• Vestigo University
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"

    Welcome to Vestigo University, a place where all our students can work on their happy endings.

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van de welbekende sprookjesfiguren gaan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren. Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen en houd hun studenten dicht bij elkaar. Iedereen kent haast iedereen en er is dan ook een strikte regeling wat betreft verboden middelen. Vestigo staat dan ook niet zomaar bekend als de beste school, iedereen is er welkom.

    Zo ook de studenten van Ira University. Waar de meeste sprookjes figuren hun happily ever after uitleefden, was er ook een andere zijde die het hier moeilijker mee heeft gehad. Ira University was een afgelegen kasteel waar de kinderen van de meer duistere figuren heen konden om toch een toekomst te krijgen. Deze school stond niet bepaald goed bekend. Vele studeren gaven er dan ook de brui aan. Echter na een incident werd de universiteit gesloten en stonden veel studenten op straat. Gelukkig opende Vestigo ook voor hen de deuren waardoor er heel wat conflicten op de school ontstonden. Sommige studenten keerden zich tegen de nieuwelingen terwijl bij anderen juist de interesse in het zorgeloze leventje van de anderen gewekt werd.

    Hou jij je stevig vast aan jouw destiny wil je dan toch je eigen verhaal gaan schrijven, hier op Vestigo University?


    Once upon a time...




    Speeltopic Rollentopic Praattopic

    ROLES










    Vestigo University

    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice FC: Maurice Sinclair Beneviento
    Son of Prince Charming and Cinderella Sortiger
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Jasmine Sisu
    son of Belle and Adam Sisu
    daughter of Moana Morrigann
    Memphis Panagos daughter of Megara and Hercules SiIver
    daughter of Esmeralda and Quasimodo FC: Tashi Rodriquez ostranenie
    Neorah "Neo" Arianna Fitzherbert daughter of Rapunzel and Eugene Zemo
    Olivia "Liv" Mia Pan daughter of Wendy and Peter Pan hadestown
    daughter of Merida LoveTravels
    daughter of Aurora and Philip Isolophilia
    Antonio Julio Rivera son of Miguel Rivera Sombre


    Ira Univeristy

    Larsen Niklas Oldenburg son of Elsa FC: Niklas Gillis Beneviento
    Raven son of Maleficent and Diaval FC: Chase Hudson Beneviento
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook FC: Damiano David Beneviento
    Percival "Percy" Ashley Hook son of Captain Hook Sisu
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper Sortiger
    daughter of ostranenie
    Victoria "Vicky" Chimaira daughter of Ursula Apocalyptic




    INVULLEN

    Naam
    Leeftijd (19- 25)
    Metanoia or Ira
    (Eventuele) Powers
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis/Familie
    Extra







    What if I'm not the hero? What if I'm the bad guy?







    VESTIGO





    RULES



    In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Een reservering blijft 72H staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    Maximaal 3 personages per persoon.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen DAYWALKER of Sisu maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.
    Dit idee is uitgewerkt door Beneviento, Sisu en Sortiger


    How far is far

    Sortiger schreef:
    (...)
    what is it that you don't like about him?


    vind hem altijd zo vol van zichzelf ): terwijl die wel zo'n goede actor is

    (...)
    Voor nu twijfel ik over Jafar of Scar. Wat denken jullie?:Y)
    (Andere opties mogen natuurlijk ook gegeven worden!)


    Oh klinken beide heel leuk! Er loopt al zoon van Aladdin rond dus dat is misschien leuk voor jafar?


    --

    Oooh yasss Jafar!


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Paracosmal schreef:
    Hi allemaal,

    Ik spring wat later in in het rollentopic (en daarmee ook het praattopic), maar kom hier alvast binnen vallen omdat ik wat twijfels heb rondom m'n rol.
    Hij wordt dus de dealer van Ira, maar nu zit ik in twijfels over z'n Disney parentage.

    Voor nu twijfel ik over Jafar of Scar. Wat denken jullie? :Y)
    (Andere opties mogen natuurlijk ook gegeven worden!)

    Scar!!


    [ heaven knows ]

    Oef, de stemmen gaan gelijk op. :Y)

    Frollo klinkt ook heel leuk, maar ik heb een faceclaim in gedachten die beter zou passen bij Jafar of Scar.
    It's this boy:


    Whatever causes night in souls, causes stars too.

