• Vestigo University
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"

    Welcome to Vestigo University, a place where all our students can work on their happy endings.

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van de welbekende sprookjesfiguren gaan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren. Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen en houd hun studenten dicht bij elkaar. Iedereen kent haast iedereen en er is dan ook een strikte regeling wat betreft verboden middelen. Vestigo staat dan ook niet zomaar bekend als de beste school, iedereen is er welkom.

    Zo ook de studenten van Ira University. Waar de meeste sprookjes figuren hun happily ever after uitleefden, was er ook een andere zijde die het hier moeilijker mee heeft gehad. Ira University was een afgelegen kasteel waar de kinderen van de meer duistere figuren heen konden om toch een toekomst te krijgen. Deze school stond niet bepaald goed bekend. Vele studeren gaven er dan ook de brui aan. Echter na een incident werd de universiteit gesloten en stonden veel studenten op straat. Gelukkig opende Vestigo ook voor hen de deuren waardoor er heel wat conflicten op de school ontstonden. Sommige studenten keerden zich tegen de nieuwelingen terwijl bij anderen juist de interesse in het zorgeloze leventje van de anderen gewekt werd.

    Hou jij je stevig vast aan jouw destiny wil je dan toch je eigen verhaal gaan schrijven, hier op Vestigo University?


    Once upon a time...




    Speeltopic Rollentopic Praattopic

    ROLES










    Vestigo University

    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice FC: Maurice Sinclair Beneviento
    Son of Prince Charming and Cinderella Sortiger
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Jasmine Sisu
    son of Belle and Adam Sisu
    daughter of Moana Morrigann
    Memphis Panagos daughter of Megara and Hercules SiIver
    daughter of Esmeralda and Quasimodo FC: Tashi Rodriquez ostranenie
    Neorah "Neo" Arianna Fitzherbert daughter of Rapunzel and Eugene Zemo
    Olivia "Liv" Mia Pan daughter of Wendy and Peter Pan hadestown
    daughter of Merida LoveTravels
    daughter of Aurora and Philip Isolophilia
    Antonio Julio Rivera son of Miguel Rivera Sombre


    Ira Univeristy

    Larsen Niklas Oldenburg son of Elsa FC: Niklas Gillis Beneviento
    Raven son of Maleficent and Diaval FC: Chase Hudson Beneviento
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook FC: Damiano David Beneviento
    Percival "Percy" Ashley Hook son of Captain Hook Sisu
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper Sortiger
    daughter of ostranenie
    Victoria "Vicky" Chimaira daughter of Ursula Apocalyptic




    INVULLEN

    Naam
    Leeftijd (19- 25)
    Metanoia or Ira
    (Eventuele) Powers
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis/Familie
    Extra







    What if I'm not the hero? What if I'm the bad guy?







    VESTIGO





    RULES



    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft 72H staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen DAYWALKER of Sisu maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Dit idee is uitgewerkt door Beneviento, Sisu en Sortiger


    How far is far

    Percival ( Studeert Under the sea & Once Upon a time )

    - 'Best friend' , Iemand die Percy meer mag dan andere mensen maar waar er kansen zijn voor backstabbings. Dus een schijnheilige beste vriend(in) waarbij ze van elkaar dus enorm elkaar Hate/liken ;'D
    - Iemand die hem verward met zijn halfbroer (iemand van Vestigo? PErcy kent zijn halfbroer nog niet, dus lots of confusion)
    - Iemand waarmee hij lekker ruzie maakt
    -Iemand die net zo goed kan drinken als Percy (Ava, )
    - Enemies
    - Flings, ONS of tensions waar ze puur platonisch en fysiek elkaar aantrekken. (Ava (flirtationship)
    - Iemand die hem sober wilt krijgen ( en de gevolgen hiervan nog niet afweet ;') (Nathanael )
    - Partner in crime



    Ilyas (Be prepared )

