• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 20:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze had geen idee over wie Fox sprak, maar zo te zien was Fox blij. Ze volgde het niet echt, vandaar dat ze maar wijs haar mond hield. "Dank je, ik zal na de lessen wel even kijken. Als ze toch slaapt, kan ik niet veel. Ze is in ieder geval in goede handen." Haar commentaar over het uitleveren van Romeo hield ze maar even voor zich, maar zodra ze zijn naam hoorde, voelde ze de woede weer door haar lichaam razen. Hadden ze hem teruggegeven aan Zebediah? Hadden ze echt geen andere manier gezien om Fayr terug te krijgen?

    [ bericht aangepast op 3 juli 2021 - 21:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire was ontzettend blij voor zijn vriend, al kon hij er niet helemaal bij dat Zebediah Kris zomaar had teruggegeven. Nou ja – in ruil voor Romeo dan, maar dat voelde wel als een enorme wanhoopsdaad. Zat er echt niet meer achter? Hij wilde Fox echter niet met zijn twijfels lastigvallen. Het was al moeilijk genoeg dat Kris hem niet meer herinnerde. Wel zat het hem niet lekker dat dit niet even besproken was. Fersephone en Fire hadden samen het plan bedacht om Romeo ergens op te sluiten en nu had Jester hem zonder overleg vrijgelaten? Het zat hem behoorlijk dwars. Het voelde alsof hun bondgenootschap de laatste tijd veel minder voorstelde en de Panthers steeds meer op eigen houtje deden en hij alleen mocht komen opdraven als er iets verkeerd ging.
          Achter Fox aan liepen ze het bos in. ‘Dat hadden ze best even met ons mogen overleggen,’ bromde Fire. Grote beslissingen of ideeën had hij aan Jester willen voorleggen, maar als dat andersom niet gebeurde, waarom moest hij daar dan nog mee doorgaan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Wat je zegt," mompelde Fersephone bevestigend. Ze keek even op naar haar vriend, maar bedacht dat met Fox erbij dit geen moment was om met Fire in gesprek te gaan. Ze haalde even haar schouders op, alsof ze daarmee kon zeggen dat zij ook niet wist wat Jester en Onyx van plan waren geweest. Het feit dat Romeo nu terug was bij Zebediah beviel haar absoluut niet. Samen waren die twee nog veel gevaarlijker. Hadden ze Romeo niet gewoon als lokkertje kunnen gebruiken en hem zo om kunnen leggen? Dat klonk haar als muziek in de oren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam masseerde zijn slapen. Er kwam een lichte hoofdpijn opzetten. Ook deze week was er weer zoveel gebeurd… Soms vond hij het een wonder dat er geen kortsluiting in zijn hoofd ontstond. Het hele drama rondom Jester die met Fox ging, Onyx en Jes die toch weer bij elkaar kwamen, het gedoe rondom Maxwell en Merrins dossier, Jesters bijna-dood, Dezi die dood was, Fayr die ontvoerd was en Kris die nu zonder herinneringen aan Fox was teruggekeerd en Onyx die geen emoties meer kon voelen… Het voelde alsof hij iedere dag een maand ouder werd.
          En nu zaten ze met zijn zessen in de klas, waarbij Onyx net met een stalen gezicht verkondigd had dat er gisteren een ongeluk was gebeurd in hun House, waarbij Jester, Dezi en Vienna gewond waren geraakt en Fayr iedereen wél had opgelapt maar dat ze nu nog wel allemaal moesten bijkomen in bed.
          Adam was blij dat Onyx er was om zo glashard tegen Maxwell te liegen, want hij had dat echt niet gekund. Hij hield er een bittere smaak in zijn mond aan over. Daar kwam nog bij dat hij zich sowieso compleet ongemakkelijk voelde bij Maxwell, die nog altijd over Merrins herinneringen wist en hem als Zebediahs handlanger makkelijk onder druk kon zetten.
          Adam wilde niets liever dan de klas verlaten.
          Hij keek dan ook reikhalzend uit naar vanavond, als hij alleen kon zijn met zijn vriendje en even kon vergeten wat er allemaal op de achtergrond speelde. Gewoon even genieten… Hij wist niet eens of hij dat nog wel kon met alles wat er door zijn hoofd spookte.
