warm worden. Even was hij vergeten dat zijn vriend pal naast hem stond. Hij hielp Jester op de grond, bang dat hij anders ook van een stoel af viel, en bleef naast hem geknield zitten. Nish haalde de waarheidsserum uit de kluis.
          ‘Dit willen jullie door water vervangen, neem ik aan?’
          Toen Onyx knikte, goot Nish de inhoud in de beker waar Merrin net nog uit gedronken had. Hij liep naar de deur, maar die zat natuurlijk op slot.
          ‘Hoe kwam Yrla hier?’ vroeg hij.
          ‘Die had sleutels,’ mompelde Onyx. Hij had zijn ogen weer op Jesters bleke gezicht gericht. Zijn vingers jeukten omdat hij zijn gezicht wilde strelen, maar hij wist zich te beheersen.
          ‘Oké, dan vraag ik wel of hij hierheen komt. Dan vul ik dat ding met water en kunnen we hier weg. Azrael kan hem wel een boost geven, daar komt ie de avond wel mee door.’
          ‘Azrael?’ herhaalde Onyx.
          Nish haalde zijn schouders op. ‘Met mij omgaan heeft meer voordelen dan onzichtbaar van A naar B kunnen.’ Hij gaf een snelle knipoog en begon toen iets op zijn iNet in te toetsen. ‘En daarna moeten we iets verzinnen om Maaya de mond te snoeren, want anders weet Maxwell binnen no-time dat we hier in zijn kantoor waren.’
          Onyx onderdrukte een zucht. En dat is mijn schuld. ‘Ze houdt vast haar mond wel,’ mompelde hij. ‘Ze is… anders.’
          Nish snoof. ‘Prima als jij in die droom wil leven, maar ik ga het er niet op gokken. Misschien dat ze jou nu met rust laat, maar aan Jester en mij heeft ze nog steeds een schurfthekel.’
          Onyx fronste lichtjes. Hij had nooit geweten dat er zich iets tussen Maaya en Nish had afgespeeld. Dit was alleen niet het moment dat hij ernaar moest vragen, dus gaf hij alleen een knikje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Het gaat wel,' mompelde Jester, toen de wereld weer netjes bleef staan waar dat hoorde. 'Heus. Ik maak die deur wel open.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx keek hem even onderzoekend aan en knikte toen. ‘Oké.’
          Nish liet zijn iNet iets zakken. ‘Zeker weten? Je ziet er best belabberd uit, vriend.’
          Jester kreunde in ieder geval nog niet van de pijn, dus Onyx geloofde dat het wel meeviel. Hij dacht terug aan hoe de jongen geschreeuwd en gehuild had bij de laatste flinke hoofdpijnaanval en voelde weer een ijsklont in zijn maag bij de herinnering. Maar zo ver was Jester nog lang niet – en dit had niks te maken met in zijn verleden wroeten.
          ‘Ja, hij kan het wel,’ vond hij.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2020 - 11:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Yrla moet Maaya in de gaten blijven houden,' vond Jester. 'Niks aan de hand.' Hij duwde zichzelf voorzichtig overeind en glimlachte geruststellend naar zijn vriend. Naar Onyx die nog steeds smoorverliefd op hem was. Ze moesten dat binnenkort toch maar gauw tegen elkaar zeggen, voor Onyx weer eens de school met z'n blote handen probeerde neer te halen. 'De stoel moet weer recht terug,' zei hij, terwijl hij voor de deur neerhurkte. Misschien dat hij een volgende keer met codewoorden kon werken. Dan hoefde hij niet steeds weer hetzelfde trucje uit te halen.
          'We moeten erdoor, dus je mag weer open,' zei hij zachtjes. Er klonk een klikte en hij stapte achteruit. 'Zie je wel? Tadaa. Nu het flesje met water weer terug zetten, de kluis weer op slot doen en de goede boeken er weer voor. Dan kunnen we gaan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish wist niet zo goed waarom, maar Jester leek anders dan eerder op de avond. Of kwam dat doordat Onyx er nu bij was? Of door wat ze net hadden gehoord? Onyx’ roes leek inmiddels weer te zijn weggezakt, dus hij vertrouwde maar op het oordeel van zijn vriend dat alles oké ging met Jester en liep met de lege fles naar de toiletten om het daar met water te vullen. Hij gaf het daarna aan Onyx, die het in het kluisje stopte. Nish zuchtte opgelucht toen alles op zijn plek stond en ze eindelijk weg konden. Onyx pakte het overgegoten waarheidsserum en ze stapten het kantoor uit. Via de achterdeur verlieten ze de school weer en Nish voelde zich een stuk beter toen hij de frisse buitenlucht inademde. Eenmaal buiten liet hij de jongens weer los zodat ze allemaal weer zichtbaar werden. Wat was nu het plan? Hij wist niet in hoeverre hij verder betrokken was bij dit, en hij wist ook niet meer waar hij met Onyx stond nu Jester hem over zijn gevoelens had verteld.
          ‘Eerst dat spul maar veilig wegbrengen en dan bedenken wat we met Maaya gaan doen?’ opperde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ja,' knikte Jester. Ze moesten maar gauw weer terug naar de zaal. Naar Fox ook. Ging het met hem nog goed? Vast wel, want Fire zou op hem letten.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Het serum borgen ze op in de kluis onder Onyx’ oude bed. Onderweg hadden ze al een beetje gebrainstormd over een plan voor Maaya. Ze waren het er over eens dat Jester niet meer van zijn gave moest vragen: als ze Maaya ergens van wilden overtuigen kon dat beter als Jester weer helemaal op krachten was.