    - Beste vriend & Vriendin
    - Iemand die hem wat wil helpen met flirtskills te kweken ( it's still a work in progress) ( Seth & Memphis)
    - Vrienden
    - Mensen die misbruik maken van zijn goedgelovigheid ( En dus niet goed overweg kunnen met zijn tijger)


    Amor (Bare Necessities )

    - Roddelmaatjes
    - Iemand waarmee hij het niet kan vinden
    - Fashionbuddies
    - Beste vriendin


    Mijn Gb staat open voor diepere relaties uit te werken ! Ik heb het wat druk maar ik zal zo snel mogelijk antwoorden op berichtjes!

    [ bericht aangepast op 5 juni 2021 - 23:00 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Oké ik ga het speeltopic straks openen maar ik weet niet precies hoe laat :') Ik ben net thuis en wil eerlijk gezegd eerst even alle relaties voor mijn perso's in kaart brengen en de lijstjes met majors maken


    How far is far

    𝕄𝔸𝕁𝕆ℝ𝕊
          𝕾𝖊𝖙𝖍 • ᴼⁿᶜᵉ ᵁᵖᵒⁿ ᴬ ᵀⁱᵐᵉ, ᶜᵃʳᵉ ᵒᶠ ᴹᵃᵍⁱᶜᵃˡ ᶜʳᵉᵃᵗᵘʳᵉˢ. ᴬʳᵗ ᶜˡᵘᵇ.
          𝓝𝓪𝓽𝓱𝓪𝓷 • ᴼⁿᶜᵉ ᵁᵖᵒⁿ ᴬ ᵀⁱᵐᵉ, ᴬ ˢᵖᵒᵒⁿᶠᵘˡ ᵒᶠ ˢᵘᵍᵃʳ, ᴮᵉ ᴾʳᵉᵖᵃʳᵉᵈ. ˢᵖᵒʳᵗ ⁽ᶻʷᵃᵃʳᵈᵛᵉᶜʰᵗᵉⁿ, ᵖᵃᵃʳᵈʳⁱʲᵈᵉⁿ, ᶻʷᵉᵐᵐᵉⁿ.⁾ ᶜᵘᶻ ʰᵉ ʰᵃˢ ᵃ ᵈᵉᵃᵗʰ ʷⁱˢʰ.


    Ik twijfel over Colors of the Wind bij Seth.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2021 - 23:11 ]


    [ heaven knows ]

    Ik heb de berichtjes gezien en ik ga vanavond even goed de rollen doorlezen en er op reageren (: ik vind dat maar lastig lezen via de mobiel hahaha


    - thank you for existing -

    Ik heb van verschillende rollen al een aanbod gekregen maar ik ben dit weekend bij mijn schoonouders! Hoop er vanavond en anders morgen op te kunnen reageren! 🤗💖


    ars moriendi

    Relatie's voor Antonio       ♫
    Dit zijn eigenlijk ook voorstellen, dus als je het er niet mee eens bent of nog iets wilt toevoegen, let me know!
    *de sterretjes zijn nieuw/aangepast