          Hij gluurde even naar Merrin, die aandachtig naar Maxwells uitleg luisterde. Een warm gevoel bruiste door hem heen bij het zien van zijn kalme, serieuze gezicht. Soms was het alsof niets hem gek kon maken, wat er ook allemaal aan de hand was. Hij waardeerde dat enorm aan zijn vriendje, want Adam had zelf vaak genoeg het gevoel dat al zijn gedachten hem verstrikten en er alleen maar een naar gevoel achterbleef.
          Hij richtte zijn aandacht weer op Maxwell en probeerde alle andere gedachten voor vijf minuten uit zijn hoofd te bannen, zodat Merrin straks niet opnieuw de opdracht aan hem hoefde uit te leggen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire was nooit de beste geweest in dingen loslaten. Het zat hem dan ook niet lekker dat niemand hem betrokken had bij het plan om Fayr van Zebediah terug te krijgen, of dat niemand hen op de hoogte hield van hoe het met Jester ging, of wat er woensdagavond precies gebeurd was – hij had notabene van Fersephone moeten horen dat Dezi die avond gedood was. Blijkbaar hielden Onyx en Jester van alles voor hem verborgen – dingen die hij alleen hoorde via zijn vriendin.
          Daarom wachtte hij na de les totdat Onyx de school uit liep. Die keek hem alleen vluchtig aan en liep daarna verder alsof hij een Naamloze was. Geërgerd klemde Fire zijn kaken op elkaar. Hij probeerde de irritatie niet in de weg te laten zitten en ging naast de jongen lopen.
          ‘Ik wil een gesprek met je voeren.’
          Onyx bleef stilstaan. ‘Oké.’
          De jongen staarde hem afwachtend aan, alsof hij verwachtte dat Fire nu ter plekke zijn verhaal zou doen. Daar waren de zaken echter veel te gevoelig voor. ‘Niet hier.’
          Hij liep een stuk bij de school vandaan, tot ze bij een picknicktafel terechtkwamen. Onyx ging erbovenop zitten, met zijn zware kisten op de bank. Fire koos ervoor om te blijven staan.
          ‘Ik hoorde van Fersephone dat jullie Romeo hebben laten gaan.’
          Onyx knikte langzaam en zei er verder niets over. Het ergerde Fire.
          ‘Waarom hebben jullie dat niet even overlegd?’
          ‘Waarom wel? Je hebt toch geen patent op Romeo ofzo?’
          ‘Ík sloot hem op!’ viel Fire uit. ‘Samen met Fersephone! Als iemand gewaarschuwd mag worden dat die gek weer op vrije voeten is, zijn wij het wel.’
          ‘Ach kom op, die Romeo zit er heus niet op te wachten om een zwartgeblakerd omeletje te worden.’
          Fire klemde zijn kiezen op elkaar.
          ‘Ga je nou beweren dat je bang bent voor die clown?’
          ‘Nee,’ bromde hij. ‘Maar ik dacht dat we een bondgenootschap hadden gesloten. Dat we belangrijke dingen zouden overleggen. Maar Jester en jij doen van alles op eigen houtje.’
          Onyx haalde zijn schouders op. ‘We helpen elkaar tijdens de opdrachten, verder zijn we elkaar niets verplicht.’
          ‘Ik heb het leven van je vriend gered!’ reageerde Fire verontwaardigd.
          ‘Waarvoor dank.’
          Onyx keek in het rond alsof het hele gesprek hem geen reet interesseerde.
          ‘Ongelofelijk.’ Fire schudde zijn hoofd.
          ‘We hadden gisteren gewoon een hoop aan ons hoofd. Fayr voor Romeo ruilen was een prima plan. Ik snap niet waar je moeilijk over doet. Als Romeo z’n stomme kop nog eens laat zien is ie zo goed als dood, dus daar hebben we heus geen last meer van. En anders is dat zo opgelost.’
          De toon waarop Onyx sprak, zinde hem totaal niet. ‘Dat hebben Jester en jij ook alvast afgesproken?’
          ‘Dat heb ik zelf bedacht. Ik ben niemand verantwoording schuldig.’
          Hij kon zich niet voorstellen dat Jester het daarmee eens was, maar die had hij blijkbaar op welke meer vlakken verkeerd ingeschat.
          ‘Ik vind dit geen prettige omgang,’ benadrukte hij. ‘Ik nam Dezi in ons huis, om jullie te ontlasten, ik stond voor jullie klaar toen Maaya jullie House lastigviel, kwam opdraven toen Jester eergisteren bijna stierf… Een vriendschap komt van twee kanten, Onyx. Ik heb vragen. Ik heb Tony al dagen niet gezien, ook dat wil ik bespreken.’
          ‘Tony is dood.’