    Paracosmal schreef:
    Oef, de stemmen gaan gelijk op. :Y)

    Frollo klinkt ook heel leuk, maar ik heb een faceclaim in gedachten die beter zou passen bij Jafar of Scar.
    It's this boy:


    another faceclaim to simp for

    tbh hij doet me meer denken aan scar dan jafar (in hoeverre je iemand met een leeuw kan vergelijken haha)


    --

    Paracosmal schreef:
    Oef, de stemmen gaan gelijk op. :Y)

    Frollo klinkt ook heel leuk, maar ik heb een faceclaim in gedachten die beter zou passen bij Jafar of Scar.
    It's this boy:


    Waaaauw, dit SCHREEUWT Scar als je het mij vraagt! Wat een prachtig model, zo met dat goud!


    ars moriendi

    Dimitrescu schreef:
    (...)
    Waaaauw, dit SCHREEUWT Scar als je het mij vraagt! Wat een prachtig model, zo met dat goud!

    💯


    [ heaven knows ]

    is er trouwens iemand die zich bij Élodie en Vicky wilt voegen?
    Voordat ik heel enthousiast verder ga met schrijven terwijl iemand zou willen 😏


    --

    NATHAN
          tutor/tutee (Olivia/Peter Pan)

    Doordat Olivia slecht stil kan zitten, voelde Nathaniel zich geroepen om haar bijlesdocent te zijn. Ze is leergierig en doet haar best in de studies, dat zijn twee eigenschappen die Nate erg kan waarderen - en dat is ook één van de redenen waarom hij haar bijles geeft.
          intrigued by (Elodie/Facilier)
    Tijdens de komst van de IRA studenten had Nathan zijn eigen pakkie-an om te regelen, zaken voor elkaar te krijgen zodat alles zo soepel mogelijk zou verlopen. Eén van de studenten die nieuw kwam, was Elodie, en hij was gelijk geïntrigeerd door haar excentrieke verschijning. Ze portretteerde een aura naar de buitenwereld waar ze alles behalve onzeker in scheen te zijn. Nu flirt Elodie zo nu en dan met hem, zonder er verder iets mee te bedoelen, en zelfs al heeft hij dat door, hij kan het niet laten een blik op haar te werpen wanneer ze weer eens langs komt.
          Best Friend (Ilyas/Jasmine) / & horse riding together on a regular basis (Amor/Belle & ‘t Beest)
          Good Friend (polar opposites) (Ava/Merida)
          Rivals/Enemies (Vicky/Ursula)
          Tutor/Tutee (Dom/AIW)

    In Dom’s geval heeft dit een geheel andere betekenis, gezien Nathan meerdere malen als de Advocaat van de Duivel moeten spelen. De jongeman heeft namelijk een behoorlijke lijst aan studieproblemen, en de zoon van Charming heeft hem dan ook geadviseerd om bijles/studiegroep bij te wonen. Dit vertikte hij echter, waardoor geneigd was Dominic zelfs te verplichten tot de studiebijeenkomsten die hij organiseert —waar Dom keer op keer te laat of zelfs niet komt opdagen. . .
          Roommate (Percival/Hook)
          Friends who’ve grown apart (Neo/Rapunzel)

    “We were childhood friends and I’m exactly the same, but you’ve changed a lot. This is weird, what do we do?”
          ??? (Antonio/Coco) (Larsen/Elsa) (Raven/Maleficent) (Elio/Hook) (Memphis/Megara)

    IDEAS
          one sided crush
          one night stand
          wingman/wingwoman
          fake girlfriend/boyfriend; using each other for popularity
          forced to be friends because of their social group/family

    Disclaimer: Nathaniel kent veel mensen vanwege zijn positie, maar daar blijft het ook bij. Het zijn meestal kennissen, geen echte vrienden. Dus dan helpt hij graag, en kent hij de personen, maar niet echt op een persoonlijk level.

    SETH
          one night stand (Elodie/Facilier)

    Lang, lang geleden, toen deze twee nog op IRA zaten, hadden ze een stomende nacht samen beleefd. Nu is Seth geen figuur die dat met Jan en Alleman doet, maar na een vriendelijke suggestie van een zeer goede vriend werd hij benieuwd. Zeer benieuwd. Dus, omdat Elodie de beste keuze leek en ze al als vriendin werd gerekend, dook hij met haar het bed in. Het had voor hem verder niets te betekenen en het bleef dan ook bij die ene nacht. Ze kunnen wel nog steeds goed met elkaar overweg.
          Ignores / likes to troll (Olivia/Peter Pan)
    Kort door de bocht gezegd: Seth heeft absoluut niets met haar en vindt het leuk grapjes met haar uit te halen. Voor de rest negeert hij haar, net zoals het gros van Vestigo die hij negeert. IRA was voor hem zowaar een interessante uitdaging, waar Vestigo een dode boel bij lijkt.
          Ignores (Ava/Merida + . . . .
          Tutor/Tutee Powers (Neo/Rapunzel)
          (Dominic/AIW)
    Not realizing feelings for someone until they’re hurt/dying bc angst. Someone who will teach him how to love. Someone whose loved one he has reaped. Someone who had a near-death experience, and interacted with him, before cheating death, as it were.
          Roommate (Larzen/Frozen)
          Likes to tease (Ilyas/Jasmine)
          Enemy (Memphis/Megara)
          ‘friends’ (Vicky/Ursula)
          Wonders why he’s still alive (Percy/Hook)
          Wingman / FWB (Elio/Hook)
          ???
    (Antonio/Coco) (Amor/Belle) (Raven/Maleficent)