    Neorah | Antonio mag Neorah graag en hij kan goed met haar overweg. Neorah houdt van reizen en de wereld zien, Antonio heeft haar dan ook al heel vaak verteld over Santa Cecillia en uiteraard wat foto's laten zien. Hij heeft haar dan ook aangeboden om haar een keer mee te nemen in de vakantie, ze is altijd welkom.
    *Victoria |Antonio voelt een sterke aanwezigheid aan Victoria's zijde. Hij twijfelt er dan ook geen seconde over om haar dit te vertellen. (Geen idee hoe zij hier op zou reageren). Hij ziet haar niet als een gevaar en zal haar dan ook niet uit de weg gaan.
    Olivia | Antonio ziet Olivia echt als zijn beste vriendin. Hij is gek op haar en zou voor haar door het vuur gaan. Met haar passie voor schrijven helpt ze hem vaak met teksten voor nummers. Ook gaan ze altijd graag samen naar musea, vervolgd door road trips. Naast alle gekkigheid studeren ze ook graag samen.
    Ilyas | Antonio kan heel goed overweg met Ilyas. Hij probeert hem dan zo nu en dan ook uit zijn schulp te krijgen. Met muziek en wat lol hoopt hij dat hij de jongen wat meer zelfvertrouwen kan brengen. Antonio weet van Ilyas zijn angst voor onweer, dus als het stormt gaat Antonio lekker hard gitaar spelen en zingen, zodat Ilyas er niet naar hoeft te luisteren.
    Percival | Antonio is niet heel close met Percy, maar hij heeft hem in de lessen vaak genoeg geobserveerd om te weten dat het een ontzettend slimme jongen is. Antonio bewonderd hem dan ook wel een beetje. Hij heeft echter wel het vermoeden dat het mentaal niet helemaal goed met hem gaat, maar hij weet niet hoe hij hier over moet praten met hem. Hij merkt iets te vaak de geur van drank om Percy heen hangen.
    Dominic | Antonio vindt het lastig om met Dom om te gaan, omdat hij zo wisselvallig is. Het ene moment is het een schat van een jongen en een goede vriend van Antonio en op het andere moment is het ineens een klootzak. Antonio vindt dit best moeilijk.
    Larsen | Antonio kan er niet zo goed tegen dat Larsen altijd zo arrogant en onaardig doet. Antonio lost dit echter op door overdreven blij tegen de jongen te doen. Het liefst pakt hij zijn gitaar er nog bij om een serenade voor hem te spelen.
    *Amor | Antonio kan ontzettend goed met Amor en ziet hem zelfs als een beste vriend (if you agree), hij is ondanks zijn taferelen met Dominic nog steeds goed bevriend met hem en hij probeert er dan ook nog voor hem te blijven. Hij wilt niet dat Amor helemaal de verkeerde kant op gaat, hij geeft erg veel om hem. Hij merkt wel dat de afgelopen tijd Amor's energie minder en minder wordt.
    Nathan | Antonio is erg trots op het werk dat Nathan levert als Student Body President. Hij werkt hard en dat ziet Antonio zeker. Antonio kan dan ook goed met Nathan overweg en zo nu en dan vraagt hij hem wel eens om advies en geeft hij ook met liefde advies terug als Nathan dat nodig heeft. Verder is Antonio altijd een luisterend oor voor Nathan's stress.
    Memphis | Antonio heeft eigenlijk nog nooit echt een gesprek gevoerd met Memphis, maar hij vindt haar er ontzettend cool uitzien. Hij kan het dan ook niet laten om naar haar te staren als ze voorbij loopt.
    *Ava | Antonio mag Ava graag en is gek op haar enthousiaste karakter. Het vuur in haar kan hij heel erg waarderen en ook haar warme karakter spreekt hem heel erg aan. Ze zouden dan ook zeker heel goed bevriend kunnen zijn.
    *Élodie | Antonio voelt een hele fijne en positieve energie bij Élodie. Ze staat sterk in haar schoenen en is zich heel bewust van alle werelden, dat is iets waar Antonio heel veel waarde aan hecht. Ze heeft echter wel een pittig karakter, waardoor Antonio het nog wel eens spannend vindt om bij haar in de buurt te zijn. Nog een reden om een beetje uit haar buurt te blijven is omdat Antonio haar heel erg aantrekkelijk vindt en daardoor een beetje ongemakkelijk wordt.

    Seth | tbc
    Raven | tbc
    Elio | tbc



    - thank you for existing -

    Major & Club | Antonio       ♫

    Once Upon A Time | Geschiedenis
          Antonio volgt geschiedenis, niet al te verassend aangezien hij letterlijk voor school een gesprek zou kunnen hebben met mensen van honderden jaren geleden. Al vindt hij het ook gewoon ontzettend interessant om te lezen over de geschiedenis, vooral over zijn eigen cultuur.