          Fire staarde de jongen ongelovig aan. ‘Tony is wát?’
          ‘Dood.’
          Fire had het gevoel dat de wereld om hem heen tolde. Tony was dóód. ‘Maar… hoe dan?’
          ‘Hij deed kut.’
          Fire was te verbluft om te reageren. Dit alles was gewoon zo… ongelofelijk. En Onyx die hem aankeek alsof hij hem vertelde wat hij vanochtend als ontbijt had gekregen… Hij kon die jongen niet langer om zich heen hebben. Had hij zich dan zo in Jester en Onyx vergist?
          Zonder nog iets te zeggen, draaide hij zich om en beende weg.
          Voor het eerst begon hij aan het bondgenootschap te twijfelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Als er nog een restje glimlach op zijn gezicht had gezeten, was dat er nu wel afgegleden. 'Het—' Jester wierp nog een blik op Fayr en beet op zijn lip. 'Pijnlijk,' zei hij met een onvaste stem. In een poging het nog een beetje bij elkaar te houden keek hij weg, en lachte zonder humor. 'Ik ben niet oké. Was te verwachten, natuurlijk. Dit alles is zijn schuld. Als het aan hem lag was ik dood geweest, broertje of niet. Hij dacht dat het gelukt was, zelfs. Tot hij me hoorde aan de telefoon. En toen reageerde hij simpelweg dat Fayr schijnbaar ook doden uit de dood kon opwekken en dat mensen daar waarschijnlijk wel een flinke duit voor wilden neerleggen, en dat ik waarschijnlijk niet de hoogste bieder was.' Jester snoof. 'Hij zei zelfs dat Noah niet eens meer bestond. En dat- dat Noah de enige schakel was met zijn verleden en dat hij dat niet kon hebben, dus dat het beter was als hij gewoon iemand op me af stuurde om er een eind aan te maken. Wat een bullshit. Dat zei ik ook, en per ongeluk zelfs met mijn gave. Ook voor het eerst in jaren dat dat gebeurde.
          'Denk niet dat hij het doorhad, anders had hij er wel nog een kutopmerking over gemaakt. Tijdens de uitwisseling zelf probeerde ik ook een paar keer mijn gave te gebruiken, maar het werkt eigenlijk alleen als hij niet doorheeft dat ik het doe. Hij weet exact hoe hij er tegenin moet gaan. Hij wilde de fucking afstandsbediening van die band niet geven en ik probeerde hem te dwingen. Staarde me ijskoud aan en weigerde. Pas een tweede keer en met hulp van Kris gaf hij toe. Noemde me nog "kreupele" ook, nou ik had het niet meer.' Jester klemde zijn kaken stevig op elkaar en bleef even stil om zich ervan te verzekeren dat zijn stem normaal zou blijven doen. Ondanks alles wrong zich nog steeds een naar schuldgevoel door zijn borst. 'Ik heb ook iets gezegd wat ik niet had moeten doen. Dat alles wat speciaal aan hem is uit zijn vaders lab kwam. Daarvoor leek te overtuiging nog wel te werken, maar dat... dat had ik niet moeten doen. Het- het voelt verkeerd. Nog steeds. En Onyx is zijn gevoel compleet kwijt en is nog onvoorspelbaarder dan Loki met twintig glazen teveel wijn achter de kiezen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox wist eerlijk gezegd ook niet wat hij van Zebediah moest denken. Het was een verschrikkelijke gedachte dat hij Jester had willen laten doden – net zoals dat het verschrikkelijk was dat hij Kris al die tijd had opgesloten.
          Maar Jester zat hier nog wel.
          Kris was wel weer terug.
          Fox boog zijn hoofd en vlocht zijn vingers in elkaar. ‘Ik weet dat hij afschuwelijk is. Maar…’ Hij zuchtte en beet op zijn lip. Hij zou hem niet moet verdedigen. ‘Sommige dingen begrijp ik gewoon niet. Zoals waarom hij Kris terug heeft laten gaan. Hij had hem ook kunnen doden. Reken maar dat Kris hem aanvalt als hij ooit nog in de buurt durft te komen.’
          Aarzelend keek hij Jester aan.
          ‘Sorry, daar heb je niks aan. Ik vind het ontzettend rot voor je – en ook dat je nu niets aan Onyx hebt. Juist op dit moment.’
          Hij gaf de jongen een onhandige knuffel.
