• De stelling van deze week luidt:
    Beroepen in de MBO-sector moeten salarisverhoging krijgen om het personeelstekort op te lossen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Niet perse alleen mbo beroepen maar wel beroepen waarin tekort is. Zo om het hopelijk aantrekkelijker te maken. Als ik zie wat ik verdien in de kinderopvang en hoe zwaar werk het is lichamelijk zou er best bij mogen, tel daarop de wisselende regels waarin geld meer centraal staat dan het kind dat vind ik best erg


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Eens met @IrishNialler! Geld is nu al een motivator voor mensen om een studie wel of niet te kiezen, zoals bijvoorbeeld docentschap of kinderopvang, dus waarom niet dezelfde motivator gebruiken om mensen die het toch wel zouden willen toch naar het vak te trekken? Ik zie het zelfs bij mijn sector (techniek). Daar paaien de bedrijven de operators en engineers bij elkaar weg door meer geld of vakantiedagen ofzo te bieden, omdat er zo'n massief tekort is. Als je dan geen geld bij kan geven aan zo'n persoon, ben je ze kwijt. En met de huidige economie en huizenmarkt, kan ik heel goed begrijpen dat iemand kiest voor het geld in plaats van hun droomfunctie.

    Eerlijk is eerlijk, als geld geen issue zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook geen engineer zijn en was ik iets met schrijven en/of gaan doen misschien. Maar techniek sprak me aan en er is geld te verdienen, dus goede combinatie


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    De minimuminkomens in het algemeen. Uurlonen goed omhoog gooien en de grote toeslagen afschaffen. Ik werk op contract 30 uur in de week en kan zonder toeslagen nog niet rondkomen. Dat is een van de zotte praktijk.


    No growth of the heart is ever a waste

    Vraag me af wat de definitie is van een beroep in de MBO-sector.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Dogette schreef:
    Vraag me af wat de definitie is van een beroep in de MBO-sector.


    Ik heb het geïnterpreteerd als functies die je met een MBO diploma kunt en mag uitoefenen, zoals bijvoorbeeld operator, verzorgers in tehuizen, monteur, etc.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    MBO studies zijn breed en er zitten ook al wel goed betaalde banen tussen. Waar echt naar gekeken moet worden is het minimumloon en hoe makkelijk veel bedrijven dit uit kunnen buiten.


    Credendo Vides