    You make me un poco loco | Muziek club
          Het kan natuurlijk niet anders dan dat Antonio bij de Muziek club zit. Hij gaat hier altijd met heel veel plezier heen en komt dan ook altijd opgewekt en vol energie weer terug. Hij speelt hier gitaat en zingt ook.


    - thank you for existing -

    I woke up this morning with questions

    - Er is een "geheime gemeenschap" die in de kelder van de school doorgaat met het geven van "Evil onderwijs".

    Moeten de studenten nog iets doen om daarvoor in aanmerking te komen of mag iedereen die voorheen op Ira zat naar die lessen?

    Aangezien er best een verschil tussen Ira en Vestigo zitten, is er nog iets van een concept om de ira-studenten makkelijk te laten wennen of is dat hun eigen probleem? (:

    Geschiedenis
    - Taal
    - Biologie
    - Maatschappijleer
    - Beweging
    - Vakken specifiek aan de gekozen major

    De niet-specifieke vakken volg je die enkel met mede studenten van je major of van de hele school?

    (flower)


    --

    hadestown schreef:
    I woke up this morning with questions

    (...)
    De niet-specifieke vakken volg je die enkel met mede studenten van je major of van de hele school?

    (flower)

    Iedereen die voorheen op Ira zat is welkom voor deze lessen!

    En dat is inderdaad hun eigen probleem haha. Ze hebben namelijk eigenlijk al geluk dat Vestigo ze binnen heeft gelaten.

    De niet specifieke vakken volg je met de rest van de school, maar er zijn wel meerdere klassen voor want het hangt natuurlijk ook af van het niveau oftewel het jaar waar de persoon dit jaar in zit.


    How far is far

    Beneviento schreef:
    (...)
    Iedereen die voorheen op Ira zat is welkom voor deze lessen!

    En dat is inderdaad hun eigen probleem haha. Ze hebben namelijk eigenlijk al geluk dat Vestigo ze binnen heeft gelaten.

    De niet specifieke vakken volg je met de rest van de school, maar er zijn wel meerdere klassen voor want het hangt natuurlijk ook af van het niveau oftewel het jaar waar de persoon dit jaar in zit.


    thank uu!

    edit: heb nog een vraag if u dont mind: weten we wat meer over wat er voorgevallen is op ira dat het dicht moest of is dat lekker geheim en hush hush?

    [ bericht aangepast op 7 juni 2021 - 11:29 ]


    --

    Hey daar! Vraagje van mijn kant: Hoelang zijn de Ira studenten al aanwezig op Vestigo? Echt pas net? Want in dat geval zouden de twee kampen elkaar nog niet echt kennen, toch?


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Hey daar! Vraagje van mijn kant: Hoelang zijn de Ira studenten al aanwezig op Vestigo? Echt pas net? Want in dat geval zouden de twee kampen elkaar nog niet echt kennen, toch?

    Een weekje.


    [ heaven knows ]

    Sortiger schreef:
    (...)
    Een weekje.

    Oehh sweet, nog genoeg ruimte om te bouwen dus. ;D Thanks!


    ars moriendi

    hadestown schreef:
    (...)
    edit: heb nog een vraag if u dont mind: weten we wat meer over wat er voorgevallen is op ira dat het dicht moest of is dat lekker geheim en hush hush

    de school is afgefikt, a fight gone wrong.
    maar ik zit erover na te denken dat het een cover up was en dat er dus meer achter zit, weet alleen nog niet wat.


    [ heaven knows ]

    Sortiger schreef:
    (...)
    de school is afgefikt, a fight gone wrong.
    maar ik zit erover na te denken dat het een cover up was en dat er dus meer achter zit, weet alleen nog niet wat.


    ja in dat geval word les geven lastig hahaha,
    misschien wilde ze gewoon vestigo overnemen met zijn alle hahaha


    --