• Hey!

    Ik reis over twee weken terug naar Nederland via Duitsland, maar ik ben door alle regels heen kwijt hoe dit nu precies werkt met controles en dergelijke. Ik wordt bij het vliegveld opgehaald en reis met de auto de grens over.
    Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die recent met de auto de grens met Duitsland zijn overgestoken en me kunnen vertellen hoe streng er gecontroleerd wordt op covid testen en dergelijke? Of nog beter, toevallig iemand die ook via Duitsland naar Nederland is teruggekeerd?

    Alvast bedankt!


    Stenenlikker

    Mijn schoonzusje werkt in Duitsland. Ik zie haar als het goed is vanavond (ze is jarig en viert het in NL) dus ik zal het eens vragen!

    Edit: zij heeft wel een Duits paspoort. Ik weet niet in hoeverre dat zou uitmaken? Niet veel lijkt me? Covid is covid.

    [ bericht aangepast op 4 juni 2021 - 16:21 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Mijn schoonzusje werkt in Duitsland. Ik zie haar als het goed is vanavond (ze is jarig en viert het in NL) dus ik zal het eens vragen!

    Edit: zij heeft wel een Duits paspoort. Ik weet niet in hoeverre dat zou uitmaken? Niet veel lijkt me? Covid is covid.


    Dank je!
    Dit hangt dus echt per land af, ik weet zelf ook niet hoe het met Duitsland zit, maar er zijn landen (kuch, Zweden, kuch) die inwoners zonder test binnen laat.


    Stenenlikker

    Helvar schreef:
    (...)

    Dank je!
    Dit hangt dus echt per land af, ik weet zelf ook niet hoe het met Duitsland zit, maar er zijn landen (kuch, Zweden, kuch) die inwoners zonder test binnen laat.

    Wat, serieus!? Dat is echt idioot. Alsof je plots geen covid meer kan krijgen als je een paspoort hebt van een bepaald land. :') Gestoord dat dit niet geregeld is door de EU as a whole..

    [ bericht aangepast op 4 juni 2021 - 17:07 ]


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Wat, serieus!? Dat is echt idioot. Alsof je plots geen covid meer kan krijgen als je een paspoort hebt van een bepaald land. :') Gestoord dat dit niet geregeld is door de EU as a whole..


    Jep, serieus. Iets met dat ze hun inwoners de toegang niet kunnen weigeren.

    Maar had je schoonzus nog goede informatie?


    Stenenlikker

    Dit kan ik niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is het sinds 30 mei al dat je gewoon de grens over kan zonder negatieve testuitslag! In ieder geval van Nederland naar Duitsland. Dus ik neem aan dat dit andersom ook is?

    Maar again, ik weet het niet zeker, want alles verandert constant hahah

    EDIT: woon zelf dicht bij de Duitse grens en ik heb al wel Duitse klanten in de winkel gehad, dus ik denk dat het kan?

    [ bericht aangepast op 5 juni 2021 - 12:56 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Ik heb het gisteren gevraagd aan haar moeder en die zei dat mijn schoonzusje wel echt nog heeft moeten testen en eigenlijk zelfs officieel nog 5 dagen in quarantaine had gemoeten. Maar zij zeiden ook dat het allemaal mega confusing Is. Het lijkt echt met de week te veranderen.. Het is idioot hoe onduidelijk en anders alles is in alle landen van Europa.

    Kun je anders niet even bellen met de Nederlandse ambassade in Duitsland? Ik weet zeker dat zij jou er wel met 100% garantie alles over kunnen vertellen. Juist omdat het blijkbaar constant aan zoveel veranderingen onderheven is.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2021 - 13:03 ]


    ars moriendi

    Oké, ik was dus hier gaan vragen omdat het zo verwarrend is, maar blijkbaar snapt echt niemand het, hahahaha.

    Ik ben alleen wat huiverig om bij officiële instanties te gaan vragen, omdat ik eigenlijk regels aan het omzeilen ben. Want ze zijn dus overal anders en als ik niet op de grens met Duitsland gecontroleerd wordt, is via Duitsland dus veel goedkoper (sneltest ipv pcr, wat 3x zo goedkoop is).
    De quarantaineplicht is ook zo'n leuk verhaal. Ik heb geeen idee hoe en of ze daarop gaan controleren als ik via Duitsland ga. De Duitsers lijkt het niets te kunnen schelen, zolang ik zo snel mogelijk hun land maar weer uit ben, haha.


    Stenenlikker

    Helvar schreef:
    Oké, ik was dus hier gaan vragen omdat het zo verwarrend is, maar blijkbaar snapt echt niemand het, hahahaha.

    Ik ben alleen wat huiverig om bij officiële instanties te gaan vragen, omdat ik eigenlijk regels aan het omzeilen ben. Want ze zijn dus overal anders en als ik niet op de grens met Duitsland gecontroleerd wordt, is via Duitsland dus veel goedkoper (sneltest ipv pcr, wat 3x zo goedkoop is).
    De quarantaineplicht is ook zo'n leuk verhaal. Ik heb geeen idee hoe en of ze daarop gaan controleren als ik via Duitsland ga. De Duitsers lijkt het niets te kunnen schelen, zolang ik zo snel mogelijk hun land maar weer uit ben, haha.

    Hmmm je zou sowieso anoniem kunnen bellen toch? Puur om info in te winnen?

    Weet je inmiddels al meer?


    ars moriendi

    De reisadviezen zijn ondertussen weer veranderd en Duitsland is geel, dus dat moet nu goedkomen :Y)


    Stenenlikker

    Helvar schreef:
    De reisadviezen zijn ondertussen weer veranderd en Duitsland is geel, dus dat moet nu goedkomen :Y)

    Nice!



    ars moriendi