• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 19 juli 2021 - 16:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Al die tijd.
          'Ik kom er toch wel weer achter als je het me weer laat vergeten.' Jester's blik gleed ongemakkelijk naar de deur, alsof het bestuur erachter stond te luisteren. 'Dus bespaar je de moeite me te verlinken.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    'Het lukt wel,' zei Fayr vlug en ze duwde beheerst de deken van zich af. Alles wankelde nog wel een beetje, maar niet zo heel erg meer. Eten zou vast helpen, wat meer suiker in haar bloed. Dat klonk wel goed. 'Eerst nog naar de wc hoor,' zei ze tegen Vienna, toen ze buitenstonden. Er hing een beetje een vreemde sfeer om haar vriendin heen, wat terughoudender dan normaal en eentje die ze ook niet zo goed begreep.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2021 - 11:40 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    'Dat is me duidelijk, ja.' Zijn blik dwaalde weer af naar Noahs zwart uitgeslagen vingers. 'Dus wat is er met je gebeurd?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Natuurlijk," knikte ze haar vriendin toe. Vienna pakte de dienbladen op, wachtte tot Fayr klaar was van de wc en liep vlak voor haar de trap af naar beneden. Daar zette ze de dienbladen op de tafel en ging zelf op een van de stoelen zitten. Een beetje ongemakkelijk prikte ze in haar eten, terwijl ze naar haar beste vriendin keek. Ze zag er al iets beter uit dan vanmorgen, een stuk minder bleek. Al kon dat ook schijn zijn. "Voel je je al iets beter dan vanochtend?" vroeg ze aarzelend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Naar wat ik vernomen heb hield mijn hart ermee op voor een goeie tien minuten, misschien zelfs een halfuur.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    Het idee dat zijn zoon klinisch dood was geweest, zorgde voor een steek in zijn maag. Hoe kwam hij aan dat afgestorven weefsel? Wie had er een gave die met kou te maken had? Hij wist het niet. Kwam het door zijn kamergenoot? Die kon nachtmerries creeëren, wie weet waren dat inmiddels wel nachtmerries die ook in de gewone wereld hun sporen achterlieten. In al die jaren kon hij best Noahs bijwerking hebben ontdekt. Hij wist dat 1694 al tweemaal een waarschuwing had gekregen wegens het verminken van andere leerlingen. Bij een derde keer zou hij eruit vliegen. Dreigde hij Noah wat aan te doen als dit nieuws uitkwam? Probeerde Noah hem toch nog te beschermen? 'Was het 1694? Als hij je dit heeft aangedaan, zorg ik dat hij verwijderd wordt. Hij is al te vaak over de schreef gegaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    'Beter dan vanochtend is de lat wel heel laag leggen,' glimlachte Fayr flauwtjes. 'In ieder geval lijken m'n knieën onderhand weer van rauwe spaghetti gemaakt, in plaats van van pudding. Slapen is fijn.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    'Ik zou je heel graag aan hen voorstellen, ik weet zeker dat ze je geweldig vinden.' Hij vond het ook een fijn idee dat zijn ouders al wisten dat hij op jongens viel. Tot dusver waren er geen herinneringen waaruit bleek dat ze dat vervelend hadden gevonden, dus Merrin zouden ze vast ook met open armen ontvangen. Of... waren ze erg gehecht aan Rory? Zou die nog steeds contact met zijn familie hebben? Vonden ze het een lage streek dat hij ondertussen al een relatie met iemand anders had? Hij moest maar snel een manier vinden om de relatie met Rory te verbreken!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Fayr leek wel weer aardig zichzelf. Ze glimlachte in ieder geval weer, ook al ging het niet van harte. Ergens wilde Vienna vragen hoe het echt met haar ging, wat er in haar hoofd speelde, maar ze durfde het niet op de man af te vragen. Ze was bang dat Fayr haar weer buiten zou sluiten en misschien wilde Fayr er nu wel even helemaal niet aan denken. Misschien moest ze eerst gewoon lichamelijk er een beetje bovenop komen. "Fijn," zei ze met een glimlach. "Gelukkig staat het weekend nu voor de deur, dus je kan lekker rustig aandoen."
          Vienna nam een hap van haar eten, al smaakte het niet echt. "Zullen we anders zo een filmpje samen kijken? Dan kunnen we gewoon rustig op bed zitten en even iets leuks doen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jesters hart struikelde over de volgende drie slagen en pikte het ritme daarna onaangenaam bonkend weer op. 'Onyx? Ben je gek, echt niet. Die gast geeft eerder zijn leven voor dat van mij dan dat hij me iets aandoet. Dat heeft 'ie zelfs geprobeerd, dus laat hem erbuiten. Het was Dezi. 4585. Met haar ijsdraak, ze heeft me langzaam bevroren. Niet de eerste keer dat ze iemand naar het leven staat want ze heeft al eerder geprobeerd drie van ons om te leggen, maar om de een of andere reden kwam ze twee maanden geleden alsnog weer terug. En deze keer was ik aan de beurt, met de groetjes van Clive. Zebediah, whatever. Ze is dood, nu. Azumi -- haar draak -- heeft al die tijd hier op de campus bij ons geslapen en is intelligenter dan ze lijkt, en brak los uit Dezi's mentale grip en trok ineens de tape van mijn mond en verdween. Voor Dezi kon reageren of het in één keer af kon maken droeg ik haar op uit de boomhut te springen en dat deed ze en ze brak haar nek.'
