• Daar ben ik weer van terug van weggeweest!

    Ik ben eindelijk klaar met mijn havo certificaten, ook al is bekend door intelligentie testen en uit eigen ervaringen dat ik allang op die niveau had kunnen zitten.

    Ik heb heb anderhalf jaar geleden een klaag topic gemaakt, voor wie het nog niet weten Hier de link! Ik had toen lopen klagen dat ik met opzet lager dan mijn interculturele niveau presenteer dan ik aankon. Het blijkt dat een man van mijn school des tijd me waarschijnlijk niet mag en met opzet niet wilde dat ik hoger mag stromen, (Die man deed wel een een paar keer lullig tegen me toen ik in de brugklas zat, maar dat terzijde) ook al was er elk jaar tegen me gezegd dat ik hoger kon, goeie cijfers hal en wel slim genoeg was voor een hoger niveau.

    Ik had paar keer de berichten van sommige gelezen en hun advies. Het was niet mijn bedoeling om iedereen die vmbo doet of deed te kleineren of over een kam te scheren. Ik was toen overstuur omdat ik gewoon keihard genaaid was op school.

    De mensen op school hadden aangegeven dat het mogelijk was toen ik in de tweede zat. Opeens na de zomervakantie zijn mijn mentor om nog niet een niveau hoger te doen, de reden was omdat er in de derde een soort van intelligentietest wordt gedaan en mensen die een hoger niveau doen moesten vaak een niveau lager doen en de mensen van een kager niveau andersom. Dat zei mijn mentor des tijd. Een jaar later zei de vrouw dat ik hoger mocht als ik hoger cijfers haalde dat deed ik totdat ik een gesprek had met die man en vond dat ik niet hoger mag en in de ovenbouw mag ik geen bezwaar hebben of er iets aan doen anders had die man gezegd dat hij met alle vakken me op basis.

    Ik heb zelf ook spijt dat het zo was gelopen dat ik een hele grote omweg moeten maken, zoals sommige mensen.


    Het had me wel een eeuwige minderwaardigheidcomplex bij me bezorgd ondanks dat ik klaar bent met mijn havo studie en verder kan leren via de hbo of vwo.

    De minderwaardigheidgevoel niet meer hebben en de positieve kanten zien is voor de mensen met een hoger en juiste niveau vanzelfsprekend. Ik had op die school soms mooie tijden, maar als je als ik pech had om een lagere niveau te doen dan je intellectuele aankan, en je wordt op die manier zwart gemaakt (door een bepaalde personen, omdat zulke mensen het je niet gunnen om hoger op te komen of je later in college te zien zitten) of zwaar onderschat worden dat geeft wel een grote deuk bij je eigenwaarde.

    En sommige die misschien denken, daar gaat ze weer. Ik wilde het even erbij toevoegen omdat er veel misverstanden was. Ik praat liever ook niet over die msn, maar er zijn jammer genoeg mensen die je het geluk niet gunnen voor succes en hoger opleiding.

    Jammer genoeg verdiend die man een dikke middelvinger van me en heb ik achter zijn rug al laten zien dat hij met veel dingen ongelijk had en me onderschatte.

    Ik zat te denken of ik voor vwo certificaten kan gaan met enkelen hbo vakken erbij, maar had laat in de ochtend een onderwijsadviseur gesproken en die raden me aan om een hele vwo profiel te nemen. Alleen heb ik weinig ervaring met Frans en moet ik echt op beginnende niveau Frans gaan leren.
    Met Engels hoeft niet, maar ga het wel meer oefenen aangezien mijn Engels nivezu op vmbo niet heel hoog is en op het vwo op academisch niveau is.

    Maandag had een coach aangeraden om gewoon hbo te doen, maar dan de richting die me interessant vind.

    Ik heb zelf besloten om vwo te gaan doen. Nu vragen sommige van jullie af waarom ik vwo wil gaan doen, omdat ik paar leuke opleidingen had gevonden dat wel op universitaire niveau is. En je heb na het vwo opleiding alle mogelijkheden van de opleidingsniveaus van mbo t/m universiteit. Ik twijfel nog of ik een vwo profiel of deelcertificaten wil gaan doen.
    Wat vinden jullie?

    [ bericht aangepast op 17 nov 2020 - 14:59 ]


    Let's drink Jasmin tea!

    Krijg ik nog antwoord?


    Let's drink Jasmin tea!

    Het licht er net aan in welk werkveld je wilt gaan werken. Voor sommige velden is het juist beter om wat werk ervaring te hebben voordat je begint. (Op veel universitaire studies heb je geen stage, behalve als je misschien een speciaal honours programma doet). Vergeet trouwens niet dat wanneer je je P haalt op HBO je ook naar de universiteit mag.

    Also, volgens mij is Quizlet niet meer zo druk bezocht als het was, dus het is best logisch dat je niet meteen antwoord krijgt op een topic :)


    Alleen maar tranen van geluk

    Zet eens de pros en cons voor jezelf op een rijtje. Uiteindelijk moet jij de keuze zelf maken en niet wij. Dan heb ik eigenlijk nog een vraag voor jou: waarom blijf je per se op de vwo haken? Is dat omdat je bepaalde mensen in je leven wilt laten zien dat je het toch aan kunt of is het puur omdat er wel een paar leuke universitaire opleidingen te vinden zijn.

    Mijn advies is eerst goed uit zoeken wat je wilt doen voordat je stappen kunt ondernemen. Pas als je een bestemming hebt, kun je de route bepalen toch?

    Ten tweede is het handig om het financiële plaatje in het oog te houden. Hoe zit het met duo, kinderbijslag en met thuiswonen of op kamers gaan. Hoe lang doe je over deelcertificaten en hoe lang doe je over het gehele vwo. Ikzelf doe nu hbo met de bedoeling naar de universiteit te gaan, wat gemakkelijk gaat wanneer je je propedeuse hebt gehaald. Dat is een route die ik je ook van harte aan wil raden.

    En wat hierboven ook al gezegd wordt, Q wordt niet meer zo druk bezocht als voorheen. Dus als je A la minuut antwoord had gewilt, had je misschien beter naar vrienden, familie of een of andere hulpinstantie kunnen gaan.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En veel succes, meis! 💕

    [ bericht aangepast op 18 nov 2020 - 22:28 ]


    I have seen my own sun darkened

    Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik geen vwo mag doen thuis. Iedereen raden me ook aan om hbo te gaan doen. Ik ga een korte hbo opleiding doen.


    Let's drink Jasmin tea!

    Waar je ook voor gaat, wens ik je veel geluk toe met de richting die je kiest. (:

    [ bericht aangepast op 20 nov 2020 - 1:07 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Addams schreef:
    Waar je ook voor gaat, wens ik je veel geluk toe met de richting die je kiest. (:


    Bedankt, makker!


    Let's drink Jasmin tea!

    Ik haar deze schoolsysteem 😡


    Nobody dat it's easy

    De volgende keer wil ik naar Amerika op school. geen niveau verschillen geen gezeik en geen minachting van hogere niveaus


    Nobody dat it's easy