          IDEAS
    • Iemand wiens dierbare hij “gereaped” heeft. (Hierdoor weet hij alles van de situatie / het verleden af. Het personage in kwestie kan daarentegen niet weten dat Seth de desbetreffende reaper is geweest.)

    Als ik iemand ben vergeten (of een relatie die we al besproken hebben/niet helemaal klopt), stuur me dan vooral een berichtje! Er zijn best wat personages en ik verlies het overzicht soms. Dit telt ook zo in het geval van Nathaniel, of course.

    (Wordt nog aangepast.)

    [ bericht aangepast op 9 juni 2021 - 16:14 ]


    [ heaven knows ]

    Nathaniel staat. Seth komt op een ander moment.


    [ heaven knows ]

    Hello!

    Sorry voor mijn afwezigheid, was de afgelopen dagen op kamp met mijn klas. Het was de laatste keer dus afscheid en emoties en janken. Fun fun.
    Maar now I'm back. (afgezien van het feit dat ik zaterdag pas vrij ben en dus niet weet hoe goed posten lukt na werk).

    Oké, ik ga zo snel mogelijk mijn relatie lijstjes posten en mensen terug berichten! Maar zijn er alvast vrijwilligers die met één van mijn boys willen meeten?
    Oh, and also, ik zag iets van een Ira dealer voorbij komen. Dom wilt de rol van dealer best op zich nemen, als behoort hij momenteel nog tot Vestigo xd


    How far is far

    Beneviento schreef:
    Hello!

    Sorry voor mijn afwezigheid, was de afgelopen dagen op kamp met mijn klas. Het was de laatste keer dus afscheid en emoties en janken. Fun fun.
    Maar now I'm back. (afgezien van het feit dat ik zaterdag pas vrij ben en dus niet weet hoe goed posten lukt na werk).

    Oké, ik ga zo snel mogelijk mijn relatie lijstjes posten en mensen terug berichten! Maar zijn er alvast vrijwilligers die met één van mijn boys willen meeten?
    Oh, and also, ik zag iets van een Ira dealer voorbij komen. Dom wilt de rol van dealer best op zich nemen, als behoort hij momenteel nog tot Vestigo xd


    Oeeef, groep 8 kamp is killing — blij dat ik lekker groep 7 heb. :Y)

    I’m new to the party, mijn rol komt z.s.m. en zal de dealer van Ira worden. ^^


    Whatever causes night in souls, causes stars too.

    Paracosmal schreef:
    (...)

    Oeeef, groep 8 kamp is killing — blij dat ik lekker groep 7 heb. :Y)

    I’m new to the party, mijn rol komt z.s.m. en zal de dealer van Ira worden. ^^

    Ohh ik dacht eerst even dat het een roast was om mijn leeftijd (don't ask me why) en ik ging stuk. Maar je bedoelt dat je een teacher bent?? Want ik ging dus op kamp met mijn klas van een "opleiding" hahaha. Ben niet altijd even goed in dingen uitleggen, whoops
    Maar wel echt vet leuk dat je leraar bent, dat lijkt me oprecht zulk leuk werk.

    Oh, en, ik zie een mooie samenwerking in hun toekomst :Y) En ik vind hem nu al geweldig!
    Also:


    How far is far

    Beneviento schreef:
    (...)
    Ohh ik dacht eerst even dat het een roast was om mijn leeftijd (don't ask me why) en ik ging stuk. Maar je bedoelt dat je een teacher bent?? Want ik ging dus op kamp met mijn klas van een "opleiding" hahaha. Ben niet altijd even goed in dingen uitleggen, whoops
    Maar wel echt vet leuk dat je leraar bent, dat lijkt me oprecht zulk leuk werk.

    Oh, en, ik zie een mooie samenwerking in hun toekomst :Y) En ik vind hem nu al geweldig!

    Think again. (cat)


    [ heaven knows ]

    Sortiger schreef:
    (...)
    Think again. (cat)


    How far is far