          Niet Onyx, niet Onyx, alsjeblieft vergeet dat hij überhaupt bestaat.
          De woordenwaterval hield op en Noah keek ongerust van zijn vader naar de deur en weer terug. 'Dat is er gebeurd, hij had er niks mee te maken,' besloot hij schor, en sloeg zijn blik neer. Hij had het tegelijkertijd ijskoud en bloedheet en wachtte zenuwachtig het antwoord aan de andere kant af. Zijn gave bonsde in zijn keel. Op Clive had het alleen gewerkt toen hij het niet verwacht had, en dat zou bij zijn vader weinig anders zijn. Maar als het moest, dan kon hij niet anders dan het proberen tot het werkte.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Vienna bedoelde in hun kamer. De glimlach rond haar lippen verstijfde een beetje. Ooit moest ze terug naar binnen. Nu stelde ze zich alleen maar aan, en dat wist ze, maar dat maakte het allemaal nog niet makkelijker. En dat terwijl ze eigenlijk nergens veilig was. De bruinharige jongen zou overal kunnen opduiken en het verschil tussen de woonkamer en haar slaapkamer was daarbij zo nihil dat het niet mocht uitmaken. Ze moest zich gewoon vermannen. Phone zou er geen probleem van maken, die was niet zo bang aangelegd. Als haar stomme gave nou eindelijk weer normaal deed, dan kon ze tenmiste wat beginnen. In de cel met Zebediah was het gelukt, ze wist het zeker. Ze had vrij letterlijk haar handtekening op hem achtergelaten. Waarschijnlijk was het enkel een kwestie van tijd voor hij haar weer kwam halen, en beter benutte ze iedere seconde die ze kreeg om beter te worden met dit nieuwe talent. Als ze de teleporteur zo kon afschrikken... dan hielp dat weer iets.
          Tegenover haar wachtte Vienna nog steeds op een antwoord en Fayr forceerde weer een glimlach. 'Ja, is goed. Leuk.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    Noahs kamergenoot erbij betrekken bleek een slim idee, want opeens rolde de waarheid eruit. Het was dus 4685 geweest. En die was nu dood.
          Nu werd het eindelijk ook duidelijk waarom Noah niet naar de ziekenboeg wilde – hij was bang dat iemand een verband legde tussen de necrose en 4685’s verdwijning. Want als Experium erachter kwam dat Noah een experiment had uitgeschakeld, zelfbescherming of niet, dan vreesde hij ook voor zijn leven.
          ‘Ik begrijp het.’
          Nog steeds vond hij het een akelig idee dat de jongen hier bleef, zonder toezicht. Hij had geen flauw idee wat dat meisje met haar gave kon, maar ze zag eruit alsof ze al veel te veel van zichzelf had gevergd.
          ‘Denk je dat je afdelingsgenoot je op tijd kan helen?’
          Het was makkelijk om Noah de keuze te ontnomen, maar hij begreep wel dat hij, na de jongen vijf jaar lang aan zijn lot te hebben overgelaten, geen dingen voor hem kon bepalen. Hier had hij een nieuwe familie gevonden – en daar was David blij om.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ja,' loog Jester vastberaden. Hij wist het immers niet. Hij hoopte het. Ze hadden wel nog wat kaarten achter de hand om in te zetten. Niet veel, maar wel een paar. Sarah, Azrael als ze echt wanhopig werden. En zo slecht ging het nog niet. Wat zijn vader met die gifstoffen had bedoeld wist hij niet, maar het klonk verre van geruststellend. Maar dat was een later probleem om zich zorgen over te maken.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    'Oké, goed dan.' Hij zuchtte. 'Dan vertrouw ik op jouw oordeel.'
          De woorden kwamen moeizaam uit zijn mond. Het was niet iets wat hij als mentor zei, maar als vader die zijn kind aan zijn lot had overgelaten. 'Ik moet de volgende les voorbereiden, maar ik wil hier wel over doorpraten. Dat hele gebeuren met Clive, zodra je wat bent opgeknapt. De lokalen zijn echter niet veilig en mijn kantoor evenmin, dus we zullen creatief moeten zijn. Hier weer naar binnen gaan wekt achterdocht.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Wat ga je zeggen als iemand vraagt waar ik was?' Jester hield zijn vaders blik vast, zoekend naar een hint van ongemak of nervositeit dat zou verraden dat Cackle straks aan het eerste beste bestuurslid zou vertellen wat er gebeurd was.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.