          Het plan was dat Onyx haar in slaap zou brengen met een droom die veel leek op wat er vanavond was gebeurd, maar die iets te veel onlogische elementen had om echt gebeurd te kunnen zijn. De volgende ochtend zou Yrla haar vertellen dat ze hard gevallen was vlak voordat ze het kantoor op stelten konden gaan zetten en dat hij haar naar zijn kamer had gedragen en bij haar was gebleven.
          Misschien dat dat genoeg bleek – en anders kon Jester de volgende dag kijken wat hij met zijn gave kon doen.
          ‘Ik zeg wel dat ik met haar wil praten, ofzo,’ zei Onyx. ‘Dan dump ik haar daarna bij Yrla op de kamer en dan hebben we tot morgenochtend geen last meer van haar.’
          Hij keek de andere twee jongens aan, in afwachting van eventuele aanvullingen.
          ‘Ik vind het prima,’ zei Nish. Zeker omdat hij begrepen had dat Yrla haar al eens eerder van de grond geplukt had om voor haar te zorgen. Die gedachte liet zijn mondhoek iets omkrullen.
          Onyx richtte zich op Jester en keek hem vragend aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Moet je wel buiten met haar gaan praten, anders ziet de hele school dat we d'r ontvoeren. En iemand moet de deur voor je openhouden, anders krijg je haar niet binnen.' Jester wreef even over zijn armen. Hij voelde zich een beetje gek. Geen knallende hoofdpijn; deze keer bleef die keurig in de kluis zitten, hoewel het keihard zijn best deed om er weer uit te komen. Maar alles om hem heen leek een beetje... wazig. De kleuren dan, want alles wat Onyx en Nish zeiden klonk juist heel helder.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Natuurlijk praat ik buiten met haar. Midden in de zaal hoort ze m’n muziek niet eens en dan moet ik haar dat hele pokkeneind tillen.’
          En een bewusteloze Maaya kon ook niet zelf de deur opendoen, dus daar ging hij maar niet op in. Helemaal helder was Jester niet en hij wierp toch een beetje een bezorgde blik op zijn vriend. Misschien was hij gewoon moe.
          ‘Ik ga ze wel zoeken,’ zei Onyx. Hij sloeg een arm om Nish’ middel en leunde even tegen hem aan. ‘En daarna zal ik de brave date zijn.’
          Na een korte aarzeling drukte hij vlug zijn lippen tegen Nish’ kaak. Het voelde nog steeds of hij wat goed te maken had. Zeker toen Nish wel glimlachte, maar die glimlach zijn ogen niet bereikte.
          ‘Ja… daarover… Jester en jij moeten ook even zo praten, denk ik.’
          Onyx’ ogen schoten naar Jester. Moest dat? Alles was nu weer oké toch? Hij wilde niet nadenken over de gitaar die hij vanmiddag tegen de muur had gesmeten, of hoe hij aan het begin van de avond naar buiten was gestoven. ‘Dat hoeft denk ik niet toch? We – we zijn toch oké zo?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ja,' knikte Jester op Nish woorden. Want Onyx was nog steeds verliefd op hem en hij was nog steeds verliefd op Onyx. Het was wel handig als ze dat even van elkaar wisten, zegmaar. Dan hoefde Onyx geen schoolmuren meer aan te vallen. Hij glimlachte. Dat deed hij nog steeds toen Onyx daarna wat zei. Jester schudde toen prompt zijn hoofd. 'Neehoor. We zijn oké.'
          Hij voelde zich echt raar. En hij vond het maar niks.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2020 - 12:52 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish kende de jongen niet zo heel goed natuurlijk, maar in simpele ja’s en nee’s antwoorden leek tot nu toe niet echt zijn ding. De bezorgde uitdrukking op Onyx’ gezicht ontging hem ook niet.
          ‘Wat is zijn bijwerking?’ vroeg hij zacht.
          ‘Hoofdpijn. Heb je hoofdpijn, Jes?’
          Jester schudde zijn hoofd, met een wat vage glimlach op zijn lippen. Hij leek wel stoned – en dat was pas gebeurd nadat hij van de stoel was gevallen.
          ‘Zoek jij Maaya en Yrla maar op,’ zei hij zacht tegen Onyx. ‘En laat het me weten als ze in slaap is, dan zorg ik dat je haar onzichtbaar naar binnen kan tillen. Ik denk dat Jester evengoed wel een boost energie kan gebruiken, dus dan loop ik even langs Az.’

    [ bericht aangepast op 10 nov 2020 - 13:22 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya



    Maar Maaya verveelde zich wel een beetje, dus hij mocht wel met een goed plan komen. Anders had ze meer zin om iemand even een hallucinatie te bezorgen. Dat was altijd leuk op feestjes. ‘Nou, laat maar horen dan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Wel, ik hoop nog ergens erop dat ik een dans krijg van mijn date. Bij elk feestje hoort een dans toch?" zei hij glimlachend. Poging 1, waarvoor ze hem waarschijnlijk recht in zijn gezicht uitlachte. "En ik moet nog wraak nemen op iemand," zei hij grijnzend. Jester ging er zo van langs krijgen, zijn hele kamer ging hij gewoon een groot spinnenweb van maken.
          Hij keek Maaya even met een glimlach aan. "Maar we kunnen ook iets doen wat jij leuk vind. Zolang ik zelf maar niet het slachtoffer ben." Yrla grijnsde, maar wist niet of dit wel zijn beste uitspraak was. Waarschijnlijk was Maaya's manier van fun maken nu niet echt wat ook echt fun was.


    It's never gonna happen, Guys.