          ‘Maar je moet je niet schuldig voelen, Jester, vanwege een rottige opmerking. Je hoeft niet alles te slikken wat hij jou – en zoveel anderen aandoet. Je mag woest op hem zijn en dingen zeggen die onredelijk kunnen voelen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Kris ook opgeven was niet zijn keus, Fox.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Wel een beetje. Hij had hem ook kunnen doden – dat had ie al kunnen doen nadat Kris hem bijna vermoordde. Bovendien hadden jullie Romeo dan ook heus nog wel voor Fayr geruild.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ja, waarom Kris in hemelsnaam niet dood was vroeg Jester zich ook al af. 'Waarschijnlijk,' gaf Jester toe. 'Maar dat wist hij niet. Die was ervan overtuigd dat als hij ze niet allebei gaf, dat Phone dan ervoor zou zorgen dat het liedje "it's raining men" werkelijkheid werd. Niet met die woorden. Natuurlijk niet met die woorden, maar je snapt wel wat ik... bedoel.' Hij slaakte een zucht en sloot zijn ogen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Fersephone geeft niks om Kris. Kent hem niet eens, waarschijnlijk. Dat weet Zebediah ook wel.’ Hij onderdrukte een zucht. ‘Nou ja, we zijn waarschijnlijk te veel bij ons verstand om hem ooit echt te kunnen begrijpen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Zelfs al zou het wel kunnen.' Hij schudde zijn hoofd. 'Met wat hij gedaan heeft, en de beslissingen die er gemaakt moeten worden om onszelf te beschermen... Ik kan het niet meer voor hem opnemen. Tegen Kris en Onyx, en Nish zeggen dat we nog ergens een stukje menselijkheid zien en daarom in plaats van een makkelijke oplossing iedereen ontzettend veel risico willen laten lopen? Nooit niet. Hoeveel ze ook van ons houden of respect voor ons hebben, dan verklaren ze ons gewoon voor gek.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Er zat een knoop in zijn maag. Hij sloeg zijn ogen neer. 'Je bedoelt dat je met zijn dood zou instemmen?' vroeg hij zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Hij had Fayr kunnen vermoorden. Hij had míj kunnen vermoorden. Het enige wat hem tegenhoudt om niet ergens 's nachts naar binnen te lopen om iedereen de keel door te snijden is waarschijnlijk dat dat te saai klinkt of het idee is gewoonweg nog niet in hem opgekomen. De volgende keer lukt het wel. Pakt hij jou. Of Fire, of Onyx. Hij maakt ons af, mishandelt ons, stuurt ons terug zonder geheugen of gave misschien zelfs zodat Experium er zelf een einde aan maakt. Niemand wil dat risico lopen, behalve wij. En ik— ik weet het ook niet meer. Dit was Clive niet.' Hij keek Fox machteloos aan. 'Hoe kan jij Kris in de ogen kijken en zeggen dat je tegen zo'n plan zou stemmen, waarbij iedereen het risico loopt de volgende te zijn op zijn lijstje? Hóe dan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    ‘Precies. Hij had iedereen kunnen vermoorden en dat heeft hij niet gedaan.’ Zuchtend zette Fox zijn voeten op de rand van het bed en sloeg zijn armen om zijn knieën. ‘Ik weet dat Zebediah tegen me loog, maandag. Dat hij me waarschijnlijk manipuleerde toen hij zei dat hij spijt had van wat hij had gedaan en dat hij het wilde goedmaken. En misschien was het niet helemaal vrijwillig en werd hij er zelf beter van, maar Kris is nu wel terug. Zebediah heeft – heeft hem wel bij me teruggebracht. Als Zebediah hem niet – net als zichzelf – de school uit had laten smokkelen, had ik Kris misschien wel nooit meer teruggezien. Dan had de school waarschijnlijk een einde aan zijn experiment gemaakt.’ Het deed pijn om het toe te geven en hij wist niet of hij het zo ooit tegen Kris zou durven zeggen, maar ergens voelde het toch alsof Zebediah hem had gegeven wat hij al die jaren had gewild – vlák nadat de jongen het goed had willen maken. Misschien deed hij echt zijn best. ‘Ik geloof gewoon dat hij niet reddeloos verloren is,’ zei hij zacht. ‘Maar dat hij alleen iemand aan zijn zijde heeft die hem verder de duisternis in duwt.’ Peinzend beet hij op zijn lip terwijl hij naar de grond keek. 'En ik weet niet of ik dat tegen Kris kan zeggen. Ik weet überhaupt niet wat ik wel of niet tegen Kris moet zeggen.'


    Every villain is a hero in